Tramvai Rathgeber P3.16 #2008

Totul despre tramvaiele care au circulat în trecut

Tramvai Rathgeber P3.16 #2008

Mesajde Marian Andrei » Vin, 08 Oct 2010, 20:52

In anul 2008 in Depoul Bucurestii Noi

dsc06089_665.jpg
dsc06089_665.jpg (76.15 KiB) Vizualizat de 3277 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19703
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal / Cluj

Re: Tramvai Rathgeber P3.16

Mesajde Gabi23 » Vin, 08 Oct 2010, 23:33

In august 2009 a ajuns la URAC pentru a fi pregatit pentru "Caravana Timpului - 100 de ani de STB-ITB-RATB". A fost revopsit si a fost reparat doarece avea defect controlerul si niste contactori de demaraj. Deasemnea a primit o noua schema de vopsire, devenind galben cu dunga rosie.

URAC  în anul 2009.jpg
Foto: Marian Andrei
URAC în anul 2009.jpg (186.57 KiB) Vizualizat de 3277 ori

URAC  în anul 2009 (1).jpg
Foto: Marian Andrei
URAC în anul 2009 (1).jpg (79.19 KiB) Vizualizat de 3277 ori

URAC  în anul 2009 (2).jpg
Foto: Marian Andrei
URAC în anul 2009 (2).jpg (104.18 KiB) Vizualizat de 3277 ori
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 11667
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Tramvai Rathgeber P3.16

Mesajde Gabi23 » Vin, 08 Oct 2010, 23:36

La "Caravana Timpului" pe 18 Septembrie 2009

2008 - RATB - 18.09.2009.JPG
2008 - RATB - 18.09.2009.JPG (303.63 KiB) Vizualizat de 3272 ori

2008 - RATB - 18.09.2009 (1).JPG
2008 - RATB - 18.09.2009 (1).JPG (292.67 KiB) Vizualizat de 3272 ori
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 11667
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Tramvai Rathgeber P3.16

Mesajde Gabi23 » Vin, 08 Oct 2010, 23:39

Apoi a iesit din nou, la traseu cu ocazia evenimentului prilejuit de "Ziua Femeii 8 martie 2010"

2008 - 21 - 07.03.2010.jpg
2008 - 21 - 07.03.2010.jpg (329.72 KiB) Vizualizat de 3274 ori
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 11667
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Tramvai Rathgeber P3.16

Mesajde Gabi23 » Vin, 08 Oct 2010, 23:44

Zilele acestea se afla in URAC pentru niste verificari si reparatii.

2008 - URAC - 08.10.2010.JPG
2008 - URAC - 08.10.2010.JPG (268.06 KiB) Vizualizat de 3273 ori
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 11667
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Tramvai Rathgeber P3.16

Mesajde Dominatrix » Sâm, 09 Oct 2010, 05:04

Vagonul din poze este 2008. Initial au fost 2 cupluri : 2008 + 3006 si 2033 + 3018. In aceasta formula le-am vazut pe liniile 34 si 50, dar vagoanele motor le-am vazut circuland si singure pe 40 si 50. Din cate am inteles, marea problema a acestor vagoane a fost suspensia (cea primara este cu resorturi de cauciuc, iar cea secundara cu arcuri elicoidale duble). Suspensia era prea moale si din aceasta cauza la incarcare mare vagonul "se lasa" prea jos si apareau probleme cu deschiderea usilor in statie. Pacat ca restul au fost casate si nu au fost facute macar vagoane restaurant, dar civilizat nu ca kitsch'urile alea de la McDonald's. Ceva de acest gen foarte inspirat s-a facut la Praga cu 2 vagoane vechi de tramvai scoase din uz si tranformate in restaurant in centrul orasului.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5718
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Tramvai Rathgeber P3.16

Mesajde Tom » Sâm, 09 Oct 2010, 10:53

La Praga au fost inspirati sa pastreze suficiente vagoane si pentru muzeu si pentru restaurante. La Bucuresti au masacrat V09 si pe urma ce mai ramasese din V56. In afara de asta, n'am vazut pana acum strazi inchise traficului auto la Bucuresti, astfel incat sa poata pune tramvaiul acolo fara sa incurce parvenitii cu jeepuri 4x4.
Acest tramvai este pe buna dreptate numit "Rathgeber gras". Pacat ca n'au pastrat si remorca. Sunt vagoane spatioase inauntru, dar bizonul cu jeep nu se urca in tramvai sa bea o cafea, iar bizonul care isi doreste jeep nu se duce nici el, de teama sa nu trebuiasca sa valideze.
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 2149
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03

Re: Tramvai Rathgeber P3.16

Mesajde Gabi23 » Mar, 12 Oct 2010, 19:58

Si vazut din profil...

2008 - URAC - 12.10.2010 (3).JPG
2008 - URAC - 12.10.2010 (3).JPG (164.53 KiB) Vizualizat de 3275 ori
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 11667
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Tramvai Rathgeber P3.16

Mesajde ByOnu » Dum, 22 Mai 2011, 09:40

Circula chiar acum pe linia lui 21 ... cu calatori ... L-am surprins acum cateva mins la Hristo Botev deschizand usile in statie. :o :D

Am pierdut oare vreo parada?! :cry:
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 5624
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Tramvai Rathgeber P3.16

Mesajde Gabi23 » Dum, 22 Mai 2011, 14:47

Vagonul a circulat astazi, ca de obicei Cursa Speciala Turistica, plimband niste turisti straini pe traseele liniilor 21 si 34. In jurul orei 12.30 vagonul s-a retras la Depoul Dudesti.
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 11667
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Tramvai Rathgeber P3.16

Mesajde Dr2005 » Mie, 01 Iun 2011, 19:29

Câteva date tehnice pentru Rathgeber P3.16:

Lungimea (cu tampoanele acoperite): 16700 mm
Lungimea totală a ansamblului vagon motor P3.16 cu remorcă p3.17, cu tampoanele de la capete acoperite: 34400 mm
Lăţimea maximă: 2350 mm
Lăţimea salonului: 2260 mm
Grosimea pereţilor: 45 mm
Lăţimea culoarului central: 860 mm
Înălţimea cu pantograful coborât: 3180 mm
Ampatamentul: 8350 mm
Ampatamentul boghiului: 1800 mm
Diametrul roţii: 680 mm
Distanţa între centrul boghiului şi articulaţie: 4175 mm
Lungimea burdufului articulaţiei: 900 mm
Înălţimea unui geam: 1030 mm
Înălţimea la care sunt plasate geamurile (faţă de podea): 750 mm
Lăţimea stâlpilor între 2 geamuri: 120 mm
Lăţimea stâlpilor între geam şi uşă: 290 mm
Distanţa între articulaţie şi uşă: 300 mm
Număr uşi: 4
Lăţimea uşilor de acces: 1400 mm
Înălţimea primei trepte (de la NSS): 350 mm
Înălţimea celei de-a doua trepte (de la NSS): 651 mm
Înălţimea podelei (de la NSS): 831 mm
Motoare electrice de tracţiune: 4 x 110 CP = 440 CP (324 kW)
Număr de locuri: 160, din care 42 pe scaune

Remorcile p3.17 au aceleaşi dimensiuni, dar au 170 de locuri, din care 40 pe scaune.€
Dr2005
 

Re: Tramvai Rathgeber P3.16

Mesajde Dr2005 » Mie, 01 Iun 2011, 19:44

În 1998 au fost aduse 2 vagoane motor P3.16, numerele #2008 (fab. 1967) şi #2033 (fab. 1968) şi două remorci p3.16, numerele #3006 (fab. 1967) şi #3018 (fab. 1968), toate vopsite în albastru complet. Anul 2004 a găsit cele 2 remorci şi vagonul #2033 scoase din uz (remorcile au ajuns ,,McTrams" şi au fost apoi înlocuite cu Duewaguri, ulterior ,,renovate" cu flacăra oxi-acetilenică şi înlocuite cu nişte kitsch-uri din plastic). Vagonul #2008 a fost modificat în vagon cofetărie încă din anul 2001 (fiind şi acoperit cu autocolant maro), însă preţul biletului fiind mare (20.000 ROL - 2RON biletul şi 30.000 ROL - 3RON consumaţia minimă), a circulat foarte puţin în acest sistem. De zilele oraşului, cu ocazia ,,Balului Bunicilor" (un eveniment pentru personale în vârstă, organizat la Romexpo), a fost pus în circulaţie între Vasile Pârvan şi Piaţa Presei Libere (pe actualul traseu al liniei 42, prin Bd. Expoziţiei). Din păcate, nu am fost lăsat să merg cu el atunci, fiind singur, fără vreun bunic sau pretins bunic cu mine.
În anul 2002, a fost pus în circulaţie cu ocazia Sărbătorilor de Paşte, circulând între 1 Mai şi 6(?) Mai pe mai multe trasee: 5 (scurtat la Sf. Gheorghe), 40 (scurtat la Faur), 14/16 (de fapt circula Pantelimon - Sf. Gheorghe - Lacul Tei şi retur) ş.a..
De atunci, a mai fost pus în funcţiune cu acelaşi scop în anul 2004.
Ulterior, a fost vopsit în alb şi a fost folosit o vreme pe post de teatru pe şine, în el jucându-se piesa ,,Te aştept în orice tramvai două'şase" de Cristian Popescu (piesa se joacă acum la Sibiu, tot în tramvai).
La sfârşitul anului 2005 a fost tras la gard, stând conservat în Dep. Dudeşti, apoi în Dep. Bucureştii-Noi (odată cu închiderea pentru modernizare a Dep. Dudeşti), depou unde a zăcut nemişcat până prin 2009.
2008-Dep-009.jpg
2008-Dep-009.jpg (577.36 KiB) Vizualizat de 4007 ori

2008-Dep-004.jpg
2008-Dep-004.jpg (590.1 KiB) Vizualizat de 4007 ori
Dr2005
 

Re: Tramvai Rathgeber P3.16

Mesajde Dr2005 » Mie, 01 Iun 2011, 19:54

În anul 2009 a fost revizuit şi revopsit în galben cu dungă roşie (probabil cu vopseaua rămasă de la CH-PPC-uri). Şi-a făcut apariţia în traseu la 18.09.2009, la parada făcută de Zilele Oraşului, ocazie cu care s-au împlinit şi 100 de ani de STB-ITB-RATB. Apoi s-a întors la Depoul Dudeşti, unde se află şi azi.
2008-000-034.jpg
2008-000-034.jpg (657.81 KiB) Vizualizat de 4003 ori

2008-000-053.jpg
2008-000-053.jpg (616.21 KiB) Vizualizat de 4003 ori


Pantograful este acţionat pneumatic (ulterior a primit şi tradiţionala sfoară):
2008-000-040.jpg
2008-000-040.jpg (465.25 KiB) Vizualizat de 4003 ori


Vagonul este prevăzut cu megafoane pentru a se putea face anunţuri către călători:
2008-000-042.jpg
2008-000-042.jpg (435.37 KiB) Vizualizat de 4003 ori


Sub caseta de afişaj se află o aerisire:
2008-000-043.jpg
2008-000-043.jpg (447.36 KiB) Vizualizat de 4003 ori


La partea din faţă, există cuplă manuală:
2008-000-041.jpg
2008-000-041.jpg (472.4 KiB) Vizualizat de 4003 ori


La partea din spate este prevăzut cu cuplă automată, cu cutie pentru cuplajul electric al remorcii:
2008-Vic-066.jpg
2008-Vic-066.jpg (565.12 KiB) Vizualizat de 4003 ori
Dr2005
 

Re: Tramvai Rathgeber P3.16

Mesajde Dr2005 » Mie, 01 Iun 2011, 20:00

Boghiurile au 2 osii, fiind prevăzute cu suspensie primară cu arcuri Megy şi suspensie secundară cu câte 2 arcuri elicoidale duble şi câte un amortizor hidraulic pe fiecare parte. Cutiile de osie sunt plasate la extremităţile osiei.

Osiile montate sunt prevăzute cu roţi cu bandaj (am senzaţia că iniţial au fost roţi elastice), de aici rezultând şi un zgomot la rulare mai mare.

Frâna de serviciu este frâna electrică, frâna de urgenţă este frâna cu patină electromagnetică, iar frâna de staţionare este penumatică. Pentru frânarea de urgenţă se poate folosi şi frâna pneumatică, care, la apăsarea pedalei, va elimina tot aerul din conducta generală, ducând la strângerea garniturilor de frână din material compozit pe discurile de frână.

Interesant este că, la acelaşi boghiu, am întâlnit cutii de osie cu rulmenţi FAG şi SKF :shock:
2008-000-024.jpg
2008-000-024.jpg (545.9 KiB) Vizualizat de 3999 ori

2008-000-026.jpg
2008-000-026.jpg (540.59 KiB) Vizualizat de 3999 ori

2008-000-025.jpg
2008-000-025.jpg (508.87 KiB) Vizualizat de 3999 ori


Articulaţia... este interesant faptul că aceste vagoane nu sunt prevăzute cu boghiuri purtătoare:
2008-000-027.jpg
2008-000-027.jpg (548.18 KiB) Vizualizat de 3999 ori
Dr2005
 

Următorul

Înapoi la Tramvaie


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori