Topic: Achiziție 10 tramvaie noi - PNRR
17 posts, 3885 views
📖 Pagination options
- V2A
-
Posted:
-
Achiziție 10 tramvaie noi - PNRR
V2A
Primăria Galați a lansat ieri o licitație pentru achiziția a 10 tramvaie cu lungimea de 18-20 m, cu finanțare prin PNRR.
Termenul pentru depunerea ofertelor: 26.06.2023 iar, pentru evaluări, 22.12.2023.
Valoarea totală estimată: 98.454.000 lei, fără TVA.
Link: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-noti ... 00166122.
Caietul de sarcini:
Primăria Galați a lansat ieri o licitație pentru achiziția a 10 tramvaie cu lungimea de 18-20 m, cu finanțare prin PNRR.
Termenul pentru depunerea ofertelor: 26.06.2023 iar, pentru evaluări, 22.12.2023.
Valoarea totală estimată: 98.454.000 lei, fără TVA.
Link: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-noti ... 00166122.
Caietul de sarcini:
Caiet de sarcini achizitie_10 tramvaie.pdf
Caiet de sarcini achizitie_10 tramvaie.pdf (4.46 MB; downloaded 157 times)
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achiziție 10 tramvaie noi - PNRR
punmeister
Contestatie Astra:
Contestatie Astra:
Contestatie tramvaie +dovada.pdf
Contestatie tramvaie +dovada.pdf (2.46 MB; downloaded 173 times)
- punmeister
-
Posted:
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziție 10 tramvaie noi - PNRR
PTMZ
Evaluarea tehnica s-a incheiat miercuri, pe 22.11, licitatia a trecut in evaluare financiara.
Evaluarea tehnica s-a incheiat miercuri, pe 22.11, licitatia a trecut in evaluare financiara.
- Pavlov195
-
Posted:
-
Re: Achiziție 10 tramvaie noi - PNRR
Pavlov195
Astra a fost declarată câștigătoare la această licitație.
Astra a fost declarată câștigătoare la această licitație.
- PTMZ
-
Posted:
-
- Pavlov195
-
Posted:
-
Re: Achiziție 10 tramvaie noi - PNRR
Pavlov195
Ziarul Financiar
Articol disponibil aici: https://www.zf.ro/companii/astra-vagoane-calatori-controlat-de-valer-blidar-a-fost-desemnat-22221382?fbclid=IwAR38xOlvrPnhEJJTxpO-LU-gmTT1MdFjvoG41NLDtKXLG6UmZDy0HsI70lQ
Ziarul Financiar
Articol disponibil aici: https://www.zf.ro/companii/astra-vagoane-calatori-controlat-de-valer-blidar-a-fost-desemnat-22221382?fbclid=IwAR38xOlvrPnhEJJTxpO-LU-gmTT1MdFjvoG41NLDtKXLG6UmZDy0HsI70lQ
Compania Astra Vagoane Călători, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de material rulant, controlată de Valer Blidar, a fost desemnată câştigătoare la licitaţiile de tramvaie din Oradea şi Galaţi.
La licitaţia pentru 10 tramvaie de la Galaţi, un contract de 98 mil. lei fără TVA, s-a luptat cu turcii de la Bozankaya Otomotiv, în timp ce la Oradea a fost unic ofertant la licitaţia de 9 tramvaie, cu posibilitatea suplimentării cu încă 16 tramvaie, un contract cu o valoare totală de 219 mil. lei.
„Am fost desemnaţi câştigători la ambele licitaţii pentru tramvaie, atât la Oradea cât şi la Galaţi”, a declarat pentru ZF Gheorghe Sîrbu, directorul general adjunct al fabricii Astra Vagoane Călători. Compania va finaliza 2023 cu afaceri de peste 500 mil. lei (100 mil. euro), mai mult decât dublu faţă de nivelul din 2022, potrivit oficialilor companiei.
Anul acesta fabrica a produs 62 de locomotive, din care 55 pentru Bucureşti, iar restul pentru Arad şi Brăila. Producătorul a fost unicul ofertant la licitaţia de la Brăila pentru şase tramvaie, un contract de 60 mil. lei.
Mai mult, Astra Vagoane Călători a fost însă singurul ofertant la Arad, valoarea licitaţiei a fost de 200 de milioane de lei, tramvaiele urmând să fie livrate în 48 de luni. La finalul anului trecut Primăria Arad a lansat licitaţia pentru achiziţia de 25 de tramvaie, finanţarea urmând să fie asigurată prin Programul Operaţional Regional 2021-2027 şi PNRR.
