Topic: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2023
989 posts, 291330 views
📖 Pagination options
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Stefan28
@Pokemon222 Ce vrei să demonstrezi dacă dai copy-paste la mesajul colegului @punmeister și modifici partea cu VDL Citea în speranța că nu se prinde nimeni?
punmeister wrote here:
- Mercedes-Benz eCitaro
- Karsan e-ATA 12 (Bozankaya nu se va mai baga de data asta)
- Solaris Urbino 12 Electric (cel cu ZF AVE 130, nu cu motor central TSA cum sunt cele de prin tara)
- VDL Citea 12 (modelul vechi, nu stiu daca acepta modelul nou cu baterii in podea)
@Pokemon222 Ce vrei să demonstrezi dacă dai copy-paste la mesajul colegului @punmeister și modifici partea cu VDL Citea în speranța că nu se prinde nimeni?
Pokemon222 wrote here:
- Mercedes-Benz eCitaro
- Karsan e-ATA 12 (Bozankaya nu se va mai baga de data asta)
- Solaris Urbino 12 Electric (cel cu ZF AVE 130, nu cu motor central TSA cum sunt cele de prin tara)
- VDL Citea 12 (modelul vechi)
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
orex
Iar e o mare fasâială!
In aceasta achizitie nu este inclusa nicio statie incarcare rapida (vezi pag. 36/90 din CS)! Pana si Slobozia o sa aiba 2(doua), inaintea Bucurestiului!
Ceri o ”scula”, recte pantograful, care va fi utilizata efectiv peste 2-3 ani, ca n-ai fost in stare sa mai adaugi min. 776.000 E la valoarea estimata a achizitiei pentru procurarea a 8(opt) statii de incarcare rapida (pentru instalare la capatul liniilor 137, 138, 173, 381 (ingloband linia 300), 311/330/335, 368/385, 336, 601)?
Domnii de la PMB n-au reusit, sau n-au vrut, sa ia lectii de la cei de la MDLAP?! Acolo chiar sunt rezultate!
Iar e o mare fasâială!
In aceasta achizitie nu este inclusa nicio statie incarcare rapida (vezi pag. 36/90 din CS)! Pana si Slobozia o sa aiba 2(doua), inaintea Bucurestiului!
Ceri o ”scula”, recte pantograful, care va fi utilizata efectiv peste 2-3 ani, ca n-ai fost in stare sa mai adaugi min. 776.000 E la valoarea estimata a achizitiei pentru procurarea a 8(opt) statii de incarcare rapida (pentru instalare la capatul liniilor 137, 138, 173, 381 (ingloband linia 300), 311/330/335, 368/385, 336, 601)?
Domnii de la PMB n-au reusit, sau n-au vrut, sa ia lectii de la cei de la MDLAP?! Acolo chiar sunt rezultate!
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
punmeister
Alea se liciteaza separat.
Also, echiparea cu soclu pentru pantograful invers este interzis din CS. Asta ca un FYI.
Alea se liciteaza separat.
Also, echiparea cu soclu pentru pantograful invers este interzis din CS. Asta ca un FYI.
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
orex
Alea se liciteaza ”separat” din ignoranta, in achizitiile MDLAP cum de se poate ”din prima”?
”Also, echiparea cu soclu pentru pantograful invers este interzis din CS”
Se stie...e la aceeasi pagina din CS, pct. 3.4.1.5.24.5, scris cu majuscule!
Alea se liciteaza ”separat” din ignoranta, in achizitiile MDLAP cum de se poate ”din prima”?
”Also, echiparea cu soclu pentru pantograful invers este interzis din CS”
Se stie...e la aceeasi pagina din CS, pct. 3.4.1.5.24.5, scris cu majuscule!
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
orex
Din pacate, dezideratul scris, pe 535 de pagini, de PMB+ADITPBI, in 2018 n-o sa poata fi atins la termenul scontat, ca la Bucuresti, inca, se ”calca apa”!
S-a consumat un top de hartie, degeaba, pentru acest ”compendiu”, cel putin pana acum!
Din pacate, dezideratul scris, pe 535 de pagini, de PMB+ADITPBI, in 2018 n-o sa poata fi atins la termenul scontat, ca la Bucuresti, inca, se ”calca apa”!
S-a consumat un top de hartie, degeaba, pentru acest ”compendiu”, cel putin pana acum!
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
punmeister
Pentru ca au fost disponibili bani in cazul MLPDA.
PMB a absorbit tot ce se putea de pe POR Axa 3.2 (again, pe Axa 4 am avut ZERO lei alocati, thank Oprescu for that) cu finantarea celor 100 de tramvaie, 100 de e-Busuri si linia de pe fosta Milea.
Statiile de Opp-Charge cand se vor face, vor fi cel mai probabil pe noul POR.
orex wrote here:
Alea se liciteaza ”separat” din ignoranta, in achizitiile MDLAP cum de se poate ”din prima”?
”Also, echiparea cu soclu pentru pantograful invers este interzis din CS”
Se stie...e la aceeasi pagina din CS, pct. 3.4.1.5.24.5, scris cu majuscule!
Pentru ca au fost disponibili bani in cazul MLPDA.
PMB a absorbit tot ce se putea de pe POR Axa 3.2 (again, pe Axa 4 am avut ZERO lei alocati, thank Oprescu for that) cu finantarea celor 100 de tramvaie, 100 de e-Busuri si linia de pe fosta Milea.
Statiile de Opp-Charge cand se vor face, vor fi cel mai probabil pe noul POR.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Albert
Dacă poți sa detaliezi… De ce nu am avut alocare pe Axa 4?
Dacă poți sa detaliezi… De ce nu am avut alocare pe Axa 4?
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
punmeister
N-am avut datorita statului juridic al RATB de Regie Autonoma. UE conform programului de "liberalizare a pietei de transport public" (ghilimelele le-am pus special, ca tot la operatorii detinuti de primarii ajung contractele de transport), nu mai ofera finantare nerambursabila Regiilor Autonome.
Odata cu tranzitia la forma de Societate Comerciala in 2018, s-a putut atrage finantare pe Axa 3.2 a POR, axa care este mai generica, fiind vorba de reducerea emisiilor de CO2 (deci, literally orice proiect care are acest scop), fata de Axa 4 care este strict pentru transportul in comun (cum nu exista un beneficiar eligibil pentru asta, UE n-a alocat niciun ban),
N-am avut datorita statului juridic al RATB de Regie Autonoma. UE conform programului de "liberalizare a pietei de transport public" (ghilimelele le-am pus special, ca tot la operatorii detinuti de primarii ajung contractele de transport), nu mai ofera finantare nerambursabila Regiilor Autonome.
Odata cu tranzitia la forma de Societate Comerciala in 2018, s-a putut atrage finantare pe Axa 3.2 a POR, axa care este mai generica, fiind vorba de reducerea emisiilor de CO2 (deci, literally orice proiect care are acest scop), fata de Axa 4 care este strict pentru transportul in comun (cum nu exista un beneficiar eligibil pentru asta, UE n-a alocat niciun ban),
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
PTMZ
Solaris a depus o contestatie la CNSC prin care cere suspendarea licitatiei si inlocuirea termenului de minim 4 luni din graficul de livrare cu unul de minim 12 luni, rezultat din consultarea pietei:
Solaris a depus o contestatie la CNSC prin care cere suspendarea licitatiei si inlocuirea termenului de minim 4 luni din graficul de livrare cu unul de minim 12 luni, rezultat din consultarea pietei:
Contestatie 1.pdf
Contestatie 1.pdf (717.85 KB; downloaded 106 times)
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
CiprianTRB
Totuși, cine ar putea începe livrările la doar 4 luni de la semnarea contractului? E un termen foarte scurt.
Totuși, cine ar putea începe livrările la doar 4 luni de la semnarea contractului? E un termen foarte scurt.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
punmeister
Nu si daca esti unul ca Mercedes-Benz care s-a miscat repede cu capul de serie al Citaro Hybrid.
Nu si daca esti unul ca Mercedes-Benz care s-a miscat repede cu capul de serie al Citaro Hybrid.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
Albert
Pai probabil ca si aici e o mini dedicatie pentru Mercedes Benz. Dacă ne uitam in istorie, Solaris mereu a avut o problema cu termenele prea scurte de livrare. Acum mna, ei lucrează mult pe contracte cadru probabil, ii înțeleg ca au probleme.
Pai probabil ca si aici e o mini dedicatie pentru Mercedes Benz. Dacă ne uitam in istorie, Solaris mereu a avut o problema cu termenele prea scurte de livrare. Acum mna, ei lucrează mult pe contracte cadru probabil, ii înțeleg ca au probleme.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
punmeister
Asa este! Solaris au foarte multe comenzi de onorat in momentul de fata, de asta si doresc un termen mai relaxat.
Mercedes pe langa capacitatea lor mare de productie pe care o au la Mannheim au si mai putine contracte de onorat.
Plus ca ei (spre deosebire de Solaris care au contracte mamut pentru Urbino Electric, vedeti Milano, Varsovia si chiar si cele ale MLPDA in tara), isi doresc un astfel de contract care o sa devina referinta principala pentru platforma eCitaro (vedeti Otokar cu contractul pentru 400 de busuri diesel).
Asa este! Solaris au foarte multe comenzi de onorat in momentul de fata, de asta si doresc un termen mai relaxat.
Mercedes pe langa capacitatea lor mare de productie pe care o au la Mannheim au si mai putine contracte de onorat.
Plus ca ei (spre deosebire de Solaris care au contracte mamut pentru Urbino Electric, vedeti Milano, Varsovia si chiar si cele ale MLPDA in tara), isi doresc un astfel de contract care o sa devina referinta principala pentru platforma eCitaro (vedeti Otokar cu contractul pentru 400 de busuri diesel).
- stefan_br
-
Posted:
-
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022
stefan_br
Exista pana acum vreun contract castigat de Mercedes-Benz pentru 100 de electrice? La Bucuresti oricum exista traditie si simpatie pentru acest producator. Totusi, nu pot sa nu remarc faptul ca STB si PMB nu au incercat sa cheme producatorii de astfel de autobuze sa faca teste pe trasee pentru a-si face un raport in urma caruia sa faca un caiet de sarcini mai complex si pe ce trasee s-arpreta cel mai bine. Singurele incercari au venit doar din partea producatorilor, eCitaro ne fiind printre cele testate in Bucuresti, din pacate. Practic factorii de decizie cumpara electrice pentru ca dau bine la public fara sa vada care din produsele de pe piata ar fi cele mai potrivite Bucurestiului. Pe aceeasi reteta alti producatori au castigat licitatii prin tara, fara ca modele respective sa fi fost testate de catre UAT-uri.
Exista pana acum vreun contract castigat de Mercedes-Benz pentru 100 de electrice? La Bucuresti oricum exista traditie si simpatie pentru acest producator. Totusi, nu pot sa nu remarc faptul ca STB si PMB nu au incercat sa cheme producatorii de astfel de autobuze sa faca teste pe trasee pentru a-si face un raport in urma caruia sa faca un caiet de sarcini mai complex si pe ce trasee s-arpreta cel mai bine. Singurele incercari au venit doar din partea producatorilor, eCitaro ne fiind printre cele testate in Bucuresti, din pacate. Practic factorii de decizie cumpara electrice pentru ca dau bine la public fara sa vada care din produsele de pe piata ar fi cele mai potrivite Bucurestiului. Pe aceeasi reteta alti producatori au castigat licitatii prin tara, fara ca modele respective sa fi fost testate de catre UAT-uri.
📖 Pagination options