Topic: Știri și articole din presă
145 posts, 43689 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
ByOnu
Pai hai sa gasim o solutie care porneste de la tema conectarii tramvaiului... nu care doar lasa tramvaiul pe ultimul plan, fara posibilitate de realizare.
Pai hai sa gasim o solutie care porneste de la tema conectarii tramvaiului... nu care doar lasa tramvaiul pe ultimul plan, fara posibilitate de realizare.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
zapacitu
Hai, hai, provoaca-ma sa vad ce-mi iese
Cea mai realista dpdv tehnic, insa un cosmar arhitectural si complet inutila pentru traficul auto este un giratoriu "a la Delfinu" SUSPENDAT, cu cate trei bretele in lungul Barbu Vacarescu cate una pentru 2 linii de tramvai si cate 2 pentru sensurile de urcare/coborare - per sens. Spatiu e destul, din fericire. Problema sunt semafoarele din zona, care trebuie ajustate sa sustina traficul masiv, altmiteri va fi permanent blocat acel giratoriu. Cred ca si costurile ar depasi varianta de mai jos, care nu se va putea implementa curand.
O alta varianta ar fi tranformarea intersectiei de la Caro (FDGxBV) intr-un masiv giratoriu, cu sensurile principale trecute in supra/sub-teran. Daca duci Glucozei in suprateran si BV in subteran (minus tramvai), ramane un giratoriu masiv in care ai loc sa intersectezi Gara Herastrau, Fabrica de Glucoza (bretele) si Barbu Vacarescu (bretele). Singurul neajuns e ca ar fi dificil spre imposibila jonctiunea GH <-> Aerogarii (curba prea stransa), insa fara o prelungire a liniei 5 spre Damaroaia (nu mall-u lu peste) nici ca ar conta. Acolo in subteran SIGUR sunt multe chestii, sunt evidente imediat la podul lacurilor, doar ca nu stiu daca merg paralel cu bulevardul sau il taie. Insa costuri? Numai pasajul subteran de aici ar fi cosmar, plus inca un suprateran la 850m de altul pe aceeasi directie.
Cum ar ajuta fluxurile de trafic varianta a doua? Pai in primul rand, traficul de tranzit BV si FDG<>Floreasca (chiar si o parte din FDG<>Caramfil) nu intra in giratoriu. Si pe BV e trafic, nu gluma. Raman cei care schimba directia de mers, si sunt foarte multi aici. Insa faptul ca directiile "principale" sunt la alt etaj inseamna posbilitatea unu flux mult mai fluid prin respectivul giratoriu, cu atat mai mult cu cat se poate face mare acest giratoriu (e loc aaaproape cat la Aviatorilor, putin mai mult decat la Delfinu). Ce ar fi problematic in continuare? Defluirea bulevardelor in intersectiile imediat urmatoare: BV la Pipera si Titeica, FDG la Floreasca unde rampa se opreste practic in semafor si creaza propriile conflicte de trafic.
Hai, hai, provoaca-ma sa vad ce-mi iese
Cea mai realista dpdv tehnic, insa un cosmar arhitectural si complet inutila pentru traficul auto este un giratoriu "a la Delfinu" SUSPENDAT, cu cate trei bretele in lungul Barbu Vacarescu cate una pentru 2 linii de tramvai si cate 2 pentru sensurile de urcare/coborare - per sens. Spatiu e destul, din fericire. Problema sunt semafoarele din zona, care trebuie ajustate sa sustina traficul masiv, altmiteri va fi permanent blocat acel giratoriu. Cred ca si costurile ar depasi varianta de mai jos, care nu se va putea implementa curand.
O alta varianta ar fi tranformarea intersectiei de la Caro (FDGxBV) intr-un masiv giratoriu, cu sensurile principale trecute in supra/sub-teran. Daca duci Glucozei in suprateran si BV in subteran (minus tramvai), ramane un giratoriu masiv in care ai loc sa intersectezi Gara Herastrau, Fabrica de Glucoza (bretele) si Barbu Vacarescu (bretele). Singurul neajuns e ca ar fi dificil spre imposibila jonctiunea GH <-> Aerogarii (curba prea stransa), insa fara o prelungire a liniei 5 spre Damaroaia (nu mall-u lu peste) nici ca ar conta. Acolo in subteran SIGUR sunt multe chestii, sunt evidente imediat la podul lacurilor, doar ca nu stiu daca merg paralel cu bulevardul sau il taie. Insa costuri? Numai pasajul subteran de aici ar fi cosmar, plus inca un suprateran la 850m de altul pe aceeasi directie.
Cum ar ajuta fluxurile de trafic varianta a doua? Pai in primul rand, traficul de tranzit BV si FDG<>Floreasca (chiar si o parte din FDG<>Caramfil) nu intra in giratoriu. Si pe BV e trafic, nu gluma. Raman cei care schimba directia de mers, si sunt foarte multi aici. Insa faptul ca directiile "principale" sunt la alt etaj inseamna posbilitatea unu flux mult mai fluid prin respectivul giratoriu, cu atat mai mult cu cat se poate face mare acest giratoriu (e loc aaaproape cat la Aviatorilor, putin mai mult decat la Delfinu). Ce ar fi problematic in continuare? Defluirea bulevardelor in intersectiile imediat urmatoare: BV la Pipera si Titeica, FDG la Floreasca unde rampa se opreste practic in semafor si creaza propriile conflicte de trafic.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
shoppy
Daca o luam "sa nu deranjam fluxurile de trafic, ca oricum este foarte aglomerat" atunci nu mai facem nimic, trebuie optimizat transportul in comun in detrimentul fluxurilor de trafic de auto personale. Vacarescu deja are 2 benzi pe sens, daca mai faci pasaj la o intersectie doar trimiti traficul in semafoarele intersectiilor vecine, dupaia faci pasaj si acolo, interzici virajele la stanga pe toata lungimea si gata, ai facut autostrada in oras(defapt intre Pipera si FdG deja este autostrada, bariere de beton intre sensuri si nici o trecere de pietoni).
Sa nu le faci riveranilor o intersectie care le lipseste pentru prioritizarea traficului de tranzit este din nou o greseala, orice tranzitoriu este riveran undeva, si sigur nu vrea sa fie riveran la / langa o autostrada.
Intersectiile cu Pipera si FdG sunt sufocate tocmai pentru ca prin Gara Herastrau practic preiau si traficul de Pompeiu cu aglomerarea de pe Pipera / Pompeiu / FdG reglandu-se prin Waze, nu este ca strapungerea va aglomera Vacarescu ca va aduce in Vacarescu si traficul de pe Pompeiu, traficul de pe Pompeiu deja se varsa in Vacarescu.
Pana la urma cu cat privesc mai mult schema din PUZ cu atat imi dau seama ca este solutia potrivita si cam singura posibila(bine, mai trebuie si o trecere de pietoni cam pe unde este sectiunea 4).
Daca o luam "sa nu deranjam fluxurile de trafic, ca oricum este foarte aglomerat" atunci nu mai facem nimic, trebuie optimizat transportul in comun in detrimentul fluxurilor de trafic de auto personale. Vacarescu deja are 2 benzi pe sens, daca mai faci pasaj la o intersectie doar trimiti traficul in semafoarele intersectiilor vecine, dupaia faci pasaj si acolo, interzici virajele la stanga pe toata lungimea si gata, ai facut autostrada in oras(defapt intre Pipera si FdG deja este autostrada, bariere de beton intre sensuri si nici o trecere de pietoni).
Sa nu le faci riveranilor o intersectie care le lipseste pentru prioritizarea traficului de tranzit este din nou o greseala, orice tranzitoriu este riveran undeva, si sigur nu vrea sa fie riveran la / langa o autostrada.
Intersectiile cu Pipera si FdG sunt sufocate tocmai pentru ca prin Gara Herastrau practic preiau si traficul de Pompeiu cu aglomerarea de pe Pipera / Pompeiu / FdG reglandu-se prin Waze, nu este ca strapungerea va aglomera Vacarescu ca va aduce in Vacarescu si traficul de pe Pompeiu, traficul de pe Pompeiu deja se varsa in Vacarescu.
Pana la urma cu cat privesc mai mult schema din PUZ cu atat imi dau seama ca este solutia potrivita si cam singura posibila(bine, mai trebuie si o trecere de pietoni cam pe unde este sectiunea 4).
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
zapacitu
Nu inteleg de ce "in detrimentul" in loc de "impreuna cu". Nu poti sa vii cu politici anti-auto cand nu ai zonele principale ale orasului acoperite de transport in comun decent... de fapt scuze, am gresit termenul: cand nu ai zona metropolitana acoperita de transport in comun decent. Ordinea fireasca e invers: intai morcovu si pe urma batul. Altfel mai bine lasi fix asa cum este pana esti in stare sa faci ceva calumea (situatia actuala). Solutia respectiva trebuie reanalizata prin prisma anului 2025, ca toate sistematizarile din zona erau cu studii dinainte de fenomenul Pipera.
Nu inteleg de ce "in detrimentul" in loc de "impreuna cu". Nu poti sa vii cu politici anti-auto cand nu ai zonele principale ale orasului acoperite de transport in comun decent... de fapt scuze, am gresit termenul: cand nu ai zona metropolitana acoperita de transport in comun decent. Ordinea fireasca e invers: intai morcovu si pe urma batul. Altfel mai bine lasi fix asa cum este pana esti in stare sa faci ceva calumea (situatia actuala). Solutia respectiva trebuie reanalizata prin prisma anului 2025, ca toate sistematizarile din zona erau cu studii dinainte de fenomenul Pipera.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
shoppy
Si cum definesti "sa se faca ceva calumea"?, sa poata sa mearga orice om cu masina personala din fata blocului in fata serviciului fara sa stea in blocaj? Poti sa dai exemplu de vreun oras civilizat unde asta se poate?
Asta cu "sa se faca calumea sau sa nu se mai faca nimic" este discursul bizonilor agresivi care prefera legea junglei in locul orasului civilizat.
Este o problema de tipul oul sau gaina, omul merge cu masina personala ca STB face fix lafel de mult si STB sta blocat in trafic ca e plin de masini personale, ceva trebuie limitat, propui sa mai limitam din STB?
Daca ne luam dupa tine cu "nu se poate optimiza transportul public impotriva transportului personal" inseamna ca atunci cand s-a facut culoar unic pe Stefan cel Mare si pe Bucuresti-Urziceni/Colentina ar fi trebuit sa iasa in strada fanii masinii personale, cum nu au iesit rezulta ca "ba se poate optimiza transportul public impotriva transportului personal", deci gresesti total.
Si cum definesti "sa se faca ceva calumea"?, sa poata sa mearga orice om cu masina personala din fata blocului in fata serviciului fara sa stea in blocaj? Poti sa dai exemplu de vreun oras civilizat unde asta se poate?
Asta cu "sa se faca calumea sau sa nu se mai faca nimic" este discursul bizonilor agresivi care prefera legea junglei in locul orasului civilizat.
Este o problema de tipul oul sau gaina, omul merge cu masina personala ca STB face fix lafel de mult si STB sta blocat in trafic ca e plin de masini personale, ceva trebuie limitat, propui sa mai limitam din STB?
Daca ne luam dupa tine cu "nu se poate optimiza transportul public impotriva transportului personal" inseamna ca atunci cand s-a facut culoar unic pe Stefan cel Mare si pe Bucuresti-Urziceni/Colentina ar fi trebuit sa iasa in strada fanii masinii personale, cum nu au iesit rezulta ca "ba se poate optimiza transportul public impotriva transportului personal", deci gresesti total.
- V2A
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
V2A
Astăzi a fost publicată consultarea de piață pentru modernizarea liniei 5 + lucrările conexe. Termenul limită pentru transmiterea propunerilor: 26.02.2023, iar cel al consultării, 27.02.2023.
”Servicii de proiectare iluminat public, modernizare substația Nordului, rețele edilitare și semaforizare, asistență tehnică din partea proiectantului și a lucrărilor de execuție pentru realizarea obiectivului de investiții reabilitare sistem rutier”
Astăzi a fost publicată consultarea de piață pentru modernizarea liniei 5 + lucrările conexe. Termenul limită pentru transmiterea propunerilor: 26.02.2023, iar cel al consultării, 27.02.2023.
”Servicii de proiectare iluminat public, modernizare substația Nordului, rețele edilitare și semaforizare, asistență tehnică din partea proiectantului și a lucrărilor de execuție pentru realizarea obiectivului de investiții reabilitare sistem rutier”
- V2A
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
V2A
Raportul final al consultării:
Raportul final al consultării:
Raport Consultare Piata MC1023490 2023.pdf
Raport Consultare Piata MC1023490 2023.pdf (344.59 KB; downloaded 134 times)
- Serban
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
Serban
Aproape numai tampenii. Metrouusor nu a trimis observatiile? Era un moment bun.
Aproape numai tampenii. Metrouusor nu a trimis observatiile? Era un moment bun.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
ByOnu
Asta e consultarea PIETEI, Primarul a invitat FIRMELE INTERESATE, nu cetatenii/publicul.
Asociatia a trimis primariei un pachet cu propuneri pentru linia 5 in luna iulie 2022, inregistrat la urmatoarele institutii, dupa cum urmeaza: PMB 93669/07.07.2022, STB 52826/07.07.2022, ADI-TPBI 32545/07.07.2022.
Raspunsul PMB a fost mereu acelasi, ca au fost trimise proiectantului si ca vor fi analizate de factorii decidenti in mobilitate:
Ulterior, dupa publicarea documentatiilor de licitatie, am analizat 15 din cele 16 proiecte si am trimis Primariei un document de analiza (fix linia 5 lipsea, documentatia de licitatie pentru aceasta fiind intarziata, nu era disponibila la momentul respectiv, deci nu a fost cuprinsa in documentul nostru). Doua zile mai tarziu a fost publicata si licitatia pentru linia 5 cu proiectul tehnic, iar Primarul General a invitat FIRMELE INTERESATE sa trimita observatii/intrebari, fiind vorba de o consultare a PIETEI (remarcati inclusiv raspunsurile de mai jos sunt intr-un document denumit consultarea PIETEI). Prin urmare ONG-ul si-a asumat o pozitie publica prin care a comentat lipsurile pe care le-a descoperit in proiectul tehnic al liniei 5. Insa a trimite o pozitie a ONG-ului, a publicului, practic, intr-o etapa de consultare a pietei, destinata "firmelor interesate" nu a fost luata in considerare. Daca aceasta etapa este de fapt destinata publicului, cetatenilor, si vorbesc strict din punctul meu de vedere, atunci Primarul General se face direct vinovat de inducerea in eroare a tuturor factorilor interesati.
A spune ca nu au aceste documente, dupa aproape jumatate de an in care le trimitem constant, e ... rea vointa sau nepasare.
Ce am scris mai sus este strict pozitia mea pe acest subiect.
Serban wrote here:
Aproape numai tampenii. Metrouusor nu a trimis observatiile? Era un moment bun.
Asta e consultarea PIETEI, Primarul a invitat FIRMELE INTERESATE, nu cetatenii/publicul.
Asociatia a trimis primariei un pachet cu propuneri pentru linia 5 in luna iulie 2022, inregistrat la urmatoarele institutii, dupa cum urmeaza: PMB 93669/07.07.2022, STB 52826/07.07.2022, ADI-TPBI 32545/07.07.2022.
Raspunsul PMB a fost mereu acelasi, ca au fost trimise proiectantului si ca vor fi analizate de factorii decidenti in mobilitate:
Ulterior, dupa publicarea documentatiilor de licitatie, am analizat 15 din cele 16 proiecte si am trimis Primariei un document de analiza (fix linia 5 lipsea, documentatia de licitatie pentru aceasta fiind intarziata, nu era disponibila la momentul respectiv, deci nu a fost cuprinsa in documentul nostru). Doua zile mai tarziu a fost publicata si licitatia pentru linia 5 cu proiectul tehnic, iar Primarul General a invitat FIRMELE INTERESATE sa trimita observatii/intrebari, fiind vorba de o consultare a PIETEI (remarcati inclusiv raspunsurile de mai jos sunt intr-un document denumit consultarea PIETEI). Prin urmare ONG-ul si-a asumat o pozitie publica prin care a comentat lipsurile pe care le-a descoperit in proiectul tehnic al liniei 5. Insa a trimite o pozitie a ONG-ului, a publicului, practic, intr-o etapa de consultare a pietei, destinata "firmelor interesate" nu a fost luata in considerare. Daca aceasta etapa este de fapt destinata publicului, cetatenilor, si vorbesc strict din punctul meu de vedere, atunci Primarul General se face direct vinovat de inducerea in eroare a tuturor factorilor interesati.
A spune ca nu au aceste documente, dupa aproape jumatate de an in care le trimitem constant, e ... rea vointa sau nepasare.
Ce am scris mai sus este strict pozitia mea pe acest subiect.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
shoppy
Vad ca le faceti varza, mai bine ati discuta cu un avocat priceput inainte de a scrie chestii pe forum.
Prima este consultarea publica, se face cu publicul, proiectul se pune la dispozitia publicului iar publicul isi poate prezenta doleantele:
- pe parcursul consultarii publice pe platforma online sau in scris la primarie
- la sedinta publica de la sfarsitul consultarii in scris sau inscriindu-se la cuvant
Toate doleantele se pun la dosar si proiectul se revizuieste pentru a le lua in considerare daca se pot implementa.
A doua este consultarea pietei, se face cu firmele de constructie interesate de castigarea licitatiei, proiectul definitivat se pune la dispozitia firmelor pentru stabilirea unei valori orientative a lucrarii.
In final PMB lanseaza licitatia cu o valoare apropiata de valoarea orientativa.
Deci tineti minte foarte bine pentru data viitoare:
- legea nu spune cum se stabileste daca doleantele publicului se pot implementa sau nu, legea spune doar sa se organizeze consultarea si sa se treaca toate doleantele la dosar, deci PMB nu incalca nici o lege cand spune ca nu se poate aduce nici o schimbare
- singurul proiect din istoria Bucurestiului blocat prin dezbatere publica a fost proiectul lui betonel de a da locurile de parcare de resedinta prin licitatie si doar la masinile cu numar de Bucuresti, atunci la sedinta dezbaterii publice au venit vreo suta de persoane care au huiduit si fluierat incontinuu pana cand betonel a spus ca renunta la proiect
Vad ca le faceti varza, mai bine ati discuta cu un avocat priceput inainte de a scrie chestii pe forum.
Prima este consultarea publica, se face cu publicul, proiectul se pune la dispozitia publicului iar publicul isi poate prezenta doleantele:
- pe parcursul consultarii publice pe platforma online sau in scris la primarie
- la sedinta publica de la sfarsitul consultarii in scris sau inscriindu-se la cuvant
Toate doleantele se pun la dosar si proiectul se revizuieste pentru a le lua in considerare daca se pot implementa.
A doua este consultarea pietei, se face cu firmele de constructie interesate de castigarea licitatiei, proiectul definitivat se pune la dispozitia firmelor pentru stabilirea unei valori orientative a lucrarii.
In final PMB lanseaza licitatia cu o valoare apropiata de valoarea orientativa.
Deci tineti minte foarte bine pentru data viitoare:
- legea nu spune cum se stabileste daca doleantele publicului se pot implementa sau nu, legea spune doar sa se organizeze consultarea si sa se treaca toate doleantele la dosar, deci PMB nu incalca nici o lege cand spune ca nu se poate aduce nici o schimbare
- singurul proiect din istoria Bucurestiului blocat prin dezbatere publica a fost proiectul lui betonel de a da locurile de parcare de resedinta prin licitatie si doar la masinile cu numar de Bucuresti, atunci la sedinta dezbaterii publice au venit vreo suta de persoane care au huiduit si fluierat incontinuu pana cand betonel a spus ca renunta la proiect
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
ByOnu
NU a existat o etapa de dezbatere publica.
PMB chiar ne-a confirmat asta aici: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
Argumentul PMB este ca vorbim despre modernizarea liinilor care a fost supusa dezbaterii publice ca parte dezbaterilor PMUD.
NU a existat o etapa de dezbatere publica.
PMB chiar ne-a confirmat asta aici: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
Argumentul PMB este ca vorbim despre modernizarea liinilor care a fost supusa dezbaterii publice ca parte dezbaterilor PMUD.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
shoppy
Sigur nu s-au expus sa ii dea cineva in judecata, deci a fost si ne-au tras-o, trebuie stat cu ochii zilnic pe portalul de dezbateri sa vezi ce se deschide.
Sigur nu s-au expus sa ii dea cineva in judecata, deci a fost si ne-au tras-o, trebuie stat cu ochii zilnic pe portalul de dezbateri sa vezi ce se deschide.
- Serban
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
Serban
Pai raportul final al consultarii, postat mai sus, cuprinde fix propuneri trimise de cetateni obisnuiti. Se vede din propuneri. Chiar una dintre propuneri este sa se tina cont de comentariile Metrouuusor.
Deci a putut sa trimita oricine propuneri, chiar daca a fost consultare a pietei.
Pai raportul final al consultarii, postat mai sus, cuprinde fix propuneri trimise de cetateni obisnuiti. Se vede din propuneri. Chiar una dintre propuneri este sa se tina cont de comentariile Metrouuusor.
Deci a putut sa trimita oricine propuneri, chiar daca a fost consultare a pietei.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Modernizare sistem rutier și linii de tramvai pe traseul liniei 5 (Aerogării - Sf. Gheorghe)
•
Choose destination