MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Monitorizarea lucrarilor

39 posts, 20957 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Monitorizarea lucrarilor subway guru

Si pt ca urmarirea lucrarilor nu e deloc lasata 'la voia intamplarii', un subiect nou...si extrem de interesant, palpitant si de...'high tech'...
Monitorizarea lucrarilor se face 'incrucisat'...
Constructorul monitorizeaza lucrarile proprii si imprejurimile de 'proximitate'...
Ansamblul lucrarilor e monitorizat si supravegheat pe scara larga de o firma de renume...SolData...
Despre Soldata...vezi 'palmaresul' si ultima 'isprava' aici:
http://tunneltalk.com/Company-News-Feb1 ... -drive.php

 


Re: Monitorizarea lucrarilor subway guru

Prezentarea sistemului:
dms1.jpg (36.44 KB; downloaded 7900 times)
dms2.jpg (37.56 KB; downloaded 7900 times)
dms3.jpg (53.13 KB; downloaded 7899 times)
dms4.jpg (45.79 KB; downloaded 7902 times)
dms5.jpg (43.05 KB; downloaded 7899 times)
dms6.jpg (44.24 KB; downloaded 7900 times)
dms7.jpg (33.38 KB; downloaded 7900 times)
dms8.jpg (34.29 KB; downloaded 7902 times)
dms9.jpg (56.19 KB; downloaded 7900 times)
dms10.jpg (62.53 KB; downloaded 7903 times)

 


Re: Monitorizarea lucrarilor subway guru

.....
dms11.jpg (41.25 KB; downloaded 7887 times)
dms12.jpg (60.85 KB; downloaded 7891 times)
dms13.jpg (38.09 KB; downloaded 7887 times)
dms14.jpg (54.28 KB; downloaded 7888 times)
dms15.jpg (49.82 KB; downloaded 7892 times)
dms16.jpg (43.23 KB; downloaded 7887 times)
dms17.jpg (75.75 KB; downloaded 7884 times)
dms18.jpg (41.82 KB; downloaded 7885 times)
dms19.jpg (52.66 KB; downloaded 7884 times)

 


Re: Monitorizarea lucrarilor subway guru

.....
dms20.jpg (36.54 KB; downloaded 7869 times)
dms21.jpg (61.96 KB; downloaded 7877 times)
dms22.jpg (29.82 KB; downloaded 7871 times)
dms23.jpg (26.44 KB; downloaded 7872 times)
dms24.jpg (68.94 KB; downloaded 7875 times)
dms25.jpg (20.84 KB; downloaded 7871 times)
dms26.jpg (21.76 KB; downloaded 7870 times)
dms27.jpg (24.82 KB; downloaded 7866 times)
dms28.jpg (26.12 KB; downloaded 7868 times)
dms29.jpg (29.15 KB; downloaded 7866 times)

 


Re: Monitorizarea lucrarilor subway guru

....
Metrorex & Consultantii...vegheaza...pentu ca sa nu sufere nici o constructie adiacenta, mai mult sau mai putin apropiata de lucrari...
Metroul...NU DEMOLEAZA SI NU AFECTEAZA CLADIRILE!!!
Sistemul global de monitorizare a lucrarilor e cel mai avansat...din lume, la ora asta!
dms30.jpg (29 KB; downloaded 7865 times)
dms31.jpg (23.88 KB; downloaded 7864 times)
dms32.jpg (26.8 KB; downloaded 7864 times)
dms33.jpg (29.18 KB; downloaded 7865 times)
dms34.jpg (33.66 KB; downloaded 7865 times)
dms35.jpg (45.44 KB; downloaded 7866 times)
dms36.jpg (37.03 KB; downloaded 7867 times)

 


Vine valu'... cade malu'!!! misterr

Foarte interesant... Și începe să se vadă legătura cu ce întrebam eu aici. Deci nu băteam cîmpii cu surpările...



dms8.jpg (34.29 KB; downloaded 7752 times)




Era de așteptat să se lucreze așa, avînd la dispoziție tehnologia actuală. Se apropie de specializarea mea - sisteme de măsurare / achiziții de date (există o asemenea specializare în cadrul Facultății de Electrotehnică).

