Topic: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze
1253 posts, 356258 views
📖 Pagination options
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
cris_m
Da, intr-adevar ceea ce spune @br101 am observat si eu ieri in zona Gheorghe Petrascu. Inainte de toate, vreau sa spun ca pe cat de simpla pare aplicarea acestei solutii, pe atat de plina de provocari se dovedeste a fi. O consider foarte buna, chiar se evita multe zone cu trafic intens si se castiga mult timp pe semi-cursa. E adevarat, acum nu se simte asa de tare pentru ca traficul e ceva mai redus, inca se lucreaza mult de acasa si nu sunt nici scolile deschise.
Revenind, am fost ieri sa urmaresc in zona Gheorghe Petrascu cum se prezinta situatia. Marile probleme ale acestui proiect sunt in opinia mea:
- calea de rulare a tramvaielor deteriorata -> autobuzele circula anapoda pentru a evita gropi, canale, masticul lipsa...
- pierderea unor corespondente prin neincluderea tuturor linilor de pe acel traseu (vezi 311 care opreste singur in statie desi ar putea foarte bine sa circule si el pe linie)
- disparitia unor statii in cazul extinderii proiectului (vezi statia Soseaua Mihai Bravu 33 ce nu are corespondent pentru tramvai)
- imposibilitatea de a trece doua autobuze in dreptul refugiilor -> trafic blocat si pentru tramvaie + timpi morti (voi reveni si cu un video edificator in acest sens)
- neechiparea tuturor vehiculelor din flota actuala cu sisteme de gestiune a semaforizarii (daca asa e cum sustin unii colegi, insa eu suspectez simpla vanare de capital electoral)
Per total, nu e catastrofal acest proiect, dar nici prea aproape de perfectiune. E mai clar ca oricand ca urmatoarele linii de tramvai trebuie sa fie mai departate pentru a permite circulatia simultana a doua autobuze. Aici ma refer la Milea si tot ce inseamna partea de est a orasului.
Da, intr-adevar ceea ce spune @br101 am observat si eu ieri in zona Gheorghe Petrascu. Inainte de toate, vreau sa spun ca pe cat de simpla pare aplicarea acestei solutii, pe atat de plina de provocari se dovedeste a fi. O consider foarte buna, chiar se evita multe zone cu trafic intens si se castiga mult timp pe semi-cursa. E adevarat, acum nu se simte asa de tare pentru ca traficul e ceva mai redus, inca se lucreaza mult de acasa si nu sunt nici scolile deschise.
Revenind, am fost ieri sa urmaresc in zona Gheorghe Petrascu cum se prezinta situatia. Marile probleme ale acestui proiect sunt in opinia mea:
- calea de rulare a tramvaielor deteriorata -> autobuzele circula anapoda pentru a evita gropi, canale, masticul lipsa...
- pierderea unor corespondente prin neincluderea tuturor linilor de pe acel traseu (vezi 311 care opreste singur in statie desi ar putea foarte bine sa circule si el pe linie)
- disparitia unor statii in cazul extinderii proiectului (vezi statia Soseaua Mihai Bravu 33 ce nu are corespondent pentru tramvai)
- imposibilitatea de a trece doua autobuze in dreptul refugiilor -> trafic blocat si pentru tramvaie + timpi morti (voi reveni si cu un video edificator in acest sens)
- neechiparea tuturor vehiculelor din flota actuala cu sisteme de gestiune a semaforizarii (daca asa e cum sustin unii colegi, insa eu suspectez simpla vanare de capital electoral)
Per total, nu e catastrofal acest proiect, dar nici prea aproape de perfectiune. E mai clar ca oricand ca urmatoarele linii de tramvai trebuie sa fie mai departate pentru a permite circulatia simultana a doua autobuze. Aici ma refer la Milea si tot ce inseamna partea de est a orasului.
DSC_4325.jpg (1.11 MB; downloaded 3286 times)
DSC_4204.jpg (1.05 MB; downloaded 3288 times)
DSC_4231.jpg (1.22 MB; downloaded 3288 times)
DSC_4241.jpg (1.24 MB; downloaded 3286 times)
DSC_4285.jpg (1018.25 KB; downloaded 3284 times)
DSC_4322.jpg (1.15 MB; downloaded 3284 times)
DSC_4202.jpg (996.97 KB; downloaded 3291 times)
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
cris_m
Continuare
Cum spuneam, trebuie ca toate liniile sa intre pe culoar, indiferent de vehicule...
Si un lucru care mi-a atras atentia in mod deosebit. Nisipul este clar de zilele trecute de cand a fost incidentul cu masticul, insa coltul acela al refugiului nu era la 90 de grade? Sa fi taiat peronul ca sa intre autobuzule unele pe langa altele?
