Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Vederi vechi din București

360 posts, 171121 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 26
 
 

📖 Pagination options
Re: Vederi vechi din Bucuresti nokia2110

Da, că întorceau la P-ţa Victoriei. Cred că între 1954 şi 1956 linia 81 a fost prelungită la Gara de Nord.

 


Re: Vederi vechi din Bucuresti Dominatrix

Interesant. Eu tot timpul am trait cu impresia ca initial (din 1949 pana la prelungirea traseului pana la Gara de Nord), troleibuzele liniei 81 intorceau in bucla din Piata Victoriei, de pe coltul intersectiei Bd. 1 Mai/Sos. Nicolae Titulescu, care pana la marile sistematizari din anii '80 avea o forma de "V" ascutit. Asa cum am schitat rapid in imaginea atasata, acolo era o bucla de intoarcere pentru troleibuze ( complet inchisa si fara macazuri :!: ) care la nevoie putea sa fie folosita pentru intoarcere in oricare directie, mutand manual captatorii. Pe Kiseleff intre Monetariei si Muzeul Antipa nu (mai) exista retea de troleibuz.
81-victoriei.jpg (28 KB; downloaded 8940 times)

 


Re: Vederi vechi din Bucuresti nokia2110

Eu aveam impresia că troleibuzele intrau pe Kiseleff pe ambele sensuri şi întorceau în buclă la P-ţa Victoriei (mai ales că în "Scînteia" din 1949 nu se menţionează nimic de bucla de întoarcere Kiseleff - 1 Mai - Monetăriei/Bis. Izvorul Tămăduirii). Dar probabil acest tip de întoarcere ar fi fost greu de făcut. Plus că Primul Electrician al Ţării probabil nu vroia nici troleibuze direct prin P-ţa Victoriei (dovadă ocolul ăla tâmpit făcut de troleibuzele liniilor 82 şi 83). Bucla aia de care pomeneşti tu probabil era folosită în cazuri de cazuri speciale.

 


Re: Vederi vechi din Bucuresti Dominatrix

Apropo de incrucisari tw-tb si tb-tb:
Monografia RATB (pagina 103) wrote:
În perioada 1950-1951 s-au realizat primele încrucişări tramvai - troleibuz, iar în anul 1957 s-a construit şi montat primul macaz electric în zona Hipodrom - Casa Scânteii.
Are cineva idee unde s-au montat incrucisari tramvai-troleibuz in 1950-1951? Ca la acea vreme nu exista decat linia 81 de troleibuz, iar traseul nu intersecta nicaieri reteaua de tramvai, din cate stiu eu.

 


Re: Vederi vechi din Bucuresti nokia2110

Singura încrucişare tramvai-troleibuz care a fost realizată înainte de 1954-1956 a fost făcută în 1949 la intersecţia Şos. Kiseleff cu Str. Arhitect Ion Mincu, adică la Rondul I, că acolo întorcea tramvaiul 20. Cred că sunt şi ceva erori prin cartea aia.
Dominatrix, pot să folosesc desenul făcut de tine pe un alt forum?

 


Re: Vederi vechi din Bucuresti Dominatrix

Este posibil sa fie vorba si de o greseala. Intr-adevar, uitasem de traseul tramvaiului 20. Bineinteles ca poti folosi desenul, ca doar nu e cine stie ce mare "opera artistica" sa am drepturi de copyright pentru el... :lol:

 


Re: Vederi vechi din Bucuresti rosetti61

O fotografie din zona Rahova-Uranus, vestigiu al unei foste linii de tramvai - pare a fi cale simpla ori celalalt fior de la trotuar nu se vede fiind acoperit de pamant. Poza e facuta de langa o incrucisare CF (se si vede o bucata de sina in coltul pozei) vedere cel mai probabil spre Calea Rahovei. Anul ei e 1982-1983

Doua cu vehicule utilitare ITB+una cu lucrari de canalizare in piata Universitatii la 1945.
RahovaUranus1982.JPG (62.75 KB; downloaded 8809 times)
depanare mtd.jpg (365.96 KB; downloaded 8804 times)
utilitar itb.jpg (500.67 KB; downloaded 8801 times)
universitate_45.jpg (215.26 KB; downloaded 8809 times)

 


Re: Vederi vechi din Bucuresti Dominatrix

Prima fotografie este facuta la intersectia strazilor Uranus si Gheorghieni. In departare se vede Piata Cosbuc (actuala Piata de Flori), in dreapta strada Gheorghieni, pe langul zidul fostei vami Antrepozite. Linia de tramvai era evident dubla pe acolo, dar firul spre Rahova fusesese scos partial.
Linia ferata este cea construita special intre Vama Antrepozite si santierele de la Casa Poporului si Casa Stiintei si Tehnicii, care traversa oblic intersectia strazilor Gheorghieni, Uranus si Sabinelor, pe un teren viran, care azi nu mai exista. Linia ferata a disparut complet abia in 1998 - 1999 dar nu mai era folosita de prin 1996 sau 1997. Curios ca pana la scoaterea liniei, in curtea santierului de la Casa Stiintei si Tehnicii, au stat cativa ani abandonate doua vagoane de marfa acoperite.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Vederi vechi din Bucuresti Dr2005

În ultima poză, al treilea vagon pare un fost vagon motor ,,chelit" de echipamente. S-au folosit astfel de vagoane pe post de remorci?

 


Re: Vederi vechi din Bucuresti rosetti61

Tramvaie si demonstranti - imagini de pe http://art-historia.blogspot.com/2012/0 ... giale.html, povestea din link potrivindu-se vremurilor tumultuoase actuale prin care trecem.
IMGP3170.JPG (281.61 KB; downloaded 8679 times)
IMGP3162 copy.jpg (249.32 KB; downloaded 8681 times)
IMGP3167.JPG (299.63 KB; downloaded 8678 times)

 


Re: Vederi vechi din Bucuresti nokia2110

Otobelul de intervenţii este un "M.T.D. (Mao Tze-Dun) (Vulcan)".

 


Re: Vederi vechi din Bucuresti Dominatrix

Are cineva idee unde este facuta prima fotografie?

 


Re: Vederi vechi din Bucuresti nokia2110

Posibil la Palatul de Justiţie.
Ceva interesant şi pe aici: http://armyuser.blogspot.com/2010_03_01_archive.html

 


Re: Vederi vechi din Bucuresti rosetti61

Arne Lind, Bucuresti 1974 http://bukresh.blogspot.com/2012/02/arn ... arest.html
t 4581.jpg (66.29 KB; downloaded 8810 times)


Sandra Kaufman, tot 1974 http://bukresh.blogspot.com/2012/02/buc ... ufman.html
statie.jpg (92.17 KB; downloaded 8808 times)

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 26
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2411 forum members have written 432880 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use