MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou

 

Topic: Noi staţii pe reţeaua actuală de metrou

171 posts, 80644 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 13
 
 

📖 Pagination options
Noi staţii pe reţeaua actuală de metrou ionescu63

Cineva care activeaza cu succes si pe forumul nostru a prezentat noi locatii de stattii de metrou pe magistralele de metrou M1, M2 si M3
Acum haideti sa vedem impreuna cele 9 locatii propuse:
M1:
Liviu Rebreanu (intre NG si Dristor 1)
Calea Vitan (intre Dristor 1 si Mihai Bravu)
Marasesti 1 (intre Timpuri Noi si Piata Unirii 1)
Pod Grant (intre Crangasi si Basarab)
Dorobanti (intre Piata Victoriei 2 si Stefan cel Mare)
Spital Colentina (intre Stefan cel Mare si Obor)
Maior Coravu (intre Piata Iancului si Piata Muncii)
M2:
Marasesti 2 (intre Tinereului si Piata Unirii 2)
M3:
Institutul Politehnic (intre Lujerului si Politehnica)

Clasamentul dupa numarul de calatori zilnici (estimari conform SF):
P.S. Asa cum am mai spus si repet, nu ma asteptam ca cineva fara informatii din 'inside' sa le aranajeze strict in ordinea corecta (ca sa nu apara discutii pe tema asta):

Dorobanti 20,000
Marasesti2 18,000
Marasesti1 17,000
Spital Colentina 14,000
Maior Coravu 14,000
Pod Grant 12,500
Liviu Rebreanu 12,000
Institutul Politehnic 11,500
Calea Vitan 10,000

Comentarii?

 


Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou Robert24

Idei bune, majoritatea. Nu sunt de acord cu Marasesti 1 si cu Maior Coravu. Oricum Stefan cel Mare ar trebui sa dispara ca sa apara Dorobanti si Spit Colentina. Pod Grant depinde unde s-ar putea face. Daca exista posibilitatea undeva sa deserveasca Giulesti e ok.
Oricum, sincer, nu cred ca exista vreo sansa ca in urmatorii 10 ani macar una sa devina realitate.

 


Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou Slasher1985

Daca mi se permite, am cateva idei si pareri legate de acest subiect:

M1:
Calea Vitan (intre Dristor 1 si Mihai Bravu) - Amplasament bun. Numele ar putea fi foarte simplu Vitan, in loc de Calea Vitan. In general statiile noastre de metrou nu adopta denumiri gen "Strada, bulevardul, soseaua, calea" in nume. De ce sa incepem acum ?

Marasesti 1 (intre Timpuri Noi si Piata Unirii 1) - Numele de Marasesti 1 si 2 mi se par foarte confuze (desi teoretic se afla pe aceeasi sosea). Problema este ca multi vor confunda locatiile celor 2 statii si nu prea vor nimeri unde trebuie. Aici ar merge pentru Marasesti 1, fie denumirea Biblioteca Nationala, fie denumirea Octavian Goga.

Pod Grant (intre Crangasi si Basarab) - Banuiesc ca va fi chiar sub Podul Grant pe Calea Giulesti. Cat mai departe de stadion posibil.

Dorobanti (intre Piata Victoriei 2 si Stefan cel Mare) - Daca va fi in zona Caii Dorobanti, atunci sunt de acord cu Robert24, si anume, ar cam trebui sa dispara statia Stefan cel Mare, intrucat nu raman decat vreo 200 de metri intre statii. Daca se apropie insa de strada Roma, banuiesc ca Stefan poate sa ramana.

Spital Colentina (intre Stefan cel Mare si Obor) - Foarte buna idee. Poate denumirea folosita de RATB, Grozovici, ar merge la fel de bine.

Maior Coravu (intre Piata Iancului si Piata Muncii) - Banuiesc ca statia ar veni undeva intre Vatra Luminoasa si Maior Coravu. Oricare dintre astea 2 denumiri suna foarte bine.

Liviu Rebreanu (intre NG si Dristor 1) - Nimic de comentat, o idee execelenta.

M2:
Marasesti 2 (intre Tinereului si Piata Unirii 2) - Cum Marasesti 1 ar avea alta denumire, aceasta statie ar putea pastra denumirea de Marasesti, fara sa se mai creeze confuzie.

M3:
Institutul Politehnic (intre Lujerului si Politehnica) - Vechea denumire a UPB nu numai ca nu este buna, dar poate creea confuzie cu actuala statie Politehnica. Cum Baia de Aries este o denumire nesemnificativa a zonei invecinate, aici ar fi foarte bun un nume de fost mare inginer, eventual chiar politehnist, sa zicem poate Corneliu Penescu, dar multe alte mari nume pot fi gasite.

