Topic: Automotoare clasa 76 (VT624 / seriile 76-24xx)
46 posts, 31735 views
📖 Pagination options
- Gabi23
-
Posted:
Tuesday, 01.02.2011, 19:03 -
Automotoare clasa 76 (VT624 / seriile 76-24xx)
Gabi23
2411~2412 la Barlad
Ieri facea serviciu pe relatia Barlad - Galati
2411~2412 la Barlad
Ieri facea serviciu pe relatia Barlad - Galati
DSCF8045.JPG (363.42 KB; downloaded 11266 times)
- Dr2005
-
Posted:
Tuesday, 16.08.2011, 23:46 -
Re: Automotoare VT614 fara modernizare (seria 76)
Dr2005
Automotoarele VT624 au fost produse de MAN în colaborare cu Waggonfabrik Uerdingen, cele patru prototipuri fiind produse în anul 1961, iar producţia de serie desfăşurându-se între anii 1964 şi 1968. Au fost livrate către DB un număr total de 80 de vagoane motoare şi 55 de remorci, fiind formate 40 de garnituri, cu câte una sau două remorci. Boghiurile acestor automotoare sunt echipate cu suspensie primară şi secundară cu arcuri elicoidale.
Fiecare vagon motor este echipat cu câte două saloane de clasa a doua (total 66 locuri) şi două compartimente de clasa întâi (total 12 locuri), iar vagonul remorcă este alcătuit din trei saloane de clasa a doua (total 80 locuri). Saloanele de clasa a doua sunt echipate cu banchete de două locuri, iar compartimentele de clasa întâi conţin câte 6 fotolii. În total, clătorii au la dispoziţie 24 de locuri la clasa întâi şi 212 la clasa a doua.
Fiecare dintre cele două vagoane motoare este echipat cu câte un motor diesel orizontal D 3650 HM1U-B cu 6 cilindri în linie, care dezvoltă o putere maximă de 331 kW (450 CP), la o turaţie de 1700 rot/min. Transmisia automotorului este hidraulică, Voith T 420r.
Începând cu anul 1968, 13 garnituri au fost echipate experimental cu suspensie secundară cu perne de aer (şi încadrate în seria 634), folosită şi ca sistem de înclinare pasivă, ceea ce a mărit viteza maximă de circulaţie la 140 km/h. Sistemul nu a dat rezultatele aşteptate, astfel că a fost eliminat în anul 1979.
Ultimele autmotoare seria 624 au circulat în Germania în anul 2005, multe fiind apoi achiziţionate de către Căile Ferate Poloneze (PKP - Polskie Koleje Państwowe SA), iar 11 unităţi fiind achiziţionate de Transferoviar Călători. Operatorul Transferoviar Călători (divizie a Transferoviar Grup) foloseşte aceste automotoare pentru trenuri personale şi personale cu mers de accelerat pe rutele Oradea - Cordău, Cluj-Napoca - Oradea, Cluj-Napoca - Bistriţa Nord, Cluj-Napoca - Târgu Mureş, Buzău - Nehoiaşu, Galaţi - Bârlad şi Caransebeş - Bouţari.
Formula osiilor: B'-2 + 2-2 + 2-B'
Ecartamentul căii: 1.435 mm
Lungimea peste tampoane a trenului: 79.420 mm (prototip);79.460 mm (seria)
Lungimea peste tampoane a vagonului motor: 26.650 mm
Lungimea peste tampoane a vagonului intermediar: 26.160 mm
Ampatamentul vagonului motor: 19.000 mm
Ampatamentul vagonului intermediar: 19.000 mm
Ampatamentul unui boghiu: 2.500 mm
Suspensia primară: arcuri elicoidale
Suspensia secundară: arcuri elicoidale duble
Înăltimea maximă peste NSS: 4.000 mm
Lătimea maximă: 2.800 mm
Număr motoare diesel: 2
Tip motor diesel: MAN D3560 HM1U-B
Puterea totală: 662 kW / 900 CP
Transmisia hidraulică: Voith T 320r / T 420r
Compresor: VV/110/200
Raza minimă de înscriere în curbe: 125 m
Viteza maximă: 120 km/h
Viteza maximă în regim de durată: 25 km/h
Masa vagonului motor / remorcă / totală: 44 t / 32 t / 120 t
Frâna automată: KE-R-A
Masa frânată vagon motor / remorcă: P 68 t / P 55 t
Masa frânată cu frâna de mână: 37 t
Capacitatea rezervoarelor de combustibil: 2 x 650 l
Locuri vagon motor: 66 (clasa a IIa) + 12 (clasa I)
Locuri vagon remorcă: 80 (clasa a IIa)
Total locuri: 212 (clasa a IIa) + 24 (clasa I) = 236
Automotoare în circulaţie:
Vagon motor 1..............Remorcă................Vagon motor 2..........Operator.............Baza
Nr. TFG....Nr. DB......Nr. TFG....Nr. DB....Nr. TFG....Nr. DB....
