Infrastructura feroviară din RomâniaMagistrale de cale feratăMagistrala 300

 

Topic: Brașov - Sighișoara

8 posts, 6264 views
Brașov - Sighișoara George

Consider util acest topic nou pe M 300, pentru ca M 300 desigur ca nu se termina la Predeal si nici macar la Brasov  :)  iar ce se intampla mai departe de Brasov ar trebui sa ne intereseze pe un forum de pasionati ai transportului in comun.
Dupa cum spuneam in alt topic, acum avem licitatii pentru tronsoanele cumulate Simeria - Atel, in curand vor fi licitatii pana la Sighisoara.

Partea interesanta este ca daca intre Sighisoara si Coslariu se merge relativ decent si pe alocuri chiar cu 100 - 120 km/h (portiuni scurte, dar binefacatoare pentru calator), lucrurile stau mult mai prost intre Brasov si Sighisoara.
Cam 125 de km, 1h 30 min prin 95 - 97, 2 h 30 min acum; se merge relativ bine intre Brasov si Augustin, deci vreo 60 km, cu restrictii de viteza la intrarea si iesirea in diverse statii (probabil aparatele de cale sunt in suferinta). Dupa Augustin incep insa portiuni pe care se merge, pe alocuri, cu vreo 15 - 20 km/h chiar, oricum 30 km/h nu prea sunt depasiti, si asta pana aproape de Sighisoara. Ai impresia ca esti intr-o mocanita, nu pe principala magistrala feroviara a tarii.

Cum si acest tronson va fi reabilitat cu fonduri europene si cu schimbari substantiale de traseu, dar abia din 2014 incolo, putem presupune ca mari investitii nu se vor face, dar am dubii ca el mai poate functiona asa pana in 2014.

Stie cineva mai apropiat de sectorul feroviar daca aici se intentioneaza ceva reparatii curente, fie si pe portiuni mai mici?
In tot cazul, Brasov - Sighisoara pare mult mai prost intretinut decat de la Sighisoara catre Cluj, ma intreb daca are ceva de-a face cu desfiintarea regionalei CF Brasov (s-a desfiintat, nu? parca a ramas doar CF Cluj...)

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Brasov - Sighisoara Dr2005

George wrote:
desfiintarea regionalei CF Brasov (s-a desfiintat, nu? parca a ramas doar CF Cluj...)


CFR SA nu a desfiinţat nicio regională, doar CFR Călători şi CFR Marfă s-au reorganizat pe mai puţine regionale.

 


Re: Brasov - Sighisoara Der Hofmeister

Dr2005 wrote:
George wrote:
desfiintarea regionalei CF Brasov (s-a desfiintat, nu? parca a ramas doar CF Cluj...)


CFR SA nu a desfiinţat nicio regională, doar CFR Călători şi CFR Marfă s-au reorganizat pe mai puţine regionale.


Acum, Brasovul nu mai e RTFC, e CCC (Centru Comercial de Calatori). Asa ca vrei, nu vrei, a trecut deja sub jurisdictia Clujului pana la noi ordine.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Brasov - Sighisoara Dr2005

Da, s-a desfiinţat regionala CFR Călători, nu cea a CFR S.A. (care se ocupă de infrastructură).

 


Re: Brasov - Sighisoara George

Tot ce am spus mai sus despre linia Brasov - Sighisoara este in continuare de actualitate si chiar mai rau. Se merge execrabil, ICN 346 a mers cam cu 50 km/h tot drumul, a facut peste 2 h 30 min, intarziat ca. 20 de minute. Putine si scurte zonele in care trenul a accelerat cat de cat.

Macazurile sunt praf, restrictii de viteza de 30 km/h cam la fiecare statie. In zona pasului Racos exista intr-adevar zone de cativa km unde linia pare noua, dar viteza nu a crescut.

Cunoaste cineva mai multe despre posibile lucrari in aceasta zona?
E sigur ca va fi introdus si acest tronson in POS-T 2014 - 2020? Mi se pare mult mai urgent decat Predeal - Brasov.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Brasov - Sighisoara Utilizator anonim

E ultima portiune ce va fi modernizata, intai sa fie gata Arad - Sighisoara, apoi ultima va fi Sighisoara - Predeal, cuprinzand si garile Sighisoara, Brasov si Predeal care au ramas nemodernizate in urma lucrarilor actuale.

 


Re: Brasov - Sighisoara George

Intra in POS-T 2014 - 2020?
Daca da, atunci inseamna ca se va moderniza aproximativ concomitent cu Simeria - Gurasada - Radna.
Daca nu, nu as intelege deloc de ce vom avea doua tronsoane de viteza decenta separate de unul in care se merge cu 50 km/h...pana in 2020 si chiar mai tarziu!

 


Re: Brasov - Sighisoara TibiV

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2020/5189-5-martie-2020-cfr-sa-a-semnat-contractul-pentru-modernizarea-caii-ferate-intre-brasov-apata-si-cata-sighisoara

CFR SA a semnat contractul pentru modernizarea căii ferate între Braşov - Apața șiCața-Sighisoara
Bucureşti, 5 martie 2020

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și Asocierea RailWorks au semnat contractul, în valoare de 2,97 miliardelei, fără TVA, pentru pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa (Lot 1)şi Caţa – Sighişoara (Lot 3), aflate petronsonul Braşov - Sighişoara, componentă a Coridorului Rin - Dunăre, pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h.

Sursa de finanţare este asiguratădin fonduri nerambursabile (finanțare CEF) şi de la bugetul de stat,iar durata totală de finalizare a contractului este de 108 de luni (execuție lucrări și perioadă de garanție), de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

Proiectul de modernizare pe cele două subsecțiuni Brașov-Apaţa (Lot 1) şi Caţa – Sighişoara (Lot 3) cuprinde o gamă variată de lucrări de infrastrutură şi suprastructură feroviară, și anume: terasamente linii C.F, consolidări, poduri şi viaducte, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, lucrări de instalații, energoalimentare, telecomunicaţii și de protecţia mediului.

În cadrul contractului sunt prevăzute lucrări complexe de infrastructură și suprastructură feroviară, prin modernizarea liniei de cale ferată dublă pe circa 85 km, lucrări în stații (clădiri, peroane, copertine, tuneluri pietonale), modernizarea a 10 puncte de secţionare, 32 de poduri, 92 de podețe noi, 5 viaducte, 2 pasaje superioare, 1 pasaj inferior, 4 tuneluri feroviare și introducerea sistemului de management al traficului (ERTMS).

Modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pe cele două subsecţiuni Braşov – Apaţa (Lot 1) şiCaţa – Sighişoara (Lot 3),în lungime totală de aproximativ 86 de km,va contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilității sustenabile pe secțiunea Frontiera Ungară - Curtici - Arad - Simeria - Sighișoara - Brașov, prin:

creșterea vitezei de circulație la 160 km/h;
reducerea duratei de călătorie;
creșterea gradului de siguranță feroviară;
facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă;
introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului;
îmbunătăţirea gradului de confort oferit călătorilor în staţiile de cale ferată.

 


Home page  • 
Parent forum: Magistrala 300  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420672 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use