Topic: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze
1272 posts, 376336 views
📖 Pagination options
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
ByOnu
@cosminduru , nu o sa aloce nimeni 50% din trama stradala (2x benzi tramvai + 2x benzi bus) de pe inelul principal doar pentru STB.
Spui ca nu e normal sa ignori "niste cetateni", dar ignori cetatenii carora transbordarea tramvai-autobuz le este necesara si care sunt substantial mai multi si in mai multe statii. De ce ai vrea sa le ingreunezi viata segregand cele doua tipuri de mijoace de transport (tram/bus)?
Ai identificat CORECT niste probleme: asfaltul deteriorat pe culoarul de tramvai (gropi), semafoare prost programate, lipsa prioritizarii, etc. Si solutia ta este sa faci benzi bus dedicate? In loc sa reparam culoarul unic? Asfaltul e distrus si pe culoarul bus de pe Maniu.
Autobuzele pe linia de tramvai clar NU sunt o solutie de lumea a 3-a. Implementarea, ... poate. Este o solutie larg raspandita in Occident.
Btw: unde s-a vrut si a fost interes au fost capabili sa puna semaforizare dedicata, vezi 182, semaforul dedicat pentru stanga la Dinamo, spre Barbu Vacarescu.
@cosminduru , nu o sa aloce nimeni 50% din trama stradala (2x benzi tramvai + 2x benzi bus) de pe inelul principal doar pentru STB.
Spui ca nu e normal sa ignori "niste cetateni", dar ignori cetatenii carora transbordarea tramvai-autobuz le este necesara si care sunt substantial mai multi si in mai multe statii. De ce ai vrea sa le ingreunezi viata segregand cele doua tipuri de mijoace de transport (tram/bus)?
Ai identificat CORECT niste probleme: asfaltul deteriorat pe culoarul de tramvai (gropi), semafoare prost programate, lipsa prioritizarii, etc. Si solutia ta este sa faci benzi bus dedicate? In loc sa reparam culoarul unic? Asfaltul e distrus si pe culoarul bus de pe Maniu.
Autobuzele pe linia de tramvai clar NU sunt o solutie de lumea a 3-a. Implementarea, ... poate. Este o solutie larg raspandita in Occident.
Btw: unde s-a vrut si a fost interes au fost capabili sa puna semaforizare dedicata, vezi 182, semaforul dedicat pentru stanga la Dinamo, spre Barbu Vacarescu.
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
cosminduru
Ai dreptate cu unele din puncte, și ai subliniat bine, este o soluție răspândită în occident.. dar atenție - GÂNDITĂ așa de la început.
Dacă se vrea așa ceva, liniile de tramvai, stațiile, infrastructura, totul trebuie refăcut de la zero. Ceea ce înseamnă alți ani de lucrări.
Soluția unei benzi de bus trebuie să existe oricum. De ce avem discriminări, de ce avem linii unde nu intră bus? Cetățenii de pe Bd .Timișoara de ce sunt condamnați să stea în 137 în trafic, sau cei din Militari în 178?
Discuția nu este punctuală, ci principială. Nu este acceptabil să ai transport public, de orice fel ar fi el, blocat în trafic! Asta înseamnă ori că faci benzi dedicate PESTE TOT, ori că desființezi liniile care stau în trafic, precum 137, 178, 105, 117, etc. De ce să nu aloci trama stradală STB? 50% e acceptabil, rămân 2 benzi pe sens pentru mașini. Pe Bd. Timișoara cum faci? acolo ar rămâne o bandă. Aloci 66% STB.
Transbordările sunt și ele alt punct nevralgic. Cele mai inteligente transbordări mi se par cele în care tramvaiul circulă pe lateral. Din păcate nu prea avem astfel de configurații. Cum era stația comună 610/25 în sensuri inverse. Alte transbordări cu cap sunt făcute pe niveluri, supraetajate. Tramvaiul intră în subteran, ca un metrou, iar traficul e deasupra. transbordarea se face de la platformă la platformă, prin scări rulante, lift, scări normale. Dar astea sunt deja SF.
Ai dreptate cu unele din puncte, și ai subliniat bine, este o soluție răspândită în occident.. dar atenție - GÂNDITĂ așa de la început.
Dacă se vrea așa ceva, liniile de tramvai, stațiile, infrastructura, totul trebuie refăcut de la zero. Ceea ce înseamnă alți ani de lucrări.
Soluția unei benzi de bus trebuie să existe oricum. De ce avem discriminări, de ce avem linii unde nu intră bus? Cetățenii de pe Bd .Timișoara de ce sunt condamnați să stea în 137 în trafic, sau cei din Militari în 178?
Discuția nu este punctuală, ci principială. Nu este acceptabil să ai transport public, de orice fel ar fi el, blocat în trafic! Asta înseamnă ori că faci benzi dedicate PESTE TOT, ori că desființezi liniile care stau în trafic, precum 137, 178, 105, 117, etc. De ce să nu aloci trama stradală STB? 50% e acceptabil, rămân 2 benzi pe sens pentru mașini. Pe Bd. Timișoara cum faci? acolo ar rămâne o bandă. Aloci 66% STB.
Transbordările sunt și ele alt punct nevralgic. Cele mai inteligente transbordări mi se par cele în care tramvaiul circulă pe lateral. Din păcate nu prea avem astfel de configurații. Cum era stația comună 610/25 în sensuri inverse. Alte transbordări cu cap sunt făcute pe niveluri, supraetajate. Tramvaiul intră în subteran, ca un metrou, iar traficul e deasupra. transbordarea se face de la platformă la platformă, prin scări rulante, lift, scări normale. Dar astea sunt deja SF.
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
ByOnu
Nu este o discriminare faptul ca linia, din punct de vedere constructiv, nu permite circulatia autobuzelor. Discriminare este daca linia PERMITE circulatia autobuzelor + daca introducerea autobuzelor ar avea sens, iar ele nu ar fi introduse. Concret: era o discriminare pentru calatorii lui 311 faptul ca stateau blocati in coloane pe carosabil, in timp ce 135 si 330 mergeau numai bine pe linie.
De asemenea, sa nu uitam ca mai avem 50km de modernizat, este mult prea devreme pentru a vorbi despre reconstructia trosoanelor modernizate. Ceea ce putem face insa ( iar Asociația noastră incearca asta este sa ne asiguram ca toata infrastructura care se va moderniza va permite circulația autobuzelor inca din faza de proiectare, acolo unde circulația autobuzelor in prezent sau in viitor este fezabila, desigur ).
Discriminare este in foarte multe locuri si domenii din Bucuresti. Eu, locuitor in zona istorica a Sectorului 3 si contribuitor la bugetul local, imi vad taxele si impozitele investite doar in zona Titan, Balta Alba, Pallady, Grigorescu, Parcul IOR, in timp ce in zona mea inca avem ghene cu scursura pe strada, trotuarele sunt ca dupa razboiul din Ucraina, copaci nu exista, iar parcul Sf. Gheorghe a devenit parcarea cu acces limitat a preotului, prieten declarat al primarului.
Daca vorbim despre discriminarea in transportul public, asa te poti lua si de faptul ca cei care circula cu tramvaiul sunt discriminati pentru ca n-au AC si trebuie sa urce trepte.
Nu este o discriminare faptul ca linia, din punct de vedere constructiv, nu permite circulatia autobuzelor. Discriminare este daca linia PERMITE circulatia autobuzelor + daca introducerea autobuzelor ar avea sens, iar ele nu ar fi introduse. Concret: era o discriminare pentru calatorii lui 311 faptul ca stateau blocati in coloane pe carosabil, in timp ce 135 si 330 mergeau numai bine pe linie.
De asemenea, sa nu uitam ca mai avem 50km de modernizat, este mult prea devreme pentru a vorbi despre reconstructia trosoanelor modernizate. Ceea ce putem face insa ( iar Asociația noastră incearca asta este sa ne asiguram ca toata infrastructura care se va moderniza va permite circulația autobuzelor inca din faza de proiectare, acolo unde circulația autobuzelor in prezent sau in viitor este fezabila, desigur ).
Discriminare este in foarte multe locuri si domenii din Bucuresti. Eu, locuitor in zona istorica a Sectorului 3 si contribuitor la bugetul local, imi vad taxele si impozitele investite doar in zona Titan, Balta Alba, Pallady, Grigorescu, Parcul IOR, in timp ce in zona mea inca avem ghene cu scursura pe strada, trotuarele sunt ca dupa razboiul din Ucraina, copaci nu exista, iar parcul Sf. Gheorghe a devenit parcarea cu acces limitat a preotului, prieten declarat al primarului.
Daca vorbim despre discriminarea in transportul public, asa te poti lua si de faptul ca cei care circula cu tramvaiul sunt discriminati pentru ca n-au AC si trebuie sa urce trepte.
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
cosminduru
OK, din punctul meu de vedere, linia 1/10 nu permite circulația autobuzelor. A fost o forțare improvizată, cu multe probleme. Mai mult, tramvaiele pe linia pentru care a fost construită infrastructura, inelara 1/10, se târâie încurcate de autobuze, în loc să funcționeze ceas cadențat ca un metrou rapid. Acum, na, pentru că nu vrem să supărăm șoferii, aruncăm autobuzele la grămadă pe liniile chinuite de tramvai, dacă asta e o soluție ok. nu mai comentez.
Repet, benzi unice (că suntem on-topic aici) ar trebui implementate peste tot pe unde se formează aglomerație. Nu putem vorbi de transport în comun eficient care stă blocat în trafic. Vehiculele trebuie să vină la ora stabilită în orar dacă vrei atractivitate. Asta înseamnă că benzi unice vor trebui făcute și pe Bd. Timișoara, și pe Virtuții, și pe la IOR, și pe oriunde circulă autobuze/troleibuze.
În caz contrar, STB va fi în continuare evitat, pentru că nici un om normal și productiv nu are timp de pierdut să aștepte la noroc autobuze care eventual vin trenuleț, cu timpi și distanțare afectate de hazard (semafoare nesincronizate și neprioritizate, trafic impredictibil, stil de condus diferit, prea rapid sau prea lent, defecțiuni etc.)
OK, din punctul meu de vedere, linia 1/10 nu permite circulația autobuzelor. A fost o forțare improvizată, cu multe probleme. Mai mult, tramvaiele pe linia pentru care a fost construită infrastructura, inelara 1/10, se târâie încurcate de autobuze, în loc să funcționeze ceas cadențat ca un metrou rapid. Acum, na, pentru că nu vrem să supărăm șoferii, aruncăm autobuzele la grămadă pe liniile chinuite de tramvai, dacă asta e o soluție ok. nu mai comentez.
Repet, benzi unice (că suntem on-topic aici) ar trebui implementate peste tot pe unde se formează aglomerație. Nu putem vorbi de transport în comun eficient care stă blocat în trafic. Vehiculele trebuie să vină la ora stabilită în orar dacă vrei atractivitate. Asta înseamnă că benzi unice vor trebui făcute și pe Bd. Timișoara, și pe Virtuții, și pe la IOR, și pe oriunde circulă autobuze/troleibuze.
În caz contrar, STB va fi în continuare evitat, pentru că nici un om normal și productiv nu are timp de pierdut să aștepte la noroc autobuze care eventual vin trenuleț, cu timpi și distanțare afectate de hazard (semafoare nesincronizate și neprioritizate, trafic impredictibil, stil de condus diferit, prea rapid sau prea lent, defecțiuni etc.)
