Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni

224 posts, 95485 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 16
 
 

📖 Pagination options
  • Tom
  • Posted:
  •  

Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Tom

Aceasta zona centrala a suferit numeroase modificari de-a lungul timpului.
Iata o harta a ei, din Ghidul Turistic ITB din anul 1984.

Din cate imi amintesc, venind dinspre Academia Militara, toate troleibuzele mergeau inspre dreapta pe str.Carol  Davila, apoi pe Dr.Lister pana la Opera. Imi amintesc ca mai tarziu a aparut un macaz acolo, dar nu-mi amintesc daca existau troleibuze care mergeau la Eroilor sau mergeau pe Sf.Elefterie si nici nu stiu daca in 1984 exista retea pe Sf.Elefterie (cea existenta si in prezent). La Opera exista linie dubla si statie chiar in fata Operei. Existau insa troleibuze care nu opreau acolo, dar nu stiu care erau acestea.

Ce nu rezulta din imaginea de mai sus sunt urmatoarele:
  • Cum se circula in zona Cotroceni, care era strada de ducere spre Cotroceni: Dr.Marinescu sau Carol Davila? Cel mai probabil, Carol Davila era cu sens unic pe toata lungimea, ceea ce ar insemna ca pe acolo intra troleibuzul dinspre Cotroceni si se intorcea pe Dr.Marinescu.
  • Exista retea pe str.Elefterie, pe un sens sau pe ambele?
  • Exista linie dubla pe Eroii Sanitari?
  • Ce troleibuze nu opreau la Opera?
  • Unde intorceau 91 si 96, in conditiile in care pe Hasdeu nu pare sa existe linie de troleibuz in imaginea de mai sus?

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Dominatrix

Tom wrote:
Din cate imi amintesc, venind dinspre Academia Militara, toate troleibuzele mergeau inspre dreapta pe str.Carol Davila, apoi pe Dr.Lister pana la Opera.
Exact. Si in sens invers se circula pe Eroilor Sanitari - Carol Davila, adica la fel ca si acum. De asemenea a existat in Str. C. Davilla si posibilitatea de intoarcere - acolo intorcea 92, mai tarziu 98.

La Cotroceni, pe relatia Universitate-Bd. Timisoara (fost Bodnaras si Bujoreni) se circula prin Eroilor Sanitari-Marinescu-Cotroceni la dus si Cotroceni-Carol Davila-Eroilor la intors (fostele linii 90, 91). De asemenea a existat in Str. carol Davila si posibilitatea de intoarcere - cap linie 92, mai tarziu 98.  
Tom wrote:
Imi amintesc ca mai tarziu a aparut un macaz acolo, dar nu-mi amintesc daca existau troleibuze care mergeau la Eroilor sau mergeau pe Sf.Elefterie si nici nu stiu daca in 1984 exista retea pe Sf.Elefterie (cea existenta si in prezent).
Nu, reteaua pe Elefterie s-a infiintat in 1985 sau 1986, mai intai in sensul Academia Militara - Eroilor, apoi incepand cu 1989, odata cu suspendarea troleibuzelor la Podul Eroilor, in sensul opus cum exista si azi.
Tom wrote:
Cum se circula in zona Cotroceni, care era strada de ducere spre Cotroceni: Dr.Marinescu sau Carol Davila? Cel mai probabil, Carol Davila era cu sens unic pe toata lungimea, ceea ce ar insemna ca pe acolo intra troleibuzul dinspre Cotroceni si se intorcea pe Dr.Marinescu.
La Cotroceni pe relatia Universitate-Bd. Timisoara (fost Bodnaras si Bujoreni) se circula prin Eroilor Sanitari-Marinescu-Cotroceni la dus si Cotroceni-Carol Davilla-Eroilor la intors (foste linii 90, 91).
Tom wrote:
Exista retea pe str.Elefterie, pe un sens sau pe ambele?
Nu,vezi mai sus. Initial, acea retea s-a construit pentru devierea troleibuzelor care mergeau spre centru dupa scoaterea retelei de pe Carol davila si Lister.  Retea dubla pe Elefterie nu a existat niciodata. Nu stiu de ce s-a mutat reteaua in sens unic care era pe ramura sudica a Str. Carol Davilla pe Str. Elefterie. Probabil se mai intrevedeau ceva demolari si in Cotroceni, mai ales ca exista un plan de a crea un mare spatiu verde privat pentru Ceausescu, de la Casa Poporului pana la Academia Militara.
Tom wrote:
Exista linie dubla pe Eroii Sanitari?
Nu.
Tom wrote:
Ce troleibuze nu opreau la Opera?
Daca poti fii putin mai expicit, te rog, ca nu inteleg.
Tom wrote:
Unde intorceau 91 si 96, in conditiile in care pe Hasdeu nu pare sa existe linie de troleibuz in imaginea de mai sus?
E o greseala pe harta. Din P-ta Mihail Kogalniceanu porneste la dreapta, spre Splai, str. Gradina cu Cai. Linia avea macaz  care pornea din actuala linie de pe bd. Kogalniceanu, facea la dreapta pe str. Gradina cu Cai, din nou la dreapta pe Splai si se unea  din nou cu celelalte linii in P-ta Operei.
Daca mergeti acum la fata locului, pe unii stalpi cred ca mai sunt si acum mufele de prindere ale consolelor pe str. Gradina cu Cai. N-am mai fost demult pe acolo, dar e posibil sa mai fie, in 2005-2006 inca mai erau.
In 1984, troleele care veneau dinspre Vest intoprceau la Hasdeu virand dreapta direct pe str. Hasdeu, apoi iar dreapta pe Splaiul Independentei la Podul Hasdeu. Nu stiu de ce nu apare pe harta aceasta retea, dar ea exista la acel moment.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Tom

