MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Monitorizarea lucrarilor

39 posts, 21077 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Monitorizarea lucrarilor subway guru

misterr wrote:
subway guru wrote:
1. Nu exista 'excavatie subterana' care sa nu provoace 'deplasari' chiar si pentru simplul motiv ca se produce o 'detensionare' a starii initiale de eforturi...indiferent ce ai face se produce o mica 'perturbare'... :ugeek:
Mersi de explicație. Eu trăiam cu ideea că capul TBM-ului cu front închis intră... „fest”, ca să zic așa, excavînd și scoțînd materialul exact pe diametrul tunelului, și punînd imediat inelele, fără să producă detensionarea stării inițiale de eforturi. Din ce zici, înțeleg că nu e chiar așa. Rămîne de detaliat comparația, din punctul ăsta de vedere, cu scutul semimecanizat folosit înainte (cu front deschis).
subway guru wrote:

Ia cu atentie 'la mana' informatiile deja puse despre TBM si priveste numai 'diametrele exterioare' ale diverselor parti ale 'sculei' si...mai vorbim! :mrgreen:

 


Re: Monitorizarea lucrarilor subway guru

andrei11 wrote:
M 7 cica va ajunge de la Unirii la Mosilor, pe un traseu oarecare, neputand urmari o trama stradala decat aproximativ si numai pe un sens.
La ce adancime se preconizeaza a se trece cu TNB - urile pe acolo ?
As dori si eu un raspuns din acesta general, o valoare cat de cat, sa nu ma luati acum ca trebuie SF si restul.
Precizez ca nu detin nici o casa / bloc in zona, ma interesa asa, de amorul artei.

off-topic:
M7...deocamdata...un pod prea indepartat...hai  sa ne limitam la M4+M5+M6...ca e destul...PPP+vise...alta data...

 


Re: Monitorizarea lucrarilor misterr

subway guru wrote:
Ia cu atentie 'la mana' informatiile deja puse despre TBM si priveste numai 'diametrele exterioare' ale diverselor parti ale 'sculei' si...mai vorbim! :mrgreen:
Glumești... pozele puse de tine sînt micșorate atît de mult încît nu se pot citi cotele...



TBM.jpg (140.01 KB; downloaded 5964 times)




Singurele informații lizibile sînt cele din slide-uri:

Front shield (diameter)         6540mm
Centre shield (diameter)       6530mm
Tail skin (diameter)              6520mm

Ø6540 SHIELD WITHOUT HARDFACING
Ø6630 OVERCUTTER WITH HARDFACING

Din toate astea rezultă că diametrul cel mai mare îl are capul tăietor (cum e și logic să fie), toate elementele care vin în urma lui au diametre mai mici.
Vrei să spui că diametrul exterior al inelelor, după montarea lor, este mai mic decît diametrul interior al tunelului săpat și pămîntul se surupă?
Din ce am văzut, segmentele de inel, cînd se montează, sînt presate „against the wall”...

 


Re: Monitorizarea lucrarilor subway guru

Inelele pt TBM au diametrul interior de 5,70m si grosime de 30cm...
Nu se 'surupa' daca faci 'umplerea' la timp, dar se 'detensioneaza' terenul...
La fel si in frontul de lucru, daca scoti pamant 'd'an boulea', faci 'gaura'...si 'aratura' la suprafatza...
Intre TBM si 'scutul traditional' nu exista 'diferentze existentziale', doar ca la TBM totul e controlat si super-controlat pe compushter, la scut e la mana 'lopatushilor'...
Segmentele (boltzarii) sunt presate 'against the' diametrul interior al virolei...nu 'against the earth'...

 


Re: Monitorizarea lucrarilor misterr

Ahaaa... începe să se facă lumină. Merçi beaucoup.
Și totuși:
subway guru wrote:
Segmentele (boltzarii) sunt presate 'against the' diametrul interior al virolei...nu 'against the earth'...
Inelele pt TBM au diametrul interior de 5,70m si grosime de 30cm...
Virola = partea din spate a TBM-ului, care pleacă odată cu el?
Atunci:

6540 - (5700 + 2×300) = 240 = 2×120          Ăsta ar fi spațiul rămas de umplut?
subway guru wrote:
Nu se 'surupa' daca faci 'umplerea' la timp, dar se 'detensioneaza' terenul...
Și cu ce se face umplerea asta?
subway guru wrote:
Intre TBM si 'scutul traditional' nu exista 'diferentze existentziale', doar ca la TBM totul e controlat si super-controlat pe compushter, la scut e la mana 'lopatushilor'...
???
TBM -> front închis -> mulți kN împing în capul tăietor. Poate lucra în orice „noroi”
scut semimecanizat -> front deschis / lopătuși
Or fi pe undeva poze (că film ar fi deja prea mult) cu cum se lucra pe vremuri cu scutul?