 


Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou Slasher1985

Referitor la statia aia cu Institutul Politehnic, mi-a venit o alta idee. Cum Metroul Bucurestean nu are un Muzeu al Metroului, aceasta statie ar putea sa devina un astfel de muzeu. Si unde poate fi un muzeu al metroului construit mai bine decat in subteran intr-o statie de metrou. O statie-muzeu. Intr-o tara in care oamenii nu au deloc obiceiul de a pastra ce este mai vechi pentru viitorii curiosi, asa ceva ar fi dincolo de cuvinte. Dupa ce se vor scoate din circulatie IVA-urile, mi-as dori sa ramana expuse undeva sa le pot arata nepotilor.

 


Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou WAYNEN

Statia de metrou propusa in cartierul Militari intre Statiile Lujerului si Poltehnica ar trebui sa se numeasca Tudor Vladimirescu dupa numele liceului care se afla chiar pe Bulevardul Iuliu Maniu.
De asemenea,ar trebui facuta inca-o Statie intre Gorjului si Pacii cu numele Valea Lunga pentru ca acolo sunt foarte multe blocuri de locuinte.
Si mai propun schimbarea denumirii Statiei de Metrou Lujerului in Virtutii dupa numele Soselei Virtutii care leaga cartierele Militari si Crangasi.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou sab

Statia respectiva (T Vladimirescu) nu se poate numi asa din simplul motiv ca exista un bulevard omonim in cu totul alta zona a Bucurestiului, ceea ce ar crea o mare confuzie, la fel cum a creat mutarea denumirii de 1 Mai in Dr Taberei. Oricum acea statie, chiar daca poate pare justificata prin prisma distantei destul de mari dintr Politehnica si Lujerului (cca 1800m) este cea mai putin justificata dintre toate cele propuse a se construi prin prisma potentialului de calatori atrasi, avand in vedere ca este o zona cam "nepopulata" acolo de la Apaca pana la Baia de Aries .
Se vede mai sus , este penultima , cel mai probabil ar "fura" din studentii care coboara acum la Politehnica si merg pe jos si ar atrage cativa locuitori ai blocurilor din zona (nu foarte numeroase ...),  . Eu nu o vad construita vreodata.
Daca totusi se va contrui, cel mai probabil va avea legatura cu Politehnica, fie se va numi asa cum este propus, fie se va "imprumuta" denumirea de Politehnica de la actuala statie, urmand ca aceasteia sa i se gaseasca alta denumire (poate chiar Vasile Milea).
Statia Valea lunga este foarte aproape de Gorjului (cca 400m) si nu putem avea statii de metrou chiar la fiecare statie RATB (vom vedea cum va fi cu experimentul Dr Taberei), altfel am desfiinta RATB-ul. Poate ca la constructia statiei Gorjului era mai bine sa se stabileasca un amplasament intre str Moinesti/Dezrobirii si str Valea Lunga, dar chiar si cu amplasmentul actual, nu cred ca se mai justifiva o noua statie in Militari.
Cat despre Lujerului, denumirea actuala este mai mult decat sugestiva si tocmai a fost schimbata. Lujerului este un punct de reper important al cartierului, fata de Virtutii, sosea croita "artificial" prin 1988, care atinge cartierul "tangential" si nu reprezinta o denumire-reper.

 


Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou WAYNEN

Statia Drumul Taberei 34 a fost redenumita Tudor Vladimirescu.Nu are sens pentru ca liceul Tudor Vladimirescu se afla in Militari,deasupra M3.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou sab

Nu stiu de ce te legi neaparat de liceul Tudor Vladimirescu. Daca au redenumit statia DT34 au facut-o in legatura cu personalitatea istorica , nu cu liceul respectiv. Oricum este aberant, pentru ca bulevardul omonim  este in alta parte si se creaza confuzie. Statia de metrou intr-un cartier, statia RATB in alt cartier, bulevardul in alt cartier, liceul si el in alt cartier, etc... :evil:
Puteau sa gaseasca un alt nume daca nu le placea o denumire puternic inradacinata in realitea locului cu era DT34. Dar dupa ce ne-am procopsit cu Teclu, Poenaru, Leonida nu mai mai mira nimic...