Continuare
DSC_4207.jpg (1.13 MB; downloaded 3265 times)
DSC_4343.jpg (1013.85 KB; downloaded 3266 times)
DSC_4332.jpg (1.2 MB; downloaded 3264 times)
Cum spuneam, trebuie ca toate liniile sa intre pe culoar, indiferent de vehicule...
DSC_4333.jpg (943.83 KB; downloaded 3266 times)
DSC_4294.jpg (1.11 MB; downloaded 3266 times)
DSC_4221.jpg (1.05 MB; downloaded 3264 times)
Si un lucru care mi-a atras atentia in mod deosebit. Nisipul este clar de zilele trecute de cand a fost incidentul cu masticul, insa coltul acela al refugiului nu era la 90 de grade? Sa fi taiat peronul ca sa intre autobuzule unele pe langa altele?
DSC_4223.jpg (1.19 MB; downloaded 3268 times)
- orex
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
orex
E numa un ”depozit mik” de nisip...la ”cap de peron”, acolo, de unde se poate raspandi...repede, cand e nevoie!!
PS
Nasol ca am ajuns sa tinem de ”galeata” cu nisip, ca si cum era alimentarea cu apa a locomotivelor cu abur deunazi!!
E numa un ”depozit mik” de nisip...la ”cap de peron”, acolo, de unde se poate raspandi...repede, cand e nevoie!!
PS
Nasol ca am ajuns sa tinem de ”galeata” cu nisip, ca si cum era alimentarea cu apa a locomotivelor cu abur deunazi!!
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
cris_m
Am realizat si un material video cu analiza acestui culoar. Va invit sa-l vizionati:
Am realizat si un material video cu analiza acestui culoar. Va invit sa-l vizionati:
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Valentin
Foarte bun materialul. Cu ocazia asta reiterez ce am spus acum ceva timp, anume ca proiectul, chit ca nu ajunge la 100% din potential, poate fi considerat ca punct de reper pentru urmatoarele modernizari (care vor fi candva) pentru a se pastra fie o distanta mai mare in cazul peroanelor paralele fie sa se opteze pentru peroane defazate . Preferabil ar fi fost sa se fi gandit totul de la inceput, dar acum ma gandesc ca e buna si o imbunatatire de 10-20-30% (cat o fi) cu ce costuri? asta lasand la o parte masticul de proasta calitate..
Sunt curios daca sunt statii cu peroane paralele care s-ar putea "defaza" pe traseu..
Foarte bun materialul. Cu ocazia asta reiterez ce am spus acum ceva timp, anume ca proiectul, chit ca nu ajunge la 100% din potential, poate fi considerat ca punct de reper pentru urmatoarele modernizari (care vor fi candva) pentru a se pastra fie o distanta mai mare in cazul peroanelor paralele fie sa se opteze pentru peroane defazate . Preferabil ar fi fost sa se fi gandit totul de la inceput, dar acum ma gandesc ca e buna si o imbunatatire de 10-20-30% (cat o fi) cu ce costuri? asta lasand la o parte masticul de proasta calitate..
Sunt curios daca sunt statii cu peroane paralele care s-ar putea "defaza" pe traseu..
- orex
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
orex
@cris_m
E un ”proiect” facut pe ”genunche”. Ce, acum au sesizat oportunitatea utilizarii liniei de tramvai pentru deplasarea autobuzelor? Nicidecum! Numai ca 2020 e alt an de gratie in care, prin plebiscit (votul la locale se tine in 27 septembrie a.c.), se va desemna Primarul General al urbei pe urmatorii 4 ani de zile! Simplu ca buna ziua!
Se va vrea a se sublinia la capitolul ”realizari”, nu?!
@cris_m
E un ”proiect” facut pe ”genunche”. Ce, acum au sesizat oportunitatea utilizarii liniei de tramvai pentru deplasarea autobuzelor? Nicidecum! Numai ca 2020 e alt an de gratie in care, prin plebiscit (votul la locale se tine in 27 septembrie a.c.), se va desemna Primarul General al urbei pe urmatorii 4 ani de zile! Simplu ca buna ziua!
Se va vrea a se sublinia la capitolul ”realizari”, nu?!
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
andreiiul
Proiectul privind circulatia autobuzelor pe linia de tramvai urmeaza a fi extins si pe Sos Oltenitei. In dimineata aceasta am vazut trasata linia se separare intre sensuri de la terminal Romprim pana aproape de statia Stadion. Masura este bine venita in zona avand in vedere ca sunt momente ale zilei cand coada de masini spre Sudului incepe de la Sun Plaza si ajunge uneori chiar si dupa statia Stadion.
