Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.ATroleibuze

 

Topic: Saurer (1995-2008)

68 posts, 28505 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Saurer (1995-2008) Utilizator anonim

Acestea au circulat pana la inceputul anului 2008 pe liniile Depoului Berceni. Au fost casate odata cu venirea noilor Irisbus Citelis. Povestea lor este una interesanta - au fost aduse din Elvetia la inceputul anilor '90 ca autobuze care au circulat pe liniile expres. Apoi au fost modificate si transformate in troleibuze la URAC in colaborare cu ICPE-SAERP. Initial au fost ale depoului Bujoreni unde au circulat pana la inceputul anilor 2000 cand au sosit troleibuzele Ikarus 415T si au fost mutate la Berceni.

 


  • nokia2010
  • Posted:
  •  

Re: Saurer (ex) nokia2010

Mie îmi plăcea designul caroseriei. În anii '50-'60 carosierii elveţieni au conceput nişte caroserii foarte frumoase! (bine, nu toate îmi plac chiar aşa de mult).
De ce majoritatea scaunelor erau aşezate ca la metrou? În Elveţia sunt ceva mai aglomerate autobuzele şi troleibuzele?€

 


  • nokia2010
  • Posted:
  •  

Re: Saurer (ex) nokia2010

Prima dată (na, de ce e perioada de edit aşa de mică?) când am văzut de aproape un asemenea troleibuz (de departe văzusem pentru prima dată aşa ceva în 1996, în Militari pe linia 62) am crezut că "Saurer" e o marcă franceză. Nu erau ele franţuzeşti, dar au fost aduse din Geneva, zonă în care se vorbeşte franceza. Cât m-am chinuit până am ajuns să merg cu un troleibuz din ăsta... cred că deabea prin 1999-2000 am mers.€

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Saurer (ex) Dr2005

Probabil în Elveţia anilor '50 - '60 se punea şi problema aglomeraţiei sau, pur şi simplu, erau mai simplu de pus aşa scaunele.

În ceea ce priveşte design-ul, formele rotunjite au fost ,,la modă" până pe la mijlocul anilor '70, vezi şi locomotivele DA, toate autobuzele pe standard VoeV 1 (MAN SL200, MB O305, Graf&Steyr) şi anterioare lor (de ex. MAN 750, după care s-a făcut Roman 112) dar şi mare parte din tramvaiele din acea perioadă, fie că e vorba de Rathgeberuri, Duewaguri, MF Esslingen GT4, Tatre ş.a.m.d..
Ulterior s-a stabilit că pietonii loviţi de asemenea vehicule nu prea scapă cu viaţă, iar la un impact la viteze mari (bine... în trafic urban e o şansă mică să se întâmple asta), şocurile se transmit celor din vehicul. Aşa că s-a preferat soluţia unor vehicule mai pătrăţoase, cu mult plastic la extremităţi, plastic care se distruge la impact şi îl salvează pe nefericitul care traversează neregulamentar. La un impact frontal se va distruge integral partea din faţă, ba chiar şi şasiul vehiculului (vezi Citaro-ul care a lovit un Ikarus 415T), iar şoferul va ieşi şi el şifonat rău (dacă va mai ieşi întreg), în schimb călătorii - dacă se asigură corect (adică stau pe scaun sau se ţin de bare) şi dacă barele sunt bine prinse (nu ca la MAZ, unde la un impact frontal au zburat călătorii prin aubuz cu barele rupte în mână) - se aleg doar cu câteva vânătăi.
În plus, tot teoretic, extremităţile de fibră de sticlă sunt mai uşor de reparat (înlocuieşti bucata spartă cu alta, ai nevoie doar de o şurubelniţă) decât tabla (unde trebuie să tai cu aparatul de sudură şi apoi să sudezi o bucată nouă sau să o îndreţi ,,româneşte" la ciocan). Desigur, sistemul are beneficii maxime pentru producătorul vehiculului, întrucât formele acestuia sunt protejate de drepturi de autor, deci automat nu se pot confecţiona în garaj (faţă de tablă care o poţi lua de unde vrei şi o poţi prelucra cum vrei), ceea ce înseamnă preţuri mai mari.

Personal, nu dau 2 bani pe siguranţa celor care traversează neregulamentar (decât să intru în stâlp evitându-i sau să intre maşina din spate în mine că frânez brusc), mai bine îi iau în bot şi-i trimit pe trotuar prin zbor. Însă asta doar dacă conduc o Dacie 1300 cu bară de protecţie din inox, că la maşinile noi... mototolesc maşina şi cu un câine, d'apoi cu un pieton de 80 de kile.€

 


Re: Saurer (ex) Axel

Pe vremea cand erau domiciliate in Bujoreni aceste troleibuze faceau legea pe linia 96 si rar am vazur unul macar pe linia 62.
Ce amintiri frumoase. :cry:
Pe urma stiti povestea au fost aduse la Berceni.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Saurer (ex) Tom

Nicu wrote:
Pe vremea cand erau domiciliate in Bujoreni aceste troleibuze faceau legea pe linia 96 si rar am vz unul macar pe linia 62.
Ce amintiri frumoase. :cry:
Pe urma stiti povestea au fost aduse la Berceni.
5001 si 5002 au fost dela inceput la Berceni. Pana cand au venit Ikarus la Bujoreni, Saurer mergeau si pe 62, 71 si 93. Uneori mai mergeau pe liniile spre centru, am prins odata unul pe linia 91.

 


  • nokia2010
  • Posted:
  •  

Re: Saurer (ex) nokia2010

"Saurer" au fost şi pe 69 - nu am reuşit să merg niciodată cu unul. Iar prima dată când am văzut un asemenea troleibuz a fost pe linia 61 sau 91, la Universitate. Nu mă plimbam cu troleibuzul pe atunci, aşa că nu m-am suit în el. Ca fapt divers, pe atunci credeam că "Saurer" e o marcă franţuzească  :lol: (asta după denumirea mărcii). Când am vrut să prind un "Saurer" pe 69 nu am avut noroc. Oricum, nu erau mai mult de 2 sau 3 pe 69.€

 


Re: Saurer (ex) rosetti61

Cand s-a infiintat 62, a fost de la inceput cu Saurer ("telecabina" din cauza ca aducea cu respectivul mijloc de transport pe cablu :D), la fel si 61 cand a aparut, dupa aia s-au mutat intre liniile Bujoreniului (li se facusera rulouri, cu scris lizibil) si nu stiu daca in paralel, s-au dat la Berceni ceva bucati, inainte sa le mute pe toate.
Despre Saurer http://en.wikipedia.org/wiki/Saurer; Caroseria are elemente care se regasesc si pe FBW, Steyr - forma interiorului, aspectul usilor (cadrul), scaune si ramele ferestrelor, etc.

 


  • nokia2010
  • Posted:
  •  

Re: Saurer (ex) nokia2010

Link-ul corect este: http://en.wikipedia.org/wiki/Saurer
Din moment ce în Elveţia firmele producătoare de autobuze/troleibuze nu produceau şi caroseriile (nu sunt 100% sigur că la un momendat nu şi-au carosat singuri o parte din vehicule), ci acestea erau carosate de către diverşi carosieri, e normal ca unele caroserii să semene între ele (dacă erau produse de acelaşi carosier).€€

 


  • nokia2010
  • Posted:
  •  

Re: Saurer (ex) nokia2010

Erau troleibuzele mele de suflet în ultima parte a vieţii lor. Aminteau de nişte epoci frumoase, care nu au să se mai întoarcă niciodată.  :cry:
Dar oare de ce la unele "Hess" a pus geamuri culisante mari (care erau foarte utile vara) iar la alte geaamuri rabatabile prin care deabea intra aerul?€

 


Re: Saurer (ex) Axel

Am inteles pana la urma aceste troleibuze au facut toate liniile depoului Bujoreni,Imi cer scuze pentru informatia eronata de mai sus :oops:  dar eu cand eram mic am mers cu aceste troleibuze doar in linia 96.
Recunosc ca nu prea ma uitam pe geam sa vad ce trece in 69,71,91 etc. dar doar odata din masina am vazut unul in 62. :roll:

 


  • nokia2010
  • Posted:
  •  

Re: Saurer (ex) nokia2010

De fapt eu pe 62 s-ar putea să fi văzut prima dată un "Saurer". Am ieşit prin '96-'97 de câteva ori prin Bucureşti pe Autostrada A1 şi am zărit un asemenea troleibuz pe acea linie. Mă gândeam că am să merg pe la cineva care stătea lângă Bd. Iuliu Maniu cu un asemenea troleibuz.€

 


  • nokia2010
  • Posted:
  •  

Re: Saurer (ex) nokia2010

Later edit: poza cu autobuzul "Saurer" în Bucureşti e făcută în 1995 de Robert Kindl şi preluată de transira.€

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Saurer (ex) Tom

rosetti61 wrote:
...nu stiu daca in paralel, s-au dat la Berceni ceva bucati, inainte sa le mute pe toate.
Dela inceput, informatia a aparut si in presa, din pacate nu cred ca mai am articolul: 2 troleibuze vor circula pe liniile din cartierul Berceni, iar celelalte pe liniile din Drumul Taberei si Militari (ma indoiesc ca ziaristii au mentionat depoul Bujoreni). Am vazut troleibuzele 5001 si 5002 remorcate spre Berceni, dar nu imi amintesc sa le mai fi vazut la traseu (nu mergeam des in Berceni pe atunci). Ulterior, ce a mai ramas din ele a fost trimis tot la Berceni, mai putin cele care au fost casate intre timp: 5008, 5013 si 5020. Imi amintesc ca am vazut toate cele 20 Saurer dela Bujoreni, inclusiv pe primele casate, dar in acest moment nu as putea spune de care tip au fost cele casate (dupa tipul de usi).

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Troleibuze  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420528 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use