Topic: Știri și articole din presă
500 posts, 196637 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
Un plus de finantare <gratuita> de 10% nu e chiar de colea atunci cand vorbim de un proiect major.
Grosso modo avem acum finantare JICA 33% + 0,5x85% finantare UE = 75,5% finantare asigurata din surse externe...
Spre comparatie M5 a inceput cu doar 50% finantare externa prin imprumutul BEI...
In ceea ce priveste cea de-a doua asertiune, toata lumea stie ca pentru japonezi demnitatea si onoarea sunt valori mai presus ca viata!
S-a schimbat ambasadorul, atitudinea a devenit mai rigida. Precedentul ambasador era un sustinator fervent al proiectului mai ales ca era un specialist in probleme de infrastructura in transporturi iar M6 era mentionat pe primul loc in relatiile de buna colaborare romano-japoneze. In contextul intrarii in vigoare a acordului de liber schimb Japonia-UE se deschideau si pentru noi perspective frumoase de cooperare cu cea de-a treia putere economica mondiala...dar am cam ratat-o si pe asta din cauza unui gest stupid...
Un plus de finantare <gratuita> de 10% nu e chiar de colea atunci cand vorbim de un proiect major.
Grosso modo avem acum finantare JICA 33% + 0,5x85% finantare UE = 75,5% finantare asigurata din surse externe...
Spre comparatie M5 a inceput cu doar 50% finantare externa prin imprumutul BEI...
In ceea ce priveste cea de-a doua asertiune, toata lumea stie ca pentru japonezi demnitatea si onoarea sunt valori mai presus ca viata!
S-a schimbat ambasadorul, atitudinea a devenit mai rigida. Precedentul ambasador era un sustinator fervent al proiectului mai ales ca era un specialist in probleme de infrastructura in transporturi iar M6 era mentionat pe primul loc in relatiile de buna colaborare romano-japoneze. In contextul intrarii in vigoare a acordului de liber schimb Japonia-UE se deschideau si pentru noi perspective frumoase de cooperare cu cea de-a treia putere economica mondiala...dar am cam ratat-o si pe asta din cauza unui gest stupid...
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
TibiV
Ei na, si tu....
Ce gest stupid?!?!
Livache avea de schimbat urgent un guvern.
Si-a gasit ala cu ochii oblici sa vina in Romania taman atunci (desi lucrasera la intalnirea aia mai mult de un an...)
Supunem Codurile la perversiuni (si ele rezista!), atunci de ce nu ar rezista un samurai ?!?!...
(Vai de zonele noastre dorsale... )
Ei na, si tu....
Ce gest stupid?!?!
Livache avea de schimbat urgent un guvern.
Si-a gasit ala cu ochii oblici sa vina in Romania taman atunci (desi lucrasera la intalnirea aia mai mult de un an...)
Supunem Codurile la perversiuni (si ele rezista!), atunci de ce nu ar rezista un samurai ?!?!...
(Vai de zonele noastre dorsale... )
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
Tibi, nu vreau sa mai comentez desi ar mai fi multe de spus, e prea de toata jena tarasenia si nici nu prea vad cum s-ar putea drege busuiocul ori sa prezinte careva pacatos, recte mTerentente din balta Brailei, cevasilea scuze decente si rugaminti fierbinti de iertaciune spre soare rasare cat si loco...
Tibi, nu vreau sa mai comentez desi ar mai fi multe de spus, e prea de toata jena tarasenia si nici nu prea vad cum s-ar putea drege busuiocul ori sa prezinte careva pacatos, recte mTerentente din balta Brailei, cevasilea scuze decente si rugaminti fierbinti de iertaciune spre soare rasare cat si loco...
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
ByOnu
PMB vrea modificarea PUZ M6 pentru a construi o pasarela pietonala la Fantana Miorita, in capatul spre PPL. Vedeti aici.
PMB vrea modificarea PUZ M6 pentru a construi o pasarela pietonala la Fantana Miorita, in capatul spre PPL. Vedeti aici.
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
sab
Metrorex cere CFR SA să termine lucrările lucrările la calea ferată spre aeroport până în iunie anul viitor. Specialiști: Optimist, proiectul va fi gata abia în 2021
https://www.g4media.ro/metrorex-cere-cf ... -2021.html
Metrorex cere CFR SA să termine lucrările lucrările la calea ferată spre aeroport până în iunie anul viitor. Specialiști: Optimist, proiectul va fi gata abia în 2021
https://www.g4media.ro/metrorex-cere-cf ... -2021.html
Metrorex se așteaptă ca până în vara anului viitor să dea drumul lucrărilor la linia de metrou care va ajunge la aeroportul Otopeni, așa că cere CFR SA să termine lucrările la realizarea legăturii feroviare directe între Gara de Nord şi aeroportul Otopeni în iunie 2020, potrivit avizului condiționat dat de Metrorex pentru proiectul CFR SA publicat pe forumul Asociaţiei Pro Infrastructură. Asta deoareceviitoarea gară se va suprapune peste viitoarea staţie de metrou.
