Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovUnități de întreținere și exploatare din trecut ale STB / ITB / RATB / STB S.A

 

Topic: Depoul Giuleşti (1955 - dezafectat în anul 2013)

95 posts, 42436 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
  • Tom
  • Posted:
  •  

Depoul Giuleşti (1955 - dezafectat în anul 2013) Tom

Depoul Giulesti a fost construit in perioada 1956-1957 si a fost dat in folosinta in 1957. El se afla vis-a-vis de Institutul Pasteur, pe Calea Giulesti.

In perioada 1960-1980, acest depou a avut in parc vagoane de tip vechi (V09 si remorci vechi), dar si remorci de tip V56.

Dupa 1995, depou a fost folosit mai mult pentru gararea vagoanelor retrase din circulatie. Aici au stat majoritatea vagoanelor utilitare V56 cand au fost retrase din circulatie in 1999. Tot aici au stat si vagoanele Rathgeber retrase din circulatie. In 1998 am vazut aici inclusiv remorci Rathgeber dezmembrate.
In 1999 am fost prima data in depou pentru a fotografia vagonul V09 restaurat. Din pacate era intr'o hala intunecata, iar in fata lui era un V56 dezmembrat, asa ca nu l-au putut scoate afara pentru poze. Tot din acea perioada sunt pozele pe care le-am pus pe Railfaneurope.net. Acolo apare vagonul 119 (altul decat cel de astazi). In imaginea de pe Railfaneurope se vede putin din vagonul 246, care a fost restaurat si a primit numarul 119. Tot acolo se aflua atunci vagonul Lohner 6502 si vagoane Rathgeber M+m4. Ca vagoane utilitare, depoul avea plugurile 06 si 034 si EP/V3A 6094. in acea perioada depoul era plin de vagoane dezmembrate, si nu mai avea parc circulant pentru calatori.

In perioada lucrarilor la Calea Giulesti (2004(?)-2006), depoul a fost inchis. Aici a ramas insa vagonul EP roz (6047), actualul S04 si plugul 06. In octombrie 2006, depoul a fost deschis pentru a primi vagoanele siameze VxA-2S pentru linia 44 odata cu inceperea lucrarilor la Pasajul Basarab. Am vizitat depoul atunci si am filmat vagonul plug 06 curatand linia. Am mai vizitat depoul cu un grup la scurt timp si acolo se afla si plugul 19. Vagoanele 034 si 6094 au ramas la depoul Alexandria.

In prezent, in acest depou stau vagoanele siameze de pe linia 44: 028,034,036,037,237,245 si 4037-4044, plus vagonul plug 06 (poate si 19).

Depoul este cunoscut pentru gardul sau din partea nordica, care este realizat din usi de tramvaie, troleibuze si autobuze  vechi si din masti de articulatie VxA. Se pare ca exista o problema legata de terasamentul caii ferate care a impledicat realizarea unui gard solid.
De asemenea, in 1979 langa depou s'a construit o autobaza de maxi-taxi, care in 1990 s'a privatizat. Exista la un moment dat un litigiu legat de statia de spalare a maxi-taxi, situata in fata cladirilor depoului. Statia de spalare a fost demolata prin 2007, dupa ce a stat nefolosita multa vreme. Exista un macaz si o linie intrerupta care merge in directia statiei de spalare. Pe alte forumuri se spunea ca depoul ar mai fi avut o intrare, inclusiv cu linie, ca in schema de mai sus. La cateva strazi inainte de depou a existat multa vreme un triunghi de intoarcere care de multe ori era confundat cu intrarea in depou. Odata cu modernizarea liniei pe Calea Giulesti, triunghiul a disparut.

 


Re: Depoul Giulesti Gabi23

Depoul Giulesti detinea iarna aceasta si plugul #33. L-am descoperit pe 8 februarie 2010, facandu-si treaba foarte bine pe Calea Giulesti.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Giulesti Tom

Normal, nu aveau cum sa-l intoarca pe 06 la pasajul videan. Oricum, vad ca au luat teapa dela cei dela Alexandria, nu l-au mai dat inapoi pe 034. Dl Pasa spunea ca 034 ar fi cel mai bun vagon perie al RATB. In fine, poate il vom vedea si pe el acolo (vagonul, adica).

 


Re: Depoul Giulesti Dominatrix

Foarte corecte informatiile din acest topic. Am si eu cateva completari:
- Ultimele remorci V12 au fost taiate in anii '80 la Giulesti. Au existat foarte multe remorci de acest tip, unele au fost transformate in V12/V3A, iar cu restul nu prea mai aveau ce face dupa retragerea ultimelor V56 (in '83 sau '84), mai ales ca incepusera si desfiintarile de linii in centru. Mi s-a spus ca a existat si un prototip de remorca V12 articulata, dar care nu a circulat prea mult. Eu nu am vazut asa ceva in traseu.

