MetrouTrenurile de metrou din București

 

Topic: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)

1201 posts, 443142 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 86
 
 

📖 Pagination options
  • freyutz
  • Posted:
  •  

Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1) freyutz

Trenurile de metrou ASTRA/IVA au luat nastere initial in anul 1976 la Intreprinderea de Vagoane Arad.
Pentru metroul bucurestean s-a ales solutia organizarii trenurilor de metrou in unitati formate din 2 vagoane A si B unite printr-o cupla scurta, numite REM (Rama Electrica Metrou).

REM este unitatea minima de functionare a trenului de metrou ASTRA/IVA.

Trenurile au fost prevazute in capete cu cuple semi-automate cu contacte electrice, ce permiteau cuplarea a maxim 3 REM pentru formarea garniturilor de 6 vagoane.

Initial, in 1976 au fost fabricate 2 REM (001 si 002) ca prototipuri, impreuna cu o linie de probe, ce mai exista si astazi in Arad. Dupa probele care s-au desfasurat in Arad, ramele au fost aduse in Bucuresti, iar din cauza lucrarilor la depoul Ciurel care erau in stare initiala s-a ales introducerea celor 2 REM impreuna cu un LDH cu ajutorul a 2 macarale, de la suprafata, in fata Tribunalului Mun. Bucuresti, situat pe Splaiul Unirii, intre Piata Natiunilor unite si Piata Unirii.

Primele 2 rame de metrou, fiind prototipuri au prezentat anumite caracteristici ce astazi nu le mai avem pe trenurile de metrou. Banchete duble montate in sir pe ambele parti ale vagonului, frata cu patina electromagnetica, suspensie cu tamburi de cauciuc, frana de mana la boghiu, etc.

In anul 1979 metroul nu a fost gata pt punerea in exploatare la datele de: 1mai si 23 august din pricina problemelor aparute la Materialul Rulant, astfel incat s-a ales ziua de 16 noiembrie 1979 cand mare parte din probleme au fost puse la punct. In anul inaugural, Metroul s-a pus in folosinta pe cele 6 statii cu 14 REM IVA. Prototipurile 001 si 002 au suferit modificari pentru darea in folosinta cu calatori, dar ramele nu au mai rezistat decat pana in anul 1982 cand au fost casate si inlocuite cu rame care se aflau in acel an in flux-ul de productie.
In anul 1980 incepe fabricarea lotului 2 de rame IVA (cele galbene) numerotate intre 015-150. Diferenta intre lotul 1 si 2 nu este data numai de vopsea cat si de constructia botului care este curatat de scafa realizata pentru sprijinul personalului in timpul stergerii parbrizului.
Lotul 3 de rame va contine 102 REM vopsite intr-o schema Rosu/Argintiu, lot care va fi in productie pana in anul 1992, cand se incheie productia de rame ASTRA/IVA, si atunci cand numaratoarea ramelor IVA se opreste la numarul de parc 252.

De-a lungul anilor ramele IVA au suferit si modificari aduse din incercarea de a le face cat mai eficiente pentru exploatare. Cea mai importanta modernizare a REM IVA a fost modernizarea pupitrelor de comanda si largirea cabinei pentru mecanici, operatiune ce s-a executat pentru toate REM aflate in parcul Metrorex.
O alta modificare majora a REM a fost pe partea electrica, prin eliminarea surselor/cauzelor de incendiu de la bordul REM. ASTRA/EP/FAUR/REC au modificat schemele electrice, precum si izolatia cablajelor de la bord a fost schimbata cu izolatie "excelent" care nu intretine arderea. Deasemenea izolatia ignifuga din interiorul cofretelor care initial a fost din azbest a fost schimbata incepand cu 2004 cu vopsea ignifuga, care nu este cancerigena ca azbest-ul.
Incercari de modernizari de proportii mici au fost cele in care s-a incercat actionarea in CA cu tiristori, dotarea REM cu sistem de diagnoza Secheron si ABS Wabco/Siemens precum si control electronic al contactorilor.

Ramele Astra/IVA au fost sinonime cu substantivul "metrou" vreme de 34 de ani, timp care s-a scurs de la primul vagon fabricat. REM-uri IVA care si-au dovedit pe deplin maturitatea dobandita in aceasta perioada, au inceput sa fie casate din anul 2007 pentru a face loc trenurilor de generatie noua, Bombardier.

