Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani

Reportaje de pe șantierele actuale precum și proiecte de viitor

Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani

Mesajde andrei11 » Joi, 17 Ian 2019, 00:24

Discuții preeliminare:
Dacă privim harta de mai jos observăm că întregirea Inelului Median în partea de Nord ar trebui să se facă parcurgând traseul roșu.
Suntem cu toții de acord că strada Doamna Ghica ( cu verde ) face parte din Inelul Median și dacă l-am continua natural prin străzile Mareșal Averescu - Turda - Podul Grant ( tot cu verde ) - am ajunge la șos Virtuții - Pasajul Lujerului - str Brașov care iarăși suntem de acord că fac parte din același Inel Median.
Traseul cu roșu ( neconstruit ) iarăși suntem de acord că din toate punctele de vedere nu se poate realiza, nu insist asupra acestui aspect evident.
Iarăși nu discut despre traseul teoretic al Inelului Median ( ramura Nord ), el este analizat amănunțit de SF - urile așa zisei Autostrăzi Suspendate, care prevede un traseu mai logic ( având în vedere configurația terenului ) pe un traseu aproximativ cu cel desenat de mine cu albastru.
În continuare voi prezenta o opțiune personală și care se va limita la statutul de CARIOCĂ a unui ipotetic pasaj suprateran ( subteran ) ( ambele variante ) pe relația Doamna Ghica - șos Petricani. Nu știu ce prevede SF - ul Autostrăzii Suspendate referitor la șos Petricani dar eu cel puțin văd acolo o șosea de viteză 2 benzi / sens complet supraterană fix deasupra actualei șosele Petricani pe distanța de aproximativ 2,3 km de la intersecția străzii Doamna Ghica/ șos Petricani până la linia CF 800 București - Constanța.
Iată harta cu pricina :
Preeliminare..jpg
Preeliminare..jpg (345.65 KiB) Vizualizat de 1997 ori

Varianta supraterană :
Detaliu hartă,cu secțiunile care vor urma :
Plan 2.jpg
Plan 2.jpg (180.68 KiB) Vizualizat de 1997 ori

Schițele care vor urma sunt pe post exact de schițe, arată situația în asamblu fără să fiu atent la amănunte de efect vizual.
Primul desen prezintă situația actuală a șoselei Doamna Ghica, cu case pe partea dreaptă și blocuri pe partea stângă. Sensul de prezentare al întregii lucrări este acesta, Domna Ghica spre șos Petricani.
Sectiunea 1 actual.jpg
Sectiunea 1 actual.jpg (36.28 KiB) Vizualizat de 1933 ori

Ceva de genul:
actual.jpg
actual.jpg (157.87 KiB) Vizualizat de 1997 ori

Deocamdată atât, de data viitoare voi << merge >> mult mai repede, nu vor fi prea multe episoade.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 18540
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani

Mesajde subway guru » Joi, 17 Ian 2019, 20:26

Carioca rosie e mai mult decat problematica...
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 12023
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani

Mesajde andrei11 » Joi, 17 Ian 2019, 20:27

subway guru scrie:Carioca rosie e mai mult decat problematica...

:lol: :lol:
Carioca roșie nici nu intră în discuție Acolo am vizualizat numai cum s-ar închide Inelul Median de pe șos Doaman Ghica la Mareșal Averescu. Asta ar fi culmea, să treacă autostrada prin Parcul Herăstrău ( ok, la 6 m înălțime ) și peste Cartierul Vila 1 / Vila 2 / blabla ( ce vile mai sunt acolo ).
____________________________
Dacă vrem să construim pasajul suprateran avem o problemă capitalistă. Eu am prins pe viu construcția Pasajului Obor, acolo șos Ștefan cel Mare avea 4 benzi în total ( 2 / sens ) + linia de tramvai, acum are 8 benzi ( în total ) și linie de tramvai, deci vreo 16 - 18 m s-au demolat fără probleme atunci.
Așa cum se vede în desenul de mai jos și aici avem o problemă.
Sec?iunea 1 cu pasaj.jpg
Sec?iunea 1 cu pasaj.jpg (60.6 KiB) Vizualizat de 1866 ori

Secțiunea A ( din planșa nr 2 ) reprezintă situația după aproximativ 180 m după Secțiunea 1 cu pasaj acolo unde deja înălțimea pasajului cu cele 4 benzi + liniile de tramvai sunt la cota + 5 m ( sau + 6 m ).
Sec?iunea A.jpg
Sec?iunea A.jpg (49.65 KiB) Vizualizat de 1866 ori

După ce benzile pasajului sunt la înălțimea standard benzile de la sol pot să fie grupate sub pasaj, asta pentru a ne încadra în lățimea întregului bulevard de 35 m, pentru că între timp au apărut blocurile și pe partea dreaptă și mai dificil cu demolările de blocuri. La case hai că mai merge, dar la blocuri încă nu dacă nu trebuie neapărat, deși ele sunt blocuri comuniste.
Sec?iunea B.jpg
Sec?iunea B.jpg (49.58 KiB) Vizualizat de 1866 ori

Secțiunea C este clară, avem de-a face cu o stație de tramvai deasupra intersecției cu Șos. Colentina.
Acolo am desenat și un pasaj subteran pietonal, eu l-aș construi pe sistemul celui de la Gara de Nord / Universitate și cu acces direct atât la stația de tramvai de pe pasaj cât și la viitoarea stație de metrou de pe linia M 7. Vedeți că tunelul de metrou nu e la scară, e cam mic. Așa cum am precizat, ideea contează. Și oricum acolo s-ar putea să fie stație de metrou, nu tunel. Treburile acestea le rezolvă cei care proiectează rețeaua de metrou, nu noi pe forum.
Sec?iunea C.jpg
Sec?iunea C.jpg (53.79 KiB) Vizualizat de 1866 ori

PS : Știu și eu că Doamna Ghica are o rampă / pantă la intersecția cu Șos Colentina. Așa cum am spus, aici e vorba de o Cariocă , de o idee, dacă se apucă cineva să proiecteze acest pasaj problemele sunt mult mai grele și complexe. Aici ne jucăm cu creioanele colorate. :bere:
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 18540
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani

Mesajde Puss in Boots » Vin, 18 Ian 2019, 12:07

Indiferent cum ar fi, ar fi binevenita -in extenso- largirea dna Ghica de la Delfinului si ducerea tramvaiului spre Petricani pe oriunde si oricum ar fi.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 4029
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani

Mesajde andrei11 » Vin, 18 Ian 2019, 21:02

Astăzi vom aborda o porțiune de traseu deosebit de dificilă prin prisma lățimii efective ale străzii D-na Ghica de la intersecția cu Șos Colentina până la intersecția cu B-dul Lacul Tei.
Abordarea se face strict bazându-ne pe carioci. Evident nu avem și nici nu e cazul să avem măsurători oficiale. Dificultatea constă că pe ambele laturi ale șos Doamna Ghica există blocurile comuniste.
Schițele preeliminare :
Plan 3.jpg
Plan 3.jpg (253.1 KiB) Vizualizat de 1720 ori
Plan 4.jpg
Plan 4.jpg (512.13 KiB) Vizualizat de 1720 ori
Văzută de sus șoseaua ( și cea suspendată și cea la sol ) ar urma să aibă un traseu ca cel din desenul de mai jos.
5.jpg
5.jpg (29.38 KiB) Vizualizat de 1720 ori

Înainte să dăm drumul la desene vă rog să observați că pe întreg traseul m-am gândit la o parcare subterană pe 2 nivele, la cerere pot comunica și numărul de mașini care pot fi parcate acolo. Parcarea este necesară pentru că actuala parcare din zonă va dispărea.
Deci :
Secțiunea D surprinde panta care aduce mașinile de pe pasaj la sol.
Sec?iunea D.jpg
Sec?iunea D.jpg (63.5 KiB) Vizualizat de 1720 ori


Secțiunea E surprinde rampa care duce mașinile de la sol pe pasaj.
Sectiunea E.jpg
Sectiunea E.jpg (68.54 KiB) Vizualizat de 1720 ori

Secțiunea F surprinde atât rampa cât și panta respectivă
Sec?iunea F.jpg
Sec?iunea F.jpg (76.22 KiB) Vizualizat de 1720 ori

Explicații :
Cele 2 rampe și cele 2 pante sunt absolut necesare pentru a permite multiple combinații ale traseelor autoturismelor, cred că este destul de limpede și nu merită detaliat. Practic pot trece suprateran cele 2 intersecții analizate aici sau numai una din ele, indiferent de unde vin și indiferent unde se duc. Faceți voi traseele și veți vedea că așa este.
Prezentarea lucrării de astăzi se încheie cu o stație de tramvai ( sau nu ) din părculețul unde acum este un utilaj de agrement.
Sec?iunea G.jpg
Sec?iunea G.jpg (52.7 KiB) Vizualizat de 1720 ori
Sec?iunea G1.jpg
Sec?iunea G1.jpg (42.03 KiB) Vizualizat de 1720 ori

panta înseamnă coborâre.
rampa înseamnă urcare.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 18540
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani

Mesajde andrei11 » Sâm, 19 Ian 2019, 23:08

Ultimele secțiuni, H, I, J din varianta cu pasaj suprateran auto & tramvai.
Prea multe nu sunt de comentat, poate numai două aspecte :
a) Tramvaiul care ajunge la Pipera eu îl văd ca unul venind de pe Inelul Median. Tramvaiul care vine de la Sfântul Gheorghe ( 16 ? ) mi se pare anacronic.
b) Până la Magistrala Cf 800 autostrada suspendată o văd ca fiind chiar suspendată pe toată distanța deasupra șoselei Petricani. Ceva ca într-o captură din Rusia :
exemplul 1.jpg
exemplul 1.jpg (40.62 KiB) Vizualizat de 1647 ori

Și acum planșele care după părerea mea sunt extrem de clare. Nu sunt ambiguități de nici un fel.
Sec?iunea H.jpg
Sec?iunea H.jpg (41.59 KiB) Vizualizat de 1647 ori
Sec?iunea I.jpg
Sec?iunea I.jpg (35.8 KiB) Vizualizat de 1647 ori
Sec?iunea J.jpg
Sec?iunea J.jpg (36.29 KiB) Vizualizat de 1647 ori

Probabil peste două zile voi prezenta și unele aspecte ale unui pasaj suprateran cu linia de tramvai printr-un pasaj subteran.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 18540
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani

Mesajde Iulika0069 » Dum, 20 Ian 2019, 21:57

Ai investit ceva timp in expunerea viziunii tale, tocmai de aia te intreb: cum va arata zona dupa ce s-ar construi asa ceva?

Ca sa raman on-topic, as desena:

1. Pasaj suprateran la intersectia Dna Ghica cu Sos. Colentina: spatiu pt tramvai + auto 1 banda pe sens (podurile peste Centura Buc rezista cu brio la trafic, si sunt cu doar o banda pe sens)
Ma rog, in urmatorii ani ar fi de fapt 2 benzi pe sens pt auto, pana se construieste linia de tramvai.

2. Dna Ghica cu 3 benzi pe sensul spre Petricani, si 2 benzi pe sensul spre Colentina
L.E. Plus trotuar mai lat si piste de biciclete :)

3. Pasaj subteran la intersectia Dna Ghica cu Lacul Tei, pe ambele directii ale inelului, care sa incepa cam de pe aici, a.i. sa ramana si trecerea de pietoni de la Scoala (sau mutata cativa metri mai spre intersectie..)
- 2 benzi pe sensul spre Petricani, ca vine trafic si dinspre Colentina, care ar vrea sa intre in pasaj
- 1 banda pe sensul spre Colentina (se pupa :D cu faptul ca aici am avea doar 2 benzi pe Dna Ghica - pe sensul spre Colentina)

4. Linia de tramvai de pe Dna Ghica sa se continue pana la intersectia cu linia de tramvai 16
L.E. Statie de tramvai la Scoala

As pastra si linia 16, pana la urma duce in Centru (dar as optimiza traseul, interzicand accesul auto pe anumite portiuni)


Si poza, ca deja cred ca am scris de prea multe ori "sens" si "banda" :mrgreen:

inel median pasaje dna ghica.jpg
inel median pasaje dna ghica.jpg (523.72 KiB) Vizualizat de 1559 ori
Iulika0069
 
Mesaje: 61
Membru din: Lun, 22 Noi 2010, 15:14
Localitate: Bucuresti - Dna Ghica

Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani

Mesajde zapacitu » Lun, 21 Ian 2019, 10:43

Eu vad putin altfel situatia: arterele dus/intors se bifurca si se ocolesc blocurile si conacul pe partea cu parcul, iar in intersectie pilonii sunt ganditi pentru a permite doua pasaje subterane: unul pentru metrou, unul pentru pasaj auto (acelasi nivel) si lasat gabarit pentru o eventuala statie perpendiculara.
zapacitu
Membru Silver
 
Mesaje: 1538
Membru din: Lun, 27 Oct 2014, 11:43

Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani

Mesajde andrei11 » Lun, 21 Ian 2019, 17:48

De precizat înainte de a face unele observații că șos Petricani NU face parte din Inelul Median, cel puțin în viziunea mea. Inelul Median este la cota + 6 m deasupra șos. Petricani, practic de la intersecția str. Doamna Ghica / Lacul Tei / Petricani până la Cf 800.
# Iulika0069
Deficiențe :
1) Intersectezi fluxurile inelului cu fluxurile locale. În concepția mea odată urcat pe pasajul de la Colentina ( venind din Pantelimon ) nu mai cobori de pe pasaj decât la intersecția cu A 3 / șos Fabrica de Glucoză sau nu mai cobori deloc cel puțin până la intersecția cu Cf 800.
2) N-ai nevoie de piste de biciclete, creezi piste prin parc / pe lângă palat, pe marginea lacului. Oricum pe Doamna Ghica NU ai cum să construiești piste de biciclete, nu e loc.
3) Trotuarul e destul de lat, nici în zona centrală a Bucureștiului ( Magheru / Brătianu / Elisabeta / etc ) NU e mai lat.
4) Încă odată, linia de tramvai 16 mai mult încurcă, ar trebui desființată total. Eventual pe Lacul Tei un troleibuz, au mai fost troleibuze pe acolo !
N-am înțeles întrebarea ( afirmația ) :
Iulika0069 scrie:...cum va arata zona dupa ce s-ar construi asa ceva?

N-am înțeles la ce te referi...Dacă intuiesc eu bine zona va arăta aproximativ cum arată acum șos Titulescu în zona Podului Basarab...

zapacitu scrie:Eu vad putin altfel situatia: arterele dus/intors se bifurca si se ocolesc blocurile si conacul pe partea cu parcul, iar in intersectie pilonii sunt ganditi pentru a permite doua pasaje subterane: unul pentru metrou, unul pentru pasaj auto (acelasi nivel) si lasat gabarit pentru o eventuala statie perpendiculara.

Adică tu vrei să duci pasajul ( sau numai un sens ) pe deasupra parcului ? Exclus...
Inelul și metroul ( M 7 ) sunt perpendiculare, nu paralele. Pe Inel este gândită o linie de tramvai, nu una de metrou.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 18540
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani

Mesajde Iulika0069 » Lun, 21 Ian 2019, 22:27

andrei11 scrie:De precizat înainte de a face unele observații că șos Petricani NU face parte din Inelul Median, cel puțin în viziunea mea. Inelul Median este la cota + 6 m deasupra șos. Petricani, practic de la intersecția str. Doamna Ghica / Lacul Tei / Petricani până la Cf 800.

Stii ca acolo, in parcul cu Roata, tocmai ce se face o promenada pietonala..

In aceasi viziune, in zona Crangasi ce faci? Tot un +6m deasupra Virtutii?

andrei11 scrie:1) Intersectezi fluxurile inelului cu fluxurile locale. În concepția mea odată urcat pe pasajul de la Colentina ( venind din Pantelimon ) nu mai cobori de pe pasaj decât la intersecția cu A 3 / șos Fabrica de Glucoză sau nu mai cobori deloc cel puțin până la intersecția cu Cf 800.

De-aia am si desenat 2 benzi la intrarea in pasajul subteran, cand vii dinspre Colentina; cine merge prin pasaj, ramane pe banda lui, nu il incurca nimeni

andrei11 scrie:2) N-ai nevoie de piste de biciclete, creezi piste prin parc / pe lângă palat, pe marginea lacului. Oricum pe Doamna Ghica NU ai cum să construiești piste de biciclete, nu e loc.

Da, e o idee buna; desi, as lasa parcul cu destinatia lui implicita (loc de joaca, recreere, nu "autostrada" de biciclete..)

andrei11 scrie:N-am înțeles întrebarea ( afirmația ) :
Iulika0069 scrie:...cum va arata zona dupa ce s-ar construi asa ceva?

N-am înțeles la ce te referi...Dacă intuiesc eu bine zona va arăta aproximativ cum arată acum șos Titulescu în zona Podului Basarab...

Ce zic este ca as urâți cat mai putin Bucurestiul, si asa hidos.
Ca se pot gasi solutii "good-enough" fara sa distrugi bruma de "frumusete" a orasului.
Dar vad ca tu nu ai asimilat asta pana acum, desi se discuta de 10 ani despre "moving people or goods, not moving vehicles".
E dificil pentru mine sa inteleg cum un om ancorat si implicat mult peste medie (doar esti adminul acestui site) in zona asta de infrastructura, nu a percutat pana acum la niste principii "de la sine inteles" ca mai trebuie sa si ne placa sa traim in orasul asta.

Recitesc ce scria Dominatrix in 2011 si nu pricep cum, dupa 8 ani, tu inca vorbesti de fluidizarea traficului privat (da, e doar despre traficul privat, ca ala public e reprezentat deja prin linia de tramvai, cel putin aici, in cazul de fata)
Imi asum ca te vei enerva, dar poate ca e momentul sa iti spuna cineva ca nu e ok cum vezi tu sistematizarile.. :)

Si nu, io nu as fi facut pasaj suprateran la Basarab, ci subteran! Da, stiu ca probabil nu s-ar fi luat "usor" aprobari, dar io zic ce as fi incercat.
Nu as fi adus oamenilor care locuiesc acolo, pasajul in balcon.
Iar la intersectia cu Splai, poate faceam pasaj suprateran (ca nu strica asa mult zona), dar nu as mai fi avut atata spatiu irosit sub coloanele megapasajului Basarab
Da, ala e un spatiu mort acolo
Iulika0069
 
Mesaje: 61
Membru din: Lun, 22 Noi 2010, 15:14
Localitate: Bucuresti - Dna Ghica

Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani

Mesajde subway guru » Lun, 21 Ian 2019, 23:49

Norocul nostru ca nu te-a intrebat nimeni cand s-a facut...
:bere:
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 12023
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani

Mesajde Iulika0069 » Mar, 22 Ian 2019, 05:44

Corect, pe acolo trece metroul, acum mi-am dat seama de aberatia pe care am scos-o cu pasajul Basarab subteran :D
Iulika0069
 
Mesaje: 61
Membru din: Lun, 22 Noi 2010, 15:14
Localitate: Bucuresti - Dna Ghica

Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani

Mesajde andrei11 » Mar, 22 Ian 2019, 12:17

# Iulika0069 nu am timp acum dar o să-ți răspund în detaliu și să știi că nu mă enervez :) . Nici în viața reală, cu atât mai puțin pe forum unde toți activăm voluntar / din plăcere. :bere:
Ce părere ai de Tokyo ?
Fişiere ataşate
Tokyo 1.jpg
Tokyo 1.jpg (96.45 KiB) Vizualizat de 1339 ori
Tokyo 2.jpg
Tokyo 2.jpg (84.88 KiB) Vizualizat de 1339 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 18540
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Propunere - Inelul Median pasaj Colentina - Petricani

Mesajde Iulika0069 » Mar, 22 Ian 2019, 19:00

Nu-mi place ce vad in pozele alea. Plus, sunt poze din centru/cel de-al doilea inel central ("medianul", in cazul nostru :D )?
Eu unul, nu vreau asta pt Bucuresti..
Iulika0069
 
Mesaje: 61
Membru din: Lun, 22 Noi 2010, 15:14
Localitate: Bucuresti - Dna Ghica

Următorul

Înapoi la Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 21 vizitatori