Topic: Noi staţii pe reţeaua actuală de metrou
171 posts, 87916 views
📖 Pagination options
- 1689
-
Posted:
-
Re: Noi staţii pe reţeaua actuală de metrou
1689
Cel putin pe Google Maps, in afara de jumatate de depou ( ), tot metroul sta in Bucuresti.
Cit despre faptul ca atinge "tangential" Popestiul, se vede foarte bine in haosul care s-a ridicat vis-a-vis de IMGB.
...care IMGB, nu stiu de ce am eu senzatia ca are zilele numarate (doar sa se mai iteasca o bulita imobiliara si o ia repede pe urmele IMEB/Inox/Pumac & co). Si atunci o sa vedem si in Bucuresti nenii aia din Tokio, cu manusi, care imping la calatori incepind cu Aparatori. Ca doar nu-si imagineaza nimeni, sper, ca-n loc o sa apara o Corbeanca aerisita, cu case pe terenuri de 3-400 mp. Nu, or sa fie P+6-10-15 dupa model Popesti (dupa cum se cade la pace ).
Cit timp Sudul va ramine un dormitor (mai) ieftin si job-urile vor fi in alta parte, cu infrastructura existenta - fracturata iremediabil in anii '80 - ne indreptam spre un ghetou sigur si dureros.
Si se vede foarte bine ce a gindit Primaria ca solutie: maretul pasaj de la Big, sa poata coloana sa se intinda ordonat de la Centura.
Poate vad eu lucrurile prea in negru, dar deocamdata exista doar doua solutii si jumatate sa scapi din Berceni/Oltenitei/Brincoveanu (in ordinea numerelor de pe tricou): metrou, tutuu' personal sau tramvai de la Big.
Restul sint combinatiinale celor de mai sus (inclusiv pleiada de linii de autobuz/troleibuz care misuna prin cartier).
Ipoteticul M4 (ramura Sud) trebuie deja regindit.
Cel putin pe Google Maps, in afara de jumatate de depou ( ), tot metroul sta in Bucuresti.
Cit despre faptul ca atinge "tangential" Popestiul, se vede foarte bine in haosul care s-a ridicat vis-a-vis de IMGB.
...care IMGB, nu stiu de ce am eu senzatia ca are zilele numarate (doar sa se mai iteasca o bulita imobiliara si o ia repede pe urmele IMEB/Inox/Pumac & co). Si atunci o sa vedem si in Bucuresti nenii aia din Tokio, cu manusi, care imping la calatori incepind cu Aparatori. Ca doar nu-si imagineaza nimeni, sper, ca-n loc o sa apara o Corbeanca aerisita, cu case pe terenuri de 3-400 mp. Nu, or sa fie P+6-10-15 dupa model Popesti (dupa cum se cade la pace ).
Cit timp Sudul va ramine un dormitor (mai) ieftin si job-urile vor fi in alta parte, cu infrastructura existenta - fracturata iremediabil in anii '80 - ne indreptam spre un ghetou sigur si dureros.
Si se vede foarte bine ce a gindit Primaria ca solutie: maretul pasaj de la Big, sa poata coloana sa se intinda ordonat de la Centura.
Poate vad eu lucrurile prea in negru, dar deocamdata exista doar doua solutii si jumatate sa scapi din Berceni/Oltenitei/Brincoveanu (in ordinea numerelor de pe tricou): metrou, tutuu' personal sau tramvai de la Big.
Restul sint combinatiinale celor de mai sus (inclusiv pleiada de linii de autobuz/troleibuz care misuna prin cartier).
Ipoteticul M4 (ramura Sud) trebuie deja regindit.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Noi staţii pe reţeaua actuală de metrou
andrei11
Cum ? Te invit la discuții la locul potrivit.
1689 wrote:
Ipoteticul M4 (ramura Sud) trebuie deja regindit.
Cum ? Te invit la discuții la locul potrivit.
- realistul
-
Posted:
-
Re: Noi staţii pe reţeaua actuală de metrou
realistul
O prelungire a metroului de la Sudului spre Popești. Poate spun prostii știu asta, dar de ce nu ?