Acum sunt curios daca liniile de tramvai vor fi folosite de toate liniile de autobuz sau PMB ne va face o surpriza neplacuta si va introduce doar autobuzele STB pe linia de tramvai. Din ce am gasit legat de latimea autobuzelor atat Citaro E3 cat si VDL-urile sunt aproape identice (VDL apare cu 5 mm mai ingust).
Proiectul privind circulatia autobuzelor pe linia de tramvai urmeaza a fi extins si pe Sos Oltenitei. In dimineata aceasta am vazut trasata linia se separare intre sensuri de la terminal Romprim pana aproape de statia Stadion. Masura este bine venita in zona avand in vedere ca sunt momente ale zilei cand coada de masini spre Sudului incepe de la Sun Plaza si ajunge uneori chiar si dupa statia Stadion.
Acum sunt curios daca liniile de tramvai vor fi folosite de toate liniile de autobuz sau PMB ne va face o surpriza neplacuta si va introduce doar autobuzele STB pe linia de tramvai. Din ce am gasit legat de latimea autobuzelor atat Citaro E3 cat si VDL-urile sunt aproape identice (VDL apare cu 5 mm mai ingust).
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Utilizator anonim
Banda e trasata si de la Sudului la Lunca Barzesti.
Banda e trasata si de la Sudului la Lunca Barzesti.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Utilizator anonim
De asemenea la Obor se lucreaza la modificarea peroanelor liniei 21, cel mai probabil pentru a permite circulatia autobuzelor in zona.
De asemenea la Obor se lucreaza la modificarea peroanelor liniei 21, cel mai probabil pentru a permite circulatia autobuzelor in zona.
- bogdan9901
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
bogdan9901
Azi am vazut ,ca au trasat linie mediana intre gardurile tramvai 21 ,in zona Depou Colentina.
Azi am vazut ,ca au trasat linie mediana intre gardurile tramvai 21 ,in zona Depou Colentina.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
zapacitu
Pot sa pun si eu o intrebare tampita? De ce circula tramvaiele pe mijlocul drumul si nu pe marginea drumului, langa trotuar? Inteleg foarte bine rationamentul istoric, insa dincolo de acesta, de ce nu avem tramvai pe banda 1 in loc de banda 3? Ar fi MULT mai simplu sa implementezi culoare unice!
Pot sa pun si eu o intrebare tampita? De ce circula tramvaiele pe mijlocul drumul si nu pe marginea drumului, langa trotuar? Inteleg foarte bine rationamentul istoric, insa dincolo de acesta, de ce nu avem tramvai pe banda 1 in loc de banda 3? Ar fi MULT mai simplu sa implementezi culoare unice!
- Costin
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Costin
Problemele culoarelor unice la noi este ca liniile de tramvai modernizate au fost proiectate dupa niste standarde invechite - gabarit mic, suficient fix cat sa incapa doua V3A - de unde si problemele cu autobuzele in dreptul statiilor. Istoric, prima data cand RATB a constatat ca are gabaritul prea mic a fost cand a sosit tramvaiul Rathgeber P3.16 #2008. Nu tin minte sa fi fost incidente notabile, insa tin minte ca au fost probleme cu latimea in anumite curbe sau cand se incadra in acelasi timp cu un tramvai pe sens opus. Daca gresesc, poate ma corecteaza cineva care stie mai multe detalii.
Insa ce voiam sa spun e ca degeaba ar fi pe marginea drumului daca latimea culoarului ar fi aceeasi. Daca latimea ar fi corespunzatoare, nu ar avea nici o problema oriunde s-ar afla. Exista dezavantaje la pozitionarea pe centrul drumului la care te-ai gandit si de care nu m-am prins eu?
Problemele culoarelor unice la noi este ca liniile de tramvai modernizate au fost proiectate dupa niste standarde invechite - gabarit mic, suficient fix cat sa incapa doua V3A - de unde si problemele cu autobuzele in dreptul statiilor. Istoric, prima data cand RATB a constatat ca are gabaritul prea mic a fost cand a sosit tramvaiul Rathgeber P3.16 #2008. Nu tin minte sa fi fost incidente notabile, insa tin minte ca au fost probleme cu latimea in anumite curbe sau cand se incadra in acelasi timp cu un tramvai pe sens opus. Daca gresesc, poate ma corecteaza cineva care stie mai multe detalii.
Insa ce voiam sa spun e ca degeaba ar fi pe marginea drumului daca latimea culoarului ar fi aceeasi. Daca latimea ar fi corespunzatoare, nu ar avea nici o problema oriunde s-ar afla. Exista dezavantaje la pozitionarea pe centrul drumului la care te-ai gandit si de care nu m-am prins eu?
