Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIstoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex

 

Topic: Metrou File de Poveste

757 posts, 258313 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 55
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste sab

Asa cum va "amenintam", urmea indicatiile pretioase :


                  INDICATIILE
date de tovarasul Nicolae Ceausescu cu privire la tehnologia de executie
si traseul primului tronson al Metroului Bucuresti-Magistrala I Militari-Titan
(19 martie 1975)


1.Se aproba inceperea imediata a lucrarilor pe primul tronson al metroului Bucuresti pe tehnologia de executie cu pereti turnati, palpanse metalice sau de beton armat, propusa de specialisti

2.Lucrarile pe primul tronson se vor executa prin patru santiere de catre unitatile specializate ale
Ministerului Energiei Electrice, Ministerului Transporturilor si Telecomunicatiilor,  Ministerului Constructiilor Industriale si Ministerului Agriculturii Industriei Alimentare si Apelor, care vor folosi dotarea si specialistii de care dispun. Aceste unitati vor lucra in calitate  de subantreprenori ai Intreprinderii Metroul Bucuresti

3. Se aproba aducerea din import a patru instalatii pentru sapat si executat peretii impermeabili pe  relatia devize libere si procurarea a circa 5000 tone palplanse metalice pe relatia cliring tari socialiste

4.Comitetul de Stat al Planificarii, impreuna cu Ministerele Industriei Constructiilor de Masini Unelte si Intreprinderea Metrou Bucuresti vor prezenta un program pentru asimilarea in fabricatie a tipurilor de utilaj de constructii necesare atat pentru lucrarile metroului cat si la alte lucrari cu tehnologii de executie similare.

5. In proiectarea si executia lucrarilor pe primul tronson al metroului Bucuresti se va asigura pastrarea traseului pe taluzul raului Dambovita, fara a executa curbe cu raze mici care sa micsoreze viteza de circulatie. In acest scop se vor aduce modificari corespunzatoare podurilor si celorlalte lucrari edilitare intalnite pe traseu.

6. Ultima parte a tronsonului va fi deviata fata de raul Dambovita prin punctul situat la podul Abator, urmarindu-se un traseu subteran pe sub Soseaua Mihai Bravu-Bulevardul Ion Sulea-Bulevardul Leontin Salajan-Bulevardul Muncii pana la uzinele Republica

7. Se aproba construirea urmatoarelor statii pe tronsonul I de metrou cuprins intre Uzina Semanatoarea si Abator : Semanatoarea, Grozavesti, Stirbei Voda, Izvor, Piata Unirii, Timpuri Noi, Abator.

8. In punctul de incepere a lucrarilor de la Podul Ciurel se vor adopta solutiile cele mai economicoase pentru organizarea de santier, traversarea raului Dambovita spre zona industriala  Giulesti, asigurandu-se amplasarea statiei in zona viitoarei platforme a Combinatului siderurgic. Totodata, in lucrarile de proiectare si executie se vor avea in vedere efectuarea lucrarilor de regularizare a raului Dambovita pe intreg tronsonul.

ALTE INDICATII
1.Consiliul Popular al Municipiului Bucuresti, impreuna cu Consiliul de Stat pentru Problemele Consiliilor Populare si Ministerul Turismului vor prezenta propuneri pentru amplasarea.  langa Magazinul Universal din Piata Unirii , a unui mare hotel turistic

2. Consiliul Culturii si Educatiei Socialiste, impreuna cu Consiliul Popular al Municipiului Bucuresti vor propune amplasamentul Statuii Independentei in zona Piata Unirii si Aleea Marii Adunari Nationale

3. Consiliul Popular al Municipiului Bucuresti  , impreuna cu Ministerul Transporturilor si Telecomunicatiilor, vor propune un program de dezafectare a liniilor de cale ferata din zona Abator si de amenajare a partii carosabile in aval pe ambele maluri, luandu-se in considerare nevoile de ransport ale Intreprinderii din sectorul respectiv.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste sab

Asa cum v-am "amenintat", urmeaza "indicatiile pretioase" :

INDICATIILE
date de tovarasul Nicolae Ceausescu cu privire la tehnologia de executie
si traseul primului tronson al Metroului Bucuresti-Magistrala I Militari-Titan
(19 martie 1975)


1.Se aproba inceperea imediata a lucrarilor pe primul tronson al metroului Bucuresti pe tehnologia de executie cu pereti turnati, palpanse metalice sau de beton armat, propusa de specialisti.

2.Lucrarile pe primul tronson se vor executa prin patru santiere de catre unitatile specializate ale
Ministerului Energiei Electrice, Ministerului Transporturilor si Telecomunicatiilor,  Ministerului Constructiilor Industriale si Ministerului Agriculturii Industriei Alimentare si Apelor, care vor folosi dotarea si specialistii de care dispun. Aceste unitati vor lucra in calitate  de subantreprenori ai Intreprinderii Metroul Bucuresti.

3. Se aproba aducerea din import a patru instalatii pentru sapat si executat peretii impermeabili pe  relatia devize libere si procurarea a circa 5000 tone palplanse metalice pe relatia cliring tari socialiste.

4.Comitetul de Stat al Planificarii, impreuna cu Ministerele Industriei Constructiilor de Masini Unelte si Intreprinderea Metrou Bucuresti vor prezenta un program pentru asimilarea in fabricatie a tipurilor de utilaj de constructii necesare atat pentru lucrarile metroului cat si la alte lucrari cu tehnologii de executie similare.

5. In proiectarea si executia lucrarilor pe primul tronson al metroului Bucuresti se va asigura pastrarea traseului pe taluzul raului Dambovita, fara a executa curbe cu raze mici care sa micsoreze viteza de circulatie. In acest scop se vor aduce modificari corespunzatoare podurilor si celorlalte lucrari edilitare intalnite pe traseu.

6. Ultima parte a tronsonului va fi deviata fata de raul Dambovita prin punctul situat la podul Abator, urmarindu-se un traseu subteran pe sub Soseaua Mihai Bravu-Bulevardul Ion Sulea-Bulevardul Leontin Salajan-Bulevardul Muncii pana la uzinele Republica

7. Se aproba construirea urmatoarelor statii pe tronsonul I de metrou cuprins intre Uzina Semanatoarea si Abator : Semanatoarea, Grozavesti, Stirbei Voda, Izvor, Piata Unirii, Timpuri Noi, Abator.

8. In punctul de incepere a lucrarilor de la Podul Ciurel se vor adopta solutiile cele mai economicoase pentru organizarea de santier, traversarea raului Dambovita spre zona industriala  Giulesti, asigurandu-se amplasarea statiei in zona viitoarei platforme a Combinatului siderurgic. Totodata, in lucrarile de proiectare si executie se vor avea in vedere efectuarea lucrarilor de regularizare a raului Dambovita pe intreg tronsonul.

ALTE INDICATII

1.Consiliul Popular al Municipiului Bucuresti, impreuna cu Consiliul de Stat pentru Problemele Consiliilor Populare si Ministerul Turismului vor prezenta propuneri pentru amplasarea.  langa Magazinul Universal din Piata Unirii , a unui mare hotel turistic
2. Consiliul Culturii si Educatiei Socialiste, impreuna cu Consiliul Popular al Municipiului Bucuresti vor propune amplasamentul Statuii Independentei in zona Piata Unirii si Aleea Marii Adunari Nationale
3. Consiliul Popular al Municipiului Bucuresti  , impreuna cu Ministerul Transporturilor si Telecomunicatiilor, vor propune un program de dezafectare a liniilor de cale ferata din zona Abator si de amenajare a partii carosabile in aval pe ambele maluri, luandu-se in considerare nevoile de ransport ale Intreprinderii din sectorul respectiv.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste sab

Se remarca de aici urmatoarele aspecte intersante:
1. Daca pana acum se vorbea de Grozavesti- Abator, acum se vorbeste de Magistrala I Militari-Titan (desi Dambovita si Ciurelul nu prea nimic de a face cu Militariul), iar traseul este "impins" dincolo de Grozavesti pana la Ciurel, iar in capatul celalalt apare creionat traseul tronsonului 2 pana la Republica
2. Statiile construite efectiv pe tronsonul 1 sunt cam aceleasi cu cele aprobate, cu exceptia statiei Abator. Aceasta statie era amplasata ca si celelalte pe malul Dambovitei, insa ulterior se renunta la ea si apare Mihai Bravu, dar facand parte din tronsonul 2 si cu totul alt amplasament (din pacate nu foarte inspirat)
3. Se aproba prima subtraversare a Dambovitei spre ceea ce avea sa devina ulterior statia Crangasi . Apropo, ce este cu Combinatul Siderurgic ?
4. La Pta Unirii urma sa se construiasca un mare hotel. Stie cineva de ce nu a mai fost construit ?

 


Re: Metrou File de Poveste iliutu

La pct. 4 cred ca e vorba de actualul hotel Mariott.

 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

Nici o legatura intre hotelul din documentele Partidului si Hotelul Mariott.
Dealtfel tot ce se va intampla in zona Unirii - Izvor in anii '80 nu are nici o legatura cu constructia primului tronson al primei magistrale Timpuri Noi - Petrache Poenaru ( Semanatoarea ). Nimeni la nivelul anilor '70 nu putea sa-si imagineze ce se va intampla 10 ani mai tarziu in zona centrala a Bucurestiului.

 


Re: Metrou File de Poveste iliutu

Din cate stiu, actuala cladire a hotelului avea destinatie tot de hotel, pentru delegatii. Cred ca ideea din documentul de mai sus a evoluat in timp si s-a ajuns la cladirea abandonata dupa Revolutie.

 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

Raport privind aducerea la indeplinire a sarcinilor trasate de tovarasul Nicolae Ceausescu, Secretar general al Partidului Comunist Roman, ca la 30 Decembrie 1976 sa se poata circula  cu metroul pe o distanta de circa 2 km
In indeplinirea sarcinilor date de tov. Nicolae Ceausescu , Secretar general al Partidului Comunist Roman s-au luat urmatoarele masuri :
1)    S-a delimitat un tronson de 2,1 km ( intre statia Piata Unirii si str Dr. Staicovici ) stabilindu-se realizarea tuturor lucrarilor de constructii si instalatii necesare circulatiei, dupa cum urmeaza :
-    constructia integrala a galeriei de metrou
-    echiparea caii de rulare si a instalatiilor necesare efectuarii probelor complexe.
-    asigurarea materialului rulant constand din 4 vagoane de metrou ( 2 vagoane prototip si 2 din seria zero de fabricatie ).
-    realizarea unui tronson definitiv de cca 50 metri in zona peroanelor din statia Piata Unirii ( restul lucrarilor de constructie a structurii de rezistenta  a statiei vor fi in curs de desfasurare in continuare )
-    realizarea structurii de rezistenta corespunzatoare caii de rulare si a substatiei de redresare din statia Izvor
-    amenajarea provizorie a punctului terminus la str. Dr. Staicovici care sa permita circulatia vagoanelor de metrou in dublu sens.

