Topic: Știri feroviare din România
1286 posts, 449113 views
📖 Pagination options
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
BodoMinea
Tehnologia echivalentă pentru stocarea aceleiași cantități de energie e mult mai scumpă într-o baterie Li-Ion (referitor la prețul inițial pentru construcția trenului) decât printr-o pilă de hidrogen (oricum propulsia e electrică și la hidrogen). Pe lângă asta, bateriile se degradează în timp, iar durata de exploatare a unui tren e mult mai lungă decât a unei mașini (de asta la mașini e mult mai popular electric decât hidrogen) și mai e și problema consecvenței și predictibilității autonomiei - cine a condus orice fel de vehicul electric o să știe că autonomia variază extrem de mult în funcție de condițiile de drum (bateriilor nu le place să fie solicitate în „burst-uri” pentru a urca rampe, etc). Și dacă la trenuri infrastructura pentru încărcare electrică s-ar preta destul de bine, tehnologia actuală de fast-charge nu e încă la acel nivel. Nu îți permiți să pierzi un sfert din timpul de operare al unui tren (pe lângă revizii) cu alimentarea acestuia cu energie. Aproape dublezi nr. de automotoare, ca unul să fie la încărcat cât celălalt circulă și tot așa. E mai eficient să „simulezi” infrastructura de alimentare a trenurilor diesel cu care sunt deja familiarizați operatorii și să asiguri același timp de turnaround și aceași autonomie.
Strict în scopul de a „muta” temporar emisiile de la exploatare la producția de energie și pentru a face materialul rulant să fie „flexibil” ca sursă de alimentare, cred că hidrogenul e foarte viabil și are un viitor serios pe secțiile secundare, în timp ce automotoarele electrice cu alimentare de la catenară și o autonomie pur-electrică (li-ion/supercapacitor) sunt soluția pentru a avea un tren complet electric dar capabil de manevre/rebrusări fără alimentare - cam ce se practică la troleibuze. Prin sursă de alimentare „flexibilă” mă refer la faptul că producția de hidrogen se face tot prin consum de curent, care poate să vină din diferite surse - regenerabile, nuclear, etc., în funcție de ce e disponibil. Practic ce se pierde din energia electrică folosită pentru generarea hidrogenului și apoi trecerea reacțiilor acestuia înapoi în electricitate pentru motoare este compensat de faptul că este o soluție confortabilă și ușor de adoptat în procedurile operaționale curente.
Cât despre pasaj, nu știam că e prins în proiect să îl demoleze, înseamnă că într-adevăr nu au cum să îi facă „retrofit”.
P.S.: sper că nu sună „promoțional”, nu am vreo afiliere cu Alstom, doar că mi se pare promițătoare tehnologia. Eu am vizitat în 2019 una din liniile din Germania unde se testau astfel de automotoare, am unul și în actuala mea poză de profil de pe forum.
Tehnologia echivalentă pentru stocarea aceleiași cantități de energie e mult mai scumpă într-o baterie Li-Ion (referitor la prețul inițial pentru construcția trenului) decât printr-o pilă de hidrogen (oricum propulsia e electrică și la hidrogen). Pe lângă asta, bateriile se degradează în timp, iar durata de exploatare a unui tren e mult mai lungă decât a unei mașini (de asta la mașini e mult mai popular electric decât hidrogen) și mai e și problema consecvenței și predictibilității autonomiei - cine a condus orice fel de vehicul electric o să știe că autonomia variază extrem de mult în funcție de condițiile de drum (bateriilor nu le place să fie solicitate în „burst-uri” pentru a urca rampe, etc). Și dacă la trenuri infrastructura pentru încărcare electrică s-ar preta destul de bine, tehnologia actuală de fast-charge nu e încă la acel nivel. Nu îți permiți să pierzi un sfert din timpul de operare al unui tren (pe lângă revizii) cu alimentarea acestuia cu energie. Aproape dublezi nr. de automotoare, ca unul să fie la încărcat cât celălalt circulă și tot așa. E mai eficient să „simulezi” infrastructura de alimentare a trenurilor diesel cu care sunt deja familiarizați operatorii și să asiguri același timp de turnaround și aceași autonomie.