Ce nu mi-e clar mie:

1. De ce apar aceste deplasări ale solului în cazul lucrului cu TBM-urile moderne? Eu îmi imaginam că ele excavează exact pe diametrul necesar, pun imediat inelele, și atunci solul nu are de ce să „lucreze” (spre deosebire de scuturile semimecanizate, cu care se săpa destul de „aproximativ”)

2. Cînd se lucrează cu TBM-urile, se pleacă la drum cu un proiect foarte precis, realizat pe baza studiilor geotehnice. TBM-ul sapă, sapă, exact pe „drumul” din proiect, nici mai la stînga nici mai la dreapta, iar sistemul prezentat de tine realizează permanent „monitorizarea” eventualelor deplasări (după cum îi spune și numele), dar nu el „ghidează” TBM-urile, și nu poate interveni cu nimic cînd apare ceva. Uitîndu-mă la slide-ul ăsta:


dms36.jpg (37.03 KB; downloaded 7752 times)



mă întrebam: cum poate acest sistem să ducă la o asemenea scădere a ratei de colaps, din moment ce el nu intervine cu nimic „din mers” în traseul TBM-urilor? E ca și cum ai spune: ”Fată, ce m-a durut burta ieri! Dar m-a trimis doctorul și mi-am făcut o ecografie, și m-am simțit mai bine. Iar azi am făcut și un RMN și mi-a trecut de tot!”
Eu credeam că aici e important în primul rînd ca studiile geotehnice să fie cît mai bine făcute, pentru a stabili cît mai corect traseul TBM-urilor, înainte de a începe efectiv săpatul (în faza de proiectare - trebuie cunoscută cît mai bine structura solului). Pentru că odată ce boroboața s-a produs, tot ce se mai poate face sînt strămutări ale populației din zona afectată, și consolidări (doamne ferește!!!)

 


Re: Monitorizarea lucrarilor subway guru

Hai sa o luam 'babeshte':
1. Nu exista 'excavatie subterana' care sa nu provoace 'deplasari' chiar si pentru simplul motiv ca se produce o 'detensionare' a starii initiale de eforturi...indiferent ce ai face se produce o mica 'perturbare'... :ugeek:
2. Monitorizarea urmareste 'efectele' in zona inconjuratoare, n-are legatura cu 'ghidonarea' TBM-ului, aia e alta 'electronica'... :shock:
3. Monitorizarea continua e o modalitate de 'early warning system', te pune 'in garda' ca 'se pregateste ceva' neplacut...
Ca sa parafrazez metafora ta, daca ai senzatia ca te imbolnavesti, trebuie sa-ti iei 'temperatura' si in caz ca ai febra, te duci repede la doctor sa-ti prescrie niste antibiotice contra 'microbului', nu astepti sa intri in 'septicemie' si sa mori cu zile (colaps)... :?
Stabilesti niste 'bareme' de avertizare si de alarmare si iei masurile de corectie din timp ca sa nu ajungi in situatii critice...
Intre noi fie vorba, si pamantul si betonul sunt tare 'cumsecade' cu oamenii 'grijuli', nu cedeaza 'brusc', dau semne de avertizare 'din timp'...totul e sa nu le ignori... :mrgreen:
In rest, fara suparare (ca nu avem de ce), restul consideratiilor tale sunt doar de...basme si parastase...pentru ca nu iau in considerare 'esenta' fenomenelor... :idea:
Nu uita fraza aia 'celebra', un individ 'avizat' face cat o mie de 'inconstienti'... :mrgreen:
Toate cele bune...si incredere 'maxima' in tehnologiile moderne, ca nu sunt 'poveshti'... :geek:

 


Re: Monitorizarea lucrarilor misterr

subway guru wrote:
1. Nu exista 'excavatie subterana' care sa nu provoace 'deplasari' chiar si pentru simplul motiv ca se produce o 'detensionare' a starii initiale de eforturi...indiferent ce ai face se produce o mica 'perturbare'... :ugeek:
Mersi de explicație. Eu trăiam cu ideea că capul TBM-ului cu front închis intră... „fest”, ca să zic așa, excavînd și scoțînd materialul exact pe diametrul tunelului, și punînd imediat inelele, fără să producă detensionarea stării inițiale de eforturi. Din ce zici, înțeleg că nu e chiar așa. Rămîne de detaliat comparația, din punctul ăsta de vedere, cu scutul semimecanizat folosit înainte (cu front deschis).
subway guru wrote:
2. Monitorizarea urmareste 'efectele' in zona inconjuratoare, n-are legatura cu 'ghidonarea' TBM-ului, aia e alta 'electronica'... :shock:
Poate nu m-am exprimat eu suficient de clar... Știu prea bine lucrul ăsta, stai liniștit că nu le confund, sigur că aia e altă gîscă. Altfel nu se mai întîlneau francezii și englezii la jumătatea drumului cu o eroare de cîțiva cm, cînd au săpat tunelul pe sub Canalul Mînecii...
subway guru wrote:
3. Monitorizarea continua e o modalitate de 'early warning system', te pune 'in garda' ca 'se pregateste ceva' neplacut...
Stabilesti niste 'bareme' de avertizare si de alarmare si iei masurile de corectie din timp ca sa nu ajungi in situatii critice...
Păi asta era întrebarea! Care sînt, mai exact, măsurile care pot fi luate în asemenea situații? Din moment ce traseul TBM-ului este clar, stabilit prin proiect, și, după cum spuneai și tu, „nu are marșarier”, ce se mai poate face cînd apare un „warning” că s-au depășit limitele stabilite pentru deplasări?
Sau, altfel spus: din tabelul ăla cu comparația între rata de colaps obținută cu și fără monitorizare, rezultă că în varianta cu monitorizare „s-au luat măsuri”. Dar care ar fi măsurile alea? Asta era întrebarea...
subway guru wrote:
incredere 'maxima' in tehnologiile moderne, ca nu sunt 'poveshti'... :geek:
Nu uita fraza aia 'celebra', un individ 'avizat' face cat o mie de 'inconstienti'... :mrgreen:
Aici ai susținere 100%, că și eu cu asta mă ocup... Deși mai aud în jurul meu că „tot mai sigur e fără calculator, fără aparate etc... cum se făcea odată... că calculatorul greșește!”
subway guru wrote:
In rest, fara suparare (ca nu avem de ce), restul consideratiilor tale sunt doar de...basme si parastase...pentru ca nu iau in considerare 'esenta' fenomenelor... :idea:
?????
Posibil, de asta te-am întrebat pe tine, pentru că stăpînești „esența fenomenelor”. Adică știi mai bine cum se comportă solul, cum e cu „tensiunile și detensionările” etc...

