Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: De la ITB la RATB mai bine sau mai rău?

94 posts, 50984 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau? Dominatrix

Iti dai seama ca era o gluma cu desfiintarea lui 25, dar avand in vedere experientele din ultimii ani, poate nu ar fi chiar imposibil sa se mearga pe varianta cea mai proasta. Legat de linia spre Cet Vest, parerea mea (subiectiva) este ca tramvaiul pe acolo nu se justifica atat timp cat linia se opreste la Cet Vest, iar Bd. Timisoara se termina precum elefantul fara coada, adica brusc. Cam cati calatori (pasionatii de tramvaie nu se pun la socoteala :D ) ati vazut in tramvaiul 47/48 cat timp traseul era functional? Desigur, daca s-ar face strapungerea Bd. Timisoara in Sos. de Centura, cu tot cu prelungirea liniei de tramvai si s-ar amenaja un Park-and-Ride la capatul traseului, eventual si un "terminal intermodal" pentru unele dube preorasenesti, asa cum de fapt se si tot bate apa in piua de cativa ani incoace, dar nu s-a gasit niciodata finantare pentru realizarea proiectului, probabil ca lucrurile ar sta cu totul altfel in ceea ce priveste rentabilitatea traseului de tramvai. Pana atunci, autobuzele care ajung la Cet Vest cred ca sunt suficiente.

 


Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau? radu73

Tom wrote:
Dominatrix wrote:
Si ce faci daca pe cealalta linie e un 25 care are inaintare de exemplu? Asta vroiam sa zic: 3 trasee cred ca sunt prea multe pentru capacitatea unei bucle cu doua linii. Poate ar fi cazul sa sa desfiinteze una din ele cand e gata Uranusul. De exemplu 25. :twisted: Doamne Fereste!
Nu, sa duca 8 sau 25 la CET Vest.


La frecventa care o are linia 35 ar fi de dus la CET Vest ...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau? Dr2005

Cea mai ,,lipsită de utilitate" linie din Militari e 8, poate aia ar trebui dusă la C.E.T. Vest şi să rămână 25 şi 35. 35 oricum face mai puţin de la Autobaza Militari la Basarab decât 62 la Gara de Nord. Evident, din cauza asta au închis accesul în Gara de Nord din Basarab.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau? Tom

La traficul de camioane din zona aia, nu inteleg de ce au mentinut tramvaiul pe margine, tinand cont de ce se intampla in intersectia cu Timisoara sau ce bulevard e acolo. Daca se realizeaza strapungerea pana la soseaua de centura si eventual daca mai rasare pe acolo vreo shoppingarie, lucrurile s'ar mai schimba, dar linia de tramvai ar trebui mutata pe margine ca in zona depoului Militari. In cel mai rau caz, pe mijloc.

 


Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau? Dominatrix

Din pacate, nici in PUZ, nici in indicatorii tehnico-economici de modernizare si strapungere a bulevardului Timisoara in Soseaua de Centura nu se mentioneaza o vorbulita despre linia de tramvai. Mai nou, nici un traseu de tramvai nu mai ajunge la Cet Vest. Deci cred ca in conditiile in care niciodata tramvaiul in zona respectiva nu a fost o prioritate, din cauza numarului foarte redus de calatori, se pare ca viitorul NU suna bine pentru transportul cu tramvaiul in zona aia.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau? Dr2005

Iată câte tramvaie de pe linia 1 trec în 45 de minute pe la Basarab... remarcaţi intervalele demne de o capitală europeană:
1.png (5.06 KB; downloaded 5765 times)

 


Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau? Goldmund

Imi permit o mica concluzie:
- s-a dus perioada de glorie a ITB-ului odata cu instaurarea si formarea unei democratii in Romania. Acum putem critica totul, fara menajamente, fara nici un fel de cenzura, totul.
Dar nici nu mai doreste nimeni 'epoca de aur' inapoi(sper), cu frigul cumplit din tramvaie(si nu numai), motorina lipsa pentru autobuze, lipsa pieselor de schimb acuta care facea ca dintr-un parc auto de mii autobuze, nici macar o treime sa mearga...
- faptul ca acum sunt inscrise doar in Capitala mai mult de un milion de autovehicule, e clar ca multi aleg sa mearga la cumparaturi/servici cu automobilul propriu/firma.
3-cand a inceput constructia Metrou Bucuresti(era in primavara lui 1975 si nu cum am citit oficial in toamna aceluiasi an!! - de unde stiu? Eu locuiam pe o straduta care dadea chiar la Piata Opera Romana, in 'chei'. In primavara lui 1975 s-a inceput cu defrisarea vegetatiei abudente de pe malul drept al Dambovitei. Cand au venit baietii cu masuratorile topo, i-am intrebat pe ingineri daca e adevarat ca o fac pentru constructia metroului - mi-au raspuns inoficial ca da. Prin mai 1975 deja malul era 'atacat de buldozere pentru 'tunel'(se lucra deschis, apoi se turnau placile de beton-armat; cand au venit inundatiile catastrofale din 1975 iunie - puteti citi in presa de atunci - lucrarile au fost stopate, Dambovita ajungand pana in poduri! Asta e adevarul), proiectantii si directorii de atunci au spus o chestie inteligenta:
"constructia metroului bucurestean nu se va incheia niciodata, pentru ca nici in orasele care au metrou de zeci de ani inca nu s-au incheiat cu proiectele si santierele lpentru noi si noi tronsoane"
E normal ca mai sunt necesare inca cateva sute km de metrou prin Bucuresti/imprejurimi, dar deocamdata avem cat avem, iar transportul in comun de suprafata nu poate face fata la o populatie de doua milioane loc, cu toate autoturismele existente....Diferenta esentiala este ca acum omul are de ales, iar autobuzele si troleibuzele sunt la nivel UE! - niciodata in trecut Bucurestiul nu a avut autobuze la acest nivel!

 


Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau? Lohengrin

Acum când viitorul luminos al RATB-ului ne apare în toată splendoarea, să stăm cum vrem, dar să judecăm drept. Ne-am dorit transport civilizat, dar am uitat sau am ignorat că este subfinanțat, fraudat și grevat de o groază de gratuități, acordate pe criterii care mai de care. Factorul politic a pus și el vârtos și deloc dezinteresat umărul la starea de fapt (da, firmele ”salvatoare” care vor apărea în loc sau în completare sunt ALE LOR!!!) Chiar și dacă s-ar astupa hemoragia prin vânzarea terenurilor depourilor V. și V.L. de exemplu, e doar o soluție de moment, în condițiile în care Regia nu va începe să fie ”pe plus” prin mijloace proprii. Ce putem face ? Mă îndoiesc că vor ieși în stradă 100 000 de revoltați de starea jalnică a transportului public, deși s-ar cuveni să iasă chiar mai mulți. În nemișcarea generală, vom zice mersi că 1-2 întreprinzători vor continua - sau vor primi licențe fresh - să dubleze cu succes linii (sau în curând foste linii) RATB (exemplul care îmi vine este 715). Noapte bună !

 


Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau? AlexD

Mie mi-e dor doar de 2 lucruri, autobuzele articulate si V2A  :popa:

 


Re: De la ITB la RATB mai bine sau mai rau? Goldmund

AlexD wrote:
Mie mi-e dor doar de 2 lucruri, autobuzele articulate si V2A  :popa:

Autobuze articulate vei vedea in momentul in care primaria si RATB vor fi conduse de oameni care nu mai asteapta mita, spaga. Decat trei articulate, comanzi cinci pe care iei mai multa spaga, probabil. Asta e !
V2A? Mie mi-e dor de...viitor,


[/quote]

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419403 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use