Strict în scopul de a „muta” temporar emisiile de la exploatare la producția de energie și pentru a face materialul rulant să fie „flexibil” ca sursă de alimentare, cred că hidrogenul e foarte viabil și are un viitor serios pe secțiile secundare, în timp ce automotoarele electrice cu alimentare de la catenară și o autonomie pur-electrică (li-ion/supercapacitor) sunt soluția pentru a avea un tren complet electric dar capabil de manevre/rebrusări fără alimentare - cam ce se practică la troleibuze. Prin sursă de alimentare „flexibilă” mă refer la faptul că producția de hidrogen se face tot prin consum de curent, care poate să vină din diferite surse - regenerabile, nuclear, etc., în funcție de ce e disponibil. Practic ce se pierde din energia electrică folosită pentru generarea hidrogenului și apoi trecerea reacțiilor acestuia înapoi în electricitate pentru motoare este compensat de faptul că este o soluție confortabilă și ușor de adoptat în procedurile operaționale curente.
Cât despre pasaj, nu știam că e prins în proiect să îl demoleze, înseamnă că într-adevăr nu au cum să îi facă „retrofit”.
P.S.: sper că nu sună „promoțional”, nu am vreo afiliere cu Alstom, doar că mi se pare promițătoare tehnologia. Eu am vizitat în 2019 una din liniile din Germania unde se testau astfel de automotoare, am unul și în actuala mea poză de profil de pe forum.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
Costin
Mie mi se pare ca pasajul poate fi electrificat, strict 'din ochi' mi se pare ca solutia asta ar functiona (incercati un zoom in in partea de sus):
Mie mi se pare ca pasajul poate fi electrificat, strict 'din ochi' mi se pare ca solutia asta ar functiona (incercati un zoom in in partea de sus):
sursa https://multilux.no/prosjekter/nationalt ... stasjon/
20150909-002.jpg (207.81 KB; downloaded 4163 times)
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
bercenicity
Problema e ca intreg lantul retea electrica - hidrogen - forta mecanica, e mult mai putin eficient decat retea electrica - baterii - forta mecanica (sub jumatate) [1]. Unde nu ai de ales, merita. Altfel cred ca discutia e mai nuantata.
In cazul nostru linia spre aeroport este in mare parte electrificata. Daca adaugam si timpii de stationare trenul ar sta majoritatea timpului sub catenara.
Stadler are in productie Flirt-uri pe baterii cu autonomie de pana la 150km. [2]
Cred ca solutia corecta este sa ai ambele tipuri, si folosite in functie de cat ruta este electrificata.
---
[1] https://www.youtube.com/watch?v=f7MzFfuNOtY
[2] https://www.globalrailwayreview.com/news ... -trains/
Problema e ca intreg lantul retea electrica - hidrogen - forta mecanica, e mult mai putin eficient decat retea electrica - baterii - forta mecanica (sub jumatate) [1]. Unde nu ai de ales, merita. Altfel cred ca discutia e mai nuantata.
Screenshot 2021-04-23 124601.jpg (147.57 KB; downloaded 4156 times)
In cazul nostru linia spre aeroport este in mare parte electrificata. Daca adaugam si timpii de stationare trenul ar sta majoritatea timpului sub catenara.
Stadler are in productie Flirt-uri pe baterii cu autonomie de pana la 150km. [2]
Cred ca solutia corecta este sa ai ambele tipuri, si folosite in functie de cat ruta este electrificata.
---
[1] https://www.youtube.com/watch?v=f7MzFfuNOtY
[2] https://www.globalrailwayreview.com/news ... -trains/
- punmeister
-
Posted:
-
- Daniel.769
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
Daniel.769
Conform unor surse oficiale in noiembrie va veni in Romania primul tren Alstom pe hidrogen care are ca scop prezentarea si testarea lui
Conform unor surse oficiale in noiembrie va veni in Romania primul tren Alstom pe hidrogen care are ca scop prezentarea si testarea lui
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Sursa: Club Feroviar
Sucursala Regională CF Bucureşti derulează, în perioada 19-21 mai 2021, lucrări de buraj mecanizat și profilat piatră spartă, pe intervalul de stații București Nord – Pajura – Chitila, motiv pentru care vor avea loc unele anulări de trenuri.
Lucrările sunt incluse în programul de întreţinere periodică a infrastructurii feroviare, fiind executate în regie proprie, cu personal specializat și utilaje grele de cale, și au drept scop refacerea nivelului şi a direcţiei căii, a anunțat miercuri după amiază Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, pe pagina sa de Facebook.
