Zona metropolitană BucureștiUnitățile de întreținere și exploatare ale STB

 

Topic: Depoul Bucureştii Noi

123 posts, 67396 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Depoul Bucureştii Noi Utilizator anonim

Acesta este singurul depou din Bucuresti care gazduieste tramvaie si troleibuze. Este candidat pentru a intra in modernizare in urmatorul an. A deservit integral linia 41 metrou usor pana in anul 2007. Depoul urmeaza sa intre in modernizare.
Depoul Bucurestii Noi (depou de tramvaie si troleibuze)
Localizare: Bd. Bucureştii Noi nr. 42, sector 1, in zona intersectiei cu Sos. Chitila, zona de NV a orasului
Parc total tramvaie: 49 vagoane V3A-93
Parc total troleibuze: 46 troleibuze Ikarus 415T
Suprafata: ~28.900 mp

Parcul de tramvaie:
V3A-93-41: 38 vagoane
V3A-93-PPC: 2 vagoane
V3A-93: 9 vagoane

Parcul de troleibuze:
Ikarus 415T 51xx: 26 troleibuze
Ikarus 415T 52xx: 20 troleibuze

Parcul circulant:
- Linia 41 metrou usor 17 ture
- Linia 20 tramvai 6 ture
- Linia 24 tramvai 4 ture
- Linia 45 tramvai 12 ture
- Linia 42 tramvai 1 tur
- Linia 65 troleibuz 6 ture
- Linia 97 troleibuz 18 ture
- Linia 86 troleibuz 3 ture

Depoul Bucurestii Noi.JPG (118.27 KB; downloaded 9355 times)

 


Re: Depoul Bucurestii Noi Gabi23

Depoul Bucurestii Noi are in exploatare, la data de 18 ianuarie 2010, urmatoarele tramvaie si troleibuze:
V3A-93 (8 vagoane): 050, 062, 178, 207, 221, 256, 318, 351.
V3A-93-PPC - Metrou usor 41 (2 vagoane): 008 si 164.
V3A-93 - Metrou usor 41 (38 de vagoane): 006, 021, 023, 025, 047, 049, 054, 055, 068, 075, 080, 094, 098, 101, 118, 122, 129, 143, 144, 151, 154, 158, 160, 195, 196, 201, 218, 226, 266, 273, 278, 300, 311, 316, 339, 349.
Ikarus 415T - Seria 1997 (22 troleibuze): 5100, 5101, 5102, 5103, 5104, 5105, 5106, 5107, 5108, 5109, 5110, 5111, 5112, 5113, 5114, 5118, 5119, 5120, 5121, 5122, 5134, 5136.
Ikarus 415T - Seria 2001 (20 troleibuze): 5209, 5210, 5211, 5212, 5213, 5214, 5215, 5216, 5217, 5218, 5219, 5220, 5221, 5222, 5223, 5234, 5235, 5236, 5237, 5238.

 


Re: Depoul Bucurestii Noi adn2377

As fi interesat sa aflu, daca stie cineva, care sunt celelate vagoane modernizate pentru linia 41 si care nu sunt enumerate mai sus de Gabi23 - in lista sunt trecute 36 de V3A-93-M41 si 2 V3A-93-PPC, in total 38. Din cate am inteles ar fi fost 40 de vagoane modernizate deci ar lipsi doua...

 


Re: Depoul Bucurestii Noi Gabi23

Deci sunt 40 de vagoane de "Metrou usor" astfel:
Fabricate in anul 2002: 151 (prototipul realizat la inceputul anului 2002), 006, 080, 122, 129, 195, 196, 201, 226, 266, 278, 300, 311, 316, 339 si 349.
Vagoane care au avut RK in anul 2002 pt linia 41: 021, 023, 025, 047, 049, 054, 055, 068, 075, 094, 098, 101, 118, 143, 144, 154, 158, 160, 218 si 273.
Fabricate in anul 2005:008 si 297.
Fabricate in anul 2006: 164 si 288.

Celelalte vagoane de care ziceti sunt vagoane simple care doar au (099 si 007 nu mai au) pantograf cu patina de grafit si fusesera colantate pentru a arata ca si acestea in perioada cand erau rosii toate. Cele mai sus amintite sunt dpdv tehnic superioare unui V3A-93.
Deci 007, 099, 107, 256, 280, 324 nu sunt vagoane de "Metrou usor".
Deci trebuie sa recunosc ca am facut o eroare pe care nu am observat-o la momentul respectiv (probabil oboseala la ora postarii mesajului) si pentru care imi cer scuze: nu am mentionat vagoanele 288 si 297. Am trecut in lista vagoanele din 2002 (36) am trecut cele 2 PPC sus si am uitat de astea 2 sa le pun la locul lor  :oops:.

 


Re: Depoul Bucurestii Noi adn2377

Gabi, multumesc pentru precizari!

Intre timp luasem si eu inca o data "la mana" sau mai bine spus "la ochi" toate posturile de pe topicul legat de vagoanele modernizate pt 41 (precum si cele de pe topicul pt. V3A-93), si ajunsesem la aceleasi doua concluzii:

1) Cele doua vagoane V3A-93-M41 care lipseau din lista ta initiala sunt 297 si 288, care au fost produse mai tarziu;
2) Exista alte vagoane in schema rosie, cum ar fi 007 adus in discutie de Chev Chelios mai sus sau 280 despre care te lamentai tu pe forum  :lol:  - dar care nu au fost modernizate pentru 41 - si se vede in primul rand dupa forma farurilor...

Acum lamurind cele de mai sus pentru mine s-au mai nascut doua intrebari (de, din una dai in alta... :) ) si anume:

- mai sus amintitele 297 si 288 la ce depou sunt arondate? Tot Buc. Noi? Intreb tocmai pt ca nu apareau in lista pusa de tine pentru depou...
- cand spui vagoane fabricate (in 2005 sau 2006) te referi la vagoane modernizate din unele mai vechi sau efectiv vagoane noi? Sau modernizate pe hartie dar practic noi (asa cum se intampla cu V2A-urile din care "ies" CH-PPC-uri)?

 


Re: Depoul Bucurestii Noi Dominatrix

1. Toate cele 40 de vagoane pentru metroul basesc sunt la Bucurestii Noi, inclusiv 297 si 288.

2. Toate vagoanele "modernizate" la URAC incepand cu 354 au fost constructii noi. Totul a fost facut de la zero, inclusiv boghiurile si motoarele de pe ele. Sunt numite eufemistic modernizari, din moment ce RATB ca institutie bugetara nu are ca obiect de activitate constructia de vehicule feroviare, in speta tramvaie.

Pacat de cele 41 de V3A casate oficial in 1991. Daca ar mai fi existat macar pe hartie cativa ani, probabil am fi avut acum 41 de tramvaie in plus.

   Nu stiu exact cum s-a procedat cu vagoanele de FAUR si EP, dar si de la ele s-au reciclat cel mult numai boghiurile, deci oricum s-a taiat toata structura veche.

   Singurele "modernizari" adevarate - daca se poate spune asa - au fost vagoanele Bucur 3001-3011, dar aia e alta poveste.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Costin

In ceea ce priveste modernizarea depoului Bucurestii Noi, am cateva intrebari care ma 'macina' de mai multa vreme... desigur, au raspuns daca proiectul exista deja.
1. Care este capacitatea maxima la tramvaie si troleibuze a depoului acum si dupa modernizare?
2. Modernizarea se va extinde si la halele si locul de garare al troleibuzelor? Eventual retea noua, pavaj refacut...?
3. Cat de lungi pot fi tramvaiele gazduite de depou acum si dupa modernizare? Acum teoretic poate gazdui un ipotetic V4A, daca nu ma insel.

Cu ocazia asta am indexat cateva din motivele pentru care dupa modernizarea depoului BN, acesta ar fi mai indreptatit sa fie considerat depoul "de protocol", in locul dep. Alexandria. :P

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Bucureştii-Noi e cam singurul depou unde troleibuzele se parchează şi în hale. La tramvaie şi Dudeşti mai este acoperit. În rest, la Giurgiului, Militari, Alexandria vagoanele se ţin în aer liber, expuse intemperiilor. Un Depou B-N renovat nu ar fi locul ideal pentru a găzdui cele mai noi creaţii ale URAC?

Vagoane mai lungi pot încăpea cam în orice depou (chiar şi la Giuleşti, cu puţin efort), problema e că trebuie să încapă şi în hale, pentru a putea fi reparate. În Bucureştii-Noi şi Dudeşti sigur se pot monta în hale echipamente pentru ridicarea vagoanelor mai lungi, la fel şi la Alexandria (în hala cu strungul de bandaje). Întrebare de baraj: în URAC încap în vreo hală vinciuri pentru un ipotetic V4A sau V5A (în configuraţia actuală, că altfel se pot pune ,,pe orizontală", desfiinţând vreo 10 canale pe care se lucrează acum la RK-ul câte unei secţiuni poate fi trasă o linie pentru ceva mai lung)?€

 


Re: Stiri, noutati, perspective Costin

Dr2005 wrote:
Bucureştii-Noi e cam singurul depou unde troleibuzele se parchează şi în hale. La tramvaie şi Dudeşti mai este acoperit. În rest, la Giurgiului, Militari, Alexandria vagoanele se ţin în aer liber, expuse intemperiilor. Un Depou B-N renovat nu ar fi locul ideal pentru a găzdui cele mai noi creaţii ale URAC?€

Pai asta ziceam si eu :)
Si avand in vedere ca ei folosesc si halele pentru gararea troleibuzelor, am impresia ca in momentul de fata au mai putine troleibuze decat ar putea tine. ...in timp ce la Vatra Luminoasa troleibuzele stau foarte inghesuite. Nu mai bine Vatra ar da la BN 10-15 troleibuze pentru ca BN sa preia mai multe ture din 86 si o parte din 79?

Dr2005 wrote:
Vagoane mai lungi pot încăpea cam în orice depou (chiar şi la Giuleşti, cu puţin efort), problema e că trebuie să încapă şi în hale, pentru a putea fi reparate. În Bucureştii-Noi şi Dudeşti sigur se pot monta în hale echipamente pentru ridicarea vagoanelor mai lungi, la fel şi la Alexandria (în hala cu strungul de bandaje).€

De echipamente nu stiu, dar BN nu are deja canalele mai lungi?

Dr2005 wrote:
Întrebare de baraj: în URAC încap în vreo hală vinciuri pentru un ipotetic V4A sau V5A (în configuraţia actuală, că altfel se pot pune ,,pe orizontală", desfiinţând vreo 10 canale pe care se lucrează acum la RK-ul câte unei secţiuni poate fi trasă o linie pentru ceva mai lung)?
€
Nu cunosc proiectul de retehnologizare a URACului, dar atata timp cat exista in planuri un ipotetic V4A, ma gandesc ca au luat in considerare si acest aspect.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

cos wrote:
1.Care este capacitatea maxima la tramvaie si troleibuze a depoului acum si dupa modernizare?
In anii '90, Bucurestii Noi tinea aproximativ 66 de cupluri EP/V3A - aproximativ fiindca existau si trenuri EP de trei vagoane care erau amestecate cu Victoria - dar oricum toate vagoanele motor de la 6107 la 6172 erau acolo + cativa magari si pluguri. Un cuplu EP avea 29,6 m lungime, deci echivalentul a aproximativ 72 V3A-uri de 27 m si mai era loc. Dupa estimarea mea, capacitatea totala a depoului este undeva cam la 80 - 85 vagoane V3A.
La troleibuze, au fost perioade cand tinea cam 50 de troleibuze, din care majoritatea articulate.
cos wrote:
...in timp ce la Vatra Luminoasa troleibuzele stau foarte inghesuite.
Dupa ce s-a intrerupt legatura cu depoul Berceni si pana la jumatatea anilor '90, la Vatra stateau aproape 100 de troleibuze, majoritatea articulate, deci si acolo ar mai fi loc.
cos wrote:
De echipamente nu stiu, dar BN nu are deja canalele mai lungi?
Ba da. Teoretic, daca depoul e refacut de la zero la modernizare, se pot monta echipamente de intretinere pentru tramvaie de orice lungime. Pe de alta parte, cred ca stiti ca la modernizarea depoului Militari, halele au fost facute numai pentru intretinerea vagoanelor T4R, asa ca acolo nu se poate face RR decat la Tatre si Bucur 1, neexistand facilitati pentru intretinerea vagoanelor mai lungi, inclusiv V3A.
Oricum, nu stiu daca discutia asta are vreun rost, fiindca este putin probabil sa fie achizitionate/fabricate vagoane mai lungi decat V3A pe termen scurt si mediu.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Costin

Dominatrix wrote:
Dupa estimarea mea, capacitatea totala a depoului este undeva cam la 80 - 85 vagoane V3A.

In prezent gazduieste 48 de vagoane.
Dominatrix wrote:
La troleibuze, au fost perioade cand tinea cam 50 de troleibuze, din care majoritatea articulate.

Un calcul simplu ne arata ca ar putea tine 75 de troleibuze solo. In prezent tine doar 42. Concluzia e ca nu este exploatat potentialul maxim al acestui depou si ar fi pacat ca situatia sa nu se imbunatateasca dupa o posibila modernizare. Tocmai ca avand in minte exemplul Depoului Militari (cat si exemplul cu Bucur LF care a fost plimbat pe la 3 depouri pana sa i se gaseasca un loc adecvat) mi'am pus aceste probleme.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Bucurestii Noi Utilizator anonim

In anul 2007 depoul Bucurestii Noi a gazduit in conservare vagoane de Alexandria in perioada in care intersectia de la Sos. Chitilei a fost inchisa pentru modernizare. Vagoanele liniei 41 au circulat de la Alexandria.

 


  • marian
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Bucurestii Noi marian

Am intrebat si eu despre Buc Noi si nimeni nu stie nimic, poate ne da Utilizator anonim vestile noi pe care le are.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Bucurestii Noi Utilizator anonim

Ceva "sigur" nu am, dar informatiile spun ca depoul acesta urmeaza sa intre in modernizare destul de curand, vagoanele vor fi impartite intre Victoria si Giulesti pentru a circula pe 34 respectiv 44 din Giulesti, avand in vedere ca au masti si arata mai decent iar 41 va fi preluata mare parte de Alexandria pe parcursul acestei actiuni.

Ca informatii despre modernizare - troleibuzele dispar si depoul se extinde in aria actuala a troleibuzelor.

Acum trecand la informatiile sigure pe care le am despre modernizare - inca din caietul de sarcini s-au prevazut instalatii, automatizari si organizare a depoului care sa permita exploatarea de vagoane cu lungimi de pana la 40m. Halele nu se demoleaza iar circuitul va fi - intrare pe unde se intra si acum, trecere prin zona de spalatorie si CIZ (asezate undeva mai spre strada), apoi inca odata circuitul pentru garare.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Unitățile de întreținere și exploatare ale STB  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419370 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use