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
WT_fan06
Unde e forțarea improvizată cu multe probleme? Hai să nu facem din țânțar armăsar. "Ieri" nici nu visam să avem culoare unice, iar "astăzi" vai dar câte probleme. Propui să revenim la ce era înainte? Da sau nu?
Există probleme în exploatare, dar unde NU există probleme? Acele probleme sunt mai mari sau mai mici decât perturbarea liniilor în ambuteiaje zilnic? Hai să punem în balanță și să cântărim argumentele.
În opinia mea, problemele acelea țin prea puțin de configurația stradală și prea mult de cutumele locale de a nu face nimic util pentru a PREVENI sau TRATA problemele ce au apărut încă din ziua 1. Multe probleme puteau fi tratate încă de atunci iar azi nu ar fi luat atâta amploare. Mentenanța are rostul ei.
Să mai spun și de unii șoferi profesioniști care nu opresc în stație (în linie dreaptă) la bordură, nici pe culoar, unde cică e înghesuială? Nu spun, că e off-topic...
Unde e forțarea improvizată cu multe probleme? Hai să nu facem din țânțar armăsar. "Ieri" nici nu visam să avem culoare unice, iar "astăzi" vai dar câte probleme. Propui să revenim la ce era înainte? Da sau nu?
Există probleme în exploatare, dar unde NU există probleme? Acele probleme sunt mai mari sau mai mici decât perturbarea liniilor în ambuteiaje zilnic? Hai să punem în balanță și să cântărim argumentele.
În opinia mea, problemele acelea țin prea puțin de configurația stradală și prea mult de cutumele locale de a nu face nimic util pentru a PREVENI sau TRATA problemele ce au apărut încă din ziua 1. Multe probleme puteau fi tratate încă de atunci iar azi nu ar fi luat atâta amploare. Mentenanța are rostul ei.
Să mai spun și de unii șoferi profesioniști care nu opresc în stație (în linie dreaptă) la bordură, nici pe culoar, unde cică e înghesuială? Nu spun, că e off-topic...
-
- TrainWrecker
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
TrainWrecker
Asta inseamna ca linia de pe Doina Cornea/Paul Teodorescu este prima portiune de linie de tramvai care a fost gandita pentru Tram+Bus? Trebuie sa vedem cat de bine va merge 105 p-acolo cand il va baga si pe ala ca momentan merge pe carosabil cu traficul auto, sa vedem daca autobuzele/tramvaiele se opresc sa isi faca loc unul altuia in dreptul refugiilor si intersectiilor (cum se intampla pe inelar) sau vor circula fara pobleme.
Asta inseamna ca linia de pe Doina Cornea/Paul Teodorescu este prima portiune de linie de tramvai care a fost gandita pentru Tram+Bus? Trebuie sa vedem cat de bine va merge 105 p-acolo cand il va baga si pe ala ca momentan merge pe carosabil cu traficul auto, sa vedem daca autobuzele/tramvaiele se opresc sa isi faca loc unul altuia in dreptul refugiilor si intersectiilor (cum se intampla pe inelar) sau vor circula fara pobleme.
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
reiny2000
Modernizarea de pe Doina Cornea/Paul Teodorescu NU a inclus vreun fel de culoar TRAM+BUS, așa că 105 si troleibuzele vor sta în continuare în trafic, 10 minute între Timișoara și Iuliu Maniu la oră de vârf...
Modernizarea de pe Doina Cornea/Paul Teodorescu NU a inclus vreun fel de culoar TRAM+BUS, așa că 105 si troleibuzele vor sta în continuare în trafic, 10 minute între Timișoara și Iuliu Maniu la oră de vârf...
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
ByOnu
Referitor la culoarul unic de pe Oltenitei, avem si raspunsul STB, chiar surprinzator de detaliat: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
La prima vede, PS4 a intervenit abuziv.
Garantia gardurilor este de 5 ani incepand cu 2019.
Nu este clar din raspunsul STB < UNDE > se afla gardurile demontate acum. Eu unul deduc ca au fost cam ..furate de PS4.
Voi intelegeti altceva din raspuns?
Referitor la culoarul unic de pe Oltenitei, avem si raspunsul STB, chiar surprinzator de detaliat: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId
La prima vede, PS4 a intervenit abuziv.
Garantia gardurilor este de 5 ani incepand cu 2019.
Nu este clar din raspunsul STB < UNDE > se afla gardurile demontate acum. Eu unul deduc ca au fost cam ..furate de PS4.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Andrei98
Nu, acolo nu este prevazut culoar TRAM+BUS pentru ca ei chiar au apropiat liniile la modernizare, OR erau mai distantate si incapeau 2 autobuze in paralel in statie, acum nu mai incap. O linie pe care mai incapeau autobuzele este cea de pe Soseaua Giurgiului cand erau dale de beton, acum s-a pus gazon si nu se mai poate.
TrainWrecker wrote here:
Asta inseamna ca linia de pe Doina Cornea/Paul Teodorescu este prima portiune de linie de tramvai care a fost gandita pentru Tram+Bus? Trebuie sa vedem cat de bine va merge 105 p-acolo cand il va baga si pe ala ca momentan merge pe carosabil cu traficul auto, sa vedem daca autobuzele/tramvaiele se opresc sa isi faca loc unul altuia in dreptul refugiilor si intersectiilor (cum se intampla pe inelar) sau vor circula fara pobleme.
Nu, acolo nu este prevazut culoar TRAM+BUS pentru ca ei chiar au apropiat liniile la modernizare, OR erau mai distantate si incapeau 2 autobuze in paralel in statie, acum nu mai incap. O linie pe care mai incapeau autobuzele este cea de pe Soseaua Giurgiului cand erau dale de beton, acum s-a pus gazon si nu se mai poate.
-
- TrainWrecker
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
TrainWrecker
@Andrei98 Ce ai zis tu este pe jumatate adevarat. Distanta dintre sine de pe Giurgiului e buna dar ce ai zis tu ca se putea face culoar TRAM+BUS pe Giurgiului e complet neadevarat, acolo nu ai cum sa faci acest lucru din cauza stalpilor de contact care sun plasati intre sine iar dalele de beton, ele ar fi facut praf anvelopele autobuzelor si ar zdruncina rau de autobuzul, provocand incomfort calatorilor. Daca zici ca ar fi putut inlocui dalele de beton cu asfalt, poti sa vezi in ce stare se afla asfaltul din zona sinelor la capatul CFR Progresul unde s-a turnat asfalt in locul dalelor acum 2-3 ani.
@Andrei98 Ce ai zis tu este pe jumatate adevarat. Distanta dintre sine de pe Giurgiului e buna dar ce ai zis tu ca se putea face culoar TRAM+BUS pe Giurgiului e complet neadevarat, acolo nu ai cum sa faci acest lucru din cauza stalpilor de contact care sun plasati intre sine iar dalele de beton, ele ar fi facut praf anvelopele autobuzelor si ar zdruncina rau de autobuzul, provocand incomfort calatorilor. Daca zici ca ar fi putut inlocui dalele de beton cu asfalt, poti sa vezi in ce stare se afla asfaltul din zona sinelor la capatul CFR Progresul unde s-a turnat asfalt in locul dalelor acum 2-3 ani.
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
andrei11
Şi pe Colentina sunt stâlpi pe mijloc şi circulă şi autobuze.
Degradarea asfaltului se rezolvă, dar nu cu asfalt. Cu beton. De autostradă. Nu cu dale.
Şi pe Colentina sunt stâlpi pe mijloc şi circulă şi autobuze.
Degradarea asfaltului se rezolvă, dar nu cu asfalt. Cu beton. De autostradă. Nu cu dale.
