Topic: Trenulețe de agrement în București
21 posts, 5276 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Trenulețe de agrement în București
ByOnu
Pe lângă trenulețul din Orășelul Copiilor care a supraviețuit până în anii 2000, au mai existat cel puțin alte două astfel de circuite.
1. Lacul Tei (fostul parc 8 Mai)
Gara este aceasta.
2. Cotroceni (Palatul Pionierilor)
Sursa fotografiilor este AGERPRES, iar acestea sunt realizate in 1953 si 1954.
Pe lângă trenulețul din Orășelul Copiilor care a supraviețuit până în anii 2000, au mai existat cel puțin alte două astfel de circuite.
1. Lacul Tei (fostul parc 8 Mai)
Gara este aceasta.
1954-05-30 (2).jpg (96.91 KB; downloaded 4212 times)
1954-05-30.jpg (135.49 KB; downloaded 4205 times)
1954-05-30 (3).jpg (92.99 KB; downloaded 4206 times)
1954-05-30 (4).jpg (110.36 KB; downloaded 4205 times)
2. Cotroceni (Palatul Pionierilor)
1953-02-25 Palatul Pionierilor Bucuresti (2).jpg (164.14 KB; downloaded 4206 times)
1953-02-25 Palatul Pionierilor Bucuresti.jpg (116.6 KB; downloaded 4207 times)
Sursa fotografiilor este AGERPRES, iar acestea sunt realizate in 1953 si 1954.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Trenulețe de agrement în București
ByOnu
Copiez și aici fotografiile cu trenuletul liliputan din complexul CFR Giulești, edificat în 1939.
Copiez și aici fotografiile cu trenuletul liliputan din complexul CFR Giulești, edificat în 1939.
Locomotiva Străjerul trăgea trenulețul liliputan cu 7** vagoane pe un traseu circular care beneficia de două gări, dintre care una denumită Gara Cuibușor. **câte am numărat în filmări.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Trenulețe de agrement în București
andrei11
Două surprize:
1) Tatăl meu își amintește de acest trenuleț, chiar s-a plimbat de nenumărate ori cu el, avea un unchi în Giulești.
2) Trenulețul avea traseu și pe sub tribuna a II - a a stadionului, în sensul că pe partea dreaptă a vagonului era zidul de beton al tribunei iar pe partea stângă a vagonului se vedea gazonul. Între trenuleț și gazon era un gard de sârmă cum ar veni, mingea nu avea cum să ajungă la trenuleț.
Două surprize:
1) Tatăl meu își amintește de acest trenuleț, chiar s-a plimbat de nenumărate ori cu el, avea un unchi în Giulești.
2) Trenulețul avea traseu și pe sub tribuna a II - a a stadionului, în sensul că pe partea dreaptă a vagonului era zidul de beton al tribunei iar pe partea stângă a vagonului se vedea gazonul. Între trenuleț și gazon era un gard de sârmă cum ar veni, mingea nu avea cum să ajungă la trenuleț.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Trenulețe de agrement în București
ByOnu
Sursa foto: Daniel Craitoiu (Facebook), grupul Bucurestiul de Altadata.
Sursa foto: https://www.facebook.com/vederidintrecut ... 4521862/
ByOnu wrote here:
Lacul Tei (fostul parc 8 Mai)
Trenulet locomotiva parcul lacul tei 8 mai.png (138.34 KB; downloaded 3134 times)
Dan Pripis (Facebook): Trenuletul mergea de la capatul liniei de tramvai 17 pana la stavilarul Toboc cu amatorii de strand si costa 50 bani.
Sursa foto: Daniel Craitoiu (Facebook), grupul Bucurestiul de Altadata.
Vederidintrecut pagina de facebook trenulet TEI.png (431.23 KB; downloaded 2721 times)
Sursa foto: https://www.facebook.com/vederidintrecut ... 4521862/
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Trenulețe de agrement în București
ByOnu
Gara mare a trenuletului din Parcul Oraselul Copiilor. Fotografie preluata de pe pagina de Facebook Romania Nostalgica.
Gara mare a trenuletului din Parcul Oraselul Copiilor. Fotografie preluata de pe pagina de Facebook Romania Nostalgica.
Gara Trenulet Oraselul Copiilor.png (215.15 KB; downloaded 2687 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Trenulețe de agrement în București
ByOnu
Fosta gară a trenulețului de la Lacul Tei.