O prelungire a metroului de la Sudului spre Popești. Poate spun prostii știu asta, dar de ce nu ?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Noi staţii pe reţeaua actuală de metrou
andrei11
Nu e logic, mai degrabă ajuți oamenii din Popești să ajungă la cele două stații din apropiere ( Dimitrie Leonida / Berceni ).
Nu e logic, mai degrabă ajuți oamenii din Popești să ajungă la cele două stații din apropiere ( Dimitrie Leonida / Berceni ).
- 1689
-
Posted:
-
Re: Noi staţii pe reţeaua actuală de metrou
1689
Poate gresesc, dar perceptia mea e ca M2 d-abia mai face fata (pe sectiunea critica Pta Sudului - Pipera) volumului actual de pasageri la orele de virf.
Daca adaugam - ipotetic - inca o ramura (desi, tehnic, nu vad cum s-ar putea, dat fiind ca statia Pta Sudului este de-a lungul Sos Berceni si a fost construita prin sapatura deschisa, la fel ca M1.1 intre Timpuri Noi si Semanatoarea), asta inseamna si mai multe trenuri pe un segment deja la limita.
Cu riscul de a ma repeta, nu de statii ducem lipsa ci de capacitate.
Hai sa fim creativi si deschisi si sa gindim ca s-ar putea adauga - ca un prim pas - un al treilea peron la Brincoveanu (gen Eroilor) (avem luxul spatiului din Orasel - si, daca nu ma inseala memoria acolo exista deja o linie de garare, dar parca e pe partea Sos. Oltenitei (?)), dar pe unde merg trenurile care ar pleca de acolo ? Intercalate unde ?
Poate gresesc, dar perceptia mea e ca M2 d-abia mai face fata (pe sectiunea critica Pta Sudului - Pipera) volumului actual de pasageri la orele de virf.
Daca adaugam - ipotetic - inca o ramura (desi, tehnic, nu vad cum s-ar putea, dat fiind ca statia Pta Sudului este de-a lungul Sos Berceni si a fost construita prin sapatura deschisa, la fel ca M1.1 intre Timpuri Noi si Semanatoarea), asta inseamna si mai multe trenuri pe un segment deja la limita.
Cu riscul de a ma repeta, nu de statii ducem lipsa ci de capacitate.
Hai sa fim creativi si deschisi si sa gindim ca s-ar putea adauga - ca un prim pas - un al treilea peron la Brincoveanu (gen Eroilor) (avem luxul spatiului din Orasel - si, daca nu ma inseala memoria acolo exista deja o linie de garare, dar parca e pe partea Sos. Oltenitei (?)), dar pe unde merg trenurile care ar pleca de acolo ? Intercalate unde ?
- sab
-
Posted:
-
Re: Noi staţii pe reţeaua actuală de metrou
sab
Solutia asta cu peroane "intercalate" s-a incercat pe M1 la Crangasi si a fost un fiasco total.
La fel Eroilor, cand era capat de linie in mijlocul M1.
De ce vreti sa stricati M2, singura magistrala construita corect ? Are nevoie de un singur capat, insa de mai multe trenuri si un rebrusment rapid. Atat...
Exact. Doar traseul metroului este in Bucuresti. Dincolo de galerie/ linii este Popesti Leordeni. Exista o tabla albastra, parca, atunci cand faci stanga de pe sos Berceni pe care scrie Popesti Leordeni-str Oituz, din ce imi aduc aminte. Posibil sa fie si la Dr Fermei indicator.
Dar nu sunt indicatoare "oficiale", din acelea cu Bucuresti taiat in diagonala de o linie rosie... Sunt niste bucati de tabla instalate probabil de Primaria Popesti.
Solutia asta cu peroane "intercalate" s-a incercat pe M1 la Crangasi si a fost un fiasco total.
La fel Eroilor, cand era capat de linie in mijlocul M1.
De ce vreti sa stricati M2, singura magistrala construita corect ? Are nevoie de un singur capat, insa de mai multe trenuri si un rebrusment rapid. Atat...
andrei11 wrote:
Vrei să spui că dacă eu vin de pe Șoseaua Berceni și fac la stânga pe Drumul Fermei intru în Popești fix când trec pe deasupra liniei de metrou ? Nu am indicator ..
Exact. Doar traseul metroului este in Bucuresti. Dincolo de galerie/ linii este Popesti Leordeni. Exista o tabla albastra, parca, atunci cand faci stanga de pe sos Berceni pe care scrie Popesti Leordeni-str Oituz, din ce imi aduc aminte. Posibil sa fie si la Dr Fermei indicator.
Dar nu sunt indicatoare "oficiale", din acelea cu Bucuresti taiat in diagonala de o linie rosie... Sunt niste bucati de tabla instalate probabil de Primaria Popesti.
1689 wrote:Nu, este chiar pe partea cu parcul.
daca nu ma inseala memoria acolo exista deja o linie de garare, dar parca e pe partea Sos. Oltenitei (?)),
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Noi staţii pe reţeaua actuală de metrou
andrei11
Toate stațiile au fost construite prin săpătură deschisă, excepție un peron de la Basarab ( direcția Basarab - GdN 2)
1689 wrote:
... statia P-ta Sudului ... a fost construita prin sapatura deschisa, la fel ca M1 intre Timpuri Noi si Semanatoarea...
Toate stațiile au fost construite prin săpătură deschisă, excepție un peron de la Basarab ( direcția Basarab - GdN 2)
- 1689
-
Posted:
-
Re: Noi staţii pe reţeaua actuală de metrou
1689
Da, poate, dar nu un M2 de la Centura (Berceni) la Centura (Voluntari). La asa ceva nici un (ipotetic) tren la 30 de secunde nu face fata la ora de virf. Si nu sustin ideea peroanelor aditionale (capete de linie pentru variante de M2 "light"), era doar un scenariu ipotetic, dar pe care nu-l vad viabil din motivele enuntate anterior.
Multumiri pentru clarificare.
sab wrote:
Solutia asta cu peroane "intercalate" s-a incercat pe M1 la Crangasi si a fost un fiasco total.
La fel Eroilor, cand era capat de linie in mijlocul M1.
De ce vreti sa stricati M2, singura magistrala construita corect ? Are nevoie de un singur capat, insa de mai multe trenuri si un rebrusment rapid. Atat...
Da, poate, dar nu un M2 de la Centura (Berceni) la Centura (Voluntari). La asa ceva nici un (ipotetic) tren la 30 de secunde nu face fata la ora de virf. Si nu sustin ideea peroanelor aditionale (capete de linie pentru variante de M2 "light"), era doar un scenariu ipotetic, dar pe care nu-l vad viabil din motivele enuntate anterior.
1689 wrote:
daca nu ma inseala memoria acolo exista deja o linie de garare, dar parca e pe partea Sos. Oltenitei (?)),
sab wrote:
Nu, este chiar pe partea cu parcul.
Multumiri pentru clarificare.
- BIGRED1984
-
Posted:
-
Re: Noi staţii pe reţeaua actuală de metrou
BIGRED1984
Din punctul meu de vedere, o problema majora este ca partea de nord a magistralei, Aviatorilor/Vlaicu/Pipera este foarte solicitata la ore de varf, in mare parte din lipsa alternativelor pentru pentru capacitati mari de transport.
O strategie inteligenta ar fi readucerea de urgenta a tramvaiului 5 la viata, eventual facut ca 41 (gen light-rail) si reabilitarea liniilor pentru 16 si 36.
Prin metrou + tramvai s-ar putea asigura un volum de trafic mult mai mare, evident cu o frecventa mare a tramvaielor la orele de varf.
Din punctul meu de vedere, o problema majora este ca partea de nord a magistralei, Aviatorilor/Vlaicu/Pipera este foarte solicitata la ore de varf, in mare parte din lipsa alternativelor pentru pentru capacitati mari de transport.
O strategie inteligenta ar fi readucerea de urgenta a tramvaiului 5 la viata, eventual facut ca 41 (gen light-rail) si reabilitarea liniilor pentru 16 si 36.
Prin metrou + tramvai s-ar putea asigura un volum de trafic mult mai mare, evident cu o frecventa mare a tramvaielor la orele de varf.
- sab
-
Posted:
-
Re: Noi staţii pe reţeaua actuală de metrou
sab
S-a discutat, tramvaiul/tramvaiele nu reprezinta o alternativa viabila, pentru simplul fapt ca nu exista un tramvai direct nord-sud Berceni-Pipera.
Nu mai punem la socoteala ca, daca ar exista, timpul in care ar parcurge distanta ar fi incomparabil mai mare.
Singura solutie (ratata la M6) ar fi aducerea inca a unei linii de metrou acolo. Si M6 va fi asa aproape de zona respectiva...
S-a discutat, tramvaiul/tramvaiele nu reprezinta o alternativa viabila, pentru simplul fapt ca nu exista un tramvai direct nord-sud Berceni-Pipera.
Nu mai punem la socoteala ca, daca ar exista, timpul in care ar parcurge distanta ar fi incomparabil mai mare.
Singura solutie (ratata la M6) ar fi aducerea inca a unei linii de metrou acolo. Si M6 va fi asa aproape de zona respectiva...
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Noi staţii pe reţeaua actuală de metrou
Adrian Rosca
Eu zic sa revedeti komunikatul Metrorex:
shoppy wrote:
Ce trebuie facut cu adevarat este un complex P+R + statie la suprafata + pasaj auto suprateran + terminal autobuze suburbane.
Eu zic sa revedeti komunikatul Metrorex:
27.09.2018
Proiect pentru extinderea Magistralei 2 de metrou in zona Berceni
Metrorex si Primaria Sectorului 4 au purtat o serie de discutii cu privire la derularea impreuna a unui proiect de extindere a Magistralei 2 de metrou cu o noua statie, intre statia Berceni si Soseaua de Centura.
Consiliul Local al Sectorului 4 a fost imputernicit cu privire la asocierea dintre Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti si Societatea de Transport cu Metroul Metrorex S.A. pentru realizarea in comun a proiectului de utilitate publica privind edificarea unei statii de metrou la nivel suprateran.
Etapa urmatoare a proiectului presupune realizarea unui studiu de fezabilitate care va sta la baza detaliilor tehnice pentru construirea noii statii.
Obiectivul face parte dintr-o serie de proiecte din Strategia de dezvoltare a retelei de metrou si a Planului de Mobilitate Urbana Durabila a regiunii Bucuresti – Ilfov: 2016 – 2030, care vizeaza atat modernizarea Magistralei 2, cat si extinderea acesteia.
- sab
-
Posted:
-
Re: Noi staţii pe reţeaua actuală de metrou
sab
Shoppy spunea ce ar trebui facut.
Ce se doreste sa se faca, de fapt, este o mare porcarie. Asteptam solutia tehnica.
Shoppy spunea ce ar trebui facut.
Ce se doreste sa se faca, de fapt, este o mare porcarie. Asteptam solutia tehnica.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Noi staţii pe reţeaua actuală de metrou
aztec
Doar metroul nu rezolva sau poate rezolva traficul infernal sud-nord. La Berceni ar trebui intermodal cu CF reabilitat ce sa faca ocol Bucurestiului cu la intervale de 5 max 10 min. In exteriorul centuri extinse linii de tramvai interurbane genul celui de la Sibiu sau ca cea spre Jilava parca...ce sa aduca persoanele la tren/metrou/transport suprafata.
In interiorul alta magistrala circulara de metrou, completata pe portiunile lipsa. Marirea capacitatii tramvaielor si modernizarea infrastructuri. Pana si linia 41 isi arata varsta....
Doar metroul nu rezolva sau poate rezolva traficul infernal sud-nord. La Berceni ar trebui intermodal cu CF reabilitat ce sa faca ocol Bucurestiului cu la intervale de 5 max 10 min. In exteriorul centuri extinse linii de tramvai interurbane genul celui de la Sibiu sau ca cea spre Jilava parca...ce sa aduca persoanele la tren/metrou/transport suprafata.
In interiorul alta magistrala circulara de metrou, completata pe portiunile lipsa. Marirea capacitatii tramvaielor si modernizarea infrastructuri. Pana si linia 41 isi arata varsta....
- 1689
-
Posted:
-
Re: Noi staţii pe reţeaua actuală de metrou
1689
Nu cred, sincer, ca cineva va lua trenul suburban de la P.O. Cimitir (Berceni) sa dea roata Bucurestiului paralel cu DNCB ca sa ajunga in Pipera dupa doua ore.
Nu cred, sincer, ca cineva va lua trenul suburban de la P.O. Cimitir (Berceni) sa dea roata Bucurestiului paralel cu DNCB ca sa ajunga in Pipera dupa doua ore.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou
•
Choose destination