In prezent mai exista in circulatie 99 REM IVA pentru magistralele 3/4, iar odata cu venirea unui nou lot de trenuri Bombardier, majoritatea vor fi retrase definitiv din circulatie, ramanand IVA strict pe M4.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile ASTRA/IVA Utilizator anonim

Rama 163, o incercare de modernizare cu actionare cu motoare in CA, dar nu cu invertor ci cu control prin tiristori si principiu reostatic. Sub tren se afla un numar impresionant de condensatoare. Aceste rame nu au circulat niciodata cu calatori, au executat doar teste.

 


  • freyutz
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile ASTRA/IVA freyutz

Dinte-un total de 252 de rame electrice IVA in parc, au fost casate in 5 loturi 108 REM.

Lotul 5 de casare s-a incheiat, astfel incat rame scoase din circulatie au mai ramas: 001,223,228,249,250,047(Vagon Geometric),120,186,202,018,163,002,048,009,081,045. Alaturi de acestea, triplele albastre si trenul propus pt modernizare: 183(macheta), 033,034 (Uzina - vor circula)

In afara triplei 120-186-202 care ar mai avea sanse sa coboare in subteran, restul se pare ca va ramane spre pastrare.

Lotul 6 de casare va fi peste cel putin 3-4 ani de zile, cand vor fi venit trenuri noi (daca vor veni pana atunci). Daca nu vor veni, lotul 6 le va apartine ramelor albastre.

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA MetrouFan

freyutz wrote:
Lotul 6 de casare va fi peste cel putin 3-4 ani de zile, cand vor fi venit trenuri noi (daca vor veni pana atunci). Daca nu vor veni, lotul 6 le va apartine ramelor albastre.

Pacat ar trebui pastrate cateva rame ca piese de muzeu. :roll:

 


  • freyutz
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile ASTRA/IVA freyutz

Se vor pastra cu siguranta cateva rame. 183 este sigur una din ele.

 


Re: Discutii diverse despre Metrorex adn2377

Am si eu o intrebare legata de ramele IVA

Ca sa fiu sincer sunt curios sa aflu raspunsul cam de cand eram copil :)

Fiecare vagon are inauntru in salon o instalatie de iluminat formata din cate 8 (opt) tuburi pe fiecare latura - in total 16 lampi. Dupa cum stiti, capetele vagonului difera - asa incat intr-o parte se termina pe laturi cu usa (urmata de cabina de comanda) - fata vagonului - iar in cealalta parte se termina cu un grup de cate doua scaune - spatele vagonului.

Problema este ca niciodata, de peste 20 de ani incoace, nu am vazut aprinse in vreun vagon de acest tip cele doua lampi aflate la capatul din spate, deasupra grupului de cate doua scaune de pe fiecare latura. Nici macar in momentul in care intra iluminatul de urgenta...

Iar intrebarea mea (cum spuneam, foarte veche) este: DE CE?  :D

 


  • freyutz
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre Metrorex freyutz

Pe motive de economie de pe vremea regimului comunism respectivele neoane au fost scoase din circuit. Nici nu stiu daca exista instalatia de iluminat macar acolo.

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA Gabi23

Cat de cald le-o fi fost calatorilor in REM 124, vagon B de i-au smuls pur si simplu geamul !?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile ASTRA/IVA Utilizator anonim

Sau poate o fi avut cineva nevoie de el... :lol:

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA Gabi23

La tramvaie n-am vazut inca geamuri luate, desi mult nu mai e  :twisted:.

 


  • freyutz
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile ASTRA/IVA freyutz

Probabil cineva l-a bruscat, si acesta s-a rupt.

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA rails

pana la urma ce se va intampla cu ramele albastre  :?:

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA Dominatrix

Exprimarea unui mecanic cu privire la ramele albastre:
echipamente noi pe un morman de fiare vechi
In putinul timp cat au circulat (in principal pe Eroilor - Industriilor), au facut nu stiu cate blocari in circulatie.

 


  • freyutz
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile ASTRA/IVA freyutz

Trenul 251=210=252 a iesit astazi in prima zi de traseu dupa RG.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 86
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenurile de metrou din București  • 
Choose destination

Since our 2257 forum members have written 418808 posts in 5221 topics and 510 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use