P.S. Cred că ar trebui mutate la Despre TBM-uri (Tunnel boring machine)

 


Re: Monitorizarea lucrarilor subway guru

Virola='fusta' scutului, partea din spate a corpului central, la adapostul careia se monteaza inelul de boltzari...
Umplerea se face cu 'injectzie' de smack pe baza de ciment repede intaritor, la exteriorul inelului...
Ala e 'spatiul de umplut', daca nu s-a 'micsorat' intre-timp...'detensionat'...
TBM EPB= 'earth pressure balanced', frontul e tinut in 'contra presiune' de pamant si aer comprimat...
Scut semimecanizat= front 'deschis', apa coborata sub vatra tunelului, in front 'lopatushii'...care sapa cat cred ei 'de cuviintza'...pe 'sertare'...cand nu sapa destul...obtii 'umflari' la suprafatza, in fatza frontului de lucru al scutului, daca-i apuca 'entuziasmul' ai 'tasari' la greu...dupa care vin 'injectoristii', daca-s lenesi, nu umplu mai nimic, daca-s harnici, tzipa 'lopatushii' ca-i tzin in loc...
P.S.
Poze gasesti pe net, 'la kilogram'...
Ai doua zone 'de atentzie', frontul si 'coada' (tail) de aici provin tasarile...

 


Re: Monitorizarea lucrarilor misterr

S-a făcut lumină în tunel pentru 1000 de ani de-acu'ncolo! Săru'mîna!

 


Re: Monitorizarea lucrarilor subway guru

Ce tzi-am povestit despre scutul 'semimecanizat' e valabil si la EPB-TBM, doar ca nu mai e la mana 'lopatushilor & injectorishtilor' e la mana...compushterului...
De aia tzi-am zis ca 'ideologic' nu e o diferentza 'existentziala', singurul element total 'diferit' e ca TBM-ul stie sa sape si 'pe sub apa'...dar si un 'scut' cu aer comprimat ar face la fel...cu problemele de protectia muncii aferente...

 


Re: Monitorizarea lucrarilor subway guru

De vineri 25mai a intrat in functiune sistemul de monitorizare in timp real pe zona Valea Ialomitei... :mrgreen:
'M.u.i.e' la toate 'labele triste' ce pretind ca nu li-se mai inchide usa la baie din cauza metroului...cadea-le-ar tencuiala-n cap de neghiobi... :ugeek:

 


Re: Monitorizarea lucrarilor ByOnu

De ce?

Ti se pare normal sa te trezesti cu o macara in balcon?

Aici 'nu-mi mai place de tine'... :geek:

 


Re: Monitorizarea lucrarilor alex230ro

mda prin comentul de mai sus domnul subway si-a dat cu firma in cap. :lol:

 


Re: Monitorizarea lucrarilor andrei11

Subway, nu ai formulat corect fraza.
Daca se monitorizeaza deplasarile, nu se intelege din text ca ele nu exista !
Asadar asteptam formularea corecta :
Din monitorizarea deplasarilor terenului in zona "V.I." rezulta ca acestea ( deplasarile ) nu exista sau ca nu pun in pericol structura blocului.
Ceea ce pot sa-ti spun ferm este ca vibratii au fost in momentul in care s-a sapat pentru PM. ( Vorbesc strict de zona V.I.). Din sursa foarte sigura !

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Monitorizarea lucrarilor Dr2005

Vibraţiile astea tind să aibă un efect cam ,,neplăcut" asupra construcţiilor din jur.

 


Re: Monitorizarea lucrarilor subway guru

Hai sa ne lamurim, ca vad cat am lipsit ca v-ati lasat luati de 'clabucii' ProTv...
@ByOnu:
Singurul lucru real din toate cele zise e 'incidentul' cu macaraua...'evenimentul' a avut loc in noiembrie anul trecut...cand macaragiul 'a sters' cu bratul macaralei un balcon...daca din 'intalnirea' dintre un bratz de macara si un bloc credeti ca cedeaza blocul...sunteti cel putin naivi...iar bratul n-a avut nimic... :o
@alex230ro:
Nu mi-am dat cu nimic in cap, am avut grija sa ma protejez de astfel de imbecilitati cu cel mai modern sistem de monitorizare... ;)
@andrei11:
Tasarile masurate sunt...zero!
Asociatiile de locatari din toate blocurile au fost informate despre acest lucru si s-a transmis tuturor si o scrisoare oficiala impreuna cu ultima fisa de masuratori...ca sa nu-si mai faca ganduri si griji...
Vibratii??? Daaa!!! la fel de 'mari' ca la trecerea troleibuzului pe strada...
Sursa ta 'sigura' e un 'psiho...' care se crede pe vremea lu' raposatul si ar vrea sa-i dea Metrorexul casa noua gratis pe motiv ca se construieste metroul pe strada lui... :lol:  :lol:  :lol:
@Dr2005:
Singurul 'efect neplacut' e doar zarva de pomana... :mrgreen:

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420552 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use