Despre asociație și site-urile metrouusor.comAsociația "Metrou Ușor": Obiective, activități, proiecte, informațiiPetiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”

 

Topic: Pasajele deficitare Metalurgiei și Apărătorii Patriei (2020+)

32 posts, 17579 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Pasaje rutiere la intersecțiile cu Berceni și Metalurgiei ByOnu

Declarația Primarului Sectorului 4:

"Obligatoriu pasajul va include linie de tramvai. Este o prevedere pe care o are PUG-ul şi inclusiv PUZ-ul, care nu era suspendat la momentul realizării documentaţiei. Deci cu certitudine va avea spaţii prevăzute pentru liniile de tramvai. Va semăna din punct de vedere constructiv cu cel pe care îl avem pe Văcăreşti-Mihai Bravu, ca soluţie tehnică pentru tramvai. Tramvaiul va fi jos"


https://agerpres.ro/administratie/2021/0 ... --765274

Declarația video: https://facebook.com/watch/live/?v=535359907705672 (minutul 16:13).



 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Pasaje rutiere la intersecțiile cu Berceni și Metalurgiei V2A

Hotărârile CL Sector 4 nr. 47 și 48, din 12.04.2021, referitoare la exproprierile pentru construcția pasajelor de la Apărătorii Patriei, respectiv Metalurgiei:

Pasaj Apărătorii Patriei:
https://ps4.ro/wp-content/uploads/2021/04/H_47_.pdf
H_47_.pdf
H_47_.pdf (409.28 KB; downloaded 208 times)


Pasaj Metalurgiei:
https://ps4.ro/wp-content/uploads/2021/04/H_48_-1.pdf
H_48_-1.pdf
H_48_-1.pdf (396.59 KB; downloaded 269 times)

 


Re: Pasaje rutiere la intersecțiile cu Berceni și Metalurgiei ByOnu

Colegul @Bogdan MD a găsit proiectul de hotărâre pentru modificarea indicatorilor tehnico-economici (practic, schimbarea soluției tehnice într-un pasaj simplu, cu două benzi pe sens, fără spațiu dedicat și rezervat tramvaiului) din 27 decembrie 2021, respectiv hotărârea adoptată prin vot în Consiliul Local Sector 4 pe 30 decembrie 2021.

Vedeți mesajul complet al lui Bogdan aici: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?postId=413379

Vorbim deci despre o schimbare majoră a proiectului avizat inițial de PMB, și totul fix între Crăciun și Anul Nou!

Proiectul de hotărâre și referatele "justificative":
https://ps4.ro/wp-content/uploads/2021/1 ... 2020.pdf

Hotărârea aprobată:
https://ps4.ro/wp-content/uploads/2022/01/H_207_.pdf
H_207_.pdf
H_207_.pdf (111.37 KB; downloaded 179 times)
af-pr-nr-208-27.12.2021-mod-si-compl-HCLS4-57-11.05.2020.pdf
af-pr-nr-208-27.12.2021-mod-si-compl-HCLS4-57-11.05.2020.pdf (223.51 KB; downloaded 164 times)

 


Re: Pasaje rutiere la intersecțiile cu Berceni și Metalurgiei Asociația Metrou Ușor

Având în vedere modificarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului prin ședința extraordinară de Consiliu Local Sector 4 din 30 decembrie 2021 și adoptarea unei variante simplificate pentru realizarea pasajului (fără spațiu dedicat viitoarei linii de tramvai), Asociația Metrou Ușor a trimis Primăriei Municipiului București un punct de vedere și o solicitare de intervenție.

Vă invităm să citiți documentul atașat.
Asociatia Metrou Usor Solicitare Pasaj Metalurgiei MU-nr.21-31.01.2022.pdf
Asociatia Metrou Usor Solicitare Pasaj Metalurgiei MU-nr.21-31.01.2022.pdf (2.66 MB; downloaded 740 times)

 


Re: Pasaje rutiere la intersecțiile cu Berceni și Metalurgiei claudiu.z

Buna ziua,
Am cerut mai multe informatii consilierului Rares Oprea despre solutia tehnica adoptata in CL S4 pentru pasajul de la intersecția Metalurgiei. Iată răspunsul primit:

Vă înțeleg îngrijorarea pentru că și noi trăim același sentiment. Dacă consultați Procesele Verbale ale ședințelor de Consiliu Local Sector 4, veți observa că URS-PLUS a votat împotriva acestei abordări de construire ce susține în continuare mobilitatea bazată pe mașina personală. De asemenea, consideră cu tărie că transportul în comun este o altenativă viabilă și poate fi cu adevărat o soluție la trafic (împreună cu alte soluții de transport alternativ).

Până în momentul de față am deprins demersurile necesare de a indentifica planurile și studiile de fezabilitate (SF)(unde si acolo avem probleme identificate), precum și demersurile necesare ce privesc consilierii noștri din CGMB. Din păcate, exproprierea necesară pasajului a trecut cu voturile PNL, când aceștia si PSD au votat în femoar proiecte depuse de Sectorul 4 si Sectorul 6 din data de 26.11.2022.
Pentru acel pasaj exista doua autorizatii de construire eliberate de PS4, si anume nr. 65/02.2021 si 66/02.2021. Acestea sunt eliberate în baza SF-urile (L50/1991, art 7, alin 16(4)), iar avizele eliberate de PMB până la această dată sunt doar avize de principiu pentru faza SF, nu pentru AC. Proiectul tehnic nu este finalizat sau aprobat de vreo instituție.
În momentul de față avem și alte interpelări legate de subiect depuse la PS4, însă primăria refuză să răspundă la acestea și analizăm alte căi pentru obținerea informațiilor.

 


Re: Pasaje rutiere la intersecțiile cu Berceni și Metalurgiei Asociația Metrou Ușor

Primăria Municipiului București, prin Direcția Transporturi, a oferit răspunsul atașat (28705/28.03.2022). Poziția oficială este că Direcția Transporturi (din Primăria Generală) "nu are atribuții de supervizare sau control în raport cu unitățile administrativ-teritoriale aparținând primăriilor de sector".

Având în vedere faptul că Pasajul Metalurgiei se va realiza, în cele din urmă, într-o formă deficitară care va aduce probleme pe termen lung în ceea ce privește transportul public, precizăm următoarele. Asociația Metrou Ușor a încercat încă de la primele intenții publice ale Primăriei Sectorului 4 de a edifica cele două pasaje de pe inelul median (zona sud-est) să aducă la cunoștința autorităților și a publicului importanța strategică a respectării Planului de Mobilitate Urbană Durabilă și păstrarii unui culoar dedicat, proiectat pentru viitoarea linie rapidă de tramvai de pe inelul median ce va străbate inclusiv Str. Turnu Măgurele. Ne-am dorit să nu asistăm la repetarea situației similare de la Pasajul Doamna Ghica. În acest sens, încă din februarie 2020 ne-am expus punctul de vedere public și am solicitat documentațiile proiectelor în baza legii de liber acces la informațiile de interes public din partea PMB, PS4, ADITBI și STBSA, revenind ulterior atât în iulie 2021, cât și în ianuarie 2022. Am insistat pe implementarea soluției aprobate inițial de PMB în anul 2020, respectiv o variantă asemănătoare Pasajului Mihai Bravu. Din păcate, asistăm la una dintre situațiile în care PMB afirmă că a predat total controlul asupra unor obiective foarte importante, de interes strategic pentru zona metropolitană București-Ilfov - inelul median al Capitalei.
Raspuns PMB pt Asociatia Metrou Usor Solicitare Pasaj Metalurgiei MU-nr.21-31.01.2022.pdf
Raspuns PMB pt Asociatia Metrou Usor Solicitare Pasaj Metalurgiei MU-nr.21-31.01.2022.pdf (363.32 KB; downloaded 212 times)

 



  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Pasaje rutiere la intersecțiile cu Berceni și Metalurgiei V2A

CGMB a aprobat astăzi exproprierile pentru pasajul de la Apărătorii Patriei.

 


Re: Pasajele deficitare Metalurgiei și Apărătorii Patriei (2020- ) Asociația Metrou Ușor

🚋❌ Continuă distrugerea sistematică a mobilității urbane durabile pe inelul median - actorul principal: Primăria Capitalei





❌ Ieri, 2 martie, CGMB a votat declanșarea procedurilor de expropriere pentru un nou pasaj rutier suprateran, la Apărătorii Patriei (intersecția Str. Sergent Ion Iriceanu cu Str. Turnu Măgurele, peste Șos. Berceni). Proiectul de hotărâre a fost adăugat pe ordinea de zi suplimentară, la propunerea Primarului General. Soluția tehnică prevede un pasaj simplu, cu două benzi carosabile pe sens, fără spațiu rezervat viitoarei linii de metrou ușor de pe inelul median. Vă sună cunoscut? Ați ghicit - vorbim despre încă un proiect incompetent, lipsit de viziune, nociv pentru bucureșteni, asemenea pasajelor Metalurgiei și Doamna Ghica.

❌ Situația este cu atât mai aberantă cu cât, anul trecut, PMB a demarat etapa realizării Studiilor de Fezabilitate pentru extinderea rețelei de tramvai. Unul dintre proiectele analizate este chiar cel al introducerii tramvaiul pe Inelul Median de sud, pe axa Sergent Ion Iriceanu - Turnu Măgurele - Luică. Un proiect vital pentru bucureșteni, pe care Asociația „Metrou Ușor” l-a promovat constant în spațiul public. Acum, PMB se contrazice și votează un proiect de infrastructură care nu ia în calcul, cu seriozitate, introducerea tramvaiului. În studiul de fezabilitate "actualizat" al viitorului pasaj este precizat că declivitatea rampelor a fost redusă pentru a facilita circulația tramvaiului pe pasaj. Însă, acesta nu spune și cât de dezavantajoasă și de prost gândită este soluția aleasă.

❌ Varianta introducerii tramvaiului PE pasaj este una dintre cele mai nesustenabile măsuri pentru mobilitatea durabilă. Autoritățile refuză să înțeleagă că un tramvai ce va trece PESTE cele mai importante intersecții, fără oprire, va elimina practic orice posibilitate de transbordare cu celelalte mijloace de transport. În cazul viitorului pasaj de la Apărătorii Patriei, se ratează șansa unei corespondențe facile cu Magistrala 2 de metrou. Un exemplu de bune practici, ce ar fi trebuit copiat și aici, este cel de la Grozăvești, unde tramvaiul se află la nivelul solului, SUB pasaj, permițând transbordarea rapidă cu metroul.

💭 Pentru a înțelege mai bine dezastrul care se preconizează pentru mobilitatea de pe inelul median, imaginați-vă că metroul ar trece pe sub cele mai importante intersecții din oraș fără oprire, iar stațiile ar fi la sute de metri de intersecții, fără corespondențe între magistrale. Iar pentru un caz mult mai apropiat de cel de la Apărătorii Patriei, imaginați-vă că linia 41 ar trece peste intersecțiile de la Crângași sau Parc Drumul Taberei, fără a exista transbordări directe tramvai-metrou.

❌ Despre importanța strategică a viitoarei linii de tramvai rapid pe inelul median am scris încă din iunie 2019, când Primăria Capitalei, la acea dată, nu luase în calcul tramvaiul în proiectul Pasajului de la Doamna Ghica. Ulterior, proiectul tehnic a fost modificat pentru a permite introducerea tramvaiului PE pasaj. Și aici compromisurile vor fi mari, deoarece se va pierde corespondența cu linia 21, coloana vertebrală a transportului public din Colentina. Ulterior, în 2020, Primăria Sectorului 4 promitea construirea pasajului Metalurgiei, similar cu cel de la Mihai Bravu, cu spațiu dedicat tramvaiului la nivelul solului (promisiunea: https://youtu.be/FqV6YJRZaKM), conform proiectului aprobat de PMB (proiectul promis inițial: https://forum.metrouusor.com/File?id=186237). Sectorul 4, însă, a deviat rapid de la promisiune, cu acordul tacit al PMB, realizând un pasaj simplu pe care, teoretic, în viitor s-ar putea introduce tramvaiul. Din nou, se vor sacrifica legăturile dintre tramvai și traseele care circulă pe axa Obregia-Metalurgiei.

❌ Ce au aceste 3 pasaje în comun? Toate au pornit de la dorința autorităților locale de a facilita, cât mai ieftin, circulația cât mai multor mașini, nu a cât mai multor ...oameni - o diferență esențială. Temele de proiectare pentru aceste pasaje nu au avut nici măcar în plan secundar transportul public. În toate aceste proiecte, tramvaiul este văzut drept un element de mâna a 2-a, introdus din obligația fluturării unor cuvinte goale despre "importanța" transportului public, fără fundamentare aplicată. Autoritățile liniștesc cetățenii, promițându-le introducerea tramvaiului pe mijlocul acestor pasaje, dezavantajele acestei soluții fiind complet ignorate - minciună prin omisiune. Dacă la Doamna Ghica putem vorbi despre un proiect "moștenit" deficitar, aflat într-un stadiu prea avansat pentru a-l corecta, în cazul celor două pasaje din Sectorul 4, PMB a optat să ignore toate semnalele de alarmă și să dea frâu liber sectorului pentru a face ce dorește din inelul median.

❓ Ne întrebăm în ce măsură crede cu adevărat PMB în introducerea tramvaiului pe inelul median, dacă după doar câteva luni de la demararea etapei de elaboare a studiilor de fezabilitate, aprobă pasajul rutier de la Apărătorii Patriei într-o formă atât de DĂUNĂTOARE transportului public. De ce nu se așteaptă finalizarea studiul pentru tramvai, urmând a se alege cea mai bună soluție tehnică în funcție de rezultatele acestuia? Unde, pe agenda autorităților de la București, se regăsește mobilitatea urbană durabilă? Ratarea corespondenței dintre tramvai și Magistrala 2 de metrou care se prefigurează la intersecția Șos. Berceni cu Str. Turnu Măgurele este o lacună inacceptabilă pe care Primăria Generală nu vrea să o rezolve nici măcar în 12-lea ceas. Asistăm nu la pasivitate, ci la complicitate din partea PMB față de proiectele deficitare ale PS4.

⚠️ Proiectul de hotărâre votat de CGMB pe 2 martie 2023 poate fi consultat aici: https://doc.pmb.ro/consiliu/sedinte/493/oz/11200.pdf


scenarii aparatorii patriei.png (530.23 KB; downloaded 3232 times)

scenarii aparatorii patriei explicatii.png (481.34 KB; downloaded 3232 times)

 


Re: Pasajele deficitare Metalurgiei și Apărătorii Patriei (2020+) ByOnu

...
Screenshot_20231205-235119_WhatsApp.jpg (539.53 KB; downloaded 1766 times)

 


Re: Pasajele deficitare Metalurgiei și Apărătorii Patriei (2020+) Aron

Sa ma bata mama, asta cu troleibuzul m-a dat pe spate. Imi vine sa fac o strangere de fonduri sa trimit o delegatie cu toti "inginerii" aici aproape, la Budapesta, poate se prinde ceva de ei....

 


Re: Troleibuze Mercedes Citaro valy

Tot la vecini, dar mai aproape. Și uite că acolo merge bine.
Utilizator anonim wrote here:
IMG_9104.JPG (309.77 KB; downloaded 1692 times)


IMG_9874.JPG (485.87 KB; downloaded 1692 times)

 


Re: Pasajele deficitare Metalurgiei și Apărătorii Patriei (2020+) shoppy

"Adevarat", la fel ca "egal", nu poate avea grade de comparatie.

 


Re: Pasajele deficitare Metalurgiei și Apărătorii Patriei (2020+) Asociația Metrou Ușor

[COMUNICAT]: Pasajul Apărătorii Patriei, încă o piedică pe traseul tramvaiului de pe inelul median din sudul Bucureștiului

❌ #PrimăriaSector4 anunță demararea lucrărilor pentru construirea pasajului rutier de la #ApărătoriiPatriei. Pasajul proiectat inițial cu 2 rampe independente și spațiu median rezervat pentru tramvai la nivelul solului (similar celui de la #MihaiBravu), a pierdut tacit spațiul dedicat tramvaiului.

⛔🚋 Despre cum va fi afectat viitorul tramvai de pe inelul median de simplificarea pasajului, am scris în luna martie, atunci când #CGMB a votat în unanimitate exproprierile pentru pasaj, în forma sa deficitară. Citiți, pe larg, poziția noastră, aici: https://facebook.com/100070014202734/pos ... w2SDvZl/

⚠️ Între timp, METROUL S.A., proiectantul contractat de PMB pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru linia de tramvai, confirmă într-un răspuns ceea ce spunem de ani de zile: amplasarea stațiilor de tramvai înainte și după aceste pasaje va conduce la "pierderea corespondenței facile cu mijloacele de transport public (și) creșterea timpilor de transbordare".

⚠️ Proiectul tramvaiului de pe inelul median, proiect european de interes strategic pentru mobilitatea regiunii metropolitane București-Ilfov, este sabotat în mod sistematic de către PS4, în timp ce PMB refuză să se implice sau să-și asume orice responsabilitate. Amintim că în timp ce inelul median este sabotat, intersecție cu intersecție, Primăria Generală elaborează studiul de fezabilitate pentru tramvai.

❌ Pentru pasajul recent inaugurat de la intersecția arterelor Bd. Metalurgiei și Bd. A. Obregia este mult prea târziu, conexiunile practice cu autobuzul 313 (ce leagă Bd. Metalurgiei de centrul orașului) fiind pierdute. Acum, în cazul pasajului de la Apărătorii Patriei, asistăm neputincioși la pierderea conexiunii directe a viitoarei linii de tramvai rapid cu magistrala 2 de metrou. În iunie, propuneam Primăriei Generale păstrarea tramvaiului la nivelul solului și realizarea unor puncte de acces directe și rapide către vestibulul metroului, similar exemplelor de succes de la stațiile Crângași, Parc Drumul Taberei, Piața Sudului, sau chiar Grozăvești unde stația de tramvai de la nivelul solului este în imediata proximitate a accesului la metrou.

❌ Repetăm: tramvaiul, odată urcat pe aceste pasaje (#DoamnaGhica, #Metalurgiei și acum #ApărătoriiPatriei), va traversa fără oprire cele mai importante intersecții și noduri de transport public, obligând călătorii să parcurgă sute de metri pe jos până la intersecțiile de interes. Peroanele și trecerile de pietoni vor trebui construite la o distanță de siguranță față de rampele pasajelor, ceea ce va constrânge "împingerea" stațiilor tramvaiului cât mai departe de intersecții, cât mai departe de un transport public atractiv și cât mai departe de noțiunea de nod intermodal.

⚠️ Întrucât acest pasaj se va realiza în această formă deficitară, nu putem decât să reiterăm necesitatea amplasării liniilor de tramvai la nivelul solului, în intersecțiile de pe axa de circulație Str. Luica - Str. Turnu Măgurele - Str. Sergent Ion Iriceanu.

Citiți:
🔵 Propunerile Asociației "Metrou Ușor" din iunie 2023: https://forum.metrouusor.com/File?id=211692
🔵 Răspunsul elaboratorului studiului de fezabilitate pentru tramvaiul de pe inelul median, Metroul S.A., din noiembrie 2023: https://forum.metrouusor.com/File?id=216793

metroul sa.png (427.7 KB; downloaded 1409 times)

scenarii+aparatorii+patriei.png (530.23 KB; downloaded 1409 times)

scenarii+aparatorii+patriei+explicatii.png (481.34 KB; downloaded 1409 times)

randare pasaj aparatorii patriei.png (1.29 MB; downloaded 1409 times)

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Petiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”  • 
Choose destination

Since our 2340 forum members have written 426206 posts in 5298 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use