Lucrările de întreţinere periodică sunt executate prin buraj mecanizat și profilat prisma de piatră spartă. Lucrările sunt executate de Secţia L2 București, cu utilaje ale Secţiei de Reparaţii Linii Utilaje (SRLU).
Anulări de trenuri în perioada 19-21 mai
În perioada 19/20 mai 2021, în intervalul orar 00.20 – 04.20, sunt anulate următoarele trenuri de călători, care circulă spre și dinspre Aeroportul Henri Coandă:
• trenuri CFR Călători: 10741, 10702, 10701, 10704, 10703, 10706;
• trenuri Regio Călători : 16041, 16040, 16043, 16042, 16045, 16044;
• trenuri Transferoviar Călători: 15021, 15020.
Se va lucra și pe 21 mai 2021, între orele 09.00 (după trecerea trenului R 9106) – 12.10 (înaintea trenului R 5006) – fără implicații în traficul feroviar. (A.B.)
Sursa: Club Feroviar
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Sursa: CFR Calatori
Pentru realizarea de lucrări la infrastructura feroviară în luna iunie 2021 de către managerul acesteia – CNCF CFR SA, vor interveni modificări temporare în circulația trenurilor, astfel:
În zilele de 2 și 3 iunie 2021, urmare efectuare lucrări pe secțiunea feroviară Sfântu Gheorghe – Bodoc:
- IR 1540, IR 1541 Iași – Brașov si retur se vor anula și în locul lor vor circula trenurile IR 12551 Brașov (plecare 09.35) – Bodoc (sosire 10.15) și IR 12552 Sfântu Gheorghe (plecare 13.42) – Brașov (sosire 14.21).
În perioada 3 – 19 iunie 2021, urmare efectuare lucrări pe secțiunile feroviare Ilia – Dobra/ Gurasada/ Ilteu:
- în perioada 13 – 19 iunie 2021, trenul IR 346 București Nord – Lokoshaza se anulează pe distanța București Nord–Arad–Curtici și circulă pe distanța Curtici – Lokoshaza conform graficului de circulație din mersul trenurilor; Trenul IR 1595 București Nord – Craiova se anulează; În locul celor 2 trenuri anulate circulă IR 12846 București Nord (plecare 13.45) – Videle – Craiova – Orșova – Caransebeș – Arad – Curtici (sosire 01.43).
- în perioada 14 – 19 iunie 2021, trenul IR 347 Lokoshaza – București Nord se anulează pe distanța Curtici – Arad – București Nord și circulă pe distanța Lokoshaza – Curtici conform graficului de circulație din mersul trenurilor; Trenul IR 1692 Timișoara Nord – București Nord se anulează; În locul delor 2 trenuri circulă IR 12847 Curtici (plecare 04.19) – Arad – Timișoara Nord – Caransebeș – Orșova – Craiova – Roșiori Nord – Videle – București Nord (sosire 16.07).
- în perioada 12 – 18 iunie 2021, trenul IR 75 Lokoshaza – Brașov se anulează pe distanța Arad – Simeria – Brașov și circulă pe distanța Lokoshaza – Curtici – Arad conform graficului de circulație din mersul trenurilor.
- în perioada 13 – 19 iunie 2021, trenul IR 74 Brașov – Lokoshaza se anulează pe distanța Brașov – Simeria – Arad și circulă pe distanța Arad – Curtici – Lokoshaza conform graficului de circulație din mersul trenurilor.
- în perioada 12 – 18 iunie 2021, trenul IR 472 București Nord – Lokoshaza se anulează pe distanța Brașov – Sibiu – Ilia – Radna – Curtici – Lokoshaza și circulă pe distanța București Nord – Brașov conform graficului de circulație din mersul trenurilor.
- în perioada 14 – 20 iunie 2021, trenul IR 473 Lokoshaza – București Nord se anulează pe distanța Lokoshaza–Curtici– Radna – Ilia – Sibiu – Brașov și circulă pe distanța Brașov – București Nord conform graficului de circulație din mersul trenurilor.
- în perioada 12 -18 iunie 2021, trenul IR 1765 Iași – Cluj Napoca – Timișoara Nord se anulează pe distanța Cluj Napoca-Timișoara Nord și circulă conform graficului de circulație din mersul trenurilor pe distanța Iași–Cluj Napoca.