In fata Operei era statie de troleibuz. Acolo asteptam troleibuzul spre Drumul Taberei. Linia de troleibuz era dubla, astfel incat pe langa statie mai treceau troleibuze care nu opreau in acea statie, dar virau tot la stanga, de unde nu stiu pe unde mergeau. Daca pe Elefterie nu exista reteaua in directia Academia Militara (cea existenta si astazi), nu exista decat posibilitatea ca acele doua linii sa se uneasca. undeva dupa pod in directia Eroii Sanitari.
Daca troleibuzele 91 si 96 intorceau la Kogalniceanu prin strada Gradina cu Cai si de acolo pe splai, este foarte probabil ca linia sa fi intrat de acolo paralel cu cealalta care venea de pe Kogalniceanu, sa traverseze podul si sa se uneasca cu aceasta cel putin dupa statia dela Opera. Deci este posibil ca troleibuzele care nu opreau in statia dela Opera sa fi fost 91 si 96. De fapt, daca stau sa ma gandesc bine, imi amintesc ca am vazut un troleibuz pe linia 91 in acea zona, dar nu retin daca a oprit sau nu in acea statie. Probabil pentru liniile 91 si 96 exista actuala statie a autobuzelor 104 si 123.

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Dominatrix

Exact, cele 2 fire se uneau dupa pod apoi reteaua continua pe Eroilor Snaitari, dar numai in sensul spre Facultatea de Medicina. In sens opus se venea de pe dr. Lister, ulterior dupa desfiintatea retelei de troleibuz pe acolo, se venea de pe str. Sf. Elefterie.  Nu mai stiu unde opreste 104 la Opera dar daca opreste tot unde oprea acum vreo 3-4 ani, da, ai dreptate, cam pe acolo era statia troleibuzelor care intorceau la Hasdeu venind dinspre vest.

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni rosetti61

1962 si 1973. Prin anii 80, la Gradina Botanica si in capatul strazii Carol Davila erau macaze care permiteau acces spre/dinspre Gara de Nord, deoarece au existat cateva devieri de trasee - a fost retea pe splai intre Opera si Eroilor?
r1962.jpg (242.46 KB; downloaded 9150 times)
r1973.jpg (989.69 KB; downloaded 9131 times)

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Dominatrix

rosetti61 wrote:
1962 si 1973. Prin anii 80, la Gradina Botanica si in capatul strazii Carol Davila erau macaze care permiteau acces spre/dinspre Gara de Nord, deoarece au existat cateva devieri de trasee - a fost retea pe splai intre Opera si Eroilor?
La Gradina Botanica se putea intra pe Carol Davila numai dinspre Leul, la fel iesind de pe Gheorghe Marinescu, se putea vira numai stanga spre Leul. Spre Gara de Nord nu imi amintesc sa fi fost vreodata macaze, de fapt, nici nu ar fi avut vreun rost sa le puna fiindca reteaua pe Sos. Cotroceni s-a desfiintat (probabil la indicatiile Tovarasului) in vremea aceea. Retea pe Splai intre Opera si Eroilor nu imi amintesc sa fi fost, dar in schimb s-a montat retea intre Podul Eroilor si Podul Cotroceni pentru liniile 71 si 93 cand s-a suspendat circulatia pe Sos. Cotroceni.

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni rosetti61

Au fost conectari (nu neaparat macaz, ci retea izolata lasata pe pozitie "cu titlu provizoriu" de la o alta deviere, pentru orice eventualitate) care permiteau circulatia spre Gara de Nord in zona sos. Cotroceni, au fost cateva modificari in cursul anului 1985, 1986, mai ales a troleibuzelor care mergeau la Gara. Exista, (de cand?) retea pe Bd. Eroilor intre Dr. Petru Groza si Carol Davila, nu stiu daca dubla, de serviciu, in caz de devieri temporare; tot in perioada 1985-1986 a fost extinsa in dublu sens pe Podul Eroilor, Stirbei Voda pana la Plevnei, pentru liniile de Gara - cele care erau atunci. Comunicatele din presa erau ambigui, niciodata precizat un traseu ca lumea sau disparitia vreunei linii. (atunci probabil ca spunea ceva, stiind traseul original). Cat s-a lucrat la Podul Eroilor troleibuzele care mergeau la Gara au suferit devieri curioase prin sos, Cotroceni, peste pod. Reteaua spre Leu cred ca nu mai era functionala. Cum au terminat cu Podul Eroilor si s-au apucat de cel de la Opera, reteaua s-a asezat definitiv pe bd. Eroilor pana la Plevnei, de unde troleibuzele virau la dreapta spre Universitate.
Doar cineva care locuia in zona sau trecea destul de des pe acolo poate sa spuna exact istoricul retelei, mai ales dupa 1980.
In zonele "delicate" - intersectia dr Petru Groza cu Carol Davila si cea cu Bd. Eroilor probabil ca existau racorduri pentru acces tehnic - troleibuzele care veneau dinspre centru se puteau devia prin Bd. Eroilor fara sa mai faca ocolul pe la Medicina, cum se intampla astazi.

Reteaua de pe splai dintre Eroilor si Cotroceni a aparut dupa 1990, deoarece pana atunci, mai precis pana in vara anului 1989, troleibuzele mergeau drept pana la Plevnei.

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Dominatrix

Intr-adevar, pentru intelegerea modificarilor din aceasta zona survenite in anii '80, dar mai ales dupa 1984, e greu de facut schite datorita modificarilor frecvente, dar exista harta tiparita in anul 1984, pusa pe forum de Rosetti61 aici de la care se poate pleca, desi e putin gresita in sensul ca nu e figurata reteaua simpla de troleibuze pe Splai pe sensul Hasdeu - Opera folosita de liniile 91 si 96 care aveau capatul la Hasdeu. Deci plecand de la configuratia retelei in anul 1984, voi incerca sa sumarizez modificarile survenite, cu mentiunea ca nu sunt complete si nici nu le pot data exact, mai ales ca o perioada de timp in acea vreme am locuit in alta parte asa ca nu am fost permanent la curent cu modificarile si deci imi este greu sa le ordonez intr-o succesiune cronologica riguroasa.

Ce imi amintesc:

  • In primavara lui 1984 se desfiinteaza reteaua de troleibuz pe ramura vestica a strazii Carol Davila intre Eroilor Sanitari si Bd. Eroilor (pe unde mergeau troleibuzele spre Drumul Taberei), si se monteaza retea noua pe Bd. Eroilor intre Bd. Eroilor Sanitari si Carol Davila.Traseul troleibuzelor 65, 84, 88 si 96 e deviat pe acolo pe sensul spre Drumul Taberei. Celalalt sens nu se modifica. Troleibuzele 90 si 91 pe sensul spre centru venind din Cotroceni pe Carol Davila vireaza stanga pe Bd. Eroilor Sanitari pana la Podul Eroilor si de acolo mai departe pe traseele obisnuite.
  • In vara lui 1985 se taie reteaua pe Podul Cotroceni, iar troleibuzele 68 si 93 incep sa ocoleasca la ducere in sensul spre Gara pe Carol Davila - Eroilor Sanitari - Eroilor - Stirbei Voda - Plevnei - Stefan Furtuna, apoi traseul obisnuit pana la Gara. La intoarcere mergeau pe Witting - Plevnei - Stirbei Voda - Eroilor - Eroilor Sanitari - Marinescu - Cotroceni, apoi traseele de baza.
  • Tot in 1985, mai spre toamna se infiinteaza liniile de ranforsare (adica circulau numai in zilele de lucru la ora de varf) 61 Verdi - Drumul Taberei 34 si 63 Barajul Dunarii - Drumul Taberei 34. In zona Eroilor circulau ca celelalte linii care mergeau pe relatia centru - Razoare.
  • In 1985 spre sfarsitul anului sau cel tarziu in 1986 se desfiinteaza linia de troleibuz pe sectorul estic al strazii Carol Davila si pe str. dr. Lister. Sensul de ducere pentru troleibuzele care mergeau spre centru venind din Drumul Taberei se muta pe str. sf. Elefterie (adica reteaua era pozitionata in sens invers fata de cum e acum). Cred ca tot atunci, dar nu mai stiu exact cand, se monteaza retea pe tronsonul lipsa al Bd. Eroilor intre Davila si Eroilor Sanitari, pe sensul spre Podul Eroilor.
  • Pe la sfarsitul lui 1986 se desfiinteaza reteaua de troleibuz pe la Leu, asa ca troleibuzele 71 si 93 care veneau din Drumul Taberei incep sa circule direct pe la Razoare, in loc de ocolul pe la Leul. Cu cateva luni inainte se desfiintasera si troleibuzele pe Bodnaras/Timisoara (68, 90 si 91).
  • In vara anului 1987 se demoleaza strada Stirbei Voda si tot atunci se desfiinteaza si reteaua de troleibuz (veche de 2 ani!) intre Podul Eroilor si Stirbei Voda. Nu stiu exact ce s-a intamplat cu liniile 71 si 93 atunci, dar fie au intors intr-o bucla improvizata la Eroilor fie au fost modificate in dublu sens pe Splai intre Podul Eroilor si Podul Cotroceni si de acolo traseu normal pana la Gara.
  • In vara anului 1989 se demonteaza reteaua la Podul Eroilor asa ca toate troleibuzele care veneau din Drumul Taberei au fost scurtate la Eroilor. Venind dinspre Razoare, mergeau pe Bd. Eroilor pana la intersectia cu Eroilor Sanitari, apoi dreapta pe Bd. Eroilor Sanitari , si din nou dreapta pe str. Sf. Elefterie. Asa s-a circulat pana in 1991 cand s-a refacut reteaua in dublu sens pe Bd. Eroilor - str. Stirbei Voda - Cal. Plevnei - Vasile Parvan. Atunci s-a prelungit linia 90 pana la Stadionul National si s-a reinfiintat linia 69 pe traseul Valea Argesului - Baicului (ambele ocoleau pe Stirbei Voda - Calea Plevnei, reteaua asa cum exista azi a fost refacuta abia in 1997).

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni bercenicity

Domix, imi e neclar fragmentul evidentiat
Dominatrix wrote:
  • In primavara lui 1984 se desfiinteaza reteaua de troleibuz pe ramura vestica a strazii Carol Davila intre Eroilor Sanitari si Bd. Eroilor (pe unde mergeau troleibuzele spre Drumul Taberei), si se monteaza retea noua pe Bd. Eroilor intre Bd. Eroilor Sanitari si Carol Davila.Traseul troleibuzelor 65, 84, 88 si 96 e deviat pe acolo pe sensul spre Drumul Taberei. Celalalt sens nu se modifica. Troleibuzele 90 si 91 pe sensul spre centru venind din Cotroceni pe Carol Davila vireaza stanga pe Bd. Eroilor Sanitari pana la Podul Eroilor si de acolo mai departe pe traseele obisnuite.

Nu cumva "pana la Podul de la Piata Operei" ?

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Dominatrix

Ba da, imi cer scuze. Am scris din greseala "Podul Eroilor" in loc de "Podul Operei". Am recitit inca o data mesajul anterior si restul pare OK. Ca o completare la ce am scris
Dominatrix wrote:
In vara lui 1985 se taie reteaua pe Podul Cotroceni, iar troleibuzele 68 si 93 incep sa ocoleasca la ducere in sensul spre Gara pe Carol Davila - Eroilor Sanitari - Eroilor - Stirbei Voda - Plevnei - Stefan Furtuna, apoi traseul obisnuit pana la Gara. La intoarcere mergeau pe Witting - Plevnei - Stirbei Voda - Eroilor - Eroilor Sanitari - Marinescu - Cotroceni, apoi traseele de baza.
Tot atunci troleibuzele 90 si 91 care veneau de pe Bodnaras/Timisoara au fost modificate de la intersectia Bodnaras/Ho si Min (adica Timisoara/Vasile Milea, folosind denumirile curente) prin Ho si Min - Drumul Taberei - Razoare - Panduri - Dr. Rainer - Carol Davila - Dr. Lister - Podul Operei - apoi traseele de baza. La intoarcere mergeau de la Podul Operei prin Eroii Sanitari - Eroilor - dr. Bagdasar, apoi traseele de ducere. Mai tarziu sensul spre centru s-a mutat pe Sf. Elefterie, dupa cum am mai spus.

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni rosetti61

Reteaua de pe Podul Cotroceni s-a scos odata cu podul, in 1986, asa cum se explica de ce in 1986, cand s-a lucrat la Podul Eroilor, liniile care mergeau la Gara au fost ocolite prin Dr Petru Groza - Dr Marinescu/Carol Davila - sos Cotroceni - Pod Cotroceni si mai departe pe Stefan Furtuna? Au fost puse si retele temporare, cat au avut loc diferite lucrari edilitare. Intre Gradina Botanica si Leu-Ho si Min a fost scoasa ca nu-si mai avea rostul, incepusera lucrarile la strapungerea spre Grozavesti (inainte se dadea in functiune tramvaiul si apoi se termina trama stradala, asa au facut si pe strapungerea Emil Bodnaras spre Razoare, dar asta e alta poveste, tot electrica dar pe sine :D). Troleibuzele de pe Emil Bodnaras cred ca au mai circulat putin timp, dar in loc sa vireze stanga virau dreapta spre Dr. Taberei.
Linia 98, fiind singura care mai intorcea pe Carol Davila si Dr Lister a disparut discret, odata cu reteaua din zona si reteaua din Tei.
Reteaua de troleibuz de pe Stirbei Voda nu a fost afectata de lucrari, demolarile s-au facut pe portiunea dintre Plevnei si Berzei; a fost scoasa in vara anului 1989 cand s-a lucrat la cladirea unui viitor muzeu - acum e cunoscuta ca si "Casa Radio" (a avut multe destinatii, dupa muzeul ceausist, trebuia sa devina tribunal, dupa aia noua Casa radio, etc), pe locul careia se aflau niste terenuri de Tenis  - "Tenis Club". Atunci, in fierbintea vara 89, s-a facut o imensa varza in transportul din zona:
- Drumul Taberei a fost lasat numai in liniile 71 si 90, mai venea si 96 care intorcea la Piata Operei prin bucla de retea montata pe Dr. Petru Groza si str. Elefterie - atunci este prima data cand este montata retea pe aceasta strada - initial Dr. Petru Groza a avut retea dubla.
- Gara nu a mai avut legatura cu centrul decat prin metrou si liniile 133 si 178, iar 105 era singura legatura spre Drumul Taberei - liniile 85, 89 si 92 scurtate la Vasile Parvan.
Dispar:
61 Dr. Taberei - Stadionul 23 august (mutat acolo la sfarsitul lui 1986)
62 Gara de Nord - Spitalul Fundeni
69 Valea Argesului - Str. Dianei (asa scria pe placile de traseu si nu Rosetti!)
84 Valea Ialomitei - Bd. Muncii (coloana vertebrala dintre vest si est)
88 str. Tacerii - Baicului
93 Valea Ialomitei - Gara de Nord
Pentru a suplimenta "gaura" aparuta se infiinteaza niste linii naveta cu capat la Rosetti, care sa asigure o capacitate de transport sporita:
63 spre Fundeni, 64 Bd. Muncii, 65 Baicului, 67 Barajul Dunarii, 68 Stadionul 23 August - ultimele 4 au disparut discret, singura ca a mai supravietuit mult timp a fost 63. Poftim, cate trolee in zona de est si Drumul Taberei lasat sa se chinuie in 2 linii - a, mai avea destule linii de autobuze, la alea n-au umblat.

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Dominatrix

rosetti61 wrote:
Intre Gradina Botanica si Leu-Ho si Min a fost scoasa ca nu-si mai avea rostul, incepusera lucrarile la strapungerea spre Grozavesti (inainte se dadea in functiune tramvaiul si apoi se termina trama stradala, asa au facut si pe strapungerea Emil Bodnaras spre Razoare, dar asta e alta poveste, tot electrica dar pe sine :D). Troleibuzele de pe Emil Bodnaras cred ca au mai circulat putin timp, dar in loc sa vireze stanga virau dreapta spre Dr. Taberei.
Confirm, de fapt asta am scris si eu mai sus. Practic, introducerea tramvaielor pe Timisoara/Bodnaras a insemnat sfarsitul troleibuzului pe relatia Ho si Min/Vasile Milea - Cet Vest Militari.
rosetti61 wrote:
Reteaua de troleibuz de pe Stirbei Voda nu a fost afectata de lucrari, demolarile s-au facut pe portiunea dintre Plevnei si Berzei; a fost scoasa in vara anului 1989 cand s-a lucrat la cladirea unui viitor muzeu - acum e cunoscuta ca si "Casa Radio" (a avut multe destinatii, dupa muzeul ceausist, trebuia sa devina tribunal, dupa aia noua Casa radio, etc), pe locul careia se aflau niste terenuri de Tenis  - "Tenis Club".
Ba a fost afectata si reteaua troleibuzelor, imi amintesc bine acest lucru. In august 1987 a fost demolata strada Stirbei Voda, intre str. Berzei si Cal. Plevnei. Hipodromul deja fusese distrus mai demult. Cu exceptia scolii de muzica, a blocului de pe coltul strazii Stirbei Voda cu Cal. Plevnei si a inca 2 cladiri, in rest au disparut toate vilele, caci vile erau acolo, nu maghernite.  De asemenea, a disparut si casa memoriala Octav Bancila. In 1988 a disparut si cladirea postei care se afla pe Cal. Plevnei, aproape de strada Stirbei Voda. Strada Stirbei Voda a fost largita cu ocazia asta. In aceeasi perioada de timp s-a efectuat distrugerea retelei de troleibuz de pe str. Stirbei Voda, intre Cal. Plevnei si podul Eroilor.
Referindu-ma acum la zona respectiva, troleibuzele circulau asa: pe Cal. Plevnei, traversand drept str. Stirbei Voda, mergea spre Gara de Nord linia 85. De pe Cal. Plevnei, la stanga pe str. Stirbei Voda, mergea 69. De pe str. Stirbei Voda, la stanga pe Cal. Plevnei spre Gara de Nord, mergea linia 71. Astea erau liniile importante de care imi aminntesc.
rosetti61 wrote:
Atunci, in fierbintea vara 89, s-a facut o imensa varza in transportul din zona:
- Drumul Taberei a fost lasat numai in liniile 71 si 90, mai venea si 96 care intorcea la Piata Operei prin bucla de retea montata pe Dr. Petru Groza si str. Elefterie - atunci este prima data cand este montata retea pe aceasta strada - initial Dr. Petru Groza a avut retea dubla.
Pe Elefterie retea s-a montat in sensul spre centru (adica invers de cum e azi) cu cativa ani inainte (1985 sau 1986) cand s-a scos troleibuzul pe Carol Davila - Dr. Lister. Dar e adevarat ca in 1989 reteaua s-a montat in celalalt sens pentru intoarcerea troleibuzelor care veneau din Drumul Taberei.

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni bercenicity

Ce am inteles din discutiile de mai sus:




Mai sunt diverse probleme, gen:
- ce s-a intamplat cu 92 si 98 cand s-a desfiintat reteaua pe Carol Davila intre Eroilor Sanitari si Eroilor
- cand s-a desfiintat bucla Hasdeu
- ce s-a intampat cu bucla Gara de Nord in '89
- succesiunea refacerii retelei in anii '90
- probabil si altele...

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni rosetti61

92 nu mai avea treaba cu Davila, deoarece fusese prelungit in 1983 la Gara, bucla de la Hasdeu s-a desfiintat odata cu inceperea lucrarilor de amenajare a Dambovitei (reteaua de pe Gradina cu Cai este o reminiscenta din 1977). Bucla de la Gara e posibil sa se fi scos, nu stiu daca a ramas pe pozitie.
In 1991 s-a realizat legatura cu Gara dinspre Drumul Taberei apoi cu centrul (69, 71, 90, 93, 96), in 1994 se remonteaza reteaua pe sos. Cotroceni si in 1997 troleibuzul 85 ajunge din nou la Gara' 1996 este anul cand troleele trec prin fata Medicinei.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 16
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420555 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use