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Andrei98
De exemplu pe Soseaua Giurgiului incapeau fără probleme autobuzele în stații, acolo fiind distanta mai mare între linii. Acum ca s-a pus gazon nu mai contează..
De exemplu pe Soseaua Giurgiului incapeau fără probleme autobuzele în stații, acolo fiind distanta mai mare între linii. Acum ca s-a pus gazon nu mai contează..
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
cosminduru
Cred că sunt mai multe motive, eu mă pot gândi la următoarele:
- Axul unui drum este pe centru, șinele de tramvai - ca și cele de tren - au nevoie pe cât posibil de traseu rectiliniu și curbe largi, cu raze mari. Dacă ar circula pe marginea drumului, ar întâmpina probleme de fiecare dată când o șosea se îngustează sau se lărgește, astfel că tramvaiul pe margine s-ar preta numai pe șoselele sau bulevardele cu lățime constantă pe toată lungimea lor;
- Poziționarea lângă trotuar a unui vehicul feroviar, teoretic rapid și periculos pentru pietoni neatenți.. un tramvai nu iartă și retează membre... ar trebui ca lumea să se obișnuiască și să fie mult mai atentă sau ar trebui o delimitare imposibil de sărit.. greu. Întotdeauna am fost fascinat cum în vest oamenii sunt obișnuiți și tramvaiele circulă chiar prin zone pietonale (de exemplu în Gent, Belgia).. te trezești cu tramvaiul șerpuind cum ar veni la noi în centrul vechi.. și pietonii îi favorizează trecerea. E drept că nu merge ca nebunul are vreo 20-30km/h în acele zone dar totuși.
- Imposibilitatea parcării pe banda 1, sau transformarea b2 în b1, deranjul provocat autoturismelor la fiecare viraj dreapta.. Dacă liniile sunt pe mijloc nu te intersectezi cu ele decât când faci stânga, dacă sunt pe margine te intersectezi cu ele și când faci stânga și când faci dreapta
- Mai complicat pentru bicicliști de a circula, dacă lași bandă circulabilă își prind roțile în șine, dacă delimitezi banda și e unică ar fi ok. Banda unică ar însemna și autobuze. Asta ar fi ok.
În Belgrad am văzut că liniile de tramvai sunt pe margine.
zapacitu wrote:
Pot sa pun si eu o intrebare tampita? De ce circula tramvaiele pe mijlocul drumul si nu pe marginea drumului, langa trotuar? Inteleg foarte bine rationamentul istoric, insa dincolo de acesta, de ce nu avem tramvai pe banda 1 in loc de banda 3? Ar fi MULT mai simplu sa implementezi culoare unice!
Cred că sunt mai multe motive, eu mă pot gândi la următoarele:
- Axul unui drum este pe centru, șinele de tramvai - ca și cele de tren - au nevoie pe cât posibil de traseu rectiliniu și curbe largi, cu raze mari. Dacă ar circula pe marginea drumului, ar întâmpina probleme de fiecare dată când o șosea se îngustează sau se lărgește, astfel că tramvaiul pe margine s-ar preta numai pe șoselele sau bulevardele cu lățime constantă pe toată lungimea lor;
- Poziționarea lângă trotuar a unui vehicul feroviar, teoretic rapid și periculos pentru pietoni neatenți.. un tramvai nu iartă și retează membre... ar trebui ca lumea să se obișnuiască și să fie mult mai atentă sau ar trebui o delimitare imposibil de sărit.. greu. Întotdeauna am fost fascinat cum în vest oamenii sunt obișnuiți și tramvaiele circulă chiar prin zone pietonale (de exemplu în Gent, Belgia).. te trezești cu tramvaiul șerpuind cum ar veni la noi în centrul vechi.. și pietonii îi favorizează trecerea. E drept că nu merge ca nebunul are vreo 20-30km/h în acele zone dar totuși.
- Imposibilitatea parcării pe banda 1, sau transformarea b2 în b1, deranjul provocat autoturismelor la fiecare viraj dreapta.. Dacă liniile sunt pe mijloc nu te intersectezi cu ele decât când faci stânga, dacă sunt pe margine te intersectezi cu ele și când faci stânga și când faci dreapta
- Mai complicat pentru bicicliști de a circula, dacă lași bandă circulabilă își prind roțile în șine, dacă delimitezi banda și e unică ar fi ok. Banda unică ar însemna și autobuze. Asta ar fi ok.
În Belgrad am văzut că liniile de tramvai sunt pe margine.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination