Topic: Știri și articole din presă
132 posts, 52750 views
📖 Pagination options
- Cristi N
-
Posted:
-
Știri și articole din presă
Cristi N
Duamna anunta:
Duamna anunta:
Primarul General, Gabriela Firea, a semnat contractul pentru proiectarea si executia Pasajului Doamna Ghica-Colentina cu Trustul de Cladiri Metropolitane Bucuresti
Primarul General, Gabriela Firea, a semnat contractul pentru proiectarea si executia Pasajului Doamna Ghica-Colentina cu Trustul de Cladiri Metropolitane Bucuresti. Lucrările presupun reconfigurarea circulației pe Șoseaua Doamna Ghica și construirea unui pasaj suprateran peste Șoseaua Colentina.
Primarul General, Gabriela Firea: "Acest proiect de infrastructura este extrem de necesar pentru Bucuresti si va contribui decisiv la fluidizarea traficului intr-o zona foarte aglomerata a Capitalei. La propunerea mea, la inceputul anului, au fost aprobati in Consiliul General indicatorii tehnico-economici, iar acum am semnat contractul pentru proiectare si executie. Contractul presupune proiectarea, care va dura 3 luni de zile si executia lucrarilor, estimata la 12 luni. Conform studiului de fezabilitate realizat de Compania Municipală Dezvoltare Durabilă București S.A., pasajul va avea cate 2 benzi pe sens".
Costul estimat al lucrărilor, aprobat prin HCGMB nr. 4/2019, se ridică la aproximativ 28 de milioane de euro.
Detalii proiect
Proiectul va începe din zona intersecției străzii Doamna Ghica cu Bulevardul Lacul Tei. Accesul spre pasaj va fi reconfigurat, iar partea carosabilă va fi extinsă de la 4 benzi la 6 benzi.
Toate intersecțiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate ținând cont de noua configurație stradală, pentru asigurarea unei circulații fluente.
De asemenea, in conformitate cu discuțiile avute cu membrii Comisiei Tehnice de Circulație, s-au păstrat numărul și poziția celor trei stații de autobuz.
Trotuarele se vor proiecta pe ambele parti ale arterei și vor avea o lățime de minimum 1.5 metri. Astfel se va ține cont de caracteristicile funcționale și de intensitatea circulatiei pietonilor.
Avantajele realizarii acestui proiect sunt incontestabile: se vor elimina blocajele de trafic din zona, va creste viteza de circulatie si accesibilitatea zonei, se va reduce rata accidentelor prin adoptarea unor masuri de siguranta, realizarea pasajul avand impact si asupra mediului prin reducerea prafului, zgomotului, noxelor, preluarea şi descărcarea apelor pluviale.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
Cristi N
A raspuns PMB, apreciati voi calitatea raspunsului si a proiectului pe topicul de discutii.
A raspuns PMB, apreciati voi calitatea raspunsului si a proiectului pe topicul de discutii.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
WT_fan06
Știre postată acum o oră:
Asociația Metrou Ușor critică decizia Primăriei de a renunța la linia de tramvai care să lege Pipera de Doamna Ghica – Pantelimon
Asociația Metrou Ușor scrie că planul Primăriei București de a construi un pasaj peste intersecția de la Doamna Ghica (cartierul Colentina, sectorul 2) ignoră necesitatea unei linii de tramvai care să lege Șoseaua Petricani de cartierul Pantelimon.
Asociația arată că decizia de a nu construi linia de tramvai demonstrează ”proasta administrare a banilor publici la nivelul PMB și o rea-voință în ceea ce privește aplicarea unor soluții durabile pentru îmbunătățirea transportului în comun și reducerea numărului de autovehicule personale, cu efecte clare asupra traficului și a poluării”.
Reamintim că Primăria Capitalei a semnat în luna mai contractul pentru proiectarea și execuția Pasajului Doamna Ghica-Colentina, atribuit Trustului de Clădiri Metropolitane București. Lucrările presupun reconfigurarea circulației pe Șoseaua Doamna Ghica și construirea unui pasaj suprateran peste Șoseaua Colentina. Contractul presupune proiectarea, care va dura 3 luni de zile și execuția lucrărilor, estimată la 12 luni, costul total fiind estimat la 28 de milioane de euro.
Comunicatul integral:
...
Sursa: G4Media https://www.g4media.ro/asociatia-metrou ... limon.html
Și o știre mai "veche" (10 iunie):
Asociația Metrou Ușor, nemulțumită că Pasajul Doamna Ghica nu include linie de tramvai
Asociația Metrou Ușor susține că Primăria Municipiului București îngroapă bani publici și își încalcă propriile prevederi cu noul proiect privind un pasaj la Doamna Ghica.
”Să nu fim înțeleși greșit, pasajul este absolut necesar. Atunci cum îngroapă bani publici? Simplu, proiectul lor nu prevede tramvai pe direcția Pipera – Titan; cu toate acestea, pasajul peste CF Dna Ghica-Delfinului, aflat pe același traseu al viitorului tramvai, are prevăzut spațiu pentru linia de tramva, care a costat niște bani, iar investiția nu e amortizată. Mai mult, străpungerea N. Grigorescu-Vitan-Bârzesti și podul peste Dâmbovița au prevăzute și spațiu pentru linii, și spațiu pentru stație pe pod (plus accese pietonale), care au costat și mai mulți bani. Investiția nu este nici măcar finalizată încă”, se arată într-o postare pe Facebook a asociației.
Asociația Metrou Ușor: linia de tramvai, prevăzută în PUMD
Linia de tramvai Pipera – Titan, un traseu aflat pe viitorul inel median al Bucureștiului, este prevăzută în Planul Urban de Mobilitate Durabilă București-Ilfov 2016 -2030, ale cărui prevederi sunt obligatorii pentru PMB și Consiliul Județean Ilfov.
”Este deosebit de grav dacă acest proiect nu prevede măcar spațiu pentru o viitoare linie de tramvai, dacă nu chiar linia însăși. Pentru că înseamnă că am îngropat întreg traseul de tramvai rapid de pe inelul median, adică Pipera – Colentina – Pantelimon – Titan – Vitan – Berceni. Sună bine traseul, nu?”, se încheie postarea.
Sursa: Club Feroviar https://clubferoviar.ro/asociatia-metrou-usor/
Știre postată acum o oră:
Asociația Metrou Ușor critică decizia Primăriei de a renunța la linia de tramvai care să lege Pipera de Doamna Ghica – Pantelimon
Asociația Metrou Ușor scrie că planul Primăriei București de a construi un pasaj peste intersecția de la Doamna Ghica (cartierul Colentina, sectorul 2) ignoră necesitatea unei linii de tramvai care să lege Șoseaua Petricani de cartierul Pantelimon.
Asociația arată că decizia de a nu construi linia de tramvai demonstrează ”proasta administrare a banilor publici la nivelul PMB și o rea-voință în ceea ce privește aplicarea unor soluții durabile pentru îmbunătățirea transportului în comun și reducerea numărului de autovehicule personale, cu efecte clare asupra traficului și a poluării”.
Reamintim că Primăria Capitalei a semnat în luna mai contractul pentru proiectarea și execuția Pasajului Doamna Ghica-Colentina, atribuit Trustului de Clădiri Metropolitane București. Lucrările presupun reconfigurarea circulației pe Șoseaua Doamna Ghica și construirea unui pasaj suprateran peste Șoseaua Colentina. Contractul presupune proiectarea, care va dura 3 luni de zile și execuția lucrărilor, estimată la 12 luni, costul total fiind estimat la 28 de milioane de euro.
Comunicatul integral:
...
Sursa: G4Media https://www.g4media.ro/asociatia-metrou ... limon.html
Și o știre mai "veche" (10 iunie):
Asociația Metrou Ușor, nemulțumită că Pasajul Doamna Ghica nu include linie de tramvai
Asociația Metrou Ușor susține că Primăria Municipiului București îngroapă bani publici și își încalcă propriile prevederi cu noul proiect privind un pasaj la Doamna Ghica.
”Să nu fim înțeleși greșit, pasajul este absolut necesar. Atunci cum îngroapă bani publici? Simplu, proiectul lor nu prevede tramvai pe direcția Pipera – Titan; cu toate acestea, pasajul peste CF Dna Ghica-Delfinului, aflat pe același traseu al viitorului tramvai, are prevăzut spațiu pentru linia de tramva, care a costat niște bani, iar investiția nu e amortizată. Mai mult, străpungerea N. Grigorescu-Vitan-Bârzesti și podul peste Dâmbovița au prevăzute și spațiu pentru linii, și spațiu pentru stație pe pod (plus accese pietonale), care au costat și mai mulți bani. Investiția nu este nici măcar finalizată încă”, se arată într-o postare pe Facebook a asociației.
Asociația Metrou Ușor: linia de tramvai, prevăzută în PUMD
Linia de tramvai Pipera – Titan, un traseu aflat pe viitorul inel median al Bucureștiului, este prevăzută în Planul Urban de Mobilitate Durabilă București-Ilfov 2016 -2030, ale cărui prevederi sunt obligatorii pentru PMB și Consiliul Județean Ilfov.
”Este deosebit de grav dacă acest proiect nu prevede măcar spațiu pentru o viitoare linie de tramvai, dacă nu chiar linia însăși. Pentru că înseamnă că am îngropat întreg traseul de tramvai rapid de pe inelul median, adică Pipera – Colentina – Pantelimon – Titan – Vitan – Berceni. Sună bine traseul, nu?”, se încheie postarea.
Sursa: Club Feroviar https://clubferoviar.ro/asociatia-metrou-usor/
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
punmeister
"Proiect de hotărâre privind aprobarea transmiterii în administrarea Consiliului General al Municipiului București a imobilului – teren ocupat de spații verzi aflate pe amplasamentul obiectivului de investiții ”Pasaj Doamna Ghica”"
"Proiect de hotărâre privind aprobarea transmiterii în administrarea Consiliului General al Municipiului București a imobilului – teren ocupat de spații verzi aflate pe amplasamentul obiectivului de investiții ”Pasaj Doamna Ghica”"
21_20190626.pdf
21_20190626.pdf (236.68 KB; downloaded 348 times)
- danielghro
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
danielghro
Ai cumva acces si la cele 2 anexe mentionate in document ? Cele care identifica exact zona de spatii verzi.
Ai cumva acces si la cele 2 anexe mentionate in document ? Cele care identifica exact zona de spatii verzi.
- punmeister
-
Posted:
-
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
Cristi N
In sedinta CGMB de azi a fost un proiect de hotarare (PH17) pentru transmiterea in administrarea PMB a spatiului verde din intersectie (din administrarea ADP S2) proiectul a fost respins cu 28 de voturi pentru, 6 impotriva si 14 abtineri. Pare ca cel putin deocamdata proiectul este blocat.
Consilierii au criticat solutia: pasaj suprateran, lipsa liniei de tramvai plus atribuirea directa catre compania municipala.
In sedinta CGMB de azi a fost un proiect de hotarare (PH17) pentru transmiterea in administrarea PMB a spatiului verde din intersectie (din administrarea ADP S2) proiectul a fost respins cu 28 de voturi pentru, 6 impotriva si 14 abtineri. Pare ca cel putin deocamdata proiectul este blocat.
Consilierii au criticat solutia: pasaj suprateran, lipsa liniei de tramvai plus atribuirea directa catre compania municipala.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
andrei11
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
zapacitu
Suprateran obligatoriu (oricine pretinde altceva sigur nu gandeste), insa facut cu cap nu la misto. Pasaj subteran pe directia Colentina. Giratoriu la sol. Asta e clar solutia.
100% similar si pentru intersectia Fundeni/Colentina/Andronache: suprateran pe Fundeni - Gherghitei si subteran pe Colentina. Giratoriu la sol, cu Andronache direct in Giratoriu.
Suprateran obligatoriu (oricine pretinde altceva sigur nu gandeste), insa facut cu cap nu la misto. Pasaj subteran pe directia Colentina. Giratoriu la sol. Asta e clar solutia.
100% similar si pentru intersectia Fundeni/Colentina/Andronache: suprateran pe Fundeni - Gherghitei si subteran pe Colentina. Giratoriu la sol, cu Andronache direct in Giratoriu.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
andrei11
Negativ, Inelul trebuie să fie supratreran, nu Colentina.Circulația trebuie facilitată pe inele, nu pe șoselele care intersectează inelele.
Și la Fundeni / Gherghiței ar trebui un pasaj ( tot așa, suprateran / subteran Fundeni - Gherghiței ) dar nu ai nicio șansă, Fundeni - Gherghiței Nu se află pe niciun inel.
Negativ, Inelul trebuie să fie supratreran, nu Colentina.Circulația trebuie facilitată pe inele, nu pe șoselele care intersectează inelele.
Și la Fundeni / Gherghiței ar trebui un pasaj ( tot așa, suprateran / subteran Fundeni - Gherghiței ) dar nu ai nicio șansă, Fundeni - Gherghiței Nu se află pe niciun inel.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
zapacitu
Pai eu ce am zis?
Da, stiu ca nu am sanse sa faca subteran pe Colentina, dar asa ar fi normal pentru fluenta.
In Berlin, acu vreo Tz ani, din "Buricu Targului" erau fix doua semafoare pana la centura, si alea in zona relativ centrala. Apoi doar "denivelate"
Pai eu ce am zis?
Da, stiu ca nu am sanse sa faca subteran pe Colentina, dar asa ar fi normal pentru fluenta.
In Berlin, acu vreo Tz ani, din "Buricu Targului" erau fix doua semafoare pana la centura, si alea in zona relativ centrala. Apoi doar "denivelate"
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
Cristi N
Pentru a minimiza discomfortul celor din blocuri poate ar merita incercata coborarea sos. Colentina cu inca 1-2m si in momentul ala rampele pasajului de pe directia Dna Ghica ar fi aproape orizontale.
Pentru a minimiza discomfortul celor din blocuri poate ar merita incercata coborarea sos. Colentina cu inca 1-2m si in momentul ala rampele pasajului de pe directia Dna Ghica ar fi aproape orizontale.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
zapacitu
Sa fim seriosi, un pasaj corect construit, corect asfaltat si antifonat nu e mare lucru pentru locatari. Problema e ca se merge cu 120 pe respectivul pasaj (sub/supra) - iar aici radarele fixe sunt perfecte, dar noi refuzam sa le folosim. Deci nu ai probleme de la constructie in sine, ci de la bizonerie.
Sa fim seriosi, un pasaj corect construit, corect asfaltat si antifonat nu e mare lucru pentru locatari. Problema e ca se merge cu 120 pe respectivul pasaj (sub/supra) - iar aici radarele fixe sunt perfecte, dar noi refuzam sa le folosim. Deci nu ai probleme de la constructie in sine, ci de la bizonerie.
- danutzu_2910
-
Posted:
-
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Pasaj suprateran Doamna Ghica (parte din inelul median) (FINALIZAT 2023, NERECEPŢIONAT)
•
Choose destination