Topic: Automotoare clasa 92 (VT628/928)
34 posts, 19903 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Automotoare clasa 92 (VT628/928)
ByOnu
CFR Călători are două astfel de exemplare achiziționate noi-nouțe din Germania în anul 1995. Acestea au reprezentat primul material rulant nou al CFR după 1989.
In Germania cele doua vagoane ale ramelor automotoare au clase diferite: vagoanele motor sunt Clasa 628, iar vagoanele remorci sunt Clasa 928.
CFR Călători le-a avut numerotate după cum urmează 92-0101-3 si 92-0102-1. Conform Wikipedia, Seria 628.4 a fost construita intre 1992-1996, ceea ce confirma informatiile conform carora cele doua automotoare au fost construite in 1995. Totusi, in fotografia de mai jos din 1997 unul dintre automotoare apare cu afisaj nemtesc si sigla DB acoperita de un autocolant cu CFR. Un alt aspect ciudat este numarul automotorului, respectiv 928-680-8. Deduc ca au fost construite pentru DB si numerotate ca atare pentru Germania din fabrica. Posibil comanda CFR a fost una urgenta si nu s-a mai asteptat construirea a doua noi automotoare, ci pur si simplu le-au extras din lotul pentru DB. Poate voi stiți pe unde se află astăzi și, desigur, în ce stare se află aceste prezente discrete ale CFR Calatori.
1997-03-27 Bucarest 928-680 ex DB by Steamandrock, on Flickr
Autor: Steamandrock - Fabrice Lanoue
Intre timp, operatorul privat Interregional Călători (Via Terra Spedition) a adus in 2016 doua (in Romania au intrat 3, dar nu cunosc daca al treilea este tot al lor) astfel de automotoare SH. Acestea inca pastreaza numerotarea din Germania.
Colegul Norbi din Bistrita a surprins automotorul 481 in staţia Susenii Bârgăului in Septembrie 2016. Postez si aici fotografiile sale.
CFR Călători are două astfel de exemplare achiziționate noi-nouțe din Germania în anul 1995. Acestea au reprezentat primul material rulant nou al CFR după 1989.
In Germania cele doua vagoane ale ramelor automotoare au clase diferite: vagoanele motor sunt Clasa 628, iar vagoanele remorci sunt Clasa 928.
CFR Călători le-a avut numerotate după cum urmează 92-0101-3 si 92-0102-1. Conform Wikipedia, Seria 628.4 a fost construita intre 1992-1996, ceea ce confirma informatiile conform carora cele doua automotoare au fost construite in 1995. Totusi, in fotografia de mai jos din 1997 unul dintre automotoare apare cu afisaj nemtesc si sigla DB acoperita de un autocolant cu CFR. Un alt aspect ciudat este numarul automotorului, respectiv 928-680-8. Deduc ca au fost construite pentru DB si numerotate ca atare pentru Germania din fabrica. Posibil comanda CFR a fost una urgenta si nu s-a mai asteptat construirea a doua noi automotoare, ci pur si simplu le-au extras din lotul pentru DB. Poate voi stiți pe unde se află astăzi și, desigur, în ce stare se află aceste prezente discrete ale CFR Calatori.
1997-03-27 Bucarest 928-680 ex DB by Steamandrock, on Flickr
Autor: Steamandrock - Fabrice Lanoue
Intre timp, operatorul privat Interregional Călători (Via Terra Spedition) a adus in 2016 doua (in Romania au intrat 3, dar nu cunosc daca al treilea este tot al lor) astfel de automotoare SH. Acestea inca pastreaza numerotarea din Germania.
Colegul Norbi din Bistrita a surprins automotorul 481 in staţia Susenii Bârgăului in Septembrie 2016. Postez si aici fotografiile sale.
- Bogdan Ciorascu
-
Posted:
-
Re: Automotoare clasa 92 (VT628/928 - CFR si Interregional)
Bogdan Ciorascu
Cred ca zac pe la Jibou dar nu sunt sigur 100%. Revin cu info.
Cred ca zac pe la Jibou dar nu sunt sigur 100%. Revin cu info.