76-2401-8 624 635-9 59-2401-4 924 413-8 76-2402-6 624 649-0 Transferoviar Călători Oţelu Roşu
76-2403-4 624 650-8 59-2402-2 924 411-2 76-2404-2 624 646-6 Transferoviar Călători Nehoiaşu
76-2405-9 624 647-4 59-2403-0 924 409-6 76-2406-7 624 506-2 Transferoviar Călători Cluj-Napoca
76-2407-5 624 620-1 59-2404-8 924 423-7 76-2408-3 624 623-5 Transferoviar Călători Oţelu Roşu
76-2409-1 624 638-3 59-2405-5 924 424-5 76-2410-5 624 632-6 Transferoviar Călători Galaţi
76-2411-7 624 631-8 59-2406-3 924 438-5 76-2412-5 624 639-1 Transferoviar Călători Galaţi
76-2413-3 624 677-1 59-2407-1 924 431-0 76-2414-1 624 616-9 Transferoviar Călători Galaţi
76-2415-8 624 615-1 59-2408-9 924 405-0 76-2416-6 624 625-0 Transferoviar Călători Galaţi
76-2417-4 624 643-3 59-2409-7 924 425-2 76-2418-2 624 338-0 Transferoviar Călători Nehoiaşu
76-2419-0 624 606-0 59-2410-5 924 426-0 76-2420-8 624 634-2 Transferoviar Călători Nehoiaşu
76-2421-6 624 622-7 59-2411-3 924 415-3 76-2422-4 624 628-3 Transferoviar Călători Cluj-Napoca
Automotoarele VT624 au fost produse de MAN în colaborare cu Waggonfabrik Uerdingen, cele patru prototipuri fiind produse în anul 1961, iar producţia de serie desfăşurându-se între anii 1964 şi 1968. Au fost livrate către DB un număr total de 80 de vagoane motoare şi 55 de remorci, fiind formate 40 de garnituri, cu câte una sau două remorci. Boghiurile acestor automotoare sunt echipate cu suspensie primară şi secundară cu arcuri elicoidale.
Fiecare vagon motor este echipat cu câte două saloane de clasa a doua (total 66 locuri) şi două compartimente de clasa întâi (total 12 locuri), iar vagonul remorcă este alcătuit din trei saloane de clasa a doua (total 80 locuri). Saloanele de clasa a doua sunt echipate cu banchete de două locuri, iar compartimentele de clasa întâi conţin câte 6 fotolii. În total, clătorii au la dispoziţie 24 de locuri la clasa întâi şi 212 la clasa a doua.
Fiecare dintre cele două vagoane motoare este echipat cu câte un motor diesel orizontal D 3650 HM1U-B cu 6 cilindri în linie, care dezvoltă o putere maximă de 331 kW (450 CP), la o turaţie de 1700 rot/min. Transmisia automotorului este hidraulică, Voith T 420r.
Începând cu anul 1968, 13 garnituri au fost echipate experimental cu suspensie secundară cu perne de aer (şi încadrate în seria 634), folosită şi ca sistem de înclinare pasivă, ceea ce a mărit viteza maximă de circulaţie la 140 km/h. Sistemul nu a dat rezultatele aşteptate, astfel că a fost eliminat în anul 1979.
Ultimele autmotoare seria 624 au circulat în Germania în anul 2005, multe fiind apoi achiziţionate de către Căile Ferate Poloneze (PKP - Polskie Koleje Państwowe SA), iar 11 unităţi fiind achiziţionate de Transferoviar Călători. Operatorul Transferoviar Călători (divizie a Transferoviar Grup) foloseşte aceste automotoare pentru trenuri personale şi personale cu mers de accelerat pe rutele Oradea - Cordău, Cluj-Napoca - Oradea, Cluj-Napoca - Bistriţa Nord, Cluj-Napoca - Târgu Mureş, Buzău - Nehoiaşu, Galaţi - Bârlad şi Caransebeş - Bouţari.
Formula osiilor: B'-2 + 2-2 + 2-B'
Ecartamentul căii: 1.435 mm
Lungimea peste tampoane a trenului: 79.420 mm (prototip);79.460 mm (seria)
Lungimea peste tampoane a vagonului motor: 26.650 mm
Lungimea peste tampoane a vagonului intermediar: 26.160 mm
Ampatamentul vagonului motor: 19.000 mm
Ampatamentul vagonului intermediar: 19.000 mm
Ampatamentul unui boghiu: 2.500 mm
Suspensia primară: arcuri elicoidale
Suspensia secundară: arcuri elicoidale duble
Înăltimea maximă peste NSS: 4.000 mm
Lătimea maximă: 2.800 mm
Număr motoare diesel: 2
Tip motor diesel: MAN D3560 HM1U-B
Puterea totală: 662 kW / 900 CP
Transmisia hidraulică: Voith T 320r / T 420r
Compresor: VV/110/200
Raza minimă de înscriere în curbe: 125 m
Viteza maximă: 120 km/h
Viteza maximă în regim de durată: 25 km/h
Masa vagonului motor / remorcă / totală: 44 t / 32 t / 120 t
Frâna automată: KE-R-A
Masa frânată vagon motor / remorcă: P 68 t / P 55 t
Masa frânată cu frâna de mână: 37 t
Capacitatea rezervoarelor de combustibil: 2 x 650 l
Locuri vagon motor: 66 (clasa a IIa) + 12 (clasa I)
Locuri vagon remorcă: 80 (clasa a IIa)
Total locuri: 212 (clasa a IIa) + 24 (clasa I) = 236
Automotoare în circulaţie:
Vagon motor 1..............Remorcă................Vagon motor 2..........Operator.............Baza
Nr. TFG....Nr. DB......Nr. TFG....Nr. DB....Nr. TFG....Nr. DB....
76-2401-8 624 635-9 59-2401-4 924 413-8 76-2402-6 624 649-0 Transferoviar Călători Oţelu Roşu
76-2403-4 624 650-8 59-2402-2 924 411-2 76-2404-2 624 646-6 Transferoviar Călători Nehoiaşu
76-2405-9 624 647-4 59-2403-0 924 409-6 76-2406-7 624 506-2 Transferoviar Călători Cluj-Napoca
76-2407-5 624 620-1 59-2404-8 924 423-7 76-2408-3 624 623-5 Transferoviar Călători Oţelu Roşu
76-2409-1 624 638-3 59-2405-5 924 424-5 76-2410-5 624 632-6 Transferoviar Călători Galaţi
76-2411-7 624 631-8 59-2406-3 924 438-5 76-2412-5 624 639-1 Transferoviar Călători Galaţi
76-2413-3 624 677-1 59-2407-1 924 431-0 76-2414-1 624 616-9 Transferoviar Călători Galaţi
76-2415-8 624 615-1 59-2408-9 924 405-0 76-2416-6 624 625-0 Transferoviar Călători Galaţi
76-2417-4 624 643-3 59-2409-7 924 425-2 76-2418-2 624 338-0 Transferoviar Călători Nehoiaşu
76-2419-0 624 606-0 59-2410-5 924 426-0 76-2420-8 624 634-2 Transferoviar Călători Nehoiaşu
76-2421-6 624 622-7 59-2411-3 924 415-3 76-2422-4 624 628-3 Transferoviar Călători Cluj-Napoca
- adrian
-
Posted:
Friday, 19.08.2011, 11:43 -
Re: Automotoare VT614 fara modernizare (seria 76)
adrian
si cfr calatori va avea in curand in dotare automotoare seria vt modernizate la remarul cluj napoca.
si cfr calatori va avea in curand in dotare automotoare seria vt modernizate la remarul cluj napoca.
- Dr2005
-
Posted:
Friday, 19.08.2011, 16:41 -
Re: Automotoare VT614 fara modernizare (seria 76)
Dr2005
Am redenumit eu topicul în VT624, ca să nu mai apară confuzii (că cine l-a creat nu ştia să facă diferenţa...). Despre VT614 există topic dedicat.
Am redenumit eu topicul în VT624, ca să nu mai apară confuzii (că cine l-a creat nu ştia să facă diferenţa...). Despre VT614 există topic dedicat.
- Dr2005
-
Posted:
Sunday, 21.08.2011, 15:32 -
Re: Automotoare VT624 (seria 76)
Dr2005
Cel mai nou motor intrat în circulaţie, 76-2423-4 + 76-2424-0, la trenul P15223 Bistriţa Nord - Cluj-Napoca:
- în Dej Triaj:
- în Cluj-Napoca:
Cel mai nou motor intrat în circulaţie, 76-2423-4 + 76-2424-0, la trenul P15223 Bistriţa Nord - Cluj-Napoca:
- în Dej Triaj:
76-2424-0-DejTr.jpg (363.95 KB; downloaded 11460 times)
- în Cluj-Napoca:
76-2423-4-Cj.jpg (424.19 KB; downloaded 11481 times)
- 133 313
-
Posted:
Monday, 26.03.2012, 10:30 -
Re: Automotoare VT624 (seria 76)
133 313
Posibil cea mai noua ruta cu seria 76: Sulzerele si vagoanele clasice ale CFR de la personalele de Oltenita din Titan Sud au fost inlocuite cu rame 76 ale TFG. In poza facuta azi, titularul este 76 2408 3. Imi cer scuze pentru telefonul ieftin utilizat pentru captura.
Posibil cea mai noua ruta cu seria 76: Sulzerele si vagoanele clasice ale CFR de la personalele de Oltenita din Titan Sud au fost inlocuite cu rame 76 ale TFG. In poza facuta azi, titularul este 76 2408 3. Imi cer scuze pentru telefonul ieftin utilizat pentru captura.
IMG_0690.JPG (56.83 KB; downloaded 11145 times)
- Chev Celios
-
Posted:
Monday, 26.03.2012, 12:55 -
Re: Automotoare VT624 (seria 76)
Chev Celios
Da au intrat de pe 23 Martie si pe linia 801. CFR-ul nu mai circula pe aceasta ruta.
Da au intrat de pe 23 Martie si pe linia 801. CFR-ul nu mai circula pe aceasta ruta.
- 133 313
-
Posted:
Monday, 26.03.2012, 15:11 -
Re: Automotoare VT624 (seria 76)
133 313
Iata si restul garniturii de Titan Sud. 76+59+75. Acum ca nu mai este nevoie de linie secundara pentru rebrusarea locmotivei ar merge mutata gara unde era odata halta sau chiar mai bine, in triaj si adus tramvaiul pana la Drumul intre tarlale sa poata si cartierul Malaxa (23 august) sa circule civilizat. Linia aia practic omoara zona dpdv economic si social. Acum sincer, pe langa sectorul respectiv de cale autobuzul RATB merge de 2-3 ori mai repede.
Iata si restul garniturii de Titan Sud. 76+59+75. Acum ca nu mai este nevoie de linie secundara pentru rebrusarea locmotivei ar merge mutata gara unde era odata halta sau chiar mai bine, in triaj si adus tramvaiul pana la Drumul intre tarlale sa poata si cartierul Malaxa (23 august) sa circule civilizat. Linia aia practic omoara zona dpdv economic si social. Acum sincer, pe langa sectorul respectiv de cale autobuzul RATB merge de 2-3 ori mai repede.
IMG_0691.JPG (92.67 KB; downloaded 11108 times)
IMG_0692.JPG (59.82 KB; downloaded 11100 times)
- Dr2005
-
Posted:
Monday, 26.03.2012, 15:41 -
Re: Automotoare VT624 (seria 76)
Dr2005
Pe ruta asta TFC a introdus şi ,,ofertă specială", 1,5 RON pentru 0-5 km, deci dacă nu vrei să mergi cu 103 poţi folosi automotorul.
Pe ruta asta TFC a introdus şi ,,ofertă specială", 1,5 RON pentru 0-5 km, deci dacă nu vrei să mergi cu 103 poţi folosi automotorul.
