Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Desființarea rețelei de troleibuz

58 posts, 27548 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Desfiintarea Troleibuzelor Costin

Highlander are "concediu" pe forum, sa nu va asteptati sa va raspunda prea curand  8-) Oricum subiectul e de dezbatut in continuare, dar v'am zis asta ca sa stiti sa nu asteptati raspuns.

Revenind la subiect, singurul lucru de apreciat e ca la reducerea de parc pe motiv de economie nu s'a (prea) umblat la troleibuze (nici la tramvaie), au fost facute niste modificari de ture, cum ar fi scoaterea unei ture din 65 si mutarea ei in 86. Dar in rest primaria si RATBul nu dau nici un semnal conform caruia ar dori dezvltarea sau macar pastrarea acestui mijloc de transport in Bucuresti. Cand au adus ultima data piese de schimb pentru troleibuze, macar pentru Citelis daca nu pentru Ikarus?...

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Desfiintarea Troleibuzelor Utilizator anonim

cos wrote:
Highlander are "concediu" pe forum, sa nu va asteptati sa va raspunda prea curand  8-)


Am considerat ca dupa efort indelungat fie el si "intelectual" oricine merita o vacanta, aventual in Irak sau Afganistan unde nu risca sa fie curentat de retelele electrice.  :ugeek:

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Desfiintarea Troleibuzelor Dr2005

Mai bine în Libia, se ocupă tovarşii Obama  şi Szarkozy de el :) €

 


  • GAC
  • Posted:
  •  

Re: Desfiintarea Troleibuzelor GAC

@Cristy
Ai inteles gresit ca as vrea desfiintarea troleibuzelor.
Ceea ce doresc eu cu adevarat este o retea moderna, cu piese de cale moderne si care pot fi abordate cu viteza, o retea fara unghiuri bruste (precum pe Cotroceni), o retea postata mai spre centrul bulevardului, daca nu chiar separata de trafic si bine patrulata de politie, care sa-i sanctionaze drastic pe contravenienti (la 2-3 troleibuze sa circule si o masina de politie) De asemenea tin sa precizez ca as mai dori o flota de troleibuze mai consistenta (peste 500buc), dar si existanta pieselor de schimb, atat pentru troleibuze, cat si pentru infrastructura (tin sa precizez improvizatia care s-a facut in Berceni la macazul de intalnire de la P Sudului , unde s-a "umblat" si s-a inlocuit inima mobila cu una fixa dar au aparut si acele "S"-uri necesare ca urmare a improvizatiei. Asa ceva nu ar trebui permis. De aceea, regia trebuie sa aiba pe stoc piese originale si de calitate pentru intretinerea retelei intr-un mod corespunzator).

@tom
Tin sa precizez ca intr-un metrou incap destul de lejer 600 de persoane, adica la fel de multe cat incap inghesuite in 6 autobuze/troleibuze. Din cate imi mai aduc aminte, la un moment dat se vorbea de un interval de succedare pe M5 de 3-4 minute. Chiar daca intervalul ar fi de 5 minute, in acele 5 min metroul ar putea sa duca cel putin cat 6 vehicule de suprafata (daca te duci la Eroilor si cronometrezi 5 minute, in ora de varf, mai mult de 7-8 autobuze/troleibuze nu o sa treaca, venind din drumul taberei). Mai mult, distanta mica dintre statii va stimula si mai mult folosirea metroului.
Opinia mea este ca deschiderea metroului nu va determina pe soferii impatimiti sa renunte la masina. Probabil ca marea majoritate a clienteli metroului vor fi tot amaratii care nu-si permit masina/benzina si care se chinuie in masini si trolee si care la ora de varf, fac si o ora de la Orizont la Eroilor. Masina mica e un microb f puternic, care nu se vindeca usor. Mai grav este ca si in cazul celor din generatia mea (tanara), aceasta mentalitate tinde sa se agraveze. Tinerii tind sa asocieze transportul in comun cu saracia cu o ramasita a comunismului care trebuie sa dispara. Te asigur ca daca toti tinerii si-ar permite masina+benzina aferenta, cel putin 80% din ei ar folosi masina zilnic. Chiar si in prezent, colegi de-ai mei care stau destul de aproape de facultate, folosesc masina, chiar daca adesea se invart zeci de minute in jurul facultatii pana gasesc loc de parcare...
De asemenea, la ora de varf, si Iuliu Maniu devine un blocaj total cap coada, desi exista metrou. Cu siguranta, introducerea metroului nu va rezolva problema ambuteiajelor, in cel mai fericit caz 10-15% din cei ce folosesc masina personala se vor reprofila pe metrou, dar transportul in comun de suprafata va ramane cam la fel. Tin sa precizez ca autobuzele si troleibuzele prinse in ambuteiajele de pe Iuliu Maniu (ambuteiajele obisnuite de la orele clasice de varf) sunt aproape goale, deoarece toti oamenii intregi la cap coboara si iau metroul. Probabil asa se va intampla si D. Taberei, unde statiile vor fi si mai dese ca in Militari.

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor Dominatrix

GAC wrote:
Opinia mea este ca deschiderea metroului nu va determina pe soferii impatimiti sa renunte la masina. Probabil ca marea majoritate a clienteli metroului vor fi tot amaratii care nu-si permit masina/benzina si care se chinuie in masini si trolee si care la ora de varf, fac si o ora de la Orizont la Eroilor. Masina mica e un microb f puternic, care nu se vindeca usor. Mai grav este ca si in cazul celor din generatia mea (tanara), aceasta mentalitate tinde sa se agraveze. Tinerii tind sa asocieze transportul in comun cu saracia cu o ramasita a comunismului care trebuie sa dispara. Te asigur ca daca toti tinerii si-ar permite masina+benzina aferenta, cel putin 80% din ei ar folosi masina zilnic. Chiar si in prezent, colegi de-ai mei care stau destul de aproape de facultate, folosesc masina, chiar daca adesea se invart zeci de minute in jurul facultatii pana gasesc loc de parcare...
De asemenea, la ora de varf, si Iuliu Maniu devine un blocaj total cap coada, desi exista metrou. Cu siguranta, introducerea metroului nu va rezolva problema ambuteiajelor, in cel mai fericit caz 10-15% din cei ce folosesc masina personala se vor reprofila pe metrou, dar transportul in comun de suprafata va ramane cam la fel.
Asa cum bine ai sesizat, in ciuda basinilor populiste trase de M.T. si Metrorex in nasul populatiei, constructia metroului NU descongestioneaza traficul. Am mai discutat asta mai pe larg aici, deci nu mai reiau. Daca tot vorbim aici de desfiintarea troleibuzelor, probabil ca ideea "fluidizarii" traficului este urmatoarea: scoateti :twisted: 'ului autobuzele si troleibuzele alea, si bagati "amarastenii" din ele in metroul pe sub pamant ca sa avem pe unde circula cu carutele 4 X 4. Evident ca nu poate dicta Metrorex'ul primariei sau RATB'ului sa scoata troleele, dar cea mai simpla metoda de a scapa de ele este neintretinerea acestui sistem de transport, pe principiul "boala lunga, moarte sigura". Metoda aceasta a fost aplicata cu succes in alte orase ale patriei si nu vad de ce nu ar functiona in cazul de fata. Si a cam inceput sa se aplice si la Bucuresti.

Despre folosirea masinii personale e mult de discutat, dar nu cred ca e vorba de mentalitate, ci mai mult de faptul ca serviciile de transport public sunt de cel putin 30 de ani incoace o bataie de joc la adresa publicului calator. In aceste conditii, cum sa le folosesti? Inca din anii '80 incepusera sa apara parcarile pe prima banda ca urmare a disfunctionalitatii ITB'ului. Aceasta disfunctionalitate, nu numai ca nu s-a remediat in ultimii 20 de ani, ci s-a agravat profund, dovada stand scaderea accentuata a numarului de vehicule de transport public, in special cele de mare capacitate, desi populatia e cam tot aceeasi, ba chiar a crescut intr-o oarecare masura.

E absolut limpede care a fost motivul pentru care numarul de autoturisme in Bucuresti a explodat. Ca sa descurajezi transportul auto individual, trebuie in primul rand sa asiguri o alternativa, adica aceea a transportului in comun. Dar in Bucuresti aceasta alternativa fie NU EXISTA, fie e MULT MAI PROASTA decat cea a transportului auto individual. Mai mult, nici nu exista planuri serioase de remediere a situatiei. Tot ce se face pentru transportul public se face la misto.

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor Lohengrin

Partea nasoala este ca actiunea descrisa in titlul topicului este in curs de desfasurare. Amanarea sine die a licitatiei de troleibuze, fara niciun termen de replanificare, este un indiciu sigur. Fireste ca Regia are niste indicatori de performanta si troleibuzele stau undeva foarte jos in ierarhie - dar nici investitii nu s-au facut mai deloc. Depouri cum sunt Vatra Luminoasa sau Berceni fac cu ochiul teparilor imobiliari de toate culorile politice.

 Cat despre blocarea traficului, traim in tara in care se ridica masini stationate pe trotuarele Bd. Milea (intre Iuliu Maniu si OMV) unde trece un pieton la doua ore, dar NU se ridica de pe banda a doua de la Piata Veteranilor/Gorjului. Melodia "Culoare unice", hit sperietoare pentru detinatorii de 4x4, este bagata in topuri cu cateva luni inainte de alegerile locale inca de acum 10 ani, pentru ca sa iasa imediat a doua zi dupa vot.

 Daca s-ar dori normalitate, sanatatea poporului etc. - toate liniile de autobuz centrale (311, 336, 300, 381) ar deveni linii de troleibuz - iar din Drumul Taberei dupa inaugurarea metroului ar disparea autobuzele 268 si 368. Intr-adevar, linii lungi de troleibuz ar putea fi scurtate(69) sau desfiintate(90) - dar in acelasi timp se impun prelungirea retelei de la Piata Unirii spre nord macar pana la Universitate/Rosetti, cat si realizarea gateway-ului intre Piata Sudului si Baba Novac. Sperante pentru astfel de proiecte nu sunt insa nici la consilierii ciumei portocalii, nici la ciumetzii asa-zisei opozitii.

 


  • marian
  • Posted:
  •  

Re: Desfiintarea Troleibuzelor marian

Oare discutia asta mai este pur teoretica? Deja se vorbeste de troleibuz de parca cineva ar fi spus ca de miine se desfiinteaza.Eu va spun ca nici macar nu se pune problema.Ba mai mult experienta care au avut-o cu cart Militari cind nu mai circula decit metroul pe acolo cred ca a fost destul de lamuritoareDaca s-ar fi vrut asa ceva tramvaiul 34 n-ar fi trebuit sa mai existe toate troleibuzele si autobuzele din cart. Militari la fel.

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor Dominatrix

In cartierul Militari troleibuzele s-au infiintat (de fapt reinfiintat) in anul 1996 pe vremea sistemul bugetar hipercentralizat, cand inca statul era finantator al sistemelor locale de transport. Dupa 1996, in epoca Tapului Constantinescu, s-a trecut la un sistem bazat pe ceva mai multa autonomie locala, crescand libertatea si descentralizarea locala. Din pacate, tocmai asta a insemnat tragerea pe linie moarta a oricaror investitii in transportul electric, fiindca nu mai exista la mijloc statul care avea un oarecare interes in a limita furtisagurile si a scadea cheltuielile de exploatare. Observati ca si in alte orase ale patriei in care troleibuzele s-au desfiintat complet, sau macar partial, acest lucru s-a intamplat dupa 1996, si mai ales dupa 2000, nu inainte, tocmai din acest motiv. Situatia de azi e foarte diferita fata de anii '90, in sensul ca acum golanii au pus mana pe administratie si fac ce vor.

Revenind la problema de fata, cel mai usor mod de a desfiinta orice, nu numai troleibuzele, este de a lasa in paragina acel sistem, prin subfinantare cronica pentru mentenanta si lipsa investiilor in achizitii noi. Cat credeti ca vor mai rezista Ikarus'urile? Daca se continua in stilul de management imbecil din prezent, ia sa vedeti cum o sa se inceapa sa se restranga pe nesimitite si acest tip de transport, fiindca nimic nu tine o vesnicie si o sa se trezeasca cineva ca trebuie retrase din circultatie si troleibuzele, fiindca sunt prea vechi.

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor Costin

Deci, "din zvonuri" si "pe surse" (deci nu sariti in sus ca nu e inca oficial), va incepe curand modernizarea depoului Bucurestii Noi si se doreste sa se renunte la troleibuze, ca sa gazduiasca mai multe tramvaie. Daca se dovedeste a fi asa, atunci actiunea de desfiintare a troleibuzelor a inceput deja. Nu va intrebati cu ce se vor inlocui troleibuzele pe Grivita / Bucurestii Noi... In cel mai bun caz raman 79 (prelungit la Straulesti) si 86 (asa cum e acum), cu intervale de toata jena, fara sa faca fata cererii de transport (in prima faza). Apoi oamenii se vor buluci in 20 si (poate) in 24 iar troleibuzele vor merge mai mult goale. Dupa care se desfiinteaza ca nu's rentabile. Asta in cel mai bun caz. In cel mai rau caz, vor fi inlocuite cu nimic inca de la inceput. Suna bine planul? Nu pentru noi, dar pentru Critz cred ca e de'a dreptul delicios.

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor Dominatrix

Partea si mai delicioasa e ca daca se intampla asta, adica se suplimenteaza capacitatea de garare pentru tramvaie la Bucurestii Noi, dupa modernizarea acestuia se poate desfiinta in liniste depoul Victoria, ca sa se puna odata in aplicare legea junglei imobiliare. Ca de fapt acolo e cascavalul cel mare. Fiindca e limpede ca in conditiile in care parcul de tramvaie e in continua scadere si nici nu se intrevede vreo imbunatatire, nu ai de ce sa extinzi un depou decat daca vrei sa desfiintezi un altul.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Desfiintarea Troleibuzelor Tom

Probabil ca asta se doreste, dar se lucreaza prin invaluire.

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor rosetti61

Si un depou in care se lafaie trei linii si care are potential e lasat de izbeliste, depou de autobuze (in sens de depozitare nu "domiciliu"). Troleibuzele de la Bucurestii Noi unde sa le mute, cel mai apropiat e Bujoreni - daca vor sa faca asta atunci sa puna mana sa intinda reteaua prin Piata Garii de Nord, se termina si cu bucla de la Sf. Voievozi (aia e buna sa ramana doar de serviciu) - 65 dus la Rosetti, 97 comasat cu 96.
A fost un compromis la data respectiva cu depoul mixt la BN datorita faptului ca au dus reteaua in Pajura si la Piata Scanteii, dar cel mai apropiat depou (Garaj) era la Nordului, celalalt fiind la Vatra Luminoasa - au urmat apoi Nitu Vasile si Bujoreni. De ce nu lasa depoul jumi-juma si mai duc din ture de tramvai la Victoriei?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Desfiintarea Troleibuzelor Dr2005

rosetti61 wrote:
mai duc din ture de tramvai la Victoriei?

Din păcate,tramvaiele nu încap în parcarea subterană a unei clădiri de birouri (de fapt, nici autoturismele nu încap, pentru că, mai mult ca sigur, nu va exista nicio parcare).

 


Re: Desfiintarea Troleibuzelor bercenicity

Dominatrix wrote:
e poporul - in majoritatea lui - habar n-are cu ce se mananca transportul public, e normal sa spuna: "Uite. dom'ne, e proaste troleele troleele astea, merge incet si e blocate de masini, mai bune e autobuzele, e solide si are motoare bune"

Sabotajul vine chiar din interior, de exemplu azi la 19:20 #4432 de pe 242 era oprit intre statii si bloca un 73. Ma rog, i s-o fi facut rau soferului sau s-o fi defectat autobuzul... convenabil, in fata la Bancpost.

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420663 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use