Topic: Linia 107: Roșiori Nord - Costești - Pitești
6 posts, 6764 views- aztec
-
Posted:
-
Linia 107: Roșiori Nord - Costești - Pitești
aztec
Linia 907 intre Rosiori si Costesti-Pitesti.
Operata pana in urma cu cativa ani de CFR, acum de Regiotrans. http://www.regiotrans.ro/mersul-trenuril ... a-balaci
O sa fac un mic istoric al liniei, si ma aprofundez cu imagini despre o gara Balaci... una mai deosebita.
O gara ce deservea si un aeroport aproape total nestiut, parasit in ziua de azi.
Daca sunt doritori, sa se alature.
Deci gara Balaci, situata la 4 km de comuna cu acelasi nume si in apropierea satului Silistea Gumesti ( poate numele de Marin Preda va spune ceva..:) ).
O gara cam "in camp" cu un silor, cateva linii , o mica cladire si cateva anexe, o deviatie catre vechiul aeroport cu o istorie mai necunoscuta.
Construita in 1887 ca parte a liniei Costești-Roșiori- Tr. Măgurele.
Prima linie de cale ferată construită în județul Teleorman, pe baza Legii din 15 mai 1882 a fost linia secundară Costești-Balaci-Roșiori-Turnu-Măgurele în lungine de 111.7 km., dată în exploatare pe etape în două secțiuni: la 1 ianuarie 1887 a intrat în funcțiune tronsonul Costești-Balaci-Roșiori, iar la 12 septembrie 1887 tronsonul Roșiori-Turnu-Măgurele, care în 1892 s-a prelungit până în port.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Comuna_Balaci,_Teleorman
dar sa incepem cu foto despre Gara Balaci sursa http://www.aripiromanesti.ro/forum/viewt ... p;t=5384
Am inceput acest topic pt ca din intamplare am gasit cateva poze din perioada 1940-1944 cu soldati germani.
Istoria exacta nu o cunosc, stiu ca putea fi in zona pe locul aeroportului un aerodrom militar.
http://www.ebay.de/itm/Foto-StuG-Abt-190 ... 0wt_1642
Comparand cu imaginile de pe google earth a anexelor, pare vedidica informatia gasita ca fiind silistea gumesti
https://maps.google.ro/maps?q=Silistea-Gumesti&hl=ro&ie=UTF8&ll=44.354603,24.963169&spn=0.037068,0.077162&oe=utf-8&client=firefox-a&hnear=Sili%C8%99tea-Gume%C8%99ti&t=h&z=14&layer=c&cbll=44.35455,24.963048&panoid=SPh1WUTWDVqe1ksOW7T8zw&cbp=12,345.81,,1,2.94
Linia 907 intre Rosiori si Costesti-Pitesti.
Operata pana in urma cu cativa ani de CFR, acum de Regiotrans. http://www.regiotrans.ro/mersul-trenuril ... a-balaci
O sa fac un mic istoric al liniei, si ma aprofundez cu imagini despre o gara Balaci... una mai deosebita.
O gara ce deservea si un aeroport aproape total nestiut, parasit in ziua de azi.
Daca sunt doritori, sa se alature.
Deci gara Balaci, situata la 4 km de comuna cu acelasi nume si in apropierea satului Silistea Gumesti ( poate numele de Marin Preda va spune ceva..:) ).
O gara cam "in camp" cu un silor, cateva linii , o mica cladire si cateva anexe, o deviatie catre vechiul aeroport cu o istorie mai necunoscuta.
Construita in 1887 ca parte a liniei Costești-Roșiori- Tr. Măgurele.
Prima linie de cale ferată construită în județul Teleorman, pe baza Legii din 15 mai 1882 a fost linia secundară Costești-Balaci-Roșiori-Turnu-Măgurele în lungine de 111.7 km., dată în exploatare pe etape în două secțiuni: la 1 ianuarie 1887 a intrat în funcțiune tronsonul Costești-Balaci-Roșiori, iar la 12 septembrie 1887 tronsonul Roșiori-Turnu-Măgurele, care în 1892 s-a prelungit până în port.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Comuna_Balaci,_Teleorman
dar sa incepem cu foto despre Gara Balaci sursa http://www.aripiromanesti.ro/forum/viewt ... p;t=5384
Am inceput acest topic pt ca din intamplare am gasit cateva poze din perioada 1940-1944 cu soldati germani.
Istoria exacta nu o cunosc, stiu ca putea fi in zona pe locul aeroportului un aerodrom militar.
http://www.ebay.de/itm/Foto-StuG-Abt-190 ... 0wt_1642
Comparand cu imaginile de pe google earth a anexelor, pare vedidica informatia gasita ca fiind silistea gumesti
https://maps.google.ro/maps?q=Silistea-Gumesti&hl=ro&ie=UTF8&ll=44.354603,24.963169&spn=0.037068,0.077162&oe=utf-8&client=firefox-a&hnear=Sili%C8%99tea-Gume%C8%99ti&t=h&z=14&layer=c&cbll=44.35455,24.963048&panoid=SPh1WUTWDVqe1ksOW7T8zw&cbp=12,345.81,,1,2.94
Gara Balaci
1.jpg (64.64 KB; downloaded 6443 times)
Gara Balaci
2.jpg (60.15 KB; downloaded 6446 times)
- aztec
-
Posted:
-
Re: Linia 907: Rosiori Nord - Costesti - Pitesti
aztec
Revin la imaginile de mai sus.
Avem anul 1941.
Am gasit urmatoarea informatie.
Sturmartillerie-Abteilung 190
Wehrkreis responsible for formation: Wehrkreis III.
Date of Formation: 1 Oct.1940:
----- At the Jüterbog Truppenübungsplatz, Wehrkreis III.
First Commanding Officer: Oberstleutnant Haas-Joachim Haupt
Replacement Units or Replacement & Training Units:
----- Sturmartillerie-Lehr-Abteilung – Jüterbog.
UNIT HISTORY:
15 Nov.1940..... Unit declared ready for action.
26 Nov.1940..... Sturmartillerie-Abteilung 190 was originally intended to be assigned to 1. Armee, Heeresgruppe D, serving in France at this time.
5 Jan.1941..... Transfer to France was cancelled and Sturmartillerie-Abt.190 was rerouted to Rumania.
15 Jan.1941..... Unit arrived in Balaci, Rumania.
*7 Feb.1941..... Reorganized and redesignated Sturmgeschütz-Abteilung 190.
Sturmgeschütz-Abteilung 190
Wehrkreis responsible for formation: Wehrkreis III.
Date of Formation: 7 Feb.1941:
----- Formed by reorganizing & renaming Sturmartillerie-Abteilung 190
First Commanding Officer: Oberstleutnant Reinhard Naether
Replacement Units or Replacement & Training Units:
----- Sturmgeschütz-Ersatz [und Ausbildungs]-Abteilung 200.
UNIT HISTORY:
5 Apr.1941..... Participated in the invasion of Greece under command of XXX Armeekorps, 2. Armee.
15 May 1941..... Ordered transferred from Athens to Rumania.
14 Jun.1941..... Arrived in Bucharest, Rumania.
19 Jun.1941..... Assigned to 11. Armee (Reserve), Heeresgruppe Sud.
De aici reiese ca au ajuns in 1941 in Gara Balaci, nu inteleg totusi cat au stationat, cel putin din 15 ian pana in 7 feb., cert e ca in aprilie invada Grecia.
Ma rog, sa revenim.
Cautand pe net am gasit unele imagini, cum sunt cele de mai sus, plus unele pe care nu mai reusesc sa dau momentan(daca le gasesc voi edita postul sau reposta), in care sa analizez tarseul si unele posibile poze din Ianuarie 1941, in opinia mea facute in acea gara. Inca nu sunt 100% sigur ca sunt toate de acolo, eu le analizez, si astept si parerile voastre.
Cum unele constructii banuiesc ca erau standard pt acea vreme, aici mai exista unele semne de intrebare.
Deci avem gara Balaci.\
poza exista mai sus, o repostez.
Avem si o imagine aeriana, cu pozitionarea lor in spatiu.
Si vis-a-vis de gara avem constructia urmatoare
sursa:http://www.forumtrenuri.com/t95p15-907-rosiori-nord-costesti
Va continua
Revin la imaginile de mai sus.
Avem anul 1941.
Am gasit urmatoarea informatie.
Sturmartillerie-Abteilung 190
Wehrkreis responsible for formation: Wehrkreis III.
Date of Formation: 1 Oct.1940:
----- At the Jüterbog Truppenübungsplatz, Wehrkreis III.
First Commanding Officer: Oberstleutnant Haas-Joachim Haupt
Replacement Units or Replacement & Training Units:
----- Sturmartillerie-Lehr-Abteilung – Jüterbog.
UNIT HISTORY:
15 Nov.1940..... Unit declared ready for action.
26 Nov.1940..... Sturmartillerie-Abteilung 190 was originally intended to be assigned to 1. Armee, Heeresgruppe D, serving in France at this time.
5 Jan.1941..... Transfer to France was cancelled and Sturmartillerie-Abt.190 was rerouted to Rumania.
15 Jan.1941..... Unit arrived in Balaci, Rumania.
*7 Feb.1941..... Reorganized and redesignated Sturmgeschütz-Abteilung 190.
Sturmgeschütz-Abteilung 190
Wehrkreis responsible for formation: Wehrkreis III.
Date of Formation: 7 Feb.1941:
----- Formed by reorganizing & renaming Sturmartillerie-Abteilung 190
First Commanding Officer: Oberstleutnant Reinhard Naether
Replacement Units or Replacement & Training Units:
----- Sturmgeschütz-Ersatz [und Ausbildungs]-Abteilung 200.
UNIT HISTORY:
5 Apr.1941..... Participated in the invasion of Greece under command of XXX Armeekorps, 2. Armee.
15 May 1941..... Ordered transferred from Athens to Rumania.
14 Jun.1941..... Arrived in Bucharest, Rumania.
19 Jun.1941..... Assigned to 11. Armee (Reserve), Heeresgruppe Sud.
De aici reiese ca au ajuns in 1941 in Gara Balaci, nu inteleg totusi cat au stationat, cel putin din 15 ian pana in 7 feb., cert e ca in aprilie invada Grecia.
Ma rog, sa revenim.
Cautand pe net am gasit unele imagini, cum sunt cele de mai sus, plus unele pe care nu mai reusesc sa dau momentan(daca le gasesc voi edita postul sau reposta), in care sa analizez tarseul si unele posibile poze din Ianuarie 1941, in opinia mea facute in acea gara. Inca nu sunt 100% sigur ca sunt toate de acolo, eu le analizez, si astept si parerile voastre.
Cum unele constructii banuiesc ca erau standard pt acea vreme, aici mai exista unele semne de intrebare.
Deci avem gara Balaci.\
poza exista mai sus, o repostez.
Avem si o imagine aeriana, cu pozitionarea lor in spatiu.
Si vis-a-vis de gara avem constructia urmatoare
sursa:http://www.forumtrenuri.com/t95p15-907-rosiori-nord-costesti
Va continua
gara balaci.png (205.62 KB; downloaded 5727 times)
sursa:http://www.forumtrenuri.com/t95p15-907-rosiori-nord-costesti
IMGP0275.jpg (128.95 KB; downloaded 5737 times)
- aztec
-
Posted:
-
Re: Linia 907: Rosiori Nord - Costesti - Pitesti
aztec
Trecem si la istorie.
Avem imaginea urmatoare, magazia cu rampa ce seamana, insa poate fi una "stas" pt garile din acea perioada
Urmatoarea imagine pare a fi facuta in acelasi loc, cu gara in spate, parand a se vedea intre vagoane.
Iarasi acelas loc, ma nedumireste constructia din spate, ce nu exista astazi, asa aproape, doar una la distanta mai mare, pe partea opusa constructiei nu cred ca mai sunt linii.
Iarasi, in spatele taranilor romani pare a fi aceleasi vagoane,
Trecem si la istorie.
Avem imaginea urmatoare, magazia cu rampa ce seamana, insa poate fi una "stas" pt garile din acea perioada
Urmatoarea imagine pare a fi facuta in acelasi loc, cu gara in spate, parand a se vedea intre vagoane.
Iarasi acelas loc, ma nedumireste constructia din spate, ce nu exista astazi, asa aproape, doar una la distanta mai mare, pe partea opusa constructiei nu cred ca mai sunt linii.
Iarasi, in spatele taranilor romani pare a fi aceleasi vagoane,
magazie cu rampa 2
magazie.jpg (60.15 KB; downloaded 5727 times)
coborare rampa
163367179_foto-stug-abt-190-silistea-gumesti-bahnhof-sturmgeschtz-.jpg (266.75 KB; downloaded 5728 times)
163390890_foto-stug-abt-190-silistea-gumesti-sturmgeschtz-panzer-.jpg (201.94 KB; downloaded 5734 times)
Tarani romani
560038_345384045576744_1689885526_n.jpg (77.13 KB; downloaded 5723 times)
- aztec
-
Posted:
-
Re: Linia 907: Rosiori Nord - Costesti - Pitesti
aztec
Avem si o imagine de la incarcarea lor pe tren
Revin cand gasesc restul de poze.
Dar pana atunci ... sunt de acolo?
Avem si o imagine de la incarcarea lor pe tren
Revin cand gasesc restul de poze.
Dar pana atunci ... sunt de acolo?
Incarcare tren
163390541_foto-stug-abt-190-jterbog-bahnhof-sturmgeschtz-panzer-.jpg (287.21 KB; downloaded 5725 times)
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Linia 907: Rosiori Nord - Costesti - Pitesti
TibiV
Fascinant story !...
Ca si pozele de altfel...
Vecinii lui Moromete printre soldatii germani...
Fascinant story !...
Ca si pozele de altfel...
Vecinii lui Moromete printre soldatii germani...
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Linia 907: Rosiori Nord - Costesti - Pitesti
BodoMinea
Începând de marți, 11.07.2017, trenurile de călători circulă din nou pe Linia 907, pe distanța Roșiori Nord - Costești.
Secția, intrată în administreare gestionarului de infrastructură „Transferoviar Grup” la ultima licitație de secții neinteroperabile, a avut parte de reabilitări ale liniei, teste, amenajări de case de bilete și o să fie operată de operatorul de transport feroviar de călători „Transferoviar Călători” cu automotoare Diesel tip VT624 cu o capacitate de 242 de locuri.
Următorul mesaj anunță inaugurarea pe site-ul oficial al operatorului:
Există posibilitatea pe viitor a prelungirii traseului până la stația Pitești, așa cum era operat de Regiotrans, ultimul operator care a avut legături pe această relație. Vă atașez orarul și o hartă a rutei.
Începând de marți, 11.07.2017, trenurile de călători circulă din nou pe Linia 907, pe distanța Roșiori Nord - Costești.
Secția, intrată în administreare gestionarului de infrastructură „Transferoviar Grup” la ultima licitație de secții neinteroperabile, a avut parte de reabilitări ale liniei, teste, amenajări de case de bilete și o să fie operată de operatorul de transport feroviar de călători „Transferoviar Călători” cu automotoare Diesel tip VT624 cu o capacitate de 242 de locuri.
Următorul mesaj anunță inaugurarea pe site-ul oficial al operatorului:
Avem plăcerea să vă informam că din data de 11 IULIE 2017 începem operarea cu trenuri de călători pe secția Roșiori – Costești.- http://www.transferoviarcalatori.ro/hom...testi.html
Pasagerii vor călători cu automotoare tip VT624, formate din 3 vagoane cu un total de 242 de locuri, aceștia vor avea posibilitatea să-și achiziționeze legitimațiile de călătorie de la casa de bilete din Roșiori Nord, la linia 1, direct din tren, pentru statiile in care nu sunt case de bilete, de la personalul de drum, sau online accesând site-ul bilete.tfc-online.ro.
Pensionarii, elevii, copiii beneficiază de 50% reducere, iar studenții și beneficiarii legilor 44/1994, 341/2004, 118/1990, 189/2000, 448/2006 de gratuitate. Facilitățile oferite, tarifele complete si mersul trenurilor pot fi consultate pe site-ul companiei la http://www.transferoviarcalatori.ro.
Călătorii au posibilitatea de a ne contacta în mod direct folosind formularul de sesizări din cadrul site-ului, al chestionarului electronic (de pe site) sau fizic existent în casa de bilete, jurnalul călătorului, aplicația Android Trenuri TFC disponibilă pe Google Play, pentru a ne transmite eventuale ajustări în graficul de circulație al trenurilor T.F.C. Din experiența operării pe alte secții vă informăm ca mersul de tren poate suferi mici modificări în primele luni de circulație, modificări datorate adaptării în funcție de nevoile călătorilor de pe această secție.
Vă așteptăm să călătorim împreună!
Echipa T.F.C. vă urează drum bun...prin viață!
Există posibilitatea pe viitor a prelungirii traseului până la stația Pitești, așa cum era operat de Regiotrans, ultimul operator care a avut legături pe această relație. Vă atașez orarul și o hartă a rutei.
http://www.transferoviarcalatori.ro/mers ... sti.html
costesti.png (74.29 KB; downloaded 5049 times)
harta.png (70.1 KB; downloaded 5054 times)