„Predarea lucrărilor realizate, aferente staţiei de metrou, se va face până la sfârşitul lunii iunie 2020, dată preconizată pentru începerea lucrărilor la infrastructura de metrou de către Metrorex”, se arată în avizul Metrorex, emis la finele lunii octombrie 2018 și publicat recent de API.
În plus, CFR SA trebuie să–şi proiecteze staţia în zona de suprapunere cu cea de metrou în baza analizei proiectanților Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Aeroportul Otopeni, Padeco – Tokio Oriental Consultants – Metroul SA. Potrivit aceluiași aviz, CFR SA va realiza și va suporta costul lucrărilor de structură pentru zona de suprapunere și zona de capăt a stației de metrou.
Asociația Pro Infrastructura este de părere, însă, că proiectul are puține șanse să fie gata până la iunie anul viitor, la începerea Campionatului European de Fotbal, în condițiile în care CFR SA abia a publicat ieri licitația pentru proiectarea și construirea racordului căii ferate la Terminalul 1 al Aeroportului Otopeni.
“Primul termen de depunere a ofertelor este 25.03.2019, deci unul foarte scurt, având în vedere că lucrările nu sunt tocmai simple (viaduct feroviar de 1,5 km peste DN1 până în terminal și o stație nouă pe 3 niveluri la aeroport). Există riscul fie să nu avem nicio ofertă, fie să apară contestații legate chiar de documentația de atribuire în sine. Dar dincolo de licitație, avem tone de birocrație. Acordul de mediu încă nu a fost emis. Indicatorii tehnico-economici nu au fost aprobați prin Hotărâre de Guvern. Fără ei, investiția nu poate fi cuprinsă în bugetul de stat. Exproprieri rezolvate? Nici vorbă, procedura este departe de finalizare. (…) Conexiunea feroviară Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă nu va fi gata în timp util pentru Euro 2020, adică anul viitor în iunie. Într-un scenariu optimist, proiectul va fi gata undeva în 2021”, au scris cei de la Asociația Pro Infrastructura pe pagina lor de Facebook.
CFR SA vrea să se lucreze non stop la calea ferată spre aeroport
În cadrul acestui contract se vor construi:
– 2,95 de kilometri de cale ferată dublă
– un viaduct cu o lungime de 1.521 metri și care va traversa DN1 la o înălțime de peste 5,67 metri
– 3 podețe
– instalaţie de centralizare electronică
– o stație de călători la terminalul T1 cu peroane care vor avea o lungime de 150 de metri, panouri pe care va fi afișat mersul trenurilor, dar și informații în legătură cu zbourile de pe aeroportul Otopeni, bănci din lemn, trotuare rulante, ghișeu de vânzare a biletelor de tren dar și automate de comercializare a biletelor, două lifturi. Acoperișul stației de cale ferată va fi realizat din sticlă securizată antireflex pe structură metalică.
Potrivit caietului de sarcini care însoțește licitația, CFR SA cere firmelor, care sunt interesate de proiectarea și construcția racordului căii ferate la aeroportul Otopeni, să dovedească faptul că au capacitatea de a lucra 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână.
Trenurile care vor pleca din Gara de Nord spre Aeroport vor putea circula cu 100-80 km/h, însă de la viaductul peste DN1 și până la aeroport viteza se va reduce la 40 km/h.
- survola
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
survola
Metrorex dă avize CFR-ului și CFR-ul dă avize Metrorex-ului.
Treabă corectă.
Metrorex dă avize CFR-ului și CFR-ul dă avize Metrorex-ului.
Treabă corectă.
- andrei11
-
Posted:
-
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
sab
Comisia Europeană a aprobat finanțarea pentru jumătate din magistrala de metrou M6. Corina Crețu: Sper ca autoritățile române să găsească soluții finalizarea magistralei, ca să se poată circula până la Aeroportul Otopeni
http://m.hotnews.ro/stire/22971639
Comisia Europeană a aprobat finanțarea pentru jumătate din magistrala de metrou M6. Corina Crețu: Sper ca autoritățile române să găsească soluții finalizarea magistralei, ca să se poată circula până la Aeroportul Otopeni
http://m.hotnews.ro/stire/22971639
Comisia Europeană a aprobat miercuri alocarea a peste 517 milioane de euro pentru magistrala de metrou M6, pe tronsonul 1 Mai-Tokyo, adică pentru o secțiune de 6 kilometri dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final magistrala de metrou Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă Otopeni, a anunțat comisarul european Corina Crețu, precizând că lucrările sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an. În urma eșecului autorităților române de a oferi explicații pertinente, Comisia Europeană a decis că magistrala de metrou M6 va avea finanțare europeană nerambursabilă asigurată doar pe jumătate din distanță. Corina Crețu spune că speră că autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internațional Otopeni.