-
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Andrei98
Te-ai dus tu personal sa masori distanta dintre stalpi si refugii si nu a iesit bine? Autobuzele incapeau perfect intre stalpi si refugii, testat cu 102 cand se circula in coloana si a luat-o pe linie ca sa ajunga mai repede. Dalele care se strica se pot inlocui, exista si la Viena acelasi sistem si acolo nu sunt probleme.
TrainWrecker wrote here:
@Andrei98 Ce ai zis tu este pe jumatate adevarat.
Te-ai dus tu personal sa masori distanta dintre stalpi si refugii si nu a iesit bine? Autobuzele incapeau perfect intre stalpi si refugii, testat cu 102 cand se circula in coloana si a luat-o pe linie ca sa ajunga mai repede. Dalele care se strica se pot inlocui, exista si la Viena acelasi sistem si acolo nu sunt probleme.
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
andreiiul
Asa cum ma asteptam, cheia e la Baluta si sigur a si pierdut-o.
Gardurile probabil sunt depozitate in vreo locatie ADP S4 sau Totul verde(cum le place lor sa zica). Aveau um spatiu pt echipamente vechi demontate undeva langa CET Progresu, probabil acolo sunt.
Citind raspunsul STB, stau si ma intreb ce masuri a luat STB/PMB referitor la aceasta situatie. Cineva totusi a comis niste abuzuri si trebuie sa raspunda pt asta.
Sunt sigur ca PS4 nu va raspunde, pt ca nu vor si nici nu au chef sa faca asta.
ByOnu wrote here:
Referitor la culoarul unic de pe Oltenitei, avem si raspunsul STB.
La prima vede, PS4 a intervenit abuziv.
Nu este clar din raspunsul STB < UNDE > se afla gardurile demontate acum. Eu unul deduc ca au fost cam ..furate de PS4.Voi intelegeti altceva din raspuns?
Asa cum ma asteptam, cheia e la Baluta si sigur a si pierdut-o.
Gardurile probabil sunt depozitate in vreo locatie ADP S4 sau Totul verde(cum le place lor sa zica). Aveau um spatiu pt echipamente vechi demontate undeva langa CET Progresu, probabil acolo sunt.
Citind raspunsul STB, stau si ma intreb ce masuri a luat STB/PMB referitor la aceasta situatie. Cineva totusi a comis niste abuzuri si trebuie sa raspunda pt asta.
Sunt sigur ca PS4 nu va raspunde, pt ca nu vor si nici nu au chef sa faca asta.
-
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Valentin
In aceasta seara am vazut ceva ce n-am crezut sa vad vreodata. De la Orizont pana la Favorit (sens spre cartier) toata banda 1 era libera (exceptand cativa avariati in statia Orizont) si am observat ca s-a trasat o linie continua intre B1 si B2 + un semn "BUS" din 50/100m in 50/100m cam asa. Politia Locala S6 era in statia STB cu girofarul pornit.
Din ce am putut observa, treaba asta tine chiar si dupa Favorit pe o distanta scurta, pe semne ca se pregateste continuarea proiectului (adica s-a trecut de statia STB Favorit). Tot ce mai lipseste sunt acei stalpi galbeni si putem spune ca avem o "banda BUS" in D.Taberei.
In aceasta seara am vazut ceva ce n-am crezut sa vad vreodata. De la Orizont pana la Favorit (sens spre cartier) toata banda 1 era libera (exceptand cativa avariati in statia Orizont) si am observat ca s-a trasat o linie continua intre B1 si B2 + un semn "BUS" din 50/100m in 50/100m cam asa. Politia Locala S6 era in statia STB cu girofarul pornit.
Din ce am putut observa, treaba asta tine chiar si dupa Favorit pe o distanta scurta, pe semne ca se pregateste continuarea proiectului (adica s-a trecut de statia STB Favorit). Tot ce mai lipseste sunt acei stalpi galbeni si putem spune ca avem o "banda BUS" in D.Taberei.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination