Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de tramvai din București

 

Topic: Linia circulară 1/10: Romprim - Pasaj Basarab - Romprim

1057 posts, 264949 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 76
 
 

📖 Pagination options
  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34) Dr2005

Prima linie circulară a RATB-ului (atenţie: a RATB-ului, nu a ITB-ului) a fost 163 acum câţiva ani... după aia a fost spart în 162 şi 163 ca acum.

 


Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34) alex1968

O clipa, asta clameaza cei de la RATB. Cati de la ei mai stiu de tramvaiul 26 cu care circulam ntr-o mare linie inelara in anii 80? Dar asa le place lor- sa-si aloce merite si premiere istorice false!

 


Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34) ionescu63

Mai era si perechea 47/48 pana la construirea liniei de metrou usor 41.

 


Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34) Dominatrix

alex1968 wrote:
O clipa, asta clameaza cei de la RATB. Cati de la ei mai stiu de tramvaiul 26 cu care circulam ntr-o mare linie inelara in anii 80? Dar asa le place lor- sa-si aloce merite si premiere istorice false!
In primul rand, nu stiu ce merit deosebit are aceasta linie 1, care nu pare altceva decat o incropeala ieftina cu ocazia inchiderii liniei pe Rebreanu. In al 2'lea rand, o linie circulara are un merit daca are o oarecare utilitate logica. Singura utilitate a acestui traseu pare a fi acela de a reduce la minim parcul de tramvaie necesar.
ionescu63 wrote:
Mai era si perechea 47/48 pana la construirea liniei de metrou usor 41.
Acelea intorceau intr-o mare bucla descrisa de arterele Timsisoara, Progresului, 13 Sept, Ghencea, Brasov. Deci nu ceea ce numim linii circulare.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34) Tom

Prima linie circulara de autobuz a fost 133. De 163 nu stiam ca a fost circulara, doar ca unea capetele din Giulesti ale actualelor linii 162 si 163.
47/48 sunt linii semi-inelare (nu stiu daca asta e termenul oficial). La Iasi exista acum perechea 1/13 in acelasi sistem. Interesant e ca RATP Iasi se fereste de asemenea linii, iar o linie pur circulara o exclude total, in principal datorita lipsei unor linii de stationare.
Revenind putin la traseul din titlu, a observat cineva prin zona Mihai Bravu - Ferdinand daca intreba cineva pe vatman daca merge in Colentina? :lol:
Cam neinspirata redenumirea asta, il puteau numi 26 sau lasa ca 34, dar cred ca a fost o treaba de imagine a lui Oetker. Are noroc, daca mai lanseaza niste pasaje cu tramvai mai are liber si nr. 2 si 3 pentru trasee.

 


Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34) Dominatrix

Problema cu redenumirea liniei circulare in 26 cred ca e alta: oare cati din Serviciul de Exploatare si Miscare  isi mai amintesc de un traseu desfiintat acum 23 ani? Daca nu si-au amintit de exemplu ca actualul 55 ar fi fost de fapt parte din vechiul 13, iar actualul 56 este de fapt un 43 prelungit, nu vad de ce si-ar aminti de 26, cu atat mai mult cu cat pot baga mana in foc ca toata gaselnita asta cu linia 1 circulara e ceva temporar.
Pe de alta parte, chiar m-am mirat in 2007 cand s-a inchis zona Basarab, si noua linie  Depoul Militari - CFR Progresul a primit indicativul "traditional" 25, in conditiile in care 25 original, pe un traseu usor diferit a fost desfiintat in 1991, si in urmatorii 16 ani nu a existat deloc.
Si revenind la linia circulara 1, nu stiu de ce, dar nu ii dau viata lunga. Cred ca se va reveni la ceva mai "cuminte" curand, cum s-a revenit si cu 34 pe Vitan in loc de capatul in Depoul Dudesti, de exemplu.
Tom wrote:
Prima linie circulara de autobuz a fost 133.
O alta linie circulara (in ambele sensuri) in anii 70 - '80 a fost 104: Faur - 1 decembrie 1918 - Basarabia - N. Grigorescu - Postavarului - 1 decembrie 1918 - Faur.

 


Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34) ByOnu

Dominatrix wrote:
Problema cu redenumirea liniei circulare in 26 cred ca e alta: oare cati din Serviciul de Exploatare si Miscare  isi mai amintesc de un traseu desfiintat acum 23 ani?...


Spun si eu acum, .. V56 #119 poarta nr liniei 26, imi vine greu sa cred ca nu-si aminteste nimeni de o linie precum 26.

 


Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34) rosetti61

Liniile circulare ale perioadei de dinainte de 1989 au fost (nu mai amintesc de linia 16 interbelica cu cap la Obor): 26 - cu traseul pe care l stim prea bine (infiintat in vara lui 1965/66), 133 (ca 33 in 1959, linie pe care s-au folosit bilete de corespondenta), al carei traseu este iarasi binecunoscut - pana in anii 80 circula prin Sabinelor, dupa a fost prelungita prin calea 13 Septembrie, Sebastian, Calea Rahovei din cauza inceperii operatiilor de sistematizare in cartiertul Izvor - motivul a fost "deservirea mai buna a calatorilor", linia avand acum doua puncte de intersectie cu inelul de tramvai - la Gara si in Rahova. Astea erau liniile principale.
Alte linii: asa cum s-a mai spus 104, cu capat la Faur, 165(65) cu capat la ICME, pe traseul ICME - Sos Catelu - sos Pantelimon - Bd. L.Salajan - Bd Ion Sulea - Drumul intre Tarlale - ICME. 39 sura Mare - Sos Viilor - Calea Rahovei - Calea Ferentari - prel.ferentari - str Zetarilor - sos Giurgiului - Sura Mare (a fost si asta ,utata cand la Sura Mare, cand la Zetarilor si pana la urma a sfarsit pe traseul actual al lui 4).
Linie inelara a timpurilor noastre, este cea de acum pe linia 1, care nu stiu cat o rezista.

ByOnu wrote:
Spun si eu acum, .. V56 #119 poarta nr liniei 26, imi vine greu sa cred ca nu-si aminteste nimeni de o linie precum 26.

E din cauza piesei "Un tramvai numit Popescu", ce se petrece pe linia 26. Din cauza asta sa nu-i fi atribuit acest numar, sa nu creada lumea ca are de a face cu un tramvai special?

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34) Tom

Lui 119 puteau sa-i lase inscriptia pe care o avea la inceputul anilor '90: "V.S.". Tot n'o baga nimeni in seama. In afara de asta, "linia 26" de pe 119 e deobicei Depoul Victoria - Bucur Obor - Mosilor - Piata Sf. Gheorghe si de acolo la depoul Dudesti :)
N'ar fi exclus ca datorita timpului mare de parcurs sa apara si linia 1bis care sa intoarca la Banu Manta ca vechiul 34 :lol:

 


Re: Banu Manta - Mihai Bravu - Vacaresti (linia 34) Dominatrix

Off-topic: Tramvaiul 39 nu a fost niciodata circular, desi asa apare (gresit) in unele surse din anii '80. Traseul corect era:  Zetarilor - Anghel Alexandru - sos Giurgiului sura Mare - Sos Viilor - Calea Rahovei - Calea Ferentari - Piata Ferentari (comun cu linia 8). In 1990 a fost scurtat pe traseul Zetarilor - Sura Mare (traseul liniei 4) de azi. In a 2'a jumatate a anilor '90,, bucla si linia de stocare de la Piata Ferentari au disparut, iar linia 8 a fost prelungita la Zetarilor comun cu 23.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Linia circulară 1/10: Romprim - Pasaj Basarab - Romprim Utilizator anonim

Astazi pe linia 1 circulau la pranz vagoanele astfel:
Sens interior: 215, 301, 225, 120, 157, 261, 315, 287, 293, 124, 212, 156, 112, 185, 352, 104, 097
Sens exterior: 353, 141, 259, 126, 159, 4015, 4012, 4049, 4019, 4035, 4022, 4047, 057, 4024, 4005, 167, 4017

Azi din nou am constatat ca nu mai sunt decat clasice pe sensul interior, semn ca inca mai sunt ceva probleme pe undeva. De asemenea, doar 10 CH PPC in traseu, din teoretic 19...  :roll:

IMG_4552.JPG (363.05 KB; downloaded 11585 times)

 


Re: Linia circulara 1 macheta218

Harta traseului. linia 1
077.JPG (132.2 KB; downloaded 11251 times)
085.JPG (204.42 KB; downloaded 11254 times)

 


Re: Linia circulara 1 macheta218

Si sensul opus( linia 10 )
088.JPG (241.84 KB; downloaded 11248 times)

 


Re: Linia circulara 1 georgica2704

se vede ca nu actualizata  inca mai apare linia de trolebuz 71.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 76
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de tramvai din București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419386 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use