Comisarul european Corina Crețu a anunțat pe Facebook că a aprobat alocarea a peste 517 milioane de euro pentru proiectul “Construcția liniei de metrou 6 (1 Mai-Tokyo)", care va permite celor 1,8 milioane de locuitori ai Bucureștiului să beneficieze de servicii de transport urban eficiente și moderne.
Cofinanțarea europeană este destinată construcției unei secțiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord - Aeroport Henri Coandă Otopeni) din București și va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord - Lac Străulești).
Proiectul prevede și construcția a șase noi stații de metrou subterane între zona 1 Mai și centrul comercial Băneasa - acolo unde urmează să fie amplasată stația Tokyo -, precum și achiziționarea a douăsprezece garnituri de metrou, fiecare cu câte șase vagoane.
Lucrările pentru magistrala de metrou M6, secțiunea 1 Mai – Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.
"Sper ca autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei M6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internațional Otopeni", afirmă Corina Crețu.
În urma eșecului autorităților române de a oferi explicații pertinente, Comisia Europeană a decis că magistrala de metrou M6 (1 Mai-Aeroportul Otopeni) va avea finanțare europeană nerambursabilă asigurată doar pe jumătate din distanță, adică doar până la stația Tokyo (zona Mall Băneasa).
Potrivit Asociației Pro Infrastructura, în scrisoarea prin care Comisia Europeană, în februarie 2018, critica și cerea explicații de la partea română despre Magistrala M6 de metrou în urma depunerii cererii de finanțare (în decembrie 2017) de către autoritățile române, experții de la Bruxelles prezintă șase "aspecte critice", drintre care două grave.
De exemplu, CE spune că estimarea de cost este nerealistă, la 52,5 milioane euro/km, în timp ce la alte proiecte recente din București costurile sunt de 69-83 milioane euro/km.
În plus, Comisia critica faptul că Magistrala M6 nu ține cont de construirea noului terminal T2 la Aeroportul Otopeni în est (spre Autostrada A3), iar studiul de trafic nu este de încredere . La fel de important este deranjul creat pe DN1 în timpul execuției stațiilor în galerie deschisă, iar autoritățile române sunt prea optimiste cu privire la implementarea proiectului în 4,5 ani (unul aferent licitației și alți 3,5 de lucrări în teren).
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
Comisia Europeană: Finanţare de 517 milioane de euro de la Fondul de Coeziune pentru Magistrala 6 de metrou
https://www.agerpres.ro/economic-intern ... ou--257363
Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, a aprobat miercuri alocarea sumei de 517 milioane de euro pentru proiectul major "Construcţia liniei de metrou 6 (1 Mai - Tokyo)", inclus de autorităţile române în Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), informează un comunicat al Executivului comunitar.
Cofinanţarea europeană este destinată construcţiei unei secţiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final Magistrala 6 de metrou (Gara de Nord - Aeroport Henri Coandă Otopeni) din Bucureşti. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord - Lac Străuleşti).
Totodată, proiectul prevede construcţia a şase noi staţii de metrou subterane între zona 1 Mai şi complexul comercial Băneasa, acolo unde urmează să fie amplasată staţia Tokyo, precum şi achiziţionarea a 12 garnituri de metrou, fiecare cu câte şase vagoane.
"Această investiţie de la Fondul de Coeziune va îmbunătăţi viaţa de zi cu zi pentru 1,8 milioane de cetăţeni care vor beneficia de conexiuni de transport mai bune spre mai multe destinaţii din Bucureşti. Sper ca până în 2023, care este termenul prevăzut pentru implementarea proiectului pe care l-am aprobat astăzi, autorităţile române să găsească soluţii pentru finalizarea Magistralei 6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internaţional Otopeni", a declarat comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu.
Lucrările la M6, secţiunea 1 Mai - Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.
La jumătatea lunii septembrie 2018, Ministerul Transporturilor anunţa, într-un comunicat, că proiectul Magistralei 6 de metrou (1 Mai - Otopeni) va beneficia de finanţare din partea Comisiei Europene, în perioada respectivă desfăşurându-se negocieri privind valoarea maximă a fondurilor nerambursabile ce vor fi alocate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.
"Comisia Europeană a anunţat Ministerul Transporturilor că va finanţa proiectul legăturii de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni (Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni). În acest moment au loc negocieri privind valoarea maximă a fondurilor nerambursabile ce vor fi alocate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Valoarea finală depinde şi de discuţiile dintre autorităţile române, Comisia Europeană şi Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei", potrivit comunicatului remis AGERPRES pe 13 septembrie 2018.
Potrivit sursei citate, obiectul cererii de finanţare este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe între Bucureşti şi Otopeni, respectiv între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km şi 12 staţii de metrou.
Valoarea totală a proiectului este 1.391.634.272 euro, iar cofinanţarea va fi asigurată dintr-un împrumut de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională, precum şi din fonduri de la bugetul de stat. AGERPRES/(AS - autor: Constantin Balaban, editor: Oana Tilică, editor online: Ady Ivaşcu)
______________________________________________
Aveti aici si comunicatul oficial:
https://ec.europa.eu/romania/news/20190 ... rala_m6_ro
Comisarul european Corina Crețu a aprobat miercuri, 13 februarie, alocarea a peste 517 milioane de euro pentru proiectul major „Construcția liniei de metro 6 (1 Mai-Tokyo)”, ce a fost inclus de autoritățile române în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare.
13/02/2019
„Locuitorii din capitala României vor ajunge mult mai repede în zona de nord a Bucureștiului grație unei investiții de peste o jumătate de miliard de euro din Fondul de coeziune. Acest proiect finanțat prin politica de coeziune va îmbunătăți în mod concret viața de zi cu zi a celor 1,8 milioane de locuitori ai Bucureștiului, care vor beneficia astfel de servicii de transport urban mai bune. Sper ca până în 2023 – care este termenul prevăzut pentru implementarea proiectului pe care l-am aprobat astăzi – autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei M6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internațional Otopeni”, a declarat comisarul european pentru politica regională Corina Crețu referitor la proiect.
Cofinanțarea europeană este destinată construcției unei secțiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă Otopeni) din București. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord – Lac Străulești). Totodată, proiectul prevede construcția a șase noi stații de metrou subterane între zona 1 Mai și complexul comercial Băneasa - acolo unde urmează să fie amplasată stația Tokyo -, precum și achiziționarea a douăsprezece garnituri de metrou, fiecare cu câte șase vagoane.
Lucrările pentru magistrala de metrou M6, secțiunea 1 Mai – Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.
Persoană de contact:
Dana Berinde, membru de cabinet, Comisia Europeană, tel.: +32 2 29 88365
Comisia Europeană: Finanţare de 517 milioane de euro de la Fondul de Coeziune pentru Magistrala 6 de metrou
https://www.agerpres.ro/economic-intern ... ou--257363
Comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, a aprobat miercuri alocarea sumei de 517 milioane de euro pentru proiectul major "Construcţia liniei de metrou 6 (1 Mai - Tokyo)", inclus de autorităţile române în Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), informează un comunicat al Executivului comunitar.
Cofinanţarea europeană este destinată construcţiei unei secţiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final Magistrala 6 de metrou (Gara de Nord - Aeroport Henri Coandă Otopeni) din Bucureşti. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord - Lac Străuleşti).
Totodată, proiectul prevede construcţia a şase noi staţii de metrou subterane între zona 1 Mai şi complexul comercial Băneasa, acolo unde urmează să fie amplasată staţia Tokyo, precum şi achiziţionarea a 12 garnituri de metrou, fiecare cu câte şase vagoane.
"Această investiţie de la Fondul de Coeziune va îmbunătăţi viaţa de zi cu zi pentru 1,8 milioane de cetăţeni care vor beneficia de conexiuni de transport mai bune spre mai multe destinaţii din Bucureşti. Sper ca până în 2023, care este termenul prevăzut pentru implementarea proiectului pe care l-am aprobat astăzi, autorităţile române să găsească soluţii pentru finalizarea Magistralei 6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internaţional Otopeni", a declarat comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu.
Lucrările la M6, secţiunea 1 Mai - Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.
La jumătatea lunii septembrie 2018, Ministerul Transporturilor anunţa, într-un comunicat, că proiectul Magistralei 6 de metrou (1 Mai - Otopeni) va beneficia de finanţare din partea Comisiei Europene, în perioada respectivă desfăşurându-se negocieri privind valoarea maximă a fondurilor nerambursabile ce vor fi alocate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.
"Comisia Europeană a anunţat Ministerul Transporturilor că va finanţa proiectul legăturii de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni (Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni). În acest moment au loc negocieri privind valoarea maximă a fondurilor nerambursabile ce vor fi alocate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Valoarea finală depinde şi de discuţiile dintre autorităţile române, Comisia Europeană şi Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei", potrivit comunicatului remis AGERPRES pe 13 septembrie 2018.
Potrivit sursei citate, obiectul cererii de finanţare este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe între Bucureşti şi Otopeni, respectiv între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km şi 12 staţii de metrou.
