Topic: Trenulețe de agrement în București
21 posts, 5234 views
📖 Pagination options
- Hawkuletz
-
Posted:
-
Re: Trenulețe de agrement în București
Hawkuletz
Din pacate nici eu nu am poze de atunci (poate daca o fi ceva prin arhiva parintilor dar putin probabil) dar ce voiam sa adaug este ca, cel putin inainte de '90 (cel mai probabil ~1985) locomotiva era electrica, (presupun cu acumulatori). Nu imi aduc aminte sa fi perceput dificultati de tractiune dar pe vremea aceea sigur nu circula nimeni in picioare in cele 2 vagoane.
La un moment dat a fost inchis (nu mai stiu daca inainte de '90 dar inclin sa cred ca da), iar cand a fost redeschis a fost modificat cu motor diesel (presupun de tractor dar nu stiu sigur; nu cred ca am mers cu el in varianta diesel)
Si mie imi placea la nebunie sa merg cu el si imi amintesc barierele functionale si macazul care ducea spre depou
Din pacate nici eu nu am poze de atunci (poate daca o fi ceva prin arhiva parintilor dar putin probabil) dar ce voiam sa adaug este ca, cel putin inainte de '90 (cel mai probabil ~1985) locomotiva era electrica, (presupun cu acumulatori). Nu imi aduc aminte sa fi perceput dificultati de tractiune dar pe vremea aceea sigur nu circula nimeni in picioare in cele 2 vagoane.
La un moment dat a fost inchis (nu mai stiu daca inainte de '90 dar inclin sa cred ca da), iar cand a fost redeschis a fost modificat cu motor diesel (presupun de tractor dar nu stiu sigur; nu cred ca am mers cu el in varianta diesel)
Si mie imi placea la nebunie sa merg cu el si imi amintesc barierele functionale si macazul care ducea spre depou
- ADK
-
Posted:
-
Re: Trenulețe de agrement în București
ADK
Câteva imagini cu nostalgicul "Thomas" (se observă în a doua fotografie plăcuța fabricantului cu URAC-ITB):
Foto: Emil Palade
Însă ocazional, trenul avea traseul invers (creând o întâmpinare mai faină la intrarea în parc):
Sursa: FB Berceni - Cartierul copilăriei noastre
Foto: Dr2005
Și fostul depou:
Mai multe fotografii cu calea de rulare (și probabil singurele), împreună cu povestea parcului și a trenului (inițial trenurilor), puteți găsi aici. Șine nu cred că veți mai găsi decât rămășițele de la depou... am luat la pas vechiul traseu acum aprox. o lună, și nu am mai dat de nimic.
Câteva imagini cu nostalgicul "Thomas" (se observă în a doua fotografie plăcuța fabricantului cu URAC-ITB):
Foto: Emil Palade
18032007011.jpg (419.6 KB; downloaded 1005 times)
18032007008.jpg (337.6 KB; downloaded 1005 times)
Însă ocazional, trenul avea traseul invers (creând o întâmpinare mai faină la intrarea în parc):
Sursa: FB Berceni - Cartierul copilăriei noastre
trenulet-oraselul-copiilor-vechi.jpg (85.75 KB; downloaded 1005 times)
Foto: Dr2005
orasel029lm2.jpg (268.63 KB; downloaded 1005 times)
orasel116lu1.jpg (220.32 KB; downloaded 1005 times)
Și fostul depou:
orasel069vu6.jpg (272.55 KB; downloaded 1005 times)
Mai multe fotografii cu calea de rulare (și probabil singurele), împreună cu povestea parcului și a trenului (inițial trenurilor), puteți găsi aici. Șine nu cred că veți mai găsi decât rămășițele de la depou... am luat la pas vechiul traseu acum aprox. o lună, și nu am mai dat de nimic.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Trenulețe de agrement în București
1689
Trenuletul din Oraselul Copiilor Tineretului nu a fost actionat electric niciodata.
Locomotivele originale au fost - cel mai probabil - construite pe sasiuri de tractor.
Sensul de circulatie, in primii ani pina la inaugurarea lucrarilor de la metrou era cel al acelor de ceasornic, trenul intrind in gara dinspre Cimitirul Pro Patria si iesind spre Amfiteatru - Calea Piscului.
LE: am citit articolul la care face referire @ADK si am serioase rezerve ca ecartamentul liniei originale a fost 760 mm.
Trenuletul din Oraselul Copiilor Tineretului nu a fost actionat electric niciodata.
Locomotivele originale au fost - cel mai probabil - construite pe sasiuri de tractor.
Sensul de circulatie, in primii ani pina la inaugurarea lucrarilor de la metrou era cel al acelor de ceasornic, trenul intrind in gara dinspre Cimitirul Pro Patria si iesind spre Amfiteatru - Calea Piscului.
LE: am citit articolul la care face referire @ADK si am serioase rezerve ca ecartamentul liniei originale a fost 760 mm.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Trenulețe de agrement în București
1689
PS: mai mult, ITB nu avea nici expertiza nici utilajele necesare pentru a putea produce vehicule si infrastructura care sa opereze pe acest ecartament.
PS: mai mult, ITB nu avea nici expertiza nici utilajele necesare pentru a putea produce vehicule si infrastructura care sa opereze pe acest ecartament.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Trenulețe de agrement în București
ADK
Mă întreb totuși serios dacă măcar locomotiva roșie ar mai exista... ceva îmi spune că nu, în 2011 când au demontat linia cel mai sigur au fost incluse și locomotivele (dacă cealaltă mai exista) cu vagoanele la pachet pentru remat. Sincer, merita măcar puțin recondiționat trenul și expus pe undeva, era simbolul parcului și amintirea multora, la fier vechi e ușor să dăm și să aruncăm amintirile la gunoi.
Totuși, nu înțeleg de ce nu ar fi pus măcar o garnitură nouă, că calea de rulare părea în stare bună deși din ce am citit în articolul redat de Dr2005, o perioadă prin anii 2000 trenul nu a mai circulat (aparent eu știam că mergea), iar de linie și alte componente de pe teren s-ar fi atins hoții. Bani cred că erau, de stricat în general sunt bani dar să fi făcut ceva încât locul să nu-și piardă farmecul aparent nu erau...
Poate dacă nu merge altcineva, undeva pe viitor să arunc un ochi pe geamurile depoului (sper doar să nu mă ia cineva la rost).
Mă întreb totuși serios dacă măcar locomotiva roșie ar mai exista... ceva îmi spune că nu, în 2011 când au demontat linia cel mai sigur au fost incluse și locomotivele (dacă cealaltă mai exista) cu vagoanele la pachet pentru remat. Sincer, merita măcar puțin recondiționat trenul și expus pe undeva, era simbolul parcului și amintirea multora, la fier vechi e ușor să dăm și să aruncăm amintirile la gunoi.
Totuși, nu înțeleg de ce nu ar fi pus măcar o garnitură nouă, că calea de rulare părea în stare bună deși din ce am citit în articolul redat de Dr2005, o perioadă prin anii 2000 trenul nu a mai circulat (aparent eu știam că mergea), iar de linie și alte componente de pe teren s-ar fi atins hoții. Bani cred că erau, de stricat în general sunt bani dar să fi făcut ceva încât locul să nu-și piardă farmecul aparent nu erau...
Poate dacă nu merge altcineva, undeva pe viitor să arunc un ochi pe geamurile depoului (sper doar să nu mă ia cineva la rost).
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Trenulețe de agrement în București
WT_fan06
A fost o decizie economică; pur și simplu era prea scump de operat pentru bugetul unei primării de sector din anii 2000, asta era limpede pentru oricine... Dacă erau sau nu erau bani, dacă erau cheltuiți cu cap sau nu, dacă era mai rentabil să înlocuiești garnitura sau nu, acestea sunt exerciții de imaginație fără mare utilitate. Ce s-a întâmplat s-a întâmplat... 😕
A fost o decizie economică; pur și simplu era prea scump de operat pentru bugetul unei primării de sector din anii 2000, asta era limpede pentru oricine... Dacă erau sau nu erau bani, dacă erau cheltuiți cu cap sau nu, dacă era mai rentabil să înlocuiești garnitura sau nu, acestea sunt exerciții de imaginație fără mare utilitate. Ce s-a întâmplat s-a întâmplat... 😕
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Trenulețe de agrement în București
ByOnu
Au iesit la lumina noi cadre de la Ceferiada din 1939.(Sursa: clip video CINECLIC)
In captura 7 mi se pare ca vad si o locomotiva neagra pe linia de agrement.
ByOnu wrote here:
...fotografiile cu trenuletul liliputan din complexul CFR Giulești, edificat în 1939.
Locomotiva Străjerul trăgea trenulețul liliputan cu 7** vagoane pe un traseu circular care beneficia de două gări, dintre care una denumită Gara Cuibușor. **câte am numărat în filmări.
...
Au iesit la lumina noi cadre de la Ceferiada din 1939.(Sursa: clip video CINECLIC)
In captura 7 mi se pare ca vad si o locomotiva neagra pe linia de agrement.
cineclic_1939_captura1.jpg (310.78 KB; downloaded 396 times)
cineclic_1939_captura2.jpg (213.76 KB; downloaded 396 times)
cineclic_1939_captura3.jpg (235.03 KB; downloaded 396 times)
cineclic_1939_captura4.jpg (229.39 KB; downloaded 396 times)
cineclic_1939_captura5.jpg (200.42 KB; downloaded 396 times)
cineclic_1939_captura6.jpg (215.5 KB; downloaded 396 times)
cineclic_1939_captura7.jpg (283.44 KB; downloaded 396 times)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Infrastructura pentru sport și agrement din București
•
Choose destination