Localizare: https://www.google.com/maps/@44.4650881, ... 4!8i8192
Aceasta aparține, în prezent, de STB S.A. Până în prima parte a anilor 2010 a avut și un ghișeu pentru achiziționarea titlurilor de călătorie, acesta mutându-se ulterior într-o gheretă nouă în exteriorul clădirii, similar cu ceea ce s-a întâmplat și cu imobilul STB de la Aeroportul Băneasa.
Fosta gară a trenulețului de la Lacul Tei.
Localizare: https://www.google.com/maps/@44.4650881, ... 4!8i8192
Aceasta aparține, în prezent, de STB S.A. Până în prima parte a anilor 2010 a avut și un ghișeu pentru achiziționarea titlurilor de călătorie, acesta mutându-se ulterior într-o gheretă nouă în exteriorul clădirii, similar cu ceea ce s-a întâmplat și cu imobilul STB de la Aeroportul Băneasa.
AFAC06BE-0167-4CC5-A322-39A43644D78F.jpeg (1.05 MB; downloaded 2319 times)
88C7BAC0-01CD-40D6-9871-A932D9D23DB6.jpeg (1.03 MB; downloaded 2319 times)
DAB89C1A-F83F-4A6D-AA22-3641FB4E3B83.jpeg (1.08 MB; downloaded 2319 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Trenulețe de agrement în București
ByOnu
Tei, 1955.
Tei, 1955.
Screenshot_20230328-111110_YouTube.jpg (278.41 KB; downloaded 2104 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Parcul Tineretului
ADK
Depoul din Orășelul Copiilor - Tineretului... Încă existent, inclusiv cu mici urme de linii:
Depoul din Orășelul Copiilor - Tineretului... Încă existent, inclusiv cu mici urme de linii:
IMG_20240217_132632_HDR.jpg (1.61 MB; downloaded 1570 times)
IMG_20240217_132617_HDR.jpg (1.59 MB; downloaded 1570 times)
IMG_20240217_132624_HDR.jpg (1.61 MB; downloaded 1570 times)
- 1689
-
Posted:
-
Re: Parcul Tineretului
1689
Ma surprinde ca depoul inca exista, sint foarte curios daca mai exista vreun vehicul din vechiul trenulet garat acolo… Ar fi o piesa extraordinara daca ar putea fi recuperata…
Sinele care se vad plecind din hala mergeau inainte vreo 50 de metri si aveau si un macaz care facea legatura cu restul retelei. Am o poza facuta undeva la sfirsitul anilor ‘90 cu ce mai ramasese din acea bucla de intoarcere - sper sa o mai gasesc…
Trenuletul era operat cu locomotive diesel, construite pe sasiuri de tractor UTB, ecartamentul cred ca era cel standard de cale ferata de 1435 de mm - eventual, daca mai ajunge cineva prin zona ar fi interesat sa-l masoare.
Din ce imi amintesc, erau doua locomotive, insa in majoritatea timpului era operationala doar una din ele.
Am sa incerc sa refac traseul trenuletului asa cum era la inceputul anilor ‘80, inainte de a fi fost scurtat odata cu lucrarile de la metrou.
Ma surprinde ca depoul inca exista, sint foarte curios daca mai exista vreun vehicul din vechiul trenulet garat acolo… Ar fi o piesa extraordinara daca ar putea fi recuperata…
Sinele care se vad plecind din hala mergeau inainte vreo 50 de metri si aveau si un macaz care facea legatura cu restul retelei. Am o poza facuta undeva la sfirsitul anilor ‘90 cu ce mai ramasese din acea bucla de intoarcere - sper sa o mai gasesc…
Trenuletul era operat cu locomotive diesel, construite pe sasiuri de tractor UTB, ecartamentul cred ca era cel standard de cale ferata de 1435 de mm - eventual, daca mai ajunge cineva prin zona ar fi interesat sa-l masoare.
Din ce imi amintesc, erau doua locomotive, insa in majoritatea timpului era operationala doar una din ele.