Valoarea totală a proiectului este 1.391.634.272 euro, iar cofinanţarea va fi asigurată dintr-un împrumut de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională, precum şi din fonduri de la bugetul de stat. AGERPRES/(AS - autor: Constantin Balaban, editor: Oana Tilică, editor online: Ady Ivaşcu)
______________________________________________
Aveti aici si comunicatul oficial:
https://ec.europa.eu/romania/news/20190 ... rala_m6_ro
Comisarul european Corina Crețu a aprobat miercuri, 13 februarie, alocarea a peste 517 milioane de euro pentru proiectul major „Construcția liniei de metro 6 (1 Mai-Tokyo)”, ce a fost inclus de autoritățile române în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare.
13/02/2019
„Locuitorii din capitala României vor ajunge mult mai repede în zona de nord a Bucureștiului grație unei investiții de peste o jumătate de miliard de euro din Fondul de coeziune. Acest proiect finanțat prin politica de coeziune va îmbunătăți în mod concret viața de zi cu zi a celor 1,8 milioane de locuitori ai Bucureștiului, care vor beneficia astfel de servicii de transport urban mai bune. Sper ca până în 2023 – care este termenul prevăzut pentru implementarea proiectului pe care l-am aprobat astăzi – autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei M6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internațional Otopeni”, a declarat comisarul european pentru politica regională Corina Crețu referitor la proiect.
Cofinanțarea europeană este destinată construcției unei secțiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă Otopeni) din București. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord – Lac Străulești). Totodată, proiectul prevede construcția a șase noi stații de metrou subterane între zona 1 Mai și complexul comercial Băneasa - acolo unde urmează să fie amplasată stația Tokyo -, precum și achiziționarea a douăsprezece garnituri de metrou, fiecare cu câte șase vagoane.
Lucrările pentru magistrala de metrou M6, secțiunea 1 Mai – Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.
Persoană de contact:
Dana Berinde, membru de cabinet, Comisia Europeană, tel.: +32 2 29 88365
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
COMUNICATE DE PRESĂ
Ministrul Fondurilor Europene Rovana Plumb: Salut aprobarea de către Comisia Europeană a proiectului pentru construcția liniei de metrou M6 București – Aeroportul Henri Coandă
https://www.caleaeuropeana.ro/ministrul ... ri-coanda/
Ministrul Fondurilor Europene Rovana Plumb a salutat miercuri aprobarea de către Comisia Europeană a finanțării Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Aeroportul Henri Coandă, după ce comisarul Corina Crețu a aprobat acordarea de fonduri europene de peste jumătate miliard de euro pentru construcția magistralei de metrou până la Aeroportul Otopeni.
”Salut aprobarea de către Comisia Europeană a proiectului pentru construcția liniei de metrou M6 București – Aeroportul Henri Coandă, atât de așteptat de bucureșteni. Este încununarea unei munci de peste 2 ani a colegilor mei care gestionează Programul Operațional Infrastructură Mare, a experților Metrorex și Ministerului Transporturilor, precum și a partenerilor noștri de la Comisia Europeană, cărora le mulțumesc. Așteptăm de la Metrorex demararea lucrărilor pentru acest proiect de mare importanță pentru creșterea mobilității la nivelul municipiului București și județului Ilfov. Magistrala 6 de metrou este un prim pas pentru dezvoltarea infrastructurii Aeroportului Henri Coandă”, a declarat Plumb, potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro.
Proiectul, în valoare totală de 1,391 miliarde euro (inclusiv TVA), vizează lucrările aferente secțiunii dintre stațiile 1 Mai și Aeroportul Henri Coandă, în lungime de 14,2 km. Vor fi finanțate, de asemenea, lucrările pentru 12 stații de metrou și 12 trenuri de călători.
Finanțarea aprobată din Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 este de 608,97 milioane euro (fără TVA).
Contribuția Comisiei Europene, prin Fondul de Coeziune, reprezintă 517,63 milioane euro.
COMUNICATE DE PRESĂ
Ministrul Fondurilor Europene Rovana Plumb: Salut aprobarea de către Comisia Europeană a proiectului pentru construcția liniei de metrou M6 București – Aeroportul Henri Coandă
https://www.caleaeuropeana.ro/ministrul ... ri-coanda/
Ministrul Fondurilor Europene Rovana Plumb a salutat miercuri aprobarea de către Comisia Europeană a finanțării Magistralei 6 de metrou 1 Mai – Aeroportul Henri Coandă, după ce comisarul Corina Crețu a aprobat acordarea de fonduri europene de peste jumătate miliard de euro pentru construcția magistralei de metrou până la Aeroportul Otopeni.
”Salut aprobarea de către Comisia Europeană a proiectului pentru construcția liniei de metrou M6 București – Aeroportul Henri Coandă, atât de așteptat de bucureșteni. Este încununarea unei munci de peste 2 ani a colegilor mei care gestionează Programul Operațional Infrastructură Mare, a experților Metrorex și Ministerului Transporturilor, precum și a partenerilor noștri de la Comisia Europeană, cărora le mulțumesc. Așteptăm de la Metrorex demararea lucrărilor pentru acest proiect de mare importanță pentru creșterea mobilității la nivelul municipiului București și județului Ilfov. Magistrala 6 de metrou este un prim pas pentru dezvoltarea infrastructurii Aeroportului Henri Coandă”, a declarat Plumb, potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro.
Proiectul, în valoare totală de 1,391 miliarde euro (inclusiv TVA), vizează lucrările aferente secțiunii dintre stațiile 1 Mai și Aeroportul Henri Coandă, în lungime de 14,2 km. Vor fi finanțate, de asemenea, lucrările pentru 12 stații de metrou și 12 trenuri de călători.
Finanțarea aprobată din Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 este de 608,97 milioane euro (fără TVA).
Contribuția Comisiei Europene, prin Fondul de Coeziune, reprezintă 517,63 milioane euro.
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
sab
Surse metrou: dacă magistrala spre Otopeni se face la suprafaţă, Voluntari devine ghetou
https://www.economica.net/mobile/surse- ... 64882.html
Construirea la suprafaţă a metroului către Aeroportul Otopeni este imposibilă, pentru că nu este loc, spun surse apropiate metroului pentru ECONOMICA.NET . Ipotetic, dacă linia s-ar face la nivelul solului, locuitorii din Voluntari nu vor mai avea acces la DN1, iar dacă ar fi urcată pe estacade, va fi ca un roller coaster ce va trece şi prin blocurile celor din Otopeni.
Vehiculată în spaţiul public, soluţia liniei supraterane de metrou între Băneasa şi Aeroportul Otopeni este criticată de surse apropiate metroului. Acestea au explicat pentru Economica.net de ce metroul nu poate fi construit la suprafaţă, precum şi ce s-ar întampla în situaţia ipotetică în care acesta va fi scos din subteran.
"Metroul are şina la minus 12 metri, la etajul patru de subsol. Dacă îl ridici, trebuie să ai grijă să nu blochezi totul. Dacă îl aşezi pe pământ nu mai trece decât pasărea pe acolo, cum se întâmplă în Berceni, unde e linia de probă. Apoi vor plânge că nu pot ajunge la bulevard. Pe ai lui Pandele în Voluntari îi facem ghetou, nu mai vin la DN1 sub nicio formă", a explicat una dintre surse.
Roller coaster cu metroul pe estacadă
Aceasta contestă şi soluţia realizării liniei de metrou către aeroport pe estacade. "Dacă îl pui pe estacadă trebuie să urci la plus şapte metri, ca să poată trece pe sub el şi camioanele. Şi estacada aia trebuie să aibă o înălţime de construcţie. Deci te duci pe sute de metri cu şanţ, cu dâmb, ca să ajungi la etajul al doilea, după care după foarte puţin timp constaţi că trebuie să cobori. Deci n-ai făcut nimic decât un montagne russe sau roller coaster", continuă sursa.
"Iar în Otopeni pe unde să mergi pe la suprafaţă, prin blocurile celor de pe marginea şoselei?", întreabă retoric sursa.
O opinie similară are şi un alt specialist în metroul bucureştean, care spune că principalul impediment în realizarea metroului la suprafaţă este lipsa spaţiului. "Am studiat şi noi soluţia, dar nu ai pe unde să ieşi cu el la suprafaţă. Principalul obstacol este că nu este loc în zonă, zona este deja edificată", a explicat acesta.
El a detaliat la rândul său cum ar arăta traseul în contextul variantei supraterane: "La Băneasa trebuie să ieşi la suprafaţă undeva aproape de Ikea, apoi mergi în faţă unde dai de blocurile de lângă Ambasada SUA, care sunt până în DN1, unde te bagi cu metroul? Mai departe, mergi la Liceul Francez, la Willbrook, pe unde te duci cu el? Pe urmă, în niciun kilometru, trebuie să cobori cu el la subsol, pentru că ai ajuns la Centură şi trebuie să cobori pe sub ea, pentru că e şi cale ferată şi drum. Pe urmă intri în oraş, în Otopeni".
Costuri mai mari în special iarna şi vara cu metroul la suprafaţă
În ceea ce priveşte costurile mai mici cu soluţia supraterană, specialistul spune că cei care au propus această variantă nu au luat în considerare şi costurile de operare, ulterioare construirii liniei.
"Un alt impediment sunt costurile de operare. Dacă ai o iarnă cu viscol, trebuie să ai staţiile complet închise, să asiguri servicii de operare cum se cuvine, cu scări, cu lifturi, climatizate staţiile, pentru că vara pe căldură cine mai stă la 10 metri deasupra solului. N-au luat deloc în calcul costurile de operare în cazul liniei la suprafaţă", a adăugat specialistul.
Magistrala 6 de metrou 1 Mai – Otopeni este cel mai matur proiect al Metrorex. Cu Acordul de Mediu emis şi exproprierile declanşate, proiectul mai aştepta undă verde de la Comisia Europeană.
Comisarul european Corina Crețu a aprobat pe 13 februarie alocarea a peste 517 milioane de euro pentru proiectul Magistralei 6 de metrou, care va lega Capitala de Aeroportul Otopeni. Cofinanțarea europeană este destinată construcției secțiunii 1 Mai - Tokyo, cu lungime de 6 kilometri din totalul de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final întreaga magistrala de metrou M6 (1 Mai – Aeroport Henri Coandă Otopeni).
În ceea ce priveşte restul secţiunii de la staţia Tokyo (Băneasa) şi până la aeroport, comisarul european a declarat încă din ianuarie că nu se justifică propunerea Guvernului privind realizarea unui metrou subteran şi că ar fi mai eficientă o linie supraterană până la aeroport, "mai ales că de la Băneasa la Otopeni nu este o zonă intens populată sau care ar crea mari probleme". Potrivit Corinei Creţu, în varianta supraterană s-ar economisi 200 de milioane de euro.
Magistrala 6 realizează extinderea reţelei actuale de metrou din staţia 1 Mai până la Aeroportul Internaţional 'Henri Coandă' Bucureşti. Noul tronson va permite legarea directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor.
Linia nouă de metrou va avea un traseu de 14,2 km şi va cuprinde 12 staţii, cu următoarele denumiri: Staţia 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni.
Pentru pregătirea şi implementarea proiectului a fost semnat un acord de împrumut (martie 2010), între Ministerul Finanţelor Publice şi Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională (JICA), în valoare de 41,87 miliarde Yeni (circa 317 de milioane de euro).
Surse metrou: dacă magistrala spre Otopeni se face la suprafaţă, Voluntari devine ghetou
https://www.economica.net/mobile/surse- ... 64882.html
Construirea la suprafaţă a metroului către Aeroportul Otopeni este imposibilă, pentru că nu este loc, spun surse apropiate metroului pentru ECONOMICA.NET . Ipotetic, dacă linia s-ar face la nivelul solului, locuitorii din Voluntari nu vor mai avea acces la DN1, iar dacă ar fi urcată pe estacade, va fi ca un roller coaster ce va trece şi prin blocurile celor din Otopeni.
Vehiculată în spaţiul public, soluţia liniei supraterane de metrou între Băneasa şi Aeroportul Otopeni este criticată de surse apropiate metroului. Acestea au explicat pentru Economica.net de ce metroul nu poate fi construit la suprafaţă, precum şi ce s-ar întampla în situaţia ipotetică în care acesta va fi scos din subteran.
"Metroul are şina la minus 12 metri, la etajul patru de subsol. Dacă îl ridici, trebuie să ai grijă să nu blochezi totul. Dacă îl aşezi pe pământ nu mai trece decât pasărea pe acolo, cum se întâmplă în Berceni, unde e linia de probă. Apoi vor plânge că nu pot ajunge la bulevard. Pe ai lui Pandele în Voluntari îi facem ghetou, nu mai vin la DN1 sub nicio formă", a explicat una dintre surse.
Roller coaster cu metroul pe estacadă
Aceasta contestă şi soluţia realizării liniei de metrou către aeroport pe estacade. "Dacă îl pui pe estacadă trebuie să urci la plus şapte metri, ca să poată trece pe sub el şi camioanele. Şi estacada aia trebuie să aibă o înălţime de construcţie. Deci te duci pe sute de metri cu şanţ, cu dâmb, ca să ajungi la etajul al doilea, după care după foarte puţin timp constaţi că trebuie să cobori. Deci n-ai făcut nimic decât un montagne russe sau roller coaster", continuă sursa.
"Iar în Otopeni pe unde să mergi pe la suprafaţă, prin blocurile celor de pe marginea şoselei?", întreabă retoric sursa.
O opinie similară are şi un alt specialist în metroul bucureştean, care spune că principalul impediment în realizarea metroului la suprafaţă este lipsa spaţiului. "Am studiat şi noi soluţia, dar nu ai pe unde să ieşi cu el la suprafaţă. Principalul obstacol este că nu este loc în zonă, zona este deja edificată", a explicat acesta.
El a detaliat la rândul său cum ar arăta traseul în contextul variantei supraterane: "La Băneasa trebuie să ieşi la suprafaţă undeva aproape de Ikea, apoi mergi în faţă unde dai de blocurile de lângă Ambasada SUA, care sunt până în DN1, unde te bagi cu metroul? Mai departe, mergi la Liceul Francez, la Willbrook, pe unde te duci cu el? Pe urmă, în niciun kilometru, trebuie să cobori cu el la subsol, pentru că ai ajuns la Centură şi trebuie să cobori pe sub ea, pentru că e şi cale ferată şi drum. Pe urmă intri în oraş, în Otopeni".
Costuri mai mari în special iarna şi vara cu metroul la suprafaţă
În ceea ce priveşte costurile mai mici cu soluţia supraterană, specialistul spune că cei care au propus această variantă nu au luat în considerare şi costurile de operare, ulterioare construirii liniei.
"Un alt impediment sunt costurile de operare. Dacă ai o iarnă cu viscol, trebuie să ai staţiile complet închise, să asiguri servicii de operare cum se cuvine, cu scări, cu lifturi, climatizate staţiile, pentru că vara pe căldură cine mai stă la 10 metri deasupra solului. N-au luat deloc în calcul costurile de operare în cazul liniei la suprafaţă", a adăugat specialistul.
Magistrala 6 de metrou 1 Mai – Otopeni este cel mai matur proiect al Metrorex. Cu Acordul de Mediu emis şi exproprierile declanşate, proiectul mai aştepta undă verde de la Comisia Europeană.
Comisarul european Corina Crețu a aprobat pe 13 februarie alocarea a peste 517 milioane de euro pentru proiectul Magistralei 6 de metrou, care va lega Capitala de Aeroportul Otopeni. Cofinanțarea europeană este destinată construcției secțiunii 1 Mai - Tokyo, cu lungime de 6 kilometri din totalul de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final întreaga magistrala de metrou M6 (1 Mai – Aeroport Henri Coandă Otopeni).
În ceea ce priveşte restul secţiunii de la staţia Tokyo (Băneasa) şi până la aeroport, comisarul european a declarat încă din ianuarie că nu se justifică propunerea Guvernului privind realizarea unui metrou subteran şi că ar fi mai eficientă o linie supraterană până la aeroport, "mai ales că de la Băneasa la Otopeni nu este o zonă intens populată sau care ar crea mari probleme". Potrivit Corinei Creţu, în varianta supraterană s-ar economisi 200 de milioane de euro.
Magistrala 6 realizează extinderea reţelei actuale de metrou din staţia 1 Mai până la Aeroportul Internaţional 'Henri Coandă' Bucureşti. Noul tronson va permite legarea directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor.
Linia nouă de metrou va avea un traseu de 14,2 km şi va cuprinde 12 staţii, cu următoarele denumiri: Staţia 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni.
Pentru pregătirea şi implementarea proiectului a fost semnat un acord de împrumut (martie 2010), între Ministerul Finanţelor Publice şi Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională (JICA), în valoare de 41,87 miliarde Yeni (circa 317 de milioane de euro).
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
S-ar parea ca <negocierile> cu Jica nu merg prea bine (ceea ce era si de asteptat), insa ar avansa negocierile cu BERD pentru finantare la M6T2 in conditii chiar mai avantajoase!!!
Doamne ajuta!
S-ar parea ca <negocierile> cu Jica nu merg prea bine (ceea ce era si de asteptat), insa ar avansa negocierile cu BERD pentru finantare la M6T2 in conditii chiar mai avantajoase!!!
Doamne ajuta!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
<dincolo> a aparut corespondenta cu comisia europeana (Jaspersul central) referitoare la M6, poate-si face cineva un pustiu de bine si o pune si aici.
<dincolo> a aparut corespondenta cu comisia europeana (Jaspersul central) referitoare la M6, poate-si face cineva un pustiu de bine si o pune si aici.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
shoppy
Ce norc pe capul lor ca s-a edificat zona, nu care cumva sa puna traseul printr-o zona needeficata, cel mai bine asteptam sa se edifice haotic peste tot, investim in viitorul locului nostru de munca, nu care cumva sa ramanem vreodata fara obiectul muncii.
Ciotul de proba de la IMGB este exemplu cu relevanta interplanetara, daca acolo nu s-a putut face un pasaj pe deasupra sau pe dedesubt rezulta prin (i)logica ca nu se poate face nicaieri in lume, gata, am scapat si de pasaje.
Ce norc pe capul lor ca s-a edificat zona, nu care cumva sa puna traseul printr-o zona needeficata, cel mai bine asteptam sa se edifice haotic peste tot, investim in viitorul locului nostru de munca, nu care cumva sa ramanem vreodata fara obiectul muncii.
Ciotul de proba de la IMGB este exemplu cu relevanta interplanetara, daca acolo nu s-a putut face un pasaj pe deasupra sau pe dedesubt rezulta prin (i)logica ca nu se poate face nicaieri in lume, gata, am scapat si de pasaje.
📖 Pagination options