- shoppy
-
Posted:
-
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Automotoare clasa 92 (VT628/928 - CFR si Interregional)
BodoMinea
Am aflat de pe alte două forumuri faptul că aceste automotoare din parcul activ al InterRegional/ViaTerra/Regional sunt închiriate de acest operator de la DB. Asta ne clarifică și de ce sunt încă înregistrate în Germania, și de ce probabil nu vor suferi modificări majore.
Nu sunt sigur dacă aceste automotoare diesel vor rămâne după cei 5-6 ani din contract în proprietatea ViaTerra sau se vor întoarce la compania mamă, luând în calcul faptul că DB Regio și alți operatori din acea parte a Europei s-au împroprietărit cu o mulțime de Siemens Desiro, Bombardier Talent, Stadler FLIRT...
În orice caz, DB Regio încă operează și „pe teren propriu” astfel de unități, pe liniile neinteroperabile desigur.
Sursa: @russendiesel, Instagram
Ce este interesant este că nemții au pus într-unele din aceste trenuri... automate de vânzare a biletelor, după modelul riguros cu care ne-au obișnuit - ca să te asiguri că lumea plătește, mai întâi te asiguri că au toate opțiunile și facilitățile necesare pentru a plăti contravaloarea serviciului oferit.
Am aflat de pe alte două forumuri faptul că aceste automotoare din parcul activ al InterRegional/ViaTerra/Regional sunt închiriate de acest operator de la DB. Asta ne clarifică și de ce sunt încă înregistrate în Germania, și de ce probabil nu vor suferi modificări majore.
Nu sunt sigur dacă aceste automotoare diesel vor rămâne după cei 5-6 ani din contract în proprietatea ViaTerra sau se vor întoarce la compania mamă, luând în calcul faptul că DB Regio și alți operatori din acea parte a Europei s-au împroprietărit cu o mulțime de Siemens Desiro, Bombardier Talent, Stadler FLIRT...
În orice caz, DB Regio încă operează și „pe teren propriu” astfel de unități, pe liniile neinteroperabile desigur.
db_regio.png (328.22 KB; downloaded 9809 times)
Sursa: @russendiesel, Instagram
Ce este interesant este că nemții au pus într-unele din aceste trenuri... automate de vânzare a biletelor, după modelul riguros cu care ne-au obișnuit - ca să te asiguri că lumea plătește, mai întâi te asiguri că au toate opțiunile și facilitățile necesare pentru a plăti contravaloarea serviciului oferit.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Re: Automotoare clasa 92 (VT628/928 - CFR si Interregional)
Andrei Andraș
Astăzi, 628 463-8 D-IRC a efectuat probe pe distanța Brașov - Augustin - Brașov, după ce a avut parte de revizie la Marub Brașov.
Astăzi, 628 463-8 D-IRC a efectuat probe pe distanța Brașov - Augustin - Brașov, după ce a avut parte de revizie la Marub Brașov.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Automotoare clasa 92 (VT628/928 - CFR si Interregional)
Utilizator anonim
628 482 in Oradea.
628 482 in Oradea.
DSC_4877.JPG (282.09 KB; downloaded 9320 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Automotoare clasa 92 (VT628/928 - CFR si Interregional)
PTMZ
Cele 2 automotoare CFR fuseseră concepute pentru DB și aduse la teste în România. Din ce am găsit pe trenuletz.forumz.ro CFR le-a cumpărat de la DB, iar acesta din urmă a cumpărat următoarele 2 produse.
Totusi, in fotografia de mai jos din 1997 unul dintre automotoare apare cu afisaj nemtesc si sigla DB acoperita de un albtipild cu CFR. Un alt aspect ciudat este numarul automotorului, respectiv 928-680-8. Deduc ca au fost construite pentru DB si numerotate ca atare pentru Germania din fabrica. Posibil comanda CFR a fost una urgenta si nu s-a mai asteptat construirea a doua noi automotoare, ci pur si simplu le-au extras din lotul pentru DB
Cele 2 automotoare CFR fuseseră concepute pentru DB și aduse la teste în România. Din ce am găsit pe trenuletz.forumz.ro CFR le-a cumpărat de la DB, iar acesta din urmă a cumpărat următoarele 2 produse.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Automotoare clasa 92 (VT628/928 - CFR si Interregional)
Utilizator anonim
449, 493 si 664 in Cluj Napoca, si o imagine cu interiorul. Foarte comode si silentioase la mers.