Am sa incerc sa refac traseul trenuletului asa cum era la inceputul anilor ‘80, inainte de a fi fost scurtat odata cu lucrarile de la metrou.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Parcul Tineretului
ADK
Ecartamentul îl știam de 1000mm, se vede și la intrare în hale. Pe mine m-ar surprinde să mai existe într-adevăr o locomotivă, că poate depoul este folosit să adăpostească motorscârța actuală. Nu era rău să fi aruncat un ochi pe geamurile alea...
Ecartamentul îl știam de 1000mm, se vede și la intrare în hale. Pe mine m-ar surprinde să mai existe într-adevăr o locomotivă, că poate depoul este folosit să adăpostească motorscârța actuală. Nu era rău să fi aruncat un ochi pe geamurile alea...
- 1689
-
Posted:
-
Re: Parcul Tineretului
1689
As vrea sa deschid o discutie separata despre fosta Gara a Oraselului Copiilor (demolata in 2015 dupa ce zacuse ani de zile ca o ruina in renovare/extindere - istorii tipic bucurestene… ).
Exista si aici, pe forum, o fotografie alb-negru a cladirii originale, preluata de @ByOnu in 2022, exista si citeva alte imagini din exterior, dar nu am reusit sa geasesc nici una din interior.
Gara a fost - majoritatea timpului inchisa - insa, in una din putinele sanse pe care le-am avut de a o vizita in interior, era extrem de interesanta.
Desi fusese construita in stilul “kitsch” care a guvernat intregul Orasel, interiorul se voia a fi o reproducere a garilor CFR ale inceputului de secol, cu o sala mare centrala imprejurul careia erau diverse “ghisee” (inclusiv cel la care se vindeau biletele de calatorie cu trenuletul), dar si pentru obisnuitele marfuri de bilci (dulciuri, jucarii etc.).
Dar aspectul general era destul de autentic, mai ales date fiind conditiile istorice in care a fost construita. Un arhitect a depus eforturi pentru a realiza ceva dincolo de mediocrul vremurilor si cred ca merita pastrat.
Are cineva vreo imagine din interiorul acelor vremuri pe care ar putea sa o puna la dispozitie (chiar si privat, daca exista constringeri de copyright) ? Pur si simplu, mi-as dori sa mai vad inca o data acel interior.
Multumiri anticipate !
As vrea sa deschid o discutie separata despre fosta Gara a Oraselului Copiilor (demolata in 2015 dupa ce zacuse ani de zile ca o ruina in renovare/extindere - istorii tipic bucurestene… ).
Exista si aici, pe forum, o fotografie alb-negru a cladirii originale, preluata de @ByOnu in 2022, exista si citeva alte imagini din exterior, dar nu am reusit sa geasesc nici una din interior.
Gara a fost - majoritatea timpului inchisa - insa, in una din putinele sanse pe care le-am avut de a o vizita in interior, era extrem de interesanta.
Desi fusese construita in stilul “kitsch” care a guvernat intregul Orasel, interiorul se voia a fi o reproducere a garilor CFR ale inceputului de secol, cu o sala mare centrala imprejurul careia erau diverse “ghisee” (inclusiv cel la care se vindeau biletele de calatorie cu trenuletul), dar si pentru obisnuitele marfuri de bilci (dulciuri, jucarii etc.).
Dar aspectul general era destul de autentic, mai ales date fiind conditiile istorice in care a fost construita. Un arhitect a depus eforturi pentru a realiza ceva dincolo de mediocrul vremurilor si cred ca merita pastrat.
Are cineva vreo imagine din interiorul acelor vremuri pe care ar putea sa o puna la dispozitie (chiar si privat, daca exista constringeri de copyright) ? Pur si simplu, mi-as dori sa mai vad inca o data acel interior.
Multumiri anticipate !
- 1689
-
Posted:
-
Re: Parcul Tineretului
1689
Poate data viitoare ?
In primul rind ecartamentul - restul de sine care ies din cladirea fostului depou sint pe teren public
Din ce imi amintesc terasamentul liniei, acesta era extrem de similar celui folosit de CFR (traverse de lemn impregnate in gudron, montate pe pat de balast, sina folosea prinderi tip CFR, daca tin minte era sina CFR ), asa ca m-as astepta ca - la vremea respectiva - Partidu’ sa fi trasat sarcina CFR sa se ocupe de aceasta instalatie.
Mai mult, cele doua bariere care blocau traficul pe aleea principala la trecerea trenuletelor erau tot tip CFR (cu brate rabatabile si avertizoare luminoase). Prima era imediat la intrare, linga gara, iar cea de-a doua aproape de iesirea spre Polivalenta.
ADK wrote here:
Ecartamentul îl știam de 1000mm, se vede și la intrare în hale. Pe mine m-ar surprinde să mai existe într-adevăr o locomotivă, că poate depoul este folosit să adăpostească motorscârța actuală. Nu era rău să fi aruncat un ochi pe geamurile alea...
Poate data viitoare ?
In primul rind ecartamentul - restul de sine care ies din cladirea fostului depou sint pe teren public
Din ce imi amintesc terasamentul liniei, acesta era extrem de similar celui folosit de CFR (traverse de lemn impregnate in gudron, montate pe pat de balast, sina folosea prinderi tip CFR, daca tin minte era sina CFR ), asa ca m-as astepta ca - la vremea respectiva - Partidu’ sa fi trasat sarcina CFR sa se ocupe de aceasta instalatie.
Mai mult, cele doua bariere care blocau traficul pe aleea principala la trecerea trenuletelor erau tot tip CFR (cu brate rabatabile si avertizoare luminoase). Prima era imediat la intrare, linga gara, iar cea de-a doua aproape de iesirea spre Polivalenta.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Parcul Tineretului
ADK
Citisem pe undeva că - ITB-URAC a contribuit acestui proiect prin anii '70, cu toate că părea mai degrabă de competența CFR...
Citisem pe undeva că - ITB-URAC a contribuit acestui proiect prin anii '70, cu toate că părea mai degrabă de competența CFR...
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Parcul Tineretului
WT_fan06
Copil fiind, am călătorit mult cu acel trenuleț în anii 2000. Părinții mă duceau aproape în fiecare weekend. Nu țin minte să fi fost vreodată în interiorul gării, întrucât banii se plăteau stând din tren, înainte să plece în cursă.
Acea locomotivă era o improvizație foarte ciudată... Avea un zâmbet oarecum sumbru, iar copil fiind îmi dădea impresia că poate "pica" în orice moment. Puterea de tracțiune a motorului era mică, astfel că, adesea, cu greu reușea să plece din gară. Imediat la plecare era o curbă destul de strânsă la dreapta și locomotiva intra frecvent în patinaj. Țin minte că o dată m-am temut că vom fi dați jos din această cauză.
Traseul în sine era absolut fascinant pentru un copil. Infrastructura era ceferistă, arăta foarte autentic, iar aliniamentele și porțiunile de "pădure" erau frumoase. Era și un traseu al extremelor, în sensul că îți arăta și toate părțile negative ale parcului - te plimba prin spatele cocioabelor ce vindeau tot felul de mâncăruri mirositoare, prin boscheți netoaletați, pe lângă gunoaie aruncate pe șine și pe lângă alei și locuri de joacă total dezolante...
Totuși, am niște amintiri dragi cu acest trenuleț.
Copil fiind, am călătorit mult cu acel trenuleț în anii 2000. Părinții mă duceau aproape în fiecare weekend. Nu țin minte să fi fost vreodată în interiorul gării, întrucât banii se plăteau stând din tren, înainte să plece în cursă.
Acea locomotivă era o improvizație foarte ciudată... Avea un zâmbet oarecum sumbru, iar copil fiind îmi dădea impresia că poate "pica" în orice moment. Puterea de tracțiune a motorului era mică, astfel că, adesea, cu greu reușea să plece din gară. Imediat la plecare era o curbă destul de strânsă la dreapta și locomotiva intra frecvent în patinaj. Țin minte că o dată m-am temut că vom fi dați jos din această cauză.
Traseul în sine era absolut fascinant pentru un copil. Infrastructura era ceferistă, arăta foarte autentic, iar aliniamentele și porțiunile de "pădure" erau frumoase. Era și un traseu al extremelor, în sensul că îți arăta și toate părțile negative ale parcului - te plimba prin spatele cocioabelor ce vindeau tot felul de mâncăruri mirositoare, prin boscheți netoaletați, pe lângă gunoaie aruncate pe șine și pe lângă alei și locuri de joacă total dezolante...
Totuși, am niște amintiri dragi cu acest trenuleț.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Infrastructura pentru sport și agrement din București
•
Choose destination