- 133 313
-
Posted:
Monday, 26.03.2012, 15:50 -
Re: Automotoare VT624 (seria 76)
133 313
Eu de bine de rau am abonament la RATB. Da' 103-ul in general este nonfiscal. Ma mir cum de au introdus Citaro pe el. Deci alternativa ferata pica din start...
Eu de bine de rau am abonament la RATB. Da' 103-ul in general este nonfiscal. Ma mir cum de au introdus Citaro pe el. Deci alternativa ferata pica din start...
- Dr2005
-
Posted:
Monday, 26.03.2012, 16:56 -
Re: Automotoare VT624 (seria 76)
Dr2005
Păi, în lipsă de altceva...
133 313 wrote:
Ma mir cum de au introdus Citaro pe el.
Păi, în lipsă de altceva...
- Axel
-
Posted:
Sunday, 08.04.2012, 20:36 -
Re: Automotoare VT624 (seria 76)
Axel
Rama #76-2407-5+#59-2404-8+#76-2408-3 ieri la Republica (Titan Sud H) .
Sosind.
http://www.youtube.com/watch?v=Rs55a50J0Ps&list=UUsJwz3hzhLDNt4osFxCOQDw&index=1&feature=plcp
Plecand.
http://www.youtube.com/watch?v=x_vN-y8W7BE&list=UUsJwz3hzhLDNt4osFxCOQDw&index=2&feature=plcp
Rama #76-2407-5+#59-2404-8+#76-2408-3 ieri la Republica (Titan Sud H) .
Sosind.
http://www.youtube.com/watch?v=Rs55a50J0Ps&list=UUsJwz3hzhLDNt4osFxCOQDw&index=1&feature=plcp
Plecand.
http://www.youtube.com/watch?v=x_vN-y8W7BE&list=UUsJwz3hzhLDNt4osFxCOQDw&index=2&feature=plcp
#76-2408-3+#59-2404-8+#76-2407-5-Gara Titan Sud,07.04.2012..JPG (107.74 KB; downloaded 11011 times)
- Dr2005
-
Posted:
Tuesday, 10.04.2012, 00:36 -
Re: Automotoare VT624 (seria 76)
Dr2005
76-2407-5+76-2408-3 ca R15284 (Olteniţa-TitanSud), 2.04.2012
76-2407-5+76-2408-3-R15284(Olteniţa-TitanSud)-2012-04-02-001 by transport-in-comun.ro, on Flickr
76-2407-5+76-2408-3-R15284(Olteniţa-TitanSud)-2012-04-02-002 by transport-in-comun.ro, on Flickr
76-2407-5+76-2408-3-R15284(Olteniţa-TitanSud)-2012-04-02-003 by transport-in-comun.ro, on Flickr
76-2407-5+76-2408-3-R15284(Olteniţa-TitanSud)-2012-04-02-004 by transport-in-comun.ro, on Flickr
76-2407-5+76-2408-3 ca R15284 (Olteniţa-TitanSud), 2.04.2012
76-2407-5+76-2408-3-R15284(Olteniţa-TitanSud)-2012-04-02-001 by transport-in-comun.ro, on Flickr
76-2407-5+76-2408-3-R15284(Olteniţa-TitanSud)-2012-04-02-002 by transport-in-comun.ro, on Flickr
76-2407-5+76-2408-3-R15284(Olteniţa-TitanSud)-2012-04-02-003 by transport-in-comun.ro, on Flickr
76-2407-5+76-2408-3-R15284(Olteniţa-TitanSud)-2012-04-02-004 by transport-in-comun.ro, on Flickr
- 133 313
-
Posted:
Tuesday, 10.04.2012, 09:41 -
Re: Automotoare VT624 (seria 76)
133 313
Daca nu ma insel si am vazut si o alta garnitura ce avea pe 76-2402, tot pe aceasta ruta, o singura data. Dar intram la metrou si nu am fotografiat. Defapt nu ma insel, am vazut corect.
Daca nu ma insel si am vazut si o alta garnitura ce avea pe 76-2402, tot pe aceasta ruta, o singura data. Dar intram la metrou si nu am fotografiat. Defapt nu ma insel, am vazut corect.
📖 Pagination options