- în perioada 13 – 19 iunie 2021, trenul IR 1766 Timișoara Nord – Cluj Napoca – Iași se anulează pe distanța Timișoara Nord-Cluj Napoca și circulă conform graficului de circulație din mersul trenurilor pe distanța Cluj Napoca–Iași.
- în perioada 03 – 18 iunie 2021, trenurile IR 1536 și IR 1736 Timișoara Nord – Cluj Napoca se anulează.
- în perioada 04 – 19 iunie 2021, trenul IR 1531 Cluj Napoca – Timișoara Nord se anulează.
- în perioada 12 – 18 iunie 2021, trenul IR 1921 Mangalia – Arad se anulează pe distanța Simeria–Arad și circulă conform graficului de circulație din mersul trenurilor pe distanța Mangalia–București Nord–Simeria.
- în perioada 13 – 19 iunie 2021, trenul IR 1922 Arad – Mangalia se anulează pe distanța Arad–Simeria și circulă conform graficului de circulație din mersul trenurilor pe distanța Simeria–București Nord– Mangalia.
- în perioada 03 – 18 iunie 2021, trenul IR 1837 Iași – Cluj Napoca – Simeria – Timișoara Nord se anulează și în locul lui circulă, fără ziua de sâmbătă, IR 12839 Iași (plecare 18.30) – Cluj Napoca – Alesd – Oradea – Ciumeghiu – Arad – Timișoara Nord (sosire 09.48).
- în perioada 03 -18 iunie 2021, trenul IR 1838 Timișoara Nord – Simeria – Cluj Napoca – Iași se anulează și în locul lui circulă, fără ziua de sâmbătă, trenul IR 12838 Timișoara Nord (plecare 19.12) – Ciumeghiu – Oradea – Cluj Napoca – Iași (sosire 10.05).
- în perioada 13 – 19 iunie 2021, trenul IR 1539 Coșlariu – Cluj Napoca (ramura de la 346 ) se anulează și în locul lui circulă trenul IR 12537 Brașov (plecare 15.02) – Coșlariu Grupa Pod Mureș – Teiuș – Cluj Napoca (sosire 21.25).
De asemenea, și în circulația trenurilor regio intervin modificări ce vor fi anunțate la nivel local, asigurându-se transbordarea pasagerilor cu mijloace auto pe rutele Simeria – Deva – Ilia – Dobra și Arad – Săvârșin.
Sursa: CFR Calatori
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Pentru material rulant feroviar, au fost incluse 3 investiții în PNRR:
Pentru material rulant feroviar, au fost incluse 3 investiții în PNRR:
Screenshot_20210602-174658.jpg (202.64 KB; downloaded 3729 times)
Screenshot_20210602-175113.jpg (335.18 KB; downloaded 3720 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Lista "Trenurilor Soarelui" din acest an:
- spre litoral/delta:
- dinspre litoral/delta:
Sursa: CFR Calatori
Lista "Trenurilor Soarelui" din acest an:
- spre litoral/delta:
trenuri directe ORAȘE DIN ȚARĂ.docx
trenuri directe ORAȘE DIN ȚARĂ.docx (586.88 KB; downloaded 166 times)
- dinspre litoral/delta:
trenuri directe LITORAL.docx
trenuri directe LITORAL.docx (586.56 KB; downloaded 206 times)
Sursa: CFR Calatori
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Sursa: Economica
CFR Călători îşi propune să repare 239 de vagoane pe parcursul anului 2021, în prezent având în circulaţie un număr de 1.014 vagoane, a anunţat, vineri, directorul general al companiei, Ovidiu Vizante.
„La momentul acesta avem mai multe vagoane în parcul activ decât anul trecut. În circulaţie sunt 1.014, atâtea erau în ultimul act pe care l-am văzut eu, apte de circulaţie. 239 dintre ele urmează să-şi piardă scadenţa până la finele anului, în diverse luni. Pentru 70% dintre ele există deja semnate contracte, iar pentru încă vreo 10-15% dintre ele există contracte în derulare”, a spus Vizante, la evenimentul de lansare a Trenurilor Soarelui.
Potrivit acestuia, faptul că bugetul companiei încă nu a fost aprobat nu afectează lucrările de mentenanţă şi de reparaţie necesare pentru materialul rulant, scrie Agerpres.
