Topic: Discuții generale despre autobuze și autocarele Ikarus
63 posts, 17797 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Discuții generale despre autobuze și autocarele Ikarus
PTMZ
Acesta este, de facto, producătorul chinez CRRC, care a cumpărat una dintre cele două uzine Ikarus din Ungaria:
Sursa: Urban Transport Magazine
Acesta este, de facto, producătorul chinez CRRC, care a cumpărat una dintre cele două uzine Ikarus din Ungaria:
A few years later, the „hype“ of electric buses began. BYD built fromscratch a completely new factory in Hungary. CRRC (China Railway Rolling stock Company) had a different approach: They bought one of the two former Ikarus plants in Hungary including the brand name. And subsequently production of Ikarus electric buses started. And more than that, by the way: There are also new diesel buses with the name of the traditional brand. The new Ikarus electric bus is called the “Ikarus 120e CityPioneer”. It is powered by an electric motor from CRRC.
Sursa: Urban Transport Magazine
- macheta218
-
Posted:
-
Re: Discuții generale despre autobuze și autocarele Ikarus
macheta218
https://www.youtube.com/watch?v=B6anqpZFbi0
" Să pornim un cronometru să vedem stimați telespectatori după câte secunde observați că acest autobuz este altfel?
Să vedem fața și spatele sunt la fel ca la Ikarus 280, dar acum în interior poate deja ar putea fi ceva indicii, însă să vedem aici pe consola de bord deja sigur se vede diferența, da are 5 uși, și nu e un trucaj.
Acest autobuz este mai lung mult mai lung decât unul normal, are 22,5 metri si 18 tone, putând duce chiar și 100 de călători în plus.
Există un singur exemplar autentic care a fost fabricat la Budapesta și după teste la Pécs și Budapesta a fost exportat în Teheran.
Aici a transportat chiar și 4000 de oameni pe zi pâna acum câțiva ani, când a fost retras din circulație, dar nu se dorește vânzarea lui.
În 2017 câțiva lucrători ai atelierului de reparații BKV au venit cu ideea construirii unui al doilea autobus Ikarus 293 din autobuze care erau înainte de casare, au avut doua exemplare 280 din 1989 din care au construit din timpul lor liber începand cu 2019 această replică.
Pâna acum în Ungaria doar pe poze sau video vechi s-a putut vedea un IKARUS 293."
https://www.youtube.com/watch?v=B6anqpZFbi0
" Să pornim un cronometru să vedem stimați telespectatori după câte secunde observați că acest autobuz este altfel?
Să vedem fața și spatele sunt la fel ca la Ikarus 280, dar acum în interior poate deja ar putea fi ceva indicii, însă să vedem aici pe consola de bord deja sigur se vede diferența, da are 5 uși, și nu e un trucaj.
Acest autobuz este mai lung mult mai lung decât unul normal, are 22,5 metri si 18 tone, putând duce chiar și 100 de călători în plus.
Există un singur exemplar autentic care a fost fabricat la Budapesta și după teste la Pécs și Budapesta a fost exportat în Teheran.
Aici a transportat chiar și 4000 de oameni pe zi pâna acum câțiva ani, când a fost retras din circulație, dar nu se dorește vânzarea lui.
În 2017 câțiva lucrători ai atelierului de reparații BKV au venit cu ideea construirii unui al doilea autobus Ikarus 293 din autobuze care erau înainte de casare, au avut doua exemplare 280 din 1989 din care au construit din timpul lor liber începand cu 2019 această replică.
Pâna acum în Ungaria doar pe poze sau video vechi s-a putut vedea un IKARUS 293."
- 1689
-
Posted:
-
Re: Discuții generale despre autobuze și autocarele Ikarus
1689
Impresionant nivelul de detaliu la care s-a facut restaurarea.