Cel mai mare contract pe tramvaie este cel câştigat la Bucureşti, pentru a livra 100 de tramvaie în 40 de luni pentru Primăria Bucureşti. La finalul anului 2020, Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a anulat decizia prin care Primăria Capitalei atribuia contractul turcilor de la Durmazlar. Ulterior, asocierea formată din Astra Vagoane Călători şi chinezii de la CRRC a fost desemnată câştigătoare, valoarea contractului fiind de 840 milioane de lei. Mai mult, Astra Vagoane Călători a continuat să asigure lucrări de reparaţii pentru vagoanele CFR Călători anul trecut.
Astra Vagoane Călători a fost ofertant unic la mai multe licitaţii de tramvaie. În prima parte a anului 2018 mai multe oraşe din ţară au lansat licitaţii pentru achiziţia de tramvaie noi. Primăria Galaţi a lansat licitaţia pentru achiziţia a 18 tramvaie noi, un contract cu o valoare de 100 milioane de lei (circa 22 milioane de euro), bani din bugetul local dar şi din fonduri europene. La Oradea s-a organizat licitaţie pentru achiziţia de 20 de tramvaie noi iar la Cluj Napoca a fost organizată licitaţia pentru achiziţia a 22 de tramvaie, un contract estimat la 190 milioane de lei, durata fiind de patru ani.
Fabrica de la Arad este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de material rulant. Datele publice arată că Astra Vagoane Călători, desprinsă din fosta Întreprindere de Vagoane Arad, care a produs primele garnituri pentru metroul bucureştean, a finalizat cu afaceri de 225 mil. lei anul trecut, faţă de afaceri de 280 milioane de lei anul anterior şi profit net de 3,7 milioane de lei anul trecut, faţă de profit net de 11 mil. lei anul anterior, arată mfinante.ro.
Fabrica a ajuns în prezent la 450 de angajaţi. Compania a făcut investiţii în panouri fotovoltaice în acest an pentru a reduce costurile cu energia electrică.
Compania Astra Vagoane Călători este deţinută de Valer Blidar, unul dintre puţinii antreprenori care deţin fabrici construite în perioada industrializării masive a României din anii ’70 - ’80. Pe lângă fabrica ce produce vagoane, omul de afaceri mai deţine şi firmele Astra Vest, Sirv Titu, fabrica de marmură Marmura Bucureşti şi compania Tristar Bucureşti.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achiziție 10 tramvaie noi - PNRR
Nenea_titi
Dacă este așa, zic eu că este o soluție bună. Nu că sunt tramvaie grozave sau românești, sunt doar bune pentru România și, nu în ultimul rând, va exista un parc uniform. Nu 10 tramvaie de 12 feluri. Felicitări Galați pentru noile vehicule.
Dacă este așa, zic eu că este o soluție bună. Nu că sunt tramvaie grozave sau românești, sunt doar bune pentru România și, nu în ultimul rând, va exista un parc uniform. Nu 10 tramvaie de 12 feluri. Felicitări Galați pentru noile vehicule.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziție 10 tramvaie noi - PNRR
PTMZ
De la moderator citire
@Pavlov195 te rog foarte mult:
1. Data viitoare citeaza sursa informatiei de la bun inceput.
2. Cand postezi articole, sa citezi si continutul acestora.
De data asta te-am rezolvat eu cu citarea. Multumesc pentru intelegere.
De la moderator citire
@Pavlov195 te rog foarte mult:
1. Data viitoare citeaza sursa informatiei de la bun inceput.
2. Cand postezi articole, sa citezi si continutul acestora.
De data asta te-am rezolvat eu cu citarea. Multumesc pentru intelegere.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achiziție 10 tramvaie noi - PNRR
Nenea_titi
Bun. S-au luat (se iau) tramvaie noi. Va însemna retragerea Holec-urilor ? Va retrage Transurb toate holec sau mai păstrează câteva ca utilitare sau rezerve?
Bun. S-au luat (se iau) tramvaie noi. Va însemna retragerea Holec-urilor ? Va retrage Transurb toate holec sau mai păstrează câteva ca utilitare sau rezerve?
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziție 10 tramvaie noi - PNRR
PTMZ
Dacă prin "Holec" te referi la Düwag, ele sunt 13 active, conform Transphoto, plus încă 10 trase pe dreapta, deci din punct de vedere matematic s-ar putea să fie retrase toate, dar poate cineva de la Galați știe mai bine decât mine și îți poate răspunde cu certitudine.