„Nu bugetul afectează partea de mentenanţă şi reparaţia parcului de locomotive şi vagoane. Deocamdată nu am fost puternic impactaţi de lipsa bugetului. Sperăm ca el să iasă în următoarele 2-3-5 zile. Repet, la acest moment nu suntem impactaţi de lipsa bugetului. Mergem în continuare cu 1/12 din cheltuielile de anul trecut”, a susţinut şeful CFR Călători.
El a precizat că nu se va putea aplica un buget de austeritate, întrucât parcul rulant al operatorului este vechi şi are nevoie de mentenanţă constantă.
„Dacă există un buget de austeritate sau nu, vă rog să mă credeţi că tot ce putem face vom face. Ideea e că nu putem aplica austeritate, iar, dacă o aplicăm, trebuie să o aplicăm foarte atent, în condiţii speciale, pentru a menţine siguranţa. Discutăm de un parc vechi, care are nevoie de mentenanţă constantă, indiferent că vorbim de locomotive sau vagoane. Practic, este un buget de austeritate, pierderile sperăm să fie mai mici decât anul trecut, dar este exclus să eliminăm aceste pierderi. Nu există soluţie miraculoasă prin care să spunem ‘Gata, de mâine se va semna bugetul şi nu se vor mai produce pierderi'”, a precizat Ovidiu Vizante.
Directorul general al CFR Călători, Ovidiu Vizante, a participat, vineri, la lansarea Trenurilor Soarelui, program estival prin care turiştii vor avea la dispoziţie 40 de trenuri ce vor asigura zilnic legături directe din toată ţara cu staţiunile de la Marea Neagră şi cu Delta Dunării.
Programul pregătit de CFR Călători constă fie în prelungirea spre Mangalia – din 11/12 iunie – a circulaţiei unor trenuri care aveau ca destinaţie finală Bucureşti Nord, fie prin introducerea – din 25/26 iunie – de noi trenuri ce au ca destinaţie exclusivă litoralul Mării Negre şi Delta Dunării.
Sursa: Economica
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Sursa: Economica
Pasagerii vor putea, în doi ani, să schimbe în baza unui bilet mai multe trenuri până la destinaţia finală, chiar dacă aparţin unor operatori feroviari diferiţi, potrivit proiectului "Sistem integrat, bază de date unică şi furnizare de informaţii privind sistemul de ticketing al operatorilor de transport feroviar de călători" lansat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).
Potrivit unui comunicat al ARF, dat luni publicităţii, la sediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a fost semnat, joi, contractul de finanţare pentru realizarea proiectului „Sistem integrat, bază de date unică şi furnizare de informaţii privind sistemul de ticketing al operatorilor de transport feroviar de călători”. Contractul a fost încheiat între ARF, în calitate de beneficiar, şi MTI, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport.
De asemenea, vineri, a fost semnat contractul de prestare servicii pentru proiectul respectiv, de către reprezentanţii ARF, în calitate de achizitor, şi ai societăţii Informatica Feroviară, în calitate de prestator.
Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă asigurarea interoperabilităţii sistemelor de ticketing pe care operatorii de transport feroviar public de călători le deţin. Totodată, proiectul va contribui la îmbunătăţirea capacităţii ARF de monitorizare a indicatorilor utilizaţi în contractele de servicii publice şi va înlesni transparentizarea şi eficientizarea compensaţiei de serviciu public acordată de la bugetul de stat operatorilor de transport feroviar de călători din România.
Rezultatele aşteptate, conform contractului de servicii încheiat cu Informatica Feroviară, sunt: dezvoltarea şi implementarea soluţiei software, Sistem de Colectare, Asamblare şi Verificare Date Indicatori Serviciu Public şi Calculul automat al subvenţiilor acordate operatorilor de transport feroviar de călători, pentru îndeplinirea funcţiilor de raportare şi verificare a indicatorilor stabiliţi pentru acordarea subvenţiilor de serviciu public în transportul feroviar de călători; dezvoltarea şi implementarea soluţiei software, Platformă emitere electronică de bilete la trenurile de călători în trafic intern, care va fi pusă la dispoziţie de Autoritatea pentru Reformă Feroviară operatorilor de transport feroviar de călători
Valoarea totală a proiectului este de 6,166 milioane de lei, finanţarea fiind distribuită astfel: 4,132 milioane de lei (85%) contribuţia Uniunii Europene, 729.216,45 lei (15%) contribuţia Guvernului, iar 1,304 milioane de lei cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.