 


Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou DeSimon

Pe M2 cred ca ar fi utila o statie intre BIG si Aparatorii Patriei, fix la mijloc ("Obregia" de exmplu). Acolo e un cartier foarte mare si foarte dens de blocuri care este destul de prost deservit de metrou, avand in vedere ca statia AP este amplasata tocmai dincolo de intersectie, adica departe de blocuri, iar Piata Sudului nu are acces decat spre intersectie (asta ar trebui rezolvat). Pe M2 in rest nu stiu daca in centru ar trebui alta statie intre Universitate si Romana, cu tot cu o noua statie Romana impisa cat se poate spre intersectie... insa cred ca ar fi lucrari prea grele asa ca nu cred ca sunt sanse sa se umble la ceva aici.
Pe M1/3 la Fizicienilor ar cadea bine o statie (pe acolo in afara de 102 sau mersul pe jos pana la metrou nu prea ai pe ce sa te bazezi, oricum tramvaiul intre Rebreanu si 1 Decembrie cred ca se pregateste sa intre in istorie...  :cry:  ).
Intre Obor si Victoriei, propun  desfintarea statiei ScM si construite 2 statii noi :
- Perla, intre Calea Dorobanti si Strada Roma, cu iesiri in toate directile, ar deservi in acelasi timp si cartierul dorobanti, si zona Piata Romana ca o alternativa lui M2 care are statie tocmai pe Magheru, deci destul de departe de zona ASE-ului.
- Stefan cel Mare, o noua statie amplasata inainte de intersectia cu Tunari (venind dinspre Obor), cu iesire si in intersectie (cu aceasi ocazie daca s-ar putea in peronul lui 5, ca linia asta este intr-un hal jalnic), si spre Circ, asa ca deserveste toate blocurile din zona.
Intre Obor si (noua) ScM nu cred ca se mai merita o statie, e doar cate un rand de bloc in zona Grozovici/Lizeanu, asa ca localii pot folosi in continuare tramvaiul (bine, asta in condintiile in care ar exista o linie ca lumea... nu 1).

In rest, ar fi nevoie de noi acese la statiile existente, de exemplu la Tineretului, Sudului, Georgian...
La unele o simpla aruncatura pe trotuarul opus ar face minuni, la Romana, Lujerului, Pacii, NG, Titan

 


Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou andrei11

DeSimon wrote:
- Perla, intre Calea Dorobanti si Strada Roma, cu iesiri in toate directile, ar deservi in acelasi timp si cartierul dorobanti, si zona Piata Romana ca o alternativa lui M2 care are statie tocmai pe Magheru, deci destul de departe de zona ASE-ului.

Am impresia ca nu stii unde este zona "ASE - ului" sau nu m-am prins eu de comentariul tau.
Si pe actualul M 1 - traseul pe sub Stefan cel Mare nu sunt de acord cu amplasamentul statiilor propuse, dar in sfarsit.
Eu vad acolo 2 statii, si anume :
Perla cu amplasament intre Calea Dorobanti si Floreasca
Vasile Lascar.
Evident ca este doar o propunere, nu neaparat cea mai buna.

 


Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou mradulescu

andrei11 wrote:
Si pe actualul M 1 - traseul pe sub Stefan cel Mare nu sunt de acord cu amplasamentul statiilor propuse, dar in sfarsit.
Eu vad acolo 2 statii, si anume :
Perla cu amplasament intre Calea Dorobanti si Floreasca
Vasile Lascar.
Evident ca este doar o propunere, nu neaparat cea mai buna.


Este de departe cea mai buna...

 


Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou francezu72

La Laromet s-au pus afise cum ca ar incepe sa sape pana la Straulesti si niste scheme. iar publicul este invitat sa-si spuna parerea.

 


Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou Orgonon

DeSimon wrote:
Pe M2 cred ca ar fi utila o statie intre BIG si Aparatorii Patriei, fix la mijloc ("Obregia" de exmplu). Acolo e un cartier foarte mare si foarte dens de blocuri care este destul de prost deservit de metrou, avand in vedere ca statia AP este amplasata tocmai dincolo de intersectie, adica departe de blocuri, iar Piata Sudului nu are acces decat spre intersectie (asta ar trebui rezolvat).


Stiu ca discutia e veche, dar totusi ma intreb de ce nu este mentionata mai des oportunitatea acestei posibile statii. In acel loc se afla patru spitale (Bagdasar, Obregia (spitalul 9), Sf. Luca (spitalul 10, de geriatrie) si Institutul de boli cerebro-vasculare) - locuri de munca si puncte de interes general; o piata agro-alimentara - comert; cartier de blocuri intre soselele Oltenitei si Berceni, cu densitate mare. Cu alte cuvinte, zona ar genera fara probleme traficul necesar.

 


Re: Noi statii pe reteaua actuala de metrou andrei11

Intre BIG si Aparatori sunt aproape 2 km. Merge lejer o staie, merg chiar doua. Si chiar este posibil de construit, cu ceva conditii :
- Sa limiteze traficul normal pana la BIG, deci ceva de genul Pipera - BIG.
-De la BIG la Aparatori sa lase cate-un metrou pe un singur fir ( fir care sa asigure legatura cu depoul ).
- Sa nu dureze mai mult de 3 ani toata operatia.
BINGO  :!:
Evident ca de la Aparatori la depou traficul de calatori poate fi suspendat pentru 3 ani, n-o sa se prinda nimeni  :mrgreen:

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 13
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419374 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use