Despre asociație și site-urile metrouusor.comAsociația "Metrou Ușor": Obiective, activități, proiecte, informațiiPetiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”

 

Topic: Demers privind infrastructura tramvaielor sabotată prin montarea de gazon în perioada 2017-2020

11 posts, 5494 views
Demers privind infrastructura tramvaielor sabotată prin montarea de gazon în perioada 2017-2020 Costin

Am trimis la STB urmatoarea solicitare de informatii privind plantarea gazonului intre liniile de tramvai tip CF (pe prisma de balast). Spre stiinta PS3 si PS5 ca ei s-au ocupat cu asta. Asteptam raspuns...
solicitare_info_gazon.pdf
solicitare_info_gazon.pdf (66.6 KB; downloaded 1046 times)

 


Re: Solicitare info despre gazonul plantat intre liniile de punmeister

Super, au trecut 30 de zile.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Solicitare info despre gazonul plantat intre liniile de Mircea G

Din ce se aude pe surse , firma care a executat lucrarea , a facut intentionat o lucrare de rahat , special pt a acuza , ps5.
Sper ca raspunsul sa arate asta .

 


Re: Solicitare info despre gazonul plantat intre liniile de TibiV

Mircea G,
sa pui gazon intre sine, pe prisma de balast/piatra sparta este prin definitie o lucrare de rahat.

Este (aproape) ca si cand ai agata luminile de Craciun direct de linia de contact a troleelor...
In ambele cazuri, in mod sigur se va intampla ceva nashpa....

 


Re: Solicitare info despre gazonul plantat intre liniile de punmeister

Oricum acolo trebuie neaparat sa fie eliminat greentrack-ul inainte sa inceapa nebunia cu tramvaiele noi.

 


Re: Solicitare info despre gazonul plantat intre liniile de TibiV

Da' de ce?!...
Lasa greentrack-ul acolo, si in 2 ani tramvaiele noi vor fi la fel ca V3A-urile...
Si asa ne vom da seama ca URAC-ul face treaba mult mai buna decat toti ceilalti producatori. Tramvaiele lor rezista de cateva decenii la toate tampeniile tuturor primarilor care si-au batut joc de transportul public din orasul asta....

 


Re: Solicitare info despre gazonul plantat intre liniile de Puss in Boots

Astea sunt adevaratele tramvaie romanesti. Da! Care nu cer mult, sunt supuse si umile. Ca Daciile ce se reparau in drum si plecai din nou.

 


Re: Solicitare info despre gazonul plantat intre liniile de PaulIP

@TibiV: Atunci Tatrele sunt Dumnezei.  :lol:

 


Re: Solicitare info despre gazonul plantat intre liniile de punmeister

Deci pana la urma se fac ca nu aud?

 



Re: Solicitare info despre gazonul plantat între liniile de TW Asociația Metrou Ușor

Comunicat Asociația Metrou Ușor, 10 ianuarie 2025:

⚠️🚋 [SEMNAL DE ALARMĂ]: Infrastructura de tramvai SABOTATĂ de primăriile de sector prin lucrări de înierbare produce anual pagube pentru STB S.A. și întârzieri pentru călători. Venim cu lista completă a incidentelor și deraierilor tramvaielor.

🌿 În perioada 2017 - 2020, primăriile sectoarelor 3, 4, 5 și 6 au intervenit la calea de rulare a tramvaielor pentru a instala gazon, în urma unui protocol cu STB S.A., conform informațiilor din presă de la acea vreme. Arterele vizate au fost Calea 13 Septembrie, Bd. Timișoara, Cal. Rahovei, Cal. Vitan, Pasajul Mărășești, Șos. Alexandria, Cal. Ferentari, Șos. Giurgiului și Șos. Progresului. Pe cât de populară s-a dovedit inițiativa primăriilor de sector, pe atât de iresponsabilă și de distructivă a fost pentru transportul public.

❌ Ce este greșit cu înierbarea liniilor existente de tramvai? Soluția tehnică existentă (linii de cale ferată cu traverse așternute pe pat de balast) nu permite înierbarea șinelor. Concret, primăriile de sector au așternut pământ și rulouri de gazon peste piatra spartă ce trebuie menținută curată și întreținută la intervale regulate pentru a menține proprietățile constructive de preluare a sarcinii tramvaielor fără să apară denivelări, văluriri, sau devieri ale șinelor de la axul drumului.

Care sunt efectele SABOTAJULUI primăriilor de sector?
🔴 Compromiterea balastului prin colmatare și vălurirea căii de rulare. Acum avem călătorie de roller-coaster și pe infrastructură modernizată, nu doar pe cea veche de zeci de ani.
🔴 Imposibilitatea întreținerii infrastructurii de către STB S.A., piatra spartă fiind acoperită complet de gazon, astfel că operațiunile regulate de burare a terasamentului nu pot fi realizate.
🔴 Creșterea riscului de accidente grave. Iarba aflată la nivel cu șina sau chiar deasupra șinei este tocată de roțile tramvaielor, formând o pastă alunecoasă ce duce la patinajul tramvaielor și la imposibilitatea de frânare în parametrii constructivi ai vehiculelor.
🔴 Împotmolirea sau deraierea tramvaielor (mai jos prezentăm lista completă).
🔴 Scăderea vitezei comerciale - vatmanii sunt nevoiți să reducă viteza din cauza șinei vălurite și a lipsei de aderență.
🔴 Avarierea trenurilor de rulare ale tramvaielor - patinajul rezultat formează zone plane pe roți ce trebuie remediate la strung - lucru costisitor și care imobilizează tramvaiele până la finalizarea reparațiilor. STB S.A. se chinuie să asigure zilnic necesarul de vehicule pe trasee.

Jurnal de deraiere - ce incidente și deraieri au avut loc în ultimii ani pe șinele sabotate de primăriile de sector:
🔴 20.09.2018 - vagonul 304 se împotmolește în gazon în stația Șos. Progresului, sens Depoul Alexandria.
🔴 25.09.2018 - vagonul 244 se împotmolește în gazon în apropierea stației Șos. Ferentari, sens Piața Unirii.
🔴 25.09.2018 - vagonul 328 se împotmolește în gazon în dreptul străzii Iosif Niculescu, sens Depoul Alexandria.
🔴 11.11.2018 - vagonul 005 se împotmolește în gazon, în apropierea stației Teiuș și îi este rupt dispozitivul de salvare.
🔴 23.06.2021 - vagonul 415 deraiază între stațiile Piața Rahova și Petre Ispirescu, sens Piața Unirii.
🔴 06.07.2021 - vagonul 404 deraiază în stația Piața Rahova, sens Piața Unirii.
🔴 04.09.2022 - vagonul 411 deraiază în zona liceului D. Bolintineanu, sens Depoul Alexandria.
🔴 03.08.2023 - vagonul 402 deraiază la ieșirea din stația Mărgeanului, sens Depoul Alexandria.
🔴 22.07.2024 - vagonul 409 deraiază între stațiile Șos. Progresului și Piața Chirigiu, sens Piața Unirii.
🔴 02.11.2024 - vagonul 410 deraiază între stațiile Piața Chirigiu și Șos. Progresului, sens Zețarilor.
🔴 08.12.2024 - vagonul 3875 (model Astra Imperio Metropolitan, cel mai nou model din flota STB) deraiază între stațiile Piața Rahova și Petre Ispirescu, sens Piața Unirii.
🔴 04.01.2025 - vagonul 3875 (model Astra Imperio Metropolitan, cel mai nou model din flota STB) deraiază în zona Piața Rahova, sens Piața Unirii.

⚠️ Am avertizat încă de la început că aceste lucruri se vor întâmpla, iar incidentele din ultimii 7 ani confirmă temerile noastre. În anul 2018 am solicitat STB S.A. clarificări cu privire la acordul dat autorităților pentru înierbarea căii de rulare a tramvaielor și la modalitățile de întreținere a infrastructurii ulterior instalării gazonului: https://forum.metrouusor.com/File?id=145467. Nu am primit niciun răspuns la momentul respectiv.

⚠️ Având în vedere intensificarea evenimentelor cauzate înierbările nepotrivite, precum și faptul că inclusiv noile tramvaie Imperio au început să fie afectate, solicităm STB S.A. să își prezinte punctul de vedere cu privire la cele menționate mai sus și să pună la dispoziție, în baza legii 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public, următoarele:
1️⃣ Protocoalele de colaborare dintre STB S.A. și primăriile de sector pentru lucrările de înierbare a șinelor de tramvai.
2️⃣ Dacă există, cererile STB S.A. adresate primăriilor de sector pentru remedierea infrastructurii de tramvai afectată de lucrările de înierbare și răspunsurile primite de la autoritățile locale la respectivele cereri.

⚠️ Amintim faptul că în august 2020 primăria sectorului 6 anunța înierbarea liniei 41. Din fericire, acest lucru nu s-a mai întâmplat, iar linia 41 a fost scutită de întârzierile și avariile ce ar fi survenit ca urmare a unor intervenții similare.

🌳 Susținem creșterea spațiilor verzi prin soluții de tip de "green track", însă infrastructura trebuie să fie special proiectată pentru acest lucru. Pe Str. Liviu Rebreanu și Șos. Pantelimon liniile au fost proiectate din start în acest sens, fiind așezate pe grinzi speciale din beton cofrat, cu spații dedicate pământului vegetal, gazonului și irigațiilor. Gazonul nu depășește cota liniei și nu există niciun pericol de împotmolire sau deraiere. Acolo nu vorbim despre simple rulouri de gazon așezate peste calea ferată.

📄 Documentul oficial adresat STB S.A. pe care l-am trimis pe 10 ianuarie 2025 poate fi citit aici:
MU81 din 10.01.2025 Solicitare STB SA ref linii tramvai tip CF inierbate.pdf
MU81 din 10.01.2025 Solicitare STB SA ref linii tramvai tip CF inierbate.pdf (3.55 MB; downloaded 243 times)

 


Home page  • 
Parent forum: Petiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”  • 
Choose destination

Since our 2454 forum members have written 436962 posts in 5455 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use