2. In vederea pregatirii si executiei lucrarilor aratate mai sus :
- s-au reesalonat graficile de proiectare, asigurandu-se elaborarea completa, in semestrul I / 1976, a proiectelor de executie ( anexa I ).
- s-au luat masurile de asigurarea necesarului de utilaje de constructii ( anexa 2 ).
- s-a asigurat livrarea materialului rulant, cu probele de casa executate la Intreprinderea de vagoane Arad ( la 1 Octombrie 1976 pentru primele 2 vagoane prototip si in continuare pentru restul )
 Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Aprovizionarii Tehnico – Materiale si Controlul Gospodaririi Fondurilor Fixe si ministerele producatoare au luat masuri de asigurare cu prioritate si livrare in ritmurile solicitate a materialelor necesare ( anexa 3 )
-    Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Comertului Exterior si Cooperarii Economice Internationale si Ministerul Industriei Constructiilor de Masini au luat masurile necesare pentru executarea importurilor de completare in cadrul sumelor prevazute in planul pe anul 1976 al Intreprinderii Metroul Bucuresti ( anexa 4 ).
-    de comun acord cu Consiliul popular al municipiului Bucuresti, Ministerul Energiei Electrice, Ministerul Transporturilor si Telecomunicatiilor si Ministerul Minelor, Petrolului si Geologiei s-a corelat executarea lucrarilor de devieri si conexe la termenele necesare integrarii in graficul general.
-    Elaborarea pana la 1 Martie 1976 de catre Intreprinderea Metroul Bucuresti impreuna cu   Ministerul Industriei Constructiilor de Masini si Inspectoratul de Stat privind Controlul Calitatii Produselor, de proceduri operative simplificate, care sa scurteze timpul de omologare a noilor echipamente.


Concomitent cu realizarea darii in circulatie la 30 Decembrie a tronsonului de 2,1 km intre statiile Piata Unirii, str Dr. Staicovici , s-au luat masuri de intensificarea ritmului de executia lucrarilor de galerie, statii si instalatii pe restul zonelor tronsonului I al magistralei 1 de merou, conform graficilor prevazute pe anul 1976 si 1977, astfel incat sarcina de dare in circulatie a metroului pe tronsonul I ( de 8 km ) sa fie asigurata la   sfarsitul anului 1977
2)    Pe masura achizitionarii, in conformitate cu programul aprobat a materialului rulant, echipamentelor de ventilatie, instalatiilor de automatizari pentru siguranta circulatiei, acestea vor fi verificate si inbunatatite pe baza testarilor ce se vor efectua pe tronsonul de 2,1 km metrou.

Semneaza documentul
Intreprinderea Metroul Bucuresti
Director General : Gen. Lt. P. Constantinescu
Director General Adjunct : Ing. Niculae Popa
Ministerul Constructiilor Industriale ministru ing Vasile Bumbacea
Ministerul Transporturilor si Telecomunicatiilor ministru ing. Traian Dudes
Ministerul Industriei Constructiilor de Masini ministru ing I. Avram
De acord
Viceprim Ministru : Emil Draganescu
Viceprim – Ministru Presedintele Comitetului de Stat al Planificarii : Mihai Marinescu
Ministerul Aprovizionarii Tehnico Materiale si Controlului Gospodaririi fondurilor Fixe : Maxim Berghineanu

iliutu wrote:
Din cate stiu, actuala cladire a hotelului avea destinatie tot de hotel, pentru delegatii. Cred ca ideea din documentul de mai sus a evoluat in timp si s-a ajuns la cladirea abandonata dupa Revolutie.

NU

 


Re: Metrou File de Poveste DocOctavius

17 aprilie 1976
REPUBLICA SOCIALISTA ROMANIA
SECRETARIATUL GENERAL
AL
CONSILIULUI DE MINISTRI
Nr.576/CL

Către
INTREPRINDEREA "METROUL" BUCURESTI

tov.director general,general locotenent
Petre Constantinescu

Vă trimitem alăturat, Hotărîrea Consiliului de Miniștri nr 194
din 16 aprilie 1976,pentru majorarea plafonului aprobat prin Hotărîrea Consiliului de Miniștri nr.147/1975 privind unele măsuri pentru proiectarea și executarea metroului în municipiul București.

ADJUNCT AL SECRETARIATULUI
CONSILIULUI DE MINISTRI
Ioan L.Ciolan

CONSILIUL DE MINISTRI
AL
REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA

H O T A R I R E

pentru majorarea plafonului aprobat prin Hotărîrea Consiliului de Miniștri nr147/1975 privind unele măsuri pentru proiectarea și executarea metroului în municipiul București

Consiliul de Miniștri al Republicii Socialiste România h o t ă r e ș t e :

Art.1 - In temeiul Decretului nr.17/1975 și prin derogare de la prevederile Hotărîrii Consiliului de Miniștri nr.900/1970, se majorează cu 810 milioane lei plafonul aprobat prin Hotărîrea Consiliului de Miniștri nr.147/1975,în vederea asigurării condițiilor de decontare a proiectării și execuției lucrărilor de organizare a șantierului și de construcție a magistralei 1 de metrou Militari - Titan,inclusiv degajarea terenului și devierea colectorului mal drept Dîmbovița,pînă la aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Art.2 - Intreprinderea Metroul București va prezenta spre aprobare,indicatorii tehnico-economici pentru prima linie de metrou "Magistrala I Militari - Titan",avizați de organele centrale pînă la 30 decembrie 1976.

CONSILIUL DE MINISTRI
AL
REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA
PRIMUL MINISTRU

București 16 aprilie 1976
Nr.194


SECRETARIATUL GENERAL
AL
CONSILIULUI DE MINISTRI
Nr.20/I-G
Către
INTREPRINDEREA "METROUL" BUCURESTI
Tov.Director general Petre Constantinescu

Potrivit adresei Cancelariei CC al PCR nr.H 3327/1976,vă trimitem alăturat indicațiile date de tovarășul Nicolae Ceaușescu,secretar general al Partidului Comunist Român,cu prilejul vizitei de lucru la Metroul-București (9 iunie 1976).

ADJUNCT AL SECRETARIATULUI
CONSILIULUI DE MINISTRI,
Ing.Mircea Georgescu


indicățiile prețioase mai durează un pic... sper să nu fie problemă dacă transcriu cu diacriticile din text, încerc să țin cât mai aproape de originale.

 


Re: Metrou File de Poveste DocOctavius

I N D I C A T I I L E
date de tovarășul Nicolae Ceaușescu,secretar general al Partidului Comunist Român,cu ocazia vizitei de lucru la Metroul București
- 9 iunie 1976 -

1. Consiliul Popular al Municipiului București împreună cu Intreprinderea "METROU" vor lua măsuri pentru ca pe porțiunile unde galeria de metrou este executată să se realizeze de urgență toate lucrările de hidroizolații și de refacere a părții carosabile astfel încît arterele respective să fie redate circulației rutiere cît mai rapid posibil.

2. Pe porțiunile unde galeria metroului se execută prin săpături deschise se vor revedea calculele de rezistență a planșeurilor de beton a se aplica sistemul de acoperire sub formă de boltă.

Elementele de bază ale calculului vor porni de la necesitatea reducerii consumurilor de materiale (oțel beton,ciment,etc) la strictul necesar impus de circulație și seismicitate,urmînd ca funcțiunile de adăpostire să fie luate în considerație numai pentru stațiile de metrou și pentru porțiunile de galerie care au fost executate pînă în prezent.

In acest scop,Intreprinderea Metroul București va prezenta în termen de 15 zile propuneri corespunzătoare.

3. Se aprobă macheta la scară naturală pentru galeria dublă de metrou, materialul rulant și calea de rulare cu indicația ca bancheta deserviciu l galeria de secțiune dreptunghiulară să fie coborîtă la nivelul căii de rulare.

4. Se vor prezenta propuneri ca deasupra tunelului de metrou sau lateral,acolo unde necesitățile o impun,să se realizeze galerii edilitare corespunzătoare,în special pentru alimentarea cu energie electrică și telecomunicații.De asemenea ,se vor studia posibilitățile ca în tunele să fie introduse și alte dotări tehnico-edilitare pe lîngă instalațiile și echipamentele de alimentare energie electrică tracțiune și comandă ale metroului.

- 2 -
5. Se vor lua măsuri pentru mărirea ritmului de execuție și încadrarea în graficele stabilite a lucrărilor pe tronsonul I Ciurel-Semănătoarea-Abator.

Consiliul Popular al municipiului București și Intreprinderea Metroul București vor prezenta imediat la aprobare propuneri pentru evacuarea,demolarea clădirilor și ocuparea terenurilor necesare eliberării tronsonului I de metrou și al canalului colector.

6. Se aprobă soluția de racordare printr-o linie specială a depoului de metrou Ciurel la linia de garaj a Intreprinderii Semănătoarea,pentru a se asigura descărcarea materialului rulant adus pe cale ferată,Pînă la realiarea acesteia,lansarea materialului rulant se va face în spațiul  tehnologic special amenajat în zona Tribunal.

7. Se aprobă tehnologiile de lucru propuse pentru stația Piața Unirii,urmînd ca Ministerul Construcțiilor Industriale să ia măsuri pentru sporirea ritmului de execuție și încadrarea în termenele prevăzute pentru tronsoanele respective.

8. Se aproba tehnologiile de lucru,organizarea de șantier,soluțiile de lansarea scuturilor semimecanizate și sistemul de bolțari de beton armat pentru tunelurile de metrou,prezentate la Stația Titan Centru.

Se vor continua cercetările și experimentările privind consolidarea prin îngheț precum și pentru etanșarea sistemelor de bolțari în vederea simplificăriihidroizolației și a inelului secundar.

Ministerul Minelor,Petrolului și Geologiei va lua măsuri pentru organizarea corespunzătoare a execuției tunelelor de metrou cu respectarea ritmurilor stabilite.

9. Pentru completarea și îmbunătățirea gamei tipodimensionale prevăzute pentru stațiile de metrou,se va studia pentru început realizarea la Titan Centru a unei stații de metrou cu peron central,acoperită în boltă,cu o singură deschidere.

10. In legătură cu resistematizarea Pieții Unirii,corelată cu lucrările de metrou se vor lua măsurile următoare:

- 3 -
- se va asigura o tratare deschisă a Dîmboviței,ținînd seama și de sarcinile de regularizare care revin Consiliului Național al Apelor;
- se va elabora și prezenta spre aprobare pînă la sfîrșitul acestui an,studiul de amplasament pentru Magistrala 2 de metrou Casa Scînteii-Pipera-Berceni Intreprinderea de Mașini Grele București;

12. In cadrul sistematizării zonei B-dul Liviu Rebreanu:
- se va amenaja corespunzător zona lacurilor Titan;
- se vor propune construcții de locuințe pe malul lacului situat între str.Liviu Rebreanu și B-dul Ion Sulea,precum și un plan de sistematizare și amenajare corespunzătoare a terenurilor pentru a se asigura stabilirea unor delimitări precise între zonele de parcuri,agrement,construcții și rețele rutiere.

[cu pix]
Pentru conf.
[semnătură ilizibilă]
[/cu pix]

25 iunie 1976

 


Re: Metrou File de Poveste iliutu

Inca ceva documente pentru citit.

REPUBLICA SOCIALISTA ROMANIA
SECRETARIATUL GENERAL AL CONSILIULUI DE MINISTRII
NR. 188/III-C
Bucuresti 14 ianuarie 1974

Intreprinderea Metroul Bucuresti
Tov. Director general Constantinescu Petre

   Potrivit comunicarii Cancelariei CC al PCR 5975/5951/1975 va facem cunoscut ca
Biroul Permanent al Comitetului Politic Executiv al CC al PCR a aprobat propunerile
cuprinse in materialul alaturat privind lucrarile de cercetare si experimentare pentru
metroul din Bucuresti.
   Totodata, s-a indicat sa se prezinte propuneri pentru constituirea a cate unei comisii
centrale care sa verifice calitatea lucrarilor pe faza de executie la metroul din Bucuresti
si canalul Dunare-Marea Neagra.
   In conformitate cu indicatiile primite, urmeaza ca in 3 zile sa prezentati tovarasului
viceprim-ministru Emil Draganescu propuneri pentru componenta, tematica si sarcinile ce revin
comisiei pentru verificarea calitatii lucrarilor de metrou.

ADJUNCT AL SECRETARIATULUI CONSILIULUI DE MINISTRI,
Ioan L. Ciolan


NOTA cu privire la lucrarile de cercetare si experimentare pentru metroul din Bucuresti

   1. Ca urmare a indicatiilor Conducerii Superioare de Partid si de Stat, in anii 1972-1974
au fost elaborate peste 60 de studii care au fundamentat propunerile pentru construirea
primei magistrale de metrou in municipiul Bucuresti. Aestea au cuprins lucrari de cercetare
si documentare cum sint:
- prelucrarea sistematica a experientei derivate din constructia cu scutul a celor peste 20
km. de canale de mari dimensiuni in conditile de sol ale municipiului Bucuresti si fructificarea
experientei cistigate in tara in tehnologii moderne de constructii cum ar fi: tehnica peretilor
mulati, constructia tunelurilor pentru hidrocentrale, constructia cu scutul a tunelurilor de
cale ferata;
- s-au adancit si s-au detaliat studiile geotehnice si hidrogeologice supra terenului in
municipiul Bucuresti;
- s-au experimentat in conditii reale de exploatare la vehicule cu tractiune electrica o serie
de solutii tehnice pentru materialul rulant, si s-a fructificat experienta de la calea ferata
si transportul orasenesc cu privire la proiectarea, constructia si exploatarea instalatiilor
si echipamentelor pentru tractiunea electrica;
- s-au prelucrat sistematic datele privind conceptia generala, sistemele si tehnologiile de
executie, instalatiile tehnologice si organizarea exploatarii pentru cca. 40 de sisteme de metrou
in exploatare, in stadiul de executie sau in proiectare pe plan mondial;
- model matematic care a permis determinarea cu ajutorul calculatorului electronic a prognozei
deplasarilor populatiei si fluxurilor de circulatie pana in anul 1990.
   In elaborarea studiilor si cercetarilor pentru metrou s-a apelat la numeroase institute
de cercetare si proiectare si s-a beneficiat de concursul unor cadre universitare de inalta
calificare in probleme de urbanism, arhitectura, constructii si tehnologie.

   2. Dupa atacarea lucrarilor in 1975, s-au continuat si s-a intensificat lucrarile de cercetare,
acordindu-se prioritate incercarilor facute pe modele la scara redusa, modele functionale si
machete, precum si incercarile de laborator. In acest sens s-au elaborat urmatoarele lucrari mai
importante:
- s-au facut masuratori si observatii sistematice in conditii reale de santier in terenul din Bucuresti,
asupra principalelor tehnologii pentru galerii de executie: incinte create cu ajutorul palplanselor,
pereti mulati pana la 20m adancime, piloti secanti, epuismente;
- s-a executat o macheta de 50m lungime la scara naturala in santierul de la Piata Unirii pentru un
tronson de tunel, verificindu-se gabaritele generale, modul de echipare, inscrierea materialului rulant;
- s-au confectionat machete la scara 1:200 pentru 6 statii, verifiandu-se solutiile de arhitecura,
functionarea generala, implicatiile asupra instalatiilor edilitare si a cladirilor adiacente;
- s-a trasat si s-a bordat efectiv in teren intregul traseu al tronsonului I, verificandu-se in plan
elementele geometrice ale liniei;
- s-au elaborat modele functionale pentru o serie de echipamente specifice cum ar fi: bobina de joanta
pentru sistemul de boc de linie automat, unele elemente ale instalatiei vagonului de metrou si s-au
intreprins studii privind solutiile noi pentru infrastructura caii de rulare;
- s-a inceput experimentarea in santier a tirantilor pretensionati si metodologiile de lucru pentru
ancorarea peretilor etansi;
- s-au elaborat si experimentat retete pentru noroiul bentonitic;
   Aceste lucrari executate in paralel cu lucrarile de proiectare, au fundamentat principalele
solutii tehnice care sa perita continuarea intr-un ritm intensificat a lucrarilor de constructii si a
celor de asimilare a utilajelor necesare magistralei I de metrou, in conditii de deplina siguranta pentru
functionarea intregului sistem.

   3. In vederea optimizarii in continuare a solutiilor de proiectare, a tehnologiilor de lucru si a
asimilarii utilajelor, se propune in anexa alaturata un program prioritar de continuare a cercetarilor,
vizind in principal:
- verificari si masuratori pe modele, machete si coditii de exploatare pentru definitivarea si optimizarea
parametrilor constructivi ai prototipului si seriei zero de vagoane de metrou, apelind la cele mai moderne
tehnici de incercari existente in tara;
- expertizarea cu specialisti din Ministerul Transporturilor pina la 31 decembrie 1975 a elementelor
geometrice proiectate pentru traseul magistralei I de metrou;
- sisteme constructive moderne pentru calea de rulare, metode si mijloace moderne pentru asigurarea in
timpul executiei si conservarea in timpul exploatarii a geometrie corecte a caii de rulare;
- perfectionarea metodelor de proiectare a structurilor de rezistenta a tunelurilor si statiilor;
- imbunatatirea tehnologiilor de executie, precum si metode speciale de consolidare a terenurilor,
in special pentru lucrarile cu scutul;
- perfetionare metodologiei de proiectare, modele functionale si incercari de fiabilitate pentru
instalatiile si echipamentele metroului.
   Prin programul propus, lucrarile cele mai importante si rezultatele cele mai urgente in vederea
definitivarii solutiilor de constructie si tehnologie in exploatare, au fost prevazute in trimestrele I si
II 1976.
   Propunerile de program alaturate prevad de asemenea si ucrari de ceretare pe termen mai lung,
care sa asigure perfectionarea in continuare a metodelor, mijloacelor de constructie si a exploatarii metroului.

Se propune aprobarii programul anexat.

DIRECTOR GENERAL,
Gr. Lt. Constantinescu Petre

DIRECTOR GENERAL ADJUNCT,
Ing. Niculae Popa

PARTIDUL COMUNIST ROMAN
Comitetul Central
Cancelaria
Nr.H.648

Tovarasului Emil Draganescu

   Va trimitem alaturat indicatiile date de tovarasul Nicolae Ceausescu,
secretar general al Partidului Comunist Roman, cu privire la unele probleme
legate de constructia Metroului-Bucuresti.

CANCELARIA CC al PCR


INDICATII date de tovarasul Nicolae Ceausescu, Secretar general
al Partidului Comunist Roman,cu privire la unele probleme ridicate
de constructia Metroului-Bucuresti din 21 FEBRUARIE 1976

   1. Se aproba, in pricipiu, constructia vagonului de metrou, arhitectura exterioara,
amenajarile interioare si sistemul functional, conform machetei prezentate.
   2. Se aproba traseul si caracteristice constructive ale tronsonului II Titan al
Magistralei I de metrou intre Abator si Intreprinderea Republica, amplasamentele statiilor
Abator, Mihai Bravu, Ion Sulea, Titan Centru, Morarilor si Republica, inclusiv dezafectarea
garii de calatori Titan si a liniilor de cale ferata pe B-dul Muncii, conform planurilor
prezentate.
   3. Se aproba atacarea lucrarilor la puturile de lansare a scuturilor la statiile Titan
Centru si Republica, lunidu-se masurile de urgentare a eliberarii integrale a amplasamentelor
respective.
   4. Se aproba pentru executarea lucrarilor necesare din statiile Piata Unirii si Izvor
si asigurarea instalatiilor si a echipamentelor in asa fel ca pina la 30 decembrie 1976 sa
inceapa probele la portiunea din tronsonul I al Magistralei I de metrou cuprinsa intre statia
Piata Unirii si str. Dr. Staicovici, in lungime de cca. 2,1 km.
   5. Se aproba, in principiu, detasarea permanenta de la Ministerul Apararii Nationale
la Intreprinderea Metroul Bucuresti a unui numar de 15 ofiteri, precum si 200 militari in termen,
urmind sa se prezinte propuneri corespunzatoare.

 


Re: Metrou File de Poveste Dominatrix

25 septembrie 1976
REPUBLICA SOCIALISTA ROMANIA
SECRETARIATUL GENERAL
AL
CONSILIULUI DE MINISTRI
Nr.31/I-C

Către
INTREPRINDEREA "METROUL" BUCURESTI


tov.director general locotenent
Constantinescu Petre

Potrivit adresei Cancelariei CC al PCR nr. H 4520/1976, va trimitem alaturat indicatiile date de tovarasul Nicolae Ceausescu secretar general al Partidului Comunist Roman, cu prilejul unor obiective de investitii.

ADJUNCT AL SECRETARIATULUI CONSILIULUI DE MINISTRI,
Ioan L. Ciolan

INDICATII date de tovarasul Nicolae Ceausescu secretar general al Partidului Comunist Roman cu prilejul analizei unor obiective de investitii
-    16 august 1976 –


I. Cu privire la unele probleme legate de constructia Metroului-Bucuresti

1.    Se aproba solutiile de structura pentru tunelul de metrou sectiune dreptunghiulara cu doua linii sau cu o singura linie cu sprijin central, precum si folosirea, acolo unde exista posibilitati, a sectiunilor cu bolta si circulare. In toate cazurile se vor lua masuri de economisire a otelului beton si a celorlalte materiale.
2.    Consiliul Popular al municpiului Bucuresti impreuna cu Ministerul Transporturilor si Telecomunicatiilor si Intreprinderea Metroul Bucuresti vor constitui o comisie formata din specialistii care, tinand seama de sistematizarea generala a orasului, va elabora un studiu privind rezolvarea in ansamblu a problemelor de transport in comun. Studiul va avea in vedere vadurile traditionale care concentreaza deplasarile majore de calatori si va prezenta propuneri pentru solutionarea urmatoarelor probleme mai importante legate de constructia metroului:
  • imbunatatirea transportului arterelor magistrale;
  • racordarea la sistemul de metrou a Garii de Nord, a celorlalte gari si autogari;
  • incadrarea in sistemul metroului a inelului de circulatie orasenesc, indeosebi ramura de nord a acestuia: Soseaua Mihai Bravu – Soseaua Stefan cel Mare – B-dul Nicolae Titulescu – Gara de Nord;
  • legarea principalelor piete ale orasului la magistralele de metrou;

3.    Se aproba continuarea studiilor pentru Magistrala 2 de metrou numai de la Piata Victoriei spre sud; se vor adanci in special problemele constructiei Statiei din Piata Unirii, in corelatie cu sistematizarea pietii si legaturile acesteia cu statia de pe Magistrala 1 de metrou.
4.    In timpul desfasurarii lucrarilor de constructie a metroului, se va da o deosebita atentie eventualelor vestigii arheologice intalnite. In acest scop Consiliul Popular al municipiului Bucuresti impreuna cu Academia de Stiinte Social Politice si celelalte institutii interesate vor constitui o comisie speciala.
5.    Consiliul de Ministri va prezenta propuneri privind organizarea unitatii de exploatare a metroului in subordinea Ministerului Transporturilor si Telecomunicatiilor.

 


Re: Metrou File de Poveste Dominatrix

Din acelasi document; punctele II - V nu au legatura cu constructia metroului!

II. Cu privire la unele asezaminte social-culturale pentru tineret si copii

1.    Se vor lua masuri pentru adancirea solutiilor de realizare a Centrului de educatie si cultura socialista pentru tineret, astfel incat sa se concentreze principalele activitati intr-o cladire centrala cu aspect monumental. Centrul de educatie si cultura socialista va trebui sa realizeze si rolul de centru metodic la nivel national pentru activitati ale UTC. Proiectul va fi astfel conceput incat sa poata fi usor adaptat la mai multe amplasamente. Se vor studia in continuare 2 amplasamente si anume: amplasamentul Grozavesti si amplasamentul Parcul Tineretului. Pentru ambele amplasamente se va cauta mentinerea elementelor de tema stabilite privind activitatea cultural-educativa si sportiva. Se va renunta la constructia de spatii de cazare si cercuri, dand prioritate spatiilor de concursuri si pentru instruirea practica in diferite domenii ale activitatii de tineret.

2.    In varianta Grozavesti, cladirea centrala va fi orientata cu fatada principala spre Splaiul Independentei. Celelalte elemente de dotare vor fi pe latura de nord a amplasamentului, asigurandu-se un acces principal la cladirea centrala si alte cateva accese secundare, pentru celelalte utilitati.


3.    In varianta Parcul Tineretului, Centrul de educatie si cultura socialista pentru tineret va fi realizat intr-o zona separata de cea pentru pionieri si copii.
-    Se va prevedea o constructie inalta, cu aspect monumental, care sa fie amplasata pe platoul din vecinatatea Palatului Sporturilor si Culturii (partea dreapta) si a terenurilor de sport existente (baza sportiva "Constructorul"). In aceasta varianta, se va studia si posibilitatea construirii unui teatru de vara in aer liber, a unui patinoar si a unor bazine de inot.

4.    Se aproba, in principiu, realizarea Casei Centrale a pionierilor si copiilor in Parcul Tineretului, cu urmatoarele indicatii:

-    Amplasarea sa se faca in partea de jos, sub cornisa, in continuarea zonei de locuinte "Tineretului"; cladirea centrala va fi adusa in fata spre intrarea principala;
-    Intregul complex de dotari va fi realizat pornind de la conceptia ca activitatea preactica de productie, cultural-educativa si sportiva, precum si cea din diferite cercuri se va desfasura in cadrul scolilor si sub indrumarea nemijlocita a acestora.

La casa centrala vor avea loc in principal concursuri, expozitii, activitati metodice de pregatire si instruire a cadrelor care muncesc cu pionierii, intreceri inter-scoli in diferite domenii etc.
5.    Consiliul popular al muncipiului Bucuresti impreuna cu Comitetul Central al UTC si Consiliul Organizatiei Pionierilor vor constitui un larg colectiv de pedagogi, oameni de cultura, istorici si activisti care vor studia intreaga tematica de amenajare a parcului de distractii pentru copii si tineret, astfel incat sa se asigure un bogat continut istorico-revolutionar, cultural si instructiv-educativ.

Tematica astfel elaborata va fi prezentata in prealabil spre aprobare si numai dupa aceea se va trece la proiectarea si realizarea concreta a diferitelor dotari cultural-educative, sportive si de agrement in parc.

Se interzice constructia in parc de hoteluri si alte obiective care nu sunt legate de specificul din aceasta zona.

6.    Macheta prezentata cu privire la amenajarea statiunii pentru tineret "Zamora"-Busteni, va fi refacuta potrivit indicatiilor date. Prezentarea  acesteia la conducere se va face numai dupa ce va fi dezbatuta de Biroul CC al UTC.

III.    Cu privire la constructia canalului Dunare-Marea Neagra

1.    Se aproba imbunatatirea documentatiilor tehnice si de executie ale Canalului Dunare-Marea Neagra, in vederea sporirii grosimii lamei de apa de la 6 la 7 m, cu respectarea urmatorilor parametri:

-    Latimea la fundul canalului, pe Valea Carasu va fi pastrata la 70 m, iar pe zona de platou la 90 m, asa cum prevee Decretul 109/75.
-    Sporirea grosimii lamei de apa se va realiza prin coborarea fundului canalului cu 1 m, in vederea pastrarii traseului caii ferate duble Cernavoda-Constanta.
-    Nivelul normal de exploatare al apei va fi la cota de +7,50 m rMB pe Valea Carasu si la cota de +24,50 m rMB pe zona de platou (prin ridicarea nivelului apei in ecluza de la Basarabi cu 17 m).
-    Pescajul navelor admise in mod curent pe canal va fi de 5,50 m, iar pescajul maxim admis, cu restrictii de viteza, va fi de 6 m. Pana la realizarea bararii Dunarii, aceste nave vor putea iesi de la ecluza Cernavoda in Dunare numai la cote ale apelor peste nivelurile medii ale fluviului,
-    Navigatiile pe canal a navelor si convoaielor admise se va pastra in ambele sensuri, asa cum prevede Decretul 109/1975.
2.    Amenajarile vor fi astfel concepute ca in perioadele de seceta sa se poata sigura un volum suplimentar de apa in canal de circa 13 milioane m3, urmand ca navigatia sa se realizeze in mod normal pentru navele si convoaiele de calcul.
3.    Se aproba ca Ministerul Transporturilor si Telecomunicatiilor sa emita comenzile pentru elaborarea proiectelor tehnice ale echipamentelor ecluzelor de la Basarabi si Agigea.

IV.    Cu privire la constructia liniei de 750 KV prin Dobrogea

-    Se aproba continuarea tratativelor privind realizarea prin Dobrogea a unei linii de 750 KV care sa asigure interconexiunea cu sistemele energetice ale Uniunii Sovietice si R.P. Bulgaria, cu urmatoarele precizari:
-    Punctele de intrare si iesire ale liniei de 750 KV pe teritoriul R.S. Romania vor fi Isaccea si respectiv Cetatea.
-    Amplasamentul statiei de transformare de 750/400 KV din zona Macin va fi situat cat mai aproape de traseul liniei de 750 KV.

V.    Alte indicatii

Consiliul popular al muncipiului Bucuresti impreuna cu Ministerul Industriei Usoare vor prezenta propuneri pentru realizarea unei mari case de moda, amplasata eventual in Calea Victoriei, vis-a-vis de Palatul Telefoanelor.

 


Re: Metrou File de Poveste Dominatrix

CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA

DECRET 2/1977 -  (ELCS)
Privind infiintarea exploatarii pentru lucrari de constructii subterane ale Metroului Bucuresti


Consiliul de Stat al Republicii Socialiste Romania

decreteaza:

Art. 1. Pe data de 1 ianuarie 1977, se infiinteaza Exploatarea pentru Lucrari de Constructii Subterane la Metroul Bucuresti, unitate fara personalitate juridica in subordinea Intreprinderii Metroul Bucuresti, cu sediul in Municipiul Bucuresti, avand ca obiect de activitate executarea lucrarilor de metrou in subteran; lucrari de hidrogeologie, de hidrotehnie, de asecari, lucrari subterane speciale, lucrari supraterane de constructii-montaj.

Art. 2. Exploatarea pentru lucrari de constructii subterane la metrou se organizeaza potrivit structurii organizatorice prevazute in anexa nr. 1 la prezentul decret si in conformitate cu normele unitare de structura pentru industria extractiva si pentru unitatile de constructii montaj, anexele art.2 alin.2 si la art.2c alin. 3 din Decretul nr. 162/1978 privind stabilirea normelor unitare de structura pentru unitatile economice.

Art. 3. Lista unitatilor din industria miniera la care se pot constitui prin exceptia pentru activitatile din subteran, cu grad ridicat de periculozitate, dispendare accentuata a locurilor de munca pe orizontala si verticala, coordonarea de activitati complexe, sectii (sectoare) avand cel putin 6 maistri pe schimburile organizate in 24 de ore se completeaza cu "Exploatarea pentru lucrari de constructii Subterane la metroul Bucuresti".

Art. 4. Exploatarea pentru lucrari de constructii subterane la Metroul Bucuresti si subunitatile cu activitate in subteran si de lucrari speciale se incadreaza in grupa II de ramuri.

Art. 5.  Exploatarea pentru lucrari de constructii subterane la metroul Bucuresti se incadreaza in gradul special de organizare, iar subunitatile acesteia in gradele de organizare prevazute in anexa nr.2 la prezentul decret.

Art. 6. Retribuirea muncitorilor din activitatea de subteran se face corespunzator retelei tarifare "mine subteran B" iar muncitorii incadrati pe retele tarifare constructii si constructii de masini vor fi retribuiti cu nivel A.

Muncitorii si maistrii care lucreaza in subteran transferati in interesul serviciului de la unitati la care se aplica retele tarifare mai mari sau retributii tarifare corespunzatoare unor grupe de ramuri superioare celor de la Exploatarea pentru lucrari de constructii subterane, pot fi retribuiti in continuare, pe baza retelei tarifare sau retributiilor din grupele de ramuri de la unitatea de la care se transfera.

Art. 7. Ponderea personalului TESA normat pentru Intreprinderea Metroul Bucuresti, si Exploatarea pentru lucrari de constructii subterane va fi de 10 %  din totalul personalului planificat pentru aceste unitati, in concordanta cu incadrarile in munca ce se efectueaza la nivelul prevazut in planul de munca si retribuire aprobat pentru anul 1977.
In ponderea normata a personalului TESA nu se cuprind inginerii, tehnicienii si maistrii, care conduc in mod nemijlocit utilaje si instalatii.

Art. 8. Personalul transferat la Intreprinderea Metroul Bucuresti care va lucra la locuri cu conditii grele de munca si care la data transferarii a benficiat de retributii tarifare mai mari, va primi in continuare astfel de retributii.
In acest scop, numarul prevazut in anexa nr XIV/12 la Decretul Consiliului de Stat nr. 375/1976 pentru Intreprinderea Metroul Bucuresti se majoreaza cu 350 persoane.

Art. 9. Comitetul executiv al Consiliului popular al Municipiului Bucuresti va asigura anual Intreprinderii Metroul Bucuresti, pana in anul 1980, in cadrul volumului de investitii prevazut in plan pentru constructii de locuinta, cate 500 apartamente, din care 250 apartamente proprietate de stat si va executa si pune in functiunein anul 1977 un numar de 900 locuri in camine de nefamilisti din investitiile prevazute pentru metrou.

Art. 10. Ministerul Minelor, Petroului si Geologiei va asigura pe masura necesarului asistente tehncie de specialitate si cadrele de specialisti muncitori si personal TESA pentru proiectarea si executarea lucrarilor subterane de metrou.

BUCURESTI, 5 ian. 1977.
Pentru conformitate ing. Bujor Gheorghe

 


Re: Metrou File de Poveste iliutu

ERATA

Data corecta este Bucuresti 14 ianuarie 1976


iliutu wrote:
Inca ceva documente pentru citit.

REPUBLICA SOCIALISTA ROMANIA
SECRETARIATUL GENERAL AL CONSILIULUI DE MINISTRII
NR. 188/III-C
Bucuresti 14 ianuarie 1974



 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 55
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use