Dacă prin "Holec" te referi la Düwag, ele sunt 13 active, conform Transphoto, plus încă 10 trase pe dreapta, deci din punct de vedere matematic s-ar putea să fie retrase toate, dar poate cineva de la Galați știe mai bine decât mine și îți poate răspunde cu certitudine.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achiziție 10 tramvaie noi - PNRR
Nenea_titi
Bine bine,
8 Astre noi acum, 13 Duwag. Adică 21 vagoane disponibile în serviciu. După venirea celor 10 vagoane noi, vor fi 18 vagoane noi dacă casează Duwag. Un minus de 3. Păi regresăm?
Bine bine,
8 Astre noi acum, 13 Duwag. Adică 21 vagoane disponibile în serviciu. După venirea celor 10 vagoane noi, vor fi 18 vagoane noi dacă casează Duwag. Un minus de 3. Păi regresăm?
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziție 10 tramvaie noi - PNRR
PTMZ
Păi așa ai și 10 Düwag trase pe dreapta și 8 Astre la traseu care le înlocuiesc, de aceea am spus că e posibil, căci există un precedent.
Momentan, e suficient să aibă 18 tramvaie sau chiar mai puține, deoarece trebuie să reabiliteze curând depoul 1 și linia de tramvai spre Cimitirul Israelit, ceea ce va însemna un surplus. Vom vedea ulterior dacă vor mai avea nevoie sau nu.
Plus că 13 Düwag active nu înseamnă neapărat că ies toate la traseu simultan, poți avea și situația în care să facă cu schimbul, și atunci ai nevoie de mai puține tramvaie, deci 18 tramvaie nu ar fi un regres.
Dar, repet, poate cineva din Galați ne poate lămuri mai bine cum stă treaba.
Păi așa ai și 10 Düwag trase pe dreapta și 8 Astre la traseu care le înlocuiesc, de aceea am spus că e posibil, căci există un precedent.
Momentan, e suficient să aibă 18 tramvaie sau chiar mai puține, deoarece trebuie să reabiliteze curând depoul 1 și linia de tramvai spre Cimitirul Israelit, ceea ce va însemna un surplus. Vom vedea ulterior dacă vor mai avea nevoie sau nu.
Plus că 13 Düwag active nu înseamnă neapărat că ies toate la traseu simultan, poți avea și situația în care să facă cu schimbul, și atunci ai nevoie de mai puține tramvaie, deci 18 tramvaie nu ar fi un regres.
Dar, repet, poate cineva din Galați ne poate lămuri mai bine cum stă treaba.
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Achiziție 10 tramvaie noi - PNRR
BGP2597
Nu sunt din Galați, dar analizând graficele de circulație, situația pare a fi următoarea:
- Linia 7: 4 tramvaie (interval de urmărire 17-19 minute, durata unei curse ~70-75 de minute)
- Linia 39: 7 tramvaie (interval de urmărire 10 minute, durata unei curse ~70 de minute) - circulă doar între Micro 19 și Depoul de pe Bd. George Coșbuc.
- Linia 44: 2 tramvaie (interval de urmărire 30 de minute, durata unei curse 60 de minute)
Deci în prezent ei folosesc 13 tramvaie. Când va fi gata și porțiunea până la Cimitirul Israelit probabil va fi nevoie de 8 tramvaie pentru linia 39. Eu unul sunt sceptic că pe liniile 7 și 44 se va suplimenta capacitatea (ținând cont de ce intervale de urmărire au existat și în anii anteriori reabilitărilor), deci 18 tramvaie pentru 14 ture sunt suficiente.
Nu sunt din Galați, dar analizând graficele de circulație, situația pare a fi următoarea:
- Linia 7: 4 tramvaie (interval de urmărire 17-19 minute, durata unei curse ~70-75 de minute)
- Linia 39: 7 tramvaie (interval de urmărire 10 minute, durata unei curse ~70 de minute) - circulă doar între Micro 19 și Depoul de pe Bd. George Coșbuc.
- Linia 44: 2 tramvaie (interval de urmărire 30 de minute, durata unei curse 60 de minute)
Deci în prezent ei folosesc 13 tramvaie. Când va fi gata și porțiunea până la Cimitirul Israelit probabil va fi nevoie de 8 tramvaie pentru linia 39. Eu unul sunt sceptic că pe liniile 7 și 44 se va suplimenta capacitatea (ținând cont de ce intervale de urmărire au existat și în anii anteriori reabilitărilor), deci 18 tramvaie pentru 14 ture sunt suficiente.
📖 Pagination options