Infrastructura rutieră din RomâniaȘtiri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Fonduri EU pentru infrastructura de transport

51 posts, 26541 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Fonduri EU pentru infrastructura de transport ionescu63

Ceva interesant pe AMPOST
Lista orientativă de proiecte POST 2007-2013 și proiecția indicativă POST 2014-2020

http://www.ampost.ro/main.php?module...on=view&id=237

POST 2014 - 2020
Autostrada Sibiu - Pitești pt.2014-2020
Autostrada Lugoj - Deva pt 2014-2020
Autostrada Lugoj - Calafat
Lățirea la 4 benzi a două sectoare din Centura București

cale ferata
POST 2014 - 2020
Reabilitarea c.f. Gurasada - Simeria
Reabilitarea c.f. Radna (km 614) - Gurasada
Reabilitarea c.f. Predeal-Brasov
Reabilitarea c.f. Brașov - Sighisoara
Reabilitare c.f. Arad-Caransebeș
Reabilitare c.f. Craiova - Calafat

navigatie
POST 2014 - 2020
Apărări de maluri pe Canalul Sulina
Consolidarea malurilor CDMN
Consolidarea malurilor CPAMN
Pregătirea Canalului Dunăre - București

auto axa 2
POST 2014 - 2020
Reabilitarea DN2 Sabaoani - Siret (sume 2005)
Reabilitare Timisoara - Cenad (sume 2005)
Total variante de ocolire 2014-2020
Varianta de ocolire Bacau
Varianta de ocolire Reghin
Varianta de ocolire Medias
Varianta de ocolire Sighisoara
Varianta de ocolire Craiova Sud Vest
Variantă de ocolire Timișoara Sud
Varianta de ocolire Turda
Varianta de ocolire Slatina
Variantă de ocolire Buftea
Varianta de ocolire Cluj Nord
Variantă de ocolire Adjud
Varianta de ocolire Bistrita
Varianta de ocolire Teius
Varianta de ocolire Zarnesti
Varianta de ocolire Arad Est
Varianta de ocolire Bals
Varianta de ocolire Roman
Varianta de ocolire Ramnicu Valcea
Varianta de ocolire Alesd Sud si Nord
Varianta de ocolire Aiud
Varianta de ocolire Fagaras
Variantă de ocolire Pucioasa
Varianta de ocolire Targoviste
Varianta de ocolire Satu Mare
Variantă de ocolire Mangalia
Variantă de ocolire Fălticeni
Variantă de ocolire Huedin
Variantă de ocolire Dej
Variantă de ocolire Târgu Jiu
Varianta de ocolire Gaesti
Varianta de ocolire Câmpulung Moldovenesc
Varianta de ocolire Filiasi
Varianta de ocolire Roșiorii de Vede
Variantă de ocolire Budești
Variantă de ocolire Târgu Frumos
Varianta de ocolire Pascani
Varianta de ocolire Fiser
Variantă de ocolire Ștei
Variantă de ocolire Miercurea Ciuc
Varianta de ocolire Vaslui
Varianta de ocolire Toplita
Variantă de ocolire Gheorghieni
Varianta de ocolire Vatra Dornei
Variantă de ocolire Bârlad
Variantă de ocolire Huși,
Varianta de ocolire Zalau
Varianta de ocolire Titu
Varianta de ocolire Sighetu Marmatiei
Varianta de ocolire Tusnad
Varianta de ocolire Sacele
Varianta de ocolire Haghig
Variantă de ocolire Valea lui Mihai
Variantă de ocolire Sfântu Gheorghe
Variantă de ocolire Blaj

cale ferata axa2
POST 2014 - 2020
Lucrări de reabilitare pentru 174 de poduri, podețe și tuneluri de cale ferată
Modernizarea stațiilor de cale ferată noduri feroviare

navigatie axa 2
POST 2014 - 2020
Port Constanța - Mol IIIS

Din alocarea pe 2014-2020 deduc ca Lugoj-Deva va fi finalizata in ciclul 2014-2020, iar Sibiu-Pitesti va fi inceputa in ciclul 2014-2020 dar nu va fi finalizata in acest ciclu. :idea:

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport ionescu63

Personal nu cred ca acest tabel este definitiv.
Daca inteleg corec fondurile pentru axa1 rutier sunt de 4 miliarde eur, din care jumatate merg pe Sibiu-Pitesti.