„Semnarea acestui contract – alături de cel prin care se stabileşte Obligaţia de Serviciu Public – reprezintă un pas înainte în transparentizarea şi eficientizarea activităţilor legate de alocarea compensaţiei de serviciu public, acordată de la bugetul de stat operatorilor de transport feroviar de călători şi, totodată, consolidează, activitatea principală şi permanentă a ARF, aceea prin care sunt încheiate şi gestionate Contractele de Servicii Publice. Astfel, se realizează o obligaţie anterioară, asumată de minister, prin HG 74/2012 şi HG 231/2016, în care se prevedea existenţa sistemului de ticketing integrat pentru transportul feroviar de călători”, a declarat, luni, pentru AGERPRES, preşedintele ARF, Gigi Gavrilă.
Perioada de implementare a proiectului este 1 iunie 2021 – 31 mai 2023.
Proiectul este finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, iar cofinanţarea este asigurată de la bugetul de stat.
Sursa: Economica
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Sursa: Economica
Societatea CFR Călători a anunțat marți că începând din această lună va oferi clienților, de pe cursele internaționale, care utilizează aplicația online Cumpără bilete de tren online disponibilă pe www.cfrcalatori.ro un nou tip de bilet: A4 Rail Ticket (A4RT), pentru care nu va mai fi necesară tipărirea sau ridicarea lui dintr-o stație de cale ferată.
În prima etapă, aplicația va permite vânzarea online a biletelor tip A4RT pentru relațiile internaționale dintre România – Ungaria și retur, urmând a fi extinsă în cursul lunii august 2021 și pentru relațiile internaționale dintre România – Austria și retur și ulterior către alte destinații europene.
Astfel, călătorii care cumpără online legitimațiile de călătorie tip A4RT vor primi pe email aceste bilete sub forma unui document pdf și fie pot fi tipărite, fie pot fi prezentate pe dispozitive electronice (telefon, tabletă, laptop).
Prin procurarea online a biletelor de călătorie A4RT, pasagerii se pot prezenta direct la tren, fără alte formalități în stația de plecare.
Biletele A4RT sunt nominale, iar în tren, la verificarea legitimațiilor de călătorie, pasagerii trebuie să prezinte:
• biletul A4RT imprimat sau afișat pe un dispozitiv electronic,
• documentul de identitate (carte de identitate/ pașaport în original).
Achiziționarea online a biletelor în trafic internațional ale companiei CFR Călători este posibilă de la începutul anului 2019.
Pentru efectuarea călătoriei cu alt tip de biletele internaționale cumpărate online, călătorul trebuie să intre în posesia acestor documente de transport în România, fie prin ridicarea lor dintr-o stație CFR, fie prin livrarea prin curier.
Achiziţionarea biletelor pentru destinații internaționale este disponibilă pe site-ul www.cfrcalatori.ro, prin aplicația Cumpără bilete de tren online / Trafic internțional sau direct de pe linkul – https://bileteinternationale.cfrcalatori.ro.
Pentru informații despre circulația trenurilor internaţionale, călătorii pot accesa www.cfrcalatori.ro secțiunea Mers Tren Trafic Internațional sau să solicite informații telefonice la casele de bilete cu vânzare în trafic internațional din stațiile de cale ferată. Numerele de telefon de la gările CFR sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea Informații telefonice – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/.
Sursa: Economica
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Sursa: CFR Călători
În perioada 19 iunie – 29 august 2021 sunt anutațe lucrări la infrastructura feroviară din Ungaria. În aceste condiții trenurile IR 12406 și IR 12407 “Corona” în relația Brașov – Budapesta, vor circula cu orare modificate pe teritoriul Ungariei, astfel:
• IR 12406 Brașov (plecare 19:25) – Valea lui Mihai (sosire 06:48 / plecare 07:06 ora României / 06:06 ora Ungariei) – Nyirabrany (plecare 06:51) – Puspokladany (08:17) – Szolnok (09:47) – Budapesta Keleti (sosire 11:15).
• IR 12407 Budapesta Keleti (plecare 17:10) – Szolnok (18:42) – Puspokladany (plecare 19:58) – Nyirabrany (plecare 22:00) – Valea lui Mihai (sosire 22:15 (ora Ungariei)/ plecare 23:33 ora României) – Brașov (sosire 11:02).
Pentru informații despre circulația trenurilor internaţionale, călătorii pot accesa www.cfrcalatori.ro secțiunea Mers Tren Trafic Internațional sau să solicite informații telefonice la casele cu vânzare în trafic internațional din stațiile de cale ferată. Numerele de telefon de la gările CFR sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/.
Sursa: CFR Călători
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Sursa: CFR Călători
CFR Călători facilitează achiziționarea ușoară și rapidă a biletelor de tren prin lansarea în data de 24 iunie 2021 a aplicației mobile “CFR Călători mersul trenurilor și bilete online”.
Prin obiectivele propuse în cadrul Strategiei de Digitalizare a societății ne dorim să fim mai aproape de călătorii noștri, să extindem canalele de distribuție online, iar prin intermediul acestei aplicații cumpărarea biletelor să fie un proces accesibil.
Aplicația oferă o interfață intuitivă prin care utilizatorii au acces rapid la achiziționarea biletelor standard, dus-întors, dar și selectarea paturilor pentru vagoanele de dormit sau tip cușetă, adăugarea biletelor pentru animale de companie sau de bicicletă. Proiectul este orientat către clienți și vine în întâmpinarea nevoilor și așteptărilor acestora.
Pentru început, aplicația va fi disponibilă pe dispozitivele cu sistem de operare Android (minim Android 5.1).
Instalarea aplicației mobile ”CFR Călători mersul trenurilor și bilete online” se poate face prin accesarea următorului link (https://play.google.com/store/apps/detai ... mtMobile) sau prin căutare în Magazin Play (Ex: „bilete CFR online”).
Aplicația este disponibilă în testare deschisă pentru o perioadă de 30 de zile și va fi îmbunătățită în funcție de recomandările clienților.
Pentru o achiziționare ușoară și rapidă a biletelor de tren, aplicația mobilă ”CFR Călători mersul trenurilor și bilete online” oferă următoarele funcționalități:
• Confirmarea email-ului direct în aplicație – deschiderea unui email din care se va accesa direct aplicaţia pentru confirmarea înregistrării sau resetarea parolei;
• Autentificarea pe o perioadă nedeterminată, chiar și după actualizări ale aplicației. De asemenea, listarea biletelor nu mai presupune căutarea după o dată de început și una de final, ci sunt afișate ultimele 50 de comenzi descrescător;
• Achiziționarea de bilete standard sau de bilete dus-întors, pentru toate categoriile de pasageri disponibile online. Astfel, utilizatorii aplicației pot realiza selecții ale paturilor, adăuga bilete pentru animale de companie sau de bicicletă, pot prelua/salva datele călătorilor din/în preferințe, pot vedea plecările și sosirile din stații;
• Oferă link-uri rapide pentru funcțiile care sunt disponibile doar în varianta web pentru biletele deja achiziționate (modificarea călătoriei, renunțarea la călătorie sau emiterea de facturi);
• Autentificarea automată în aplicația web la accesarea funcțiilor Modifică biletul, Renunțare la călătorie, Factură bilet din aplicația mobilă;
• Notificări în aplicație în legătură cu biletul achiziționat și informații utile în ziua plecării trenului referitoare la începerea călătoriei (Ex: cu 1 oră înainte de plecarea trenului, călătorul primește mesaj că are cumpărat un bilet la trenul X cu plecare din stația Y);
• Permite accesul la călătoriile curente – prin prezentarea în pagina „Rute + cumpără” de informații rapide privind plecarea și sosirea, cât și vagonul și locurile unde utilizatorul are biletul. La pagina “Trenul meu” sunt afișate următoarele trenuri cu care se va călători și data de călătorie asociată.
• Sugerează, în baza istoricului de bilete cumpărate, locațiile de plecare /sosire pentru următoarea călătorie a utilizatorului;
• Prezintă în pagina comenzii, prin intermediul unui buton direct, schița vagonului în care se află locurile înscrise pe bilet, fără a mai fi necesar a se căuta vagonul în cadrul listei compunerii de la pagina „Trenul meu”;
• Funcționalitate offline – odată încărcată lista comenzilor și vizualizat PDF-ul biletului, aceste operațiuni pot fi făcute și fără conexiune la internet, spre exemplu la prezentarea în tren către conductor într-o zonă fără semnal.
Sursa: CFR Călători
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare
•
Choose destination