449, 493 si 664 in Cluj Napoca, si o imagine cu interiorul. Foarte comode si silentioase la mers.
DSC_4369.JPG (167.43 KB; downloaded 8450 times)
DSC_4370.JPG (160.69 KB; downloaded 8416 times)
DSC_4392.JPG (181.23 KB; downloaded 8446 times)
20190518_145816.JPG (165.72 KB; downloaded 8412 times)
20190518_145822.JPG (167.98 KB; downloaded 8406 times)
20190518_165124.JPG (157.38 KB; downloaded 8409 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Automotoare clasa 92 (VT628/928 - CFR si Interregional)
PTMZ
Da, tot IRC. De asemenea, la Jibou existau prin aprilie, când am trecut pe acolo, 2 Düwag-uri cu scheme de vopsire diferite, unul cu "trenul centenarului", folosit pe Jibou - Baia Mare, și unul vopsit într-o schemă originală a Interregional Călători, folosit pe Cluj Napoca - Jibou.
Da, tot IRC. De asemenea, la Jibou existau prin aprilie, când am trecut pe acolo, 2 Düwag-uri cu scheme de vopsire diferite, unul cu "trenul centenarului", folosit pe Jibou - Baia Mare, și unul vopsit într-o schemă originală a Interregional Călători, folosit pe Cluj Napoca - Jibou.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Automotoare clasa 92 (VT628/928 - CFR si Interregional)
Utilizator anonim
Da, nu cunosc statutul exact al ramelor, dar DB ar fi actionar la IRC si asa se explica utilizarea acestor rame la noi.
Da, nu cunosc statutul exact al ramelor, dar DB ar fi actionar la IRC si asa se explica utilizarea acestor rame la noi.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Automotoare clasa 92 (VT628/928 - CFR si Interregional)
punmeister
Poate vine DB si cu niste rame ICE TD
Poate vine DB si cu niste rame ICE TD
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Automotoare clasa 92 (VT628/928 - CFR si Interregional)
ByOnu
Acestea ar fi pentru Romania, cinci bucati. Minutul 05.40.
Acestea ar fi pentru Romania, cinci bucati. Minutul 05.40.
- Robert
-
Posted:
-
Re: Automotoare clasa 92 (VT628/928 - CFR si Interregional)
Robert
Astăzi am fost cu trenul lui Moș Crăciun, o tradiție ce datează din 2015 conform spuselor celor de la IRC. Trenul circulă zilnic pe relația Cluj-Napoca - Huedin și retur.
Trenul așteaptă copiii la linia 1, iar controlorii îmbrăcați în Moș Crăciun îi întâmpină pe cei mici. Biletele sunt ștampilate cu ștampila roșie de la Moș Crăciun și toată lumea e gata de drum. Călătoria durează un pic peste 2 ore, călătorie lină, cu căldură, colinde și surprize pentru cei mici. Personal amabil. Este inclusiv un polițist pe parcursul călătoriei.
O inițiativă lăudabilă.
PS: din păcate nu pot atașa poza, îmi spune că mi-am depășit porția. Nu știu ce să fac în privința acestui aspect.
Astăzi am fost cu trenul lui Moș Crăciun, o tradiție ce datează din 2015 conform spuselor celor de la IRC. Trenul circulă zilnic pe relația Cluj-Napoca - Huedin și retur.
Trenul așteaptă copiii la linia 1, iar controlorii îmbrăcați în Moș Crăciun îi întâmpină pe cei mici. Biletele sunt ștampilate cu ștampila roșie de la Moș Crăciun și toată lumea e gata de drum. Călătoria durează un pic peste 2 ore, călătorie lină, cu căldură, colinde și surprize pentru cei mici. Personal amabil. Este inclusiv un polițist pe parcursul călătoriei.
O inițiativă lăudabilă.
PS: din păcate nu pot atașa poza, îmi spune că mi-am depășit porția. Nu știu ce să fac în privința acestui aspect.
📖 Pagination options