Pentru a vizualiza tot tabelul dati unhide pe toate randurile.

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport ionescu63

Dintr-un interviu cu ministrul Anca Boagiu aflam ca aproximativ 70km din tronsonul Lugoj-Deva vor fi scosi la licitatie din economiile rezultate din licitatiile din aceasta primavara.
Pentru finantarea tronsonului Pitest-Sibiu inca se lucreaza la finantare. (POST2014-2020).

Bănuiesc că 183 anul acesta, deci cei pe care i-am licitat, urmează să mai intrăm în licitaţie cu încă circa 70 de kilometri din economii şi încercăm din răsputeri să finalizăm procedurile pe Comarnic-Braşov. Sperăm să fie un proiect care să nu mai eşueze şi, bineînţeles, lucrăm la finanţarea tronsonului Sibiu-Piteşti. Sunt 116 kilometri, de altfel foarte costisitori din estimările brute, cam trei miliarde de euro. Deci, 2016 ar putea să fie un termen rezonabil. De altfel, ritmul în care am lucrat la Constanţa acum ne demonstrează că se poate. Dacă au pornit în martie, iar în iulie deja au dat drumul la două benzi şi în septembrie este gata centura, e clar că se poate..



http://www.adevarul.ro/la_masa_adevarul ... 43496.html

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport Dominatrix

Romania va plati mai putin pentru proiectele finantate din fonduri europene

Vesti bune de la Bruxelles, de unde Comisia Europeana ne intinde inca o mana de ajutor, in problema fondurilor. Oficialii au fost de acord ca Romania sa contribuie cu doar 5 la suta, si nu cu 15, in proiectele in care sunt implicati si bani europeni.

Continuarea aici.

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport Dominatrix

Boagiu: MTI va semna cu CE până la sfârşitul lunii noiembrie contracte de 500 de milioane de euro pe infrastructură rutieră

http://www.gandul.info/news/boagiu-mti- ... ra-8916195

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport ionescu63

Primul examen pentru Orban: se reia plata fondurilor UE?

http://www.zf.ro/fonduri-ue/primul-exam ... ue-8924543

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport ionescu63

Comisia Europeana a inclus autostrada Iasi - Tirgu Mures in Reteaua Trans-Europeana de Transport (TEN - T).

http://www.ziaruldeiasi.ro/local/deputa ... res~ni7qpp

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport Dominatrix

Finantarea prin TEN-T e o veste buna, dar sa nu uitam ca spre deosebire de coridoare, pe TEN-T UE nu acopera mai mult de 30% din costuri. 15-20% vin prin imprumut de la BEI sau BERD, iar restul de la bugetele nationale. Desi ar fi un pas inainte sa se finanteze autostrada respectiva prin TEN-T, greul va fi suportat tot de bugetul de stat, nu de UE.

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport ionescu63

Dominatrix wrote:
Finantarea prin TEN-T e o veste buna, dar sa nu uitam ca spre deosebire de coridoare, pe TEN-T UE nu acopera mai mult de 30% din costuri. 15-20% vin prin imprumut de la BEI sau BERD, iar restul de la bugetele nationale. Desi ar fi un pas inainte sa se finanteze autostrada respectiva prin TEN-T, greul va fi suportat tot de bugetul de stat, nu de UE.


Cei 30+20=50% inseamna mai mult decat nimic. Oricum si cei 50% ramasi plus costurile care nu sunt eligibile reprezinta mult.
In exercitiul financiar urmator (2014-2020) prioritatile eu personal le vad in felul urmator:
- finalizare CIV intre Sibiu si Nadlag (daca va mai ramane de acoperit ceva din tronsonul Lugoj-Deva).
- Sibiu - Pitesti
-coridorul IV sudic
- portiuni din AT
In parteneriat public-privat
- Comarnic-Fagaras
- Autostrada Bucuresti
Daca vor mai ramane fonduri probabil ca se va merge pe CIX Ploiesti-Focsani-Albita.
Abia apoi se va avea in vedere, zic eu, Tg. Mures - Iasi. Mai ales ca este vorba aici si de o traversare a muntilor, care este mai dificila.

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport Dominatrix

Problema cu finantarea UE pe coridoare este ca acestea vor disparea - ca politica de finantare - in 2020. Deci CIX mai poate fi construit pe finantarea masiva a UE (95% special pentru Romania si Bulgaria!) doar pana atunci. Daca nu ne miscam "fundul" mai repede cu constructia CIX si Coridoarele dispar, se va trece la finantarea standard prin TEN-T, care este mult mai redusa decat finantarea pe Coridoare si anume: maximum 50% pentru studii, maximum 30% pentru lucrari propriu-zise in cazul in care lucrarile sunt in pachetul de proiecte prioritare "transfrontaliere" si 10% pentru lucrari in afara pachetului de proiecte prioritare.

Coridoarele asa cum au fost gandite de UE initial, erau prevazute sa dureze doar doua exercitii bugetare, adica pana in 2013, dar au fost prelungite pana in 2020, fiindca majoritatea proiectelor au fost implementate tarziu, nu numai in Romania, dar la nivelul intregii Europe de Est. Totusi, daca in 2020 rezultatele vor fi multumitoare per ansamblu in Europa de Est, este foarte probabil ca politica de Coridoare sa dispara, cu tot cu finantarea mare oferita. Ar fi deci absurd ca Romania sa nu atace CIX in exercitiul 2014-2020, cofinantat 95% si sa ramana astfel cu "buzele umflate",  construind apoi autostrada dupa 2020 prin finantare mai redusa tip TEN-T.

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport ionescu63

Din prima postare, referitoar la proiectia pe 2014-2020, AMPOST nu aminteste nimic de CIX. Sa speram ca va aparea ceva in final.

Am auzit vorbindu-se si de CXI: Belgrad-Bucuresti-Constanta.  :?:

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport Dominatrix

ionescu63 wrote:
Din prima postare, referitoar la proiectia pe 2014-2020, AMPOST nu aminteste nimic de CIX. Sa speram ca va aparea ceva in final.
Nu e de mirare. Probabil ca finantarea si a CIV sud si a CIX nu incap pe viitorul ciclu de finantare 2014 - 2020.  Si daca va fi sa se aleaga dintre cele doua, cu siguranta se va alege CIV sud la presiunile UE care favorizeaza clar CIV sud. mai ales dupa finalizarea podului de la Calafat - Vidin.

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport ionescu63

Întrevederea Ministrului Transporturilor, doamna Anca Boagiu, cu
domnul Tomislav Doncev, ministrul însărcinat cu gestionarea fondurilor europene al R. Bulgaria
Astăzi, 7 noiembrie a.c., Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, doamna Anca Boagiu, a primit vizita ministrului bulgar însărcinat cu gestionarea fondurilor europene, domnul Tomislav Doncev.
Întrevederea a vizat în principal stadiul de implementare a proiectelor bilaterale majore finanțate din fonduri europene, precum și viitorul cadru financiar multianual al Uniunii Europene.
Cu referire la construcția podului Calafat-Vidin, ministrul român a reiterat solicitarea fermă de încadrare a executantului ales de partea bulgară în termenele-limită decise anterior. Doamna Boagiu a remarcat: ”România a definitivat 95% din obligațiile sale pe componenta rutieră și 90% pe feroviar, și cu toate acestea trebuie să sisteze lucrările. Riscăm să plătim penalități și să pierdem fonduri din cauza ineficienței și limitărilor firmei care lucrează pe partea bulgară. Nu am nicio intenție să las asta să se întâmple și vom acționa pentru a  recupera fondurile.”
Cei doi miniștri au discutat extins perspectiva financiară europeană pentru 2014-2020 și viitorul facilității ”Connecting Europe”. Opțiunea României este ferm în sprijinul unui cadru echilibrat, care încorporează în arhitectura sa principiul subsidiarității și care asigură resurse suficiente Politicii de Coeziune. Mai mult, ”orice cadru financiar și de reglementare viitor trebuie să promoveze o dezvoltare echilibrată și omogenă de-a lungul UE. Modernizarea și eficientizarea infrastructurii de transport trebuie să aibă precădere, iar acest lucru să se reflecte în mijloacele puse la dizpoziție. Nu vrem reglementare de dragul reglementării. Orice propunere va fi judecată după abilitatea de a obține rezultate” a declarat doamna Boagiu.

http://www.mt.ro/nou/comunicate.php?id=41

 



 
Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419390 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use