 


Re: Monitorizarea lucrarilor iliutu

Stau si ma intreb: acest sistem este indrodus acum. Pana acum el nu a existat (ma refer la vechile magistrale). Se va implementa si la vechile magistrale, sau nu mai este cazul ?

 


Wayback misterr

Vechile magistrale s-au construit deja, cum să mai implementezi??? Nu mai poți da timpul înapoi! Poate la tronsoanele care au mai rămas de construit din vechile magistrale - M4, racorduri...

 


Re: Monitorizarea lucrarilor iliutu

Ma gandeam ca probleme pot apare si dupa constructie ...

 


Re: Monitorizarea lucrarilor subway guru

Acest sistem 'performant' e introdus acum, dar nu inseamna ca nu s-a facut masuratori de monitorizare pe 'vechile' magistrale, doar ca masuratorile au fost facute 'manual'...
Regula a fost intotdeauna monitorizare pe toata durata constructiei+1an dupa punerea in functiune! :ugeek:

 


Re: Monitorizarea lucrarilor andrei11

1) Din cate inteleg sistemul este folosit in timpul constructiei tunelului. Dupa ce se finalizeaza tunelul si se reechilibreaza fortele din sol, nu se mai intampla nimic.
2) M 7 cica va ajunge de la Unirii la Mosilor, pe un traseu oarecare, neputand urmari o trama stradala decat aproximativ si numai pe un sens.
La ce adancime se preconizeaza a se trece cu TNB - urile pe acolo ?
As dori si eu un raspuns din acesta general, o valoare cat de cat, sa nu ma luati acum ca trebuie SF si restul.
Precizez ca nu detin nici o casa / bloc in zona, ma interesa asa, de amorul artei.

 


Re: Monitorizarea lucrarilor subway guru

Ca fapt divers, imi amintesc cu placere si mandrie si in ziua de azi de perioada 'romantica' a anilor '70, cand doi fosti 'ingineri stagiari' (actualmente mari directori) se 'catzarau' pe peretii mulati ca sa masoare tensiunile in spraitzuri si in ancoraje, cu aparatura 'de ultimul racnet' la ora aceea, doze cu coarda vibranta 'frantzuzesti', inclinometre, etc, aduse printr-un program PNUD si sub 'indrumarea' somitatilor in domeniu, regretatii prof. Marius Petrescu, prof Cismigiu, ing Nicolae Gaina (INCERC) si multi altii...sau de zecile de studii de 'zgomote & vibratii' facute cu colectivul de 'seismice' de la INCERC...ori 'tonele' de masuratori topometrice pe blocurile din vecinatatea lucrarilor, facute impreuna cu Proiect Bucuresti, la ora cand in Romania doar puteai visa la statii 'totale' cu colectare 'electronica' de date, mire de 'invar' si alte 'finetzuri, pe care doar noi le aveam, ori cu cele cateva 'nivele' electronice RDG-iste imprumutate de la Facultatea de geodezie, ori zecile de mii de masuratori de nivele ale apei in piezometre cu scule 'de conceptie proprie'...
S-a facut multa 'cercetare aplicata' la metroul Bucuresti, nu s-a mers niciodata 'orbeste'...
S-a 'monitorizat' tot ce se putea monitoriza, cu mijloacele timpului!
Acum e alta epoca si sunt alte mijloace si vrem sa fim si sa ramanem tot 'in top', high-tech...pentru ca daca 'slabesti' chingile monitorizarii risti surprize extrem de neplacute...
Ar fi multe de spus dar ma opresc aici...

 


 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419376 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use