Impresionant nivelul de detaliu la care s-a facut restaurarea.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Discuții generale despre autobuze și autocarele Ikarus
ADK
Păi dacă vrem și noi putem să refacem DAC-ul 122E, adică fostul 7091. Troleibuze mai sunt câteva la Tg. Jiu, însă nu cred că mai interesează pe cineva... Ungurii au cred că toate modelele de Ikarus, cel puțin autobuze, măcar câte un exemplar din fiecare model ieșit deși țin să cred că au mai multe gen Ikarus 55/66 și nu numai, noi din păcate nu cred că mai avem mai mult de 30 și ceva de DAC-uri fie ele autobuze sau troleibuze, de Roman ce să mai zic, doar 111, și nu știu câte și alea...
Păi dacă vrem și noi putem să refacem DAC-ul 122E, adică fostul 7091. Troleibuze mai sunt câteva la Tg. Jiu, însă nu cred că mai interesează pe cineva... Ungurii au cred că toate modelele de Ikarus, cel puțin autobuze, măcar câte un exemplar din fiecare model ieșit deși țin să cred că au mai multe gen Ikarus 55/66 și nu numai, noi din păcate nu cred că mai avem mai mult de 30 și ceva de DAC-uri fie ele autobuze sau troleibuze, de Roman ce să mai zic, doar 111, și nu știu câte și alea...
- Mark 66
-
Posted:
-
Re: Autobuzele din Satu Mare
Mark 66
Deci au fost casate ?? pacat , la Ploiesti mai sunt si atat si la Fetesti cel sau cele doua Ex Ratb
ADK wrote here:
Din câte cunosc nu mai există niciun exemplar.
Deci au fost casate ?? pacat , la Ploiesti mai sunt si atat si la Fetesti cel sau cele doua Ex Ratb
- PTMZ
-
Posted:
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: Autobuzele din Satu Mare
ADK
Nu știu și la Ploiești cât o să mai existe, dar încă mai sunt câteva însă retrase.
Nu știu și la Ploiești cât o să mai existe, dar încă mai sunt câteva însă retrase.
- Mark 66
-
Posted:
-
Re: Autobuzele din Satu Mare
Mark 66
Unde ?? mai exact , fier vechi sau ??
PTMZ wrote here:
La Fetești nu mai există niciunul, au fost vândute amândouă.
Unde ?? mai exact , fier vechi sau ??
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Autobuzele din Satu Mare
PTMZ
Nu, unor pasionați:
- Ikarusul nemțesc GPD ar fi ajuns la pasionatul Ștefan Stoica, din spusele lui @ADK:
- Ikarusul bucureștean NSL (#66) ar fi ajuns tot la un pasionat, din spusele lui @Andrei Andraș:
Nu, unor pasionați:
- Ikarusul nemțesc GPD ar fi ajuns la pasionatul Ștefan Stoica, din spusele lui @ADK:
ADK wrote here:
Nu știu din ce motive cei de la CTP au renunțat, a spus Ștefan Stoica, noul posesor al lui GPD. ;)
- Ikarusul bucureștean NSL (#66) ar fi ajuns tot la un pasionat, din spusele lui @Andrei Andraș:
Andrei Andraș wrote here:
Nu știu de ce persiști cu ideea ta cum că Iașiul l-ar fi dorit pe NSL când ei nici nu s-au gândit la așa ceva. Ei vor un 260.02 nemțesc pentru că așa ceva a circulat acolo și așteaptă după TCE să și le retragă pe ale lor, 2283 fiind cel pe care l-ar vrea, din informațiile primite.
Legat de NSL, a fost vândut și el tot unui pasionat.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Autobuzele din Satu Mare
ADK
Cu toate că nu prea mai vreau să dezgrop morții, dar legat de Ikarusul NSL, la vremea aia, nu mai știu din ce surse și Andrei98 spunea că CTP Iași nu-i mai interesează Ikarusurile ploieștene și vor lua de oriunde altundeva unul în stare mai bună (de parcă TCE nu avea și mașini mai ok), acela find fostul bucureștean de la Fetești (și nu, culmea, cel nemțesc 260.02).
