M4 Gara de Nord - Progresul

Discuţii generale, planuri, ştiri şi noutăţi despre lucrările şi proiectul M4

Re: M4 Gara de Nord - Progresul

Mesajde neur000 » Joi, 16 Aug 2018, 13:23

Mă întreb de ce nu ar realiza porţiunea dintre CFR Progresul şi Gara Filaret pe piloni. Ori pe traseul fostei căi ferate, ori pe mijlocul Şos Giurgiului şi al Şos Viilor, în locul tramvaielor. La Gara Filaret ar putea intra în subteran.

Ştiu că ar arăta urât, dar diferenţa de cost şi de timp de execuţie ar face să merite.
neur000
 
Mesaje: 59
Membru din: Vin, 10 Aug 2018, 14:08

Re: M4 Gara de Nord - Progresul

Mesajde andrei11 » Joi, 16 Aug 2018, 13:41

1) La sol exclus, cum securizezi traseul ? Adică cum procedezi la intersecții ? Hai să spunem că pentru pietoni ai construi pasarele, dar auto ?
2) Timpul de execuție ține strict de două lucruri : bani și (in)copetența celor care urmăresc execuția obiectivului. Ca și exemplu pentru cele afirmate de mine este chiar construcția metroului în perioada socialistă a țării, pe vremea dictatorului Nicolae Ceaușescu.
Dacă el a putut, noi capitaliștii de acum de ce nu putem ?
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17808
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: M4 Gara de Nord - Progresul

Mesajde survola » Joi, 16 Aug 2018, 13:47

Fiindcă obiectivele guvernului (în principal) și ale primăriei generale (în secundar) sunt altele: țării cât mai multe pomeni (și bastoane în cap, când se poate).
Avatar utilizator
survola
Membru Silver
 
Mesaje: 2798
Membru din: Lun, 06 Feb 2012, 12:08

Re: M4 Gara de Nord - Progresul

Mesajde neur000 » Joi, 16 Aug 2018, 14:38

La sol e exclus fără pasaje sau bariere iar pasajele costă şi barierele enervează şoferii. Eu spuneam că se poate construi pe piloni, suspendat. Ca în Berlin, Viena, Copenhaga.

Imagine

Imagine
neur000
 
Mesaje: 59
Membru din: Vin, 10 Aug 2018, 14:08

Re: M4 Gara de Nord - Progresul

Mesajde andrei11 » Joi, 16 Aug 2018, 14:54

Hmm... Eu aș propune altceva, dar evident trebuie făcute unele calcule economice / de traseu / de impact / arhitectural / de dezvoltare al orașului într-un timp previzibil - adică nu cum va arăta Bucureștiul în 2120 - etc.
Adică un studiu complex.
Dacă nu e posibil să se construiască M 4 pe ( sub ) Giurgiului, ce ai spune de așa ceva, traseu evident care să ajungă cumva pe deasupra lui DN 6 ( DN 6 e pentru Tibi ;) )adică pe deasupra B-dul Regina Maria până deasupra capului lui 32 de la Unirii ?
__________________
Nu înțeleg ( dar asta e altceva ) de ce Regina Maria este bulevard....Ok, nici de denumirea de B-dul Coșbuc nu mi-e rușine...
tr.jpg
tr.jpg (65.16 KiB) Vizualizat de 1387 ori

PS : Pozele tale nu se potrivesc cu Șos Giurgiului, nu ai gabarit pentru așa ceva acolo.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17808
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: M4 Gara de Nord - Progresul

Mesajde neur000 » Joi, 16 Aug 2018, 14:59

Nu zic nimic, nu îmi dau seama care ar fi avantajul dacă trenul este suspendat de partea de sus în loc să se sprijine pe şine.

Bun, în pozele puse pare destul de lată construcţia, dar se poate şi ceva mai îngust:

Imagine

Imagine

Nu sunt specialist, nu ştiu dacă e posibil, dar dacă laţimea pilonilor nu e mai lată decât actuala cale de rulare a tramvaielor, mie mi se pare posibil.
Ultima oară modificat de neur000 pe Joi, 16 Aug 2018, 15:16, modificat 1 dată în total.
neur000
 
Mesaje: 59
Membru din: Vin, 10 Aug 2018, 14:08

Re: M4 Gara de Nord - Progresul

Mesajde andrei11 » Joi, 16 Aug 2018, 15:07

Tramvaiul suspendat are alte raze de curbură față de metrou. Chiar fundația pentru structură este mult mai ușor de realizat. Și în plus poți concepe rețeaua pentru un tramvai de aproximativ 30 m lungime ( cum e V3A - ul acum ) și nu 105 ( cât de lung e metroul bucureștean ).
Tramvaiul suspendat de pe Giurgiului eu îl văd ca un mijloc complementar metroului. Fiind suspendat nu mai are probleme de nici un fel cu traficul.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17808
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: M4 Gara de Nord - Progresul

Mesajde punmeister » Joi, 16 Aug 2018, 15:12

andrei11 scrie:(...)și nu 105 ( cât de lung e metroul bucureștean ).

Adica 112,6m la Bombardier sau 114m in cazul CAF/3 REM IVA cuplate.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 4403
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: M4 Gara de Nord - Progresul

Mesajde Valentin » Joi, 16 Aug 2018, 15:16

Nu e mai simplu sa fie transformata linia de tramvai din zona in asa ceva si pe dedesupt sa fie liniile de autobuz/ statiile de metrou? Sau pur si simplu transformata linia in LRT si apoi in completare va veni metroul..
Avatar utilizator
Valentin
 
Mesaje: 348
Membru din: Sâm, 02 Iun 2018, 19:49
Localitate: Bucuresti - Sector 6

Re: M4 Gara de Nord - Progresul

Mesajde andrei11 » Joi, 16 Aug 2018, 15:23

Intervenție moderator :
ATENȚIE !
Acest topic este dedicat pentru actualul proiect M 4 GdN - Progresu.
Dacă dezvoltăm pentru variante la metrou, vă rog mutați-vă la Propuneri de noi trasee. Mulțumesc.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17808
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: M4 Gara de Nord - Progresul

Mesajde Florinds » Lun, 20 Aug 2018, 15:33

Mi se pare o prostie sa avem metrou suspendat, si asa avem un oras foarte urat, cu cateva exceptii...
Apoi, pierdem si din spatiu, deasupra metroului subteran poti folosi integral spatiul.
Daca e vorba doar de costuri mai mici, banii se mai gasesc, spatiul nu.
Florinds
Membru Silver
 
Mesaje: 2465
Membru din: Sâm, 15 Noi 2014, 16:08

Re: M4 Gara de Nord - Progresul

Mesajde survola » Lun, 20 Aug 2018, 15:59

Așa este mereu, toți ceilalți (care au metrou pe piloni (elevated) "e proști", numai românii sunt deștepți. Și cu mintea odihnită.
Nu mă refer la cei parte în această discuție, desigur.
Noi mereu nu am avut spațiu, de aceea avem cele mai înghesuite orașe. Și am demolat clădiri vechi și valoroase tot pentru a economisi spațiul. De parcă am știi ce să facem cu el.
Avatar utilizator
survola
Membru Silver
 
Mesaje: 2798
Membru din: Lun, 06 Feb 2012, 12:08

Re: M4 Gara de Nord - Progresul

Mesajde Florinds » Mar, 21 Aug 2018, 11:54

Am "stii" noi ce ce sa facem cu el, dar nu suntem in functii de conducere si nu furam.
Florinds
Membru Silver
 
Mesaje: 2465
Membru din: Sâm, 15 Noi 2014, 16:08

Re: M4 Gara de Nord - Progresul

Mesajde 1689 » Dum, 07 Oct 2018, 22:13

1689 scrie:Ipoteticul M4 (ramura Sud) trebuie deja regindit.

Cred ca M4 e prea lung deja pentru a mai adauga "ramuri" pe modelul M5.
Dar daca, logica ar fi o ramura pe Luica, eventual (macar) pina la Metalurgiei cu o statie la intersectia Brincoveanu - Luica. Eventual pina la Aparatori - si atunci putem incepe sa vorbim de prelungirea M2 spre Berceni - Vidra, chiar daca ar fi cu schimbare la Aparatori.
Deja serele sint istorie si toata zona aia o sa se P+x-eze, la fel si tot ce e construibil (si neconstruibil :D ) in jurul CET Progresu.
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 1111
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Magistrala 4 de metrou Bucureşti - Discuţii, planuri, ştiri


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator