Pentru început, vagoanele casate:
#3331 + #3394 - 1999
#3342 + #3414 - 2000
#3336 - 2004
#3318 - 2006
#3396 - Ian. 2007
#3345, #3360, #3418, #3424 - Apr. 2007
#3408 - 2007
Deci 12 T4R pentru 11 Bucur. Dacă fiecare ar fi avut câte 2 şasiuri de T4R nu trebuiau casate 22 de vagoane? Asta e matematică de clasa a treia (da, de câţiva ani, tabla înmulţirii se predă în clasa a treia... s-a dus de râpă sistemul românesc de învăţământ).
Marian Andrei, pe alt forum scrie:Tramvaiele Tatra T4R din care provin tramvaiele Bucur:
3001 - 3331+3394
3002 - 3342+3414
3003 - 3346+3347
3004 - 3336
3005 - 3318
3006 - 3396
3007 - 3424+3345
3008 - 3418+3360
Sursa: URAC
Astea sunt toate, nu s-a mai tăiat nimic... deci e clar că refolosesc doar boghiurile. Dar cu RATB oricum are exces de boghiuri (a avut mai multe boghiuri decât T4R-uri, probabil s-au cumpărat ca piese de la CKD, la fel cum s-au mai cumpărat şi uşi şi alte componente de-alungul anilor)... probabil singurul motiv de casare a fost că trebuie să apară pe hârtie că se înlocuiesc/modernizează.
Marian Andrei scrie:prinderea boghiului de T4R
Prinderea aia se numeşte crapodină superioară şi se poate confecţiona în orice atelier dacă există materialul necesar. Se face din oţel, probabil prin laminare, şi trebuie să aibă rugozitate cât mai mică.