Altcineva, dar care m-a rugat să-i păstrez confidențialitatea, afirma că Ikarusul galben este "terminat tehnic" însă nu știu de unde toate aceste lucruri care au reușit să mă facă să le cred, timp în care am decis să-mi cer scuze în privat actualului posesor că m-am aruncat cu capul înainte să le spun public.
Nu știu cei adevărat și ce nu, astăzi înclin să cred că niciuna, până la demonstrarea clară a acestora care nu s-au făcut de peste un an.
Îmi cer scuze de off-topic, dar unii mai trebuie să și răspundă când aduc niște afirmații.
Cu toate că nu prea mai vreau să dezgrop morții, dar legat de Ikarusul NSL, la vremea aia, nu mai știu din ce surse și Andrei98 spunea că CTP Iași nu-i mai interesează Ikarusurile ploieștene și vor lua de oriunde altundeva unul în stare mai bună (de parcă TCE nu avea și mașini mai ok), acela find fostul bucureștean de la Fetești (și nu, culmea, cel nemțesc 260.02).
Altcineva, dar care m-a rugat să-i păstrez confidențialitatea, afirma că Ikarusul galben este "terminat tehnic" însă nu știu de unde toate aceste lucruri care au reușit să mă facă să le cred, timp în care am decis să-mi cer scuze în privat actualului posesor că m-am aruncat cu capul înainte să le spun public.
Nu știu cei adevărat și ce nu, astăzi înclin să cred că niciuna, până la demonstrarea clară a acestora care nu s-au făcut de peste un an.
Îmi cer scuze de off-topic, dar unii mai trebuie să și răspundă când aduc niște afirmații.
- Mark 66
-
Posted:
-
Re: Autobuzele din Satu Mare
Mark 66
Bine ca au ajuns unde trebuie . Legat de starea techinca , se face daca tot a ajuns la niste oameni care vor sa le salveze si le redea stralucierea de alta data . Cum am zis si la topicul cu aceea caroserie de Saviem din Cluj , se poate face dar nu e imposibil . Trebuie doar sa vrei , rabdare si timp .
Bine ca au ajuns unde trebuie . Legat de starea techinca , se face daca tot a ajuns la niste oameni care vor sa le salveze si le redea stralucierea de alta data . Cum am zis si la topicul cu aceea caroserie de Saviem din Cluj , se poate face dar nu e imposibil . Trebuie doar sa vrei , rabdare si timp .
- ADK
-
Posted:
-
Re: Autobuzele din Satu Mare
ADK
Cel galben cel mai probabil da, dar cel roșu/alb nu prea, și nu că ar fi un autobuz prost, ci nu a avut norocul să fie la cineva care să știe clar ce trebuie făcut cu el. Ideea că sunt salvate e adevărată, dar doar unul dintre ele are șanse să aibă zile mai bune după părerea mea (și asta dacă s-o mai putea reface ce nu se vede vizibil afectat, se dispune de bani și forță de lucru, că și dacă n-are cine să-ți muncească și să aibă habar și cunoștințele necesare, nu poți merge mai departe), urmărește ca fapt-divers un pic evoluția DAC-ul feteștean ajuns în SUA.
Saviemul de care zici mă tem că e un caz pierdut. Dacă nu ai vehiculul cât mai întreg, nu știu cât te pot ajuta banii oricât ai dispune. Dacă n-ai proiecte, n-ai exemplare, e foarte greu să reproduci ce lipsește.
Spre exemplu lipsesc banchetele, bordul și multe altele (astea minore, dar ce să mai zic de motorul cu toate tacâmurile lui lipsă, cutie, punte etc), de unde știi cum trebuie să arate bancheta sau bordul lui dacă nu mai există nimic, nu ai cote sau planuri pentru reproducerea lor? Poate un pic te pot ajuta fotografiile, dar aici nu modelezi autobuze pentru OMSI cum au făcut unii același autobuz pe toate dimensiunile. Vehiculul trebuie să fie măcar 90% întreg după părerea mea...
Cel galben cel mai probabil da, dar cel roșu/alb nu prea, și nu că ar fi un autobuz prost, ci nu a avut norocul să fie la cineva care să știe clar ce trebuie făcut cu el. Ideea că sunt salvate e adevărată, dar doar unul dintre ele are șanse să aibă zile mai bune după părerea mea (și asta dacă s-o mai putea reface ce nu se vede vizibil afectat, se dispune de bani și forță de lucru, că și dacă n-are cine să-ți muncească și să aibă habar și cunoștințele necesare, nu poți merge mai departe), urmărește ca fapt-divers un pic evoluția DAC-ul feteștean ajuns în SUA.
Saviemul de care zici mă tem că e un caz pierdut. Dacă nu ai vehiculul cât mai întreg, nu știu cât te pot ajuta banii oricât ai dispune. Dacă n-ai proiecte, n-ai exemplare, e foarte greu să reproduci ce lipsește.
Spre exemplu lipsesc banchetele, bordul și multe altele (astea minore, dar ce să mai zic de motorul cu toate tacâmurile lui lipsă, cutie, punte etc), de unde știi cum trebuie să arate bancheta sau bordul lui dacă nu mai există nimic, nu ai cote sau planuri pentru reproducerea lor? Poate un pic te pot ajuta fotografiile, dar aici nu modelezi autobuze pentru OMSI cum au făcut unii același autobuz pe toate dimensiunile. Vehiculul trebuie să fie măcar 90% întreg după părerea mea...
- Mark 66
-
Posted:
-
Re: Discuții generale despre autobuze și autocarele Ikarus
Mark 66
Nu chiar toate , mai sunt modele unicate sau prototipuri care fie numai exista , fie sunt in alta tara . Chiar 293-ul din care au fost construite doar 2 modele , unul este in Teheran dar Iranieni nu vor sa il vanda . Este singurul si originalul , exportat deja din ani 80 atunci cand a fost produs . Iar cel din clipul de mai sus , este o replica facuta de mecanici si conducerea BKV , din alte Ikarus-uri casate , tot modele cu burduf .
ADK wrote here:
Păi dacă vrem și noi putem să refacem DAC-ul 122E, adică fostul 7091. Troleibuze mai sunt câteva la Tg. Jiu, însă nu cred că mai interesează pe cineva... Ungurii au cred că toate modelele de Ikarus, cel puțin autobuze, măcar câte un exemplar din fiecare model ieșit deși țin să cred că au mai multe gen Ikarus 55/66 și nu numai, noi din păcate nu cred că mai avem mai mult de 30 și ceva de DAC-uri fie ele autobuze sau troleibuze, de Roman ce să mai zic, doar 111, și nu știu câte și alea...
Nu chiar toate , mai sunt modele unicate sau prototipuri care fie numai exista , fie sunt in alta tara . Chiar 293-ul din care au fost construite doar 2 modele , unul este in Teheran dar Iranieni nu vor sa il vanda . Este singurul si originalul , exportat deja din ani 80 atunci cand a fost produs . Iar cel din clipul de mai sus , este o replica facuta de mecanici si conducerea BKV , din alte Ikarus-uri casate , tot modele cu burduf .
- Mark 66
-
Posted:
-
Re: Discuții generale despre autobuze și autocarele Ikarus
Mark 66
Da asa este dar cum am zis nu e imposibil , poate mai au ce-i din Cluj piese sau in Bucuresti . Sau direct de la sursa din Franta . Si piesele se pot reproduce , la Ikarus-urile rare asa se face si autobuzele rare si daca trebuie se pot lua masuratori de la cele 2 Saviem-uri existente din Bucuresti dar e c-am greu .
Da asa este dar cum am zis nu e imposibil , poate mai au ce-i din Cluj piese sau in Bucuresti . Sau direct de la sursa din Franta . Si piesele se pot reproduce , la Ikarus-urile rare asa se face si autobuzele rare si daca trebuie se pot lua masuratori de la cele 2 Saviem-uri existente din Bucuresti dar e c-am greu .
📖 Pagination options