- La Giulesti am vazut ultimele Thompson-uri (Thompson, nu V09) prin 1987 sau 1988, cu trucul cu marginile in interior si suspensia principala fabricata prin presare, dintr'o singura bucata, nu ca cel fabricat de URAC care este  cu marginile sudate, nu presat. Si finisajele erau mult mai faine decat la V09, cu interior de lemn lacuit incat chiar dupa atatia ani inca arata foarte bine. Din pacate, pe atunci aveam un jaf de aparat foto asa ca poze nu am. Ce s-a ales de ele nu stiu.

- tramvaiele Rathgber au fost duse acolo in principal pentru schimbarea boghiurilor (sau mai bine zis trucurilor) originale cu unele de EP/V3A. La unele s-au pus inclusiv motoare de Ep, ca pe atunci erau din belsug.  La Giulesti existau pe atunci multe boghiuri de V3A - cred ca proveneau de la primul val de Ep-uri casate. Unele Rathgeber au venit cu bandajele praf din Germania si cum nemtii nu au trimis si piese de schimb, unele vagoane (ca de ex. 2493, 2601 - cel original, nu cel renumerotat, 2433 etc. )au fost retrase dupa putin timp din circulatie, fiind folosite ca donoare de piese. Primul vagon Rathgeber modificat cu boghiuri V3A a fost 2495, modificat in 1995 in depoul Dudesti, restul vagoanelor au suferit "operatia" la Giulesti. Pe 2495 s-a pus atunci o inscriptie cu "vagon modernizat (halal modernizare) la RATB-URAC in colaborare cu ETE" sau ceva de genul si s-a inlocuit atunci sigla nemteasca cu cea a RATB-ului, ca sa nu se creada cineva la Muenchen. :twisted:

- dupa modificarea motoarelor Rathgeber, incepand cam din 1999-2000, acolo s-au taiat majoritatea Ep-urilor 61xx - 63xx de la Bucurestii Noi, si au inceput modificarea in masa a remorcilor de Rathgber cu boghiuri de V3A si inlocuirea cuplelor automate cu "barele" de Ep (bineinteles ca se uzasera cuplele automate, din moment ce vagonul motor era mai "inalt" decat remorca).

-la Giulesti cam prin 1997-1998 exista si vagonul stropitoare 004 + magarul original 998 (ala de la URAC e alt 998). Magarul 998 a fost taiat acolo, de 004 nu stiu ce s-a ales.
- dupa retragerea din circulatie in 1991, vagonul LHB a fost casat acolo. Mi s-a spus ca boghiurile se restaureaza. Daca intr-adevar asa s-a facut sau au ajuns la fier vechi, nu stiu.
- incepand din 2001, depoul a ramas destul de gol, aici ramanand numai Thompson-ul, EP-urile 6001+6334+6270, vagonul UGZ, vagonul stropitoare  si 2-3 utilitare EP. Thompson-ul nu se putea inchiria, nu cumva "sa ramana fara scaune"  :twisted: , 6001 se pare ca se restaureaza, despre UGZ mi s-a spus la momentul respectiv ca se dorea casarea lui (fiind un experiment destul de nereusit: masa mare, cam 20-21 tone daca retin bine, multe componente vechi si greu de cumparat etc, inginerul proiectant nu mai lucra la RATB etc..)
Trix wrote:
La cateva strazi inainte de depou a existat multa vreme un triunghi de intoarcere care de multe ori era confundat cu intrarea in depou. Odata cu modernizarea liniei pe Calea Giulesti, triunghiul a disparut.
Triunghiul de pe str. Jugastrului s-a construit in anii '80 si acolo au intors tramvaiele cat timp s-a lucrat in bucla de intoarcere. Nu a avut niciodata legatura cu depoul.

Poate spune cineva cand mai exact a ramas depoul fara parc circulant - ma refer la perioada dinainte de 1995?

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Giulesti Tom

Dominatrix wrote:
Mi s-a spus ca a existat si un prototip de remorca V12 articulata, dar care nu a circulat prea mult. Eu nu am vazut asa ceva in traseu.
Nu era V12, era 2xV10, ca in imaginile de mai jos. A avut numerele 1161/1173, dela vagoanele componente. Cu toate acestea, in imaginea cealalta pare sa aiba numarul 1811. Conform lucrarii ing. Alexandru Sterian, remorca ar fi circulat 20 ani.


Dominatrix wrote:
- La Giulesti am vazut ultimele Thompson-uri (Thompson, nu V09) prin 1987 sau 1988
Thomson se numeste. Din pacate in acei ani, desi mai mergeam prin zona, nu mergeam singur, iar depoul era mult mai departe de unde mergeam eu. Tot ce am vazut prin zona erau tramvaiele care carau nisip, in varianta veche, cu forme rotunde si boghiuri EP.


Dominatrix wrote:
-la Giulesti cam prin 1997-1998 exista si vagonul stropitoare 004 + magarul original 998 (ala de la URAC e alt 998). Magarul 998 a fost taiat acolo, de 004 nu stiu ce s-a ales.
004 si ce mai era prin depoul Victoria ar trebui sa fi ajuns la Colentina, pe unde tineau ei vagoanele retrase din circulatie dela diverse depouri care nu aveau loc sau se modernizau. Se pare ca mai exista, va trebui sa ajungem si acolo sa le vedem. Magarusul 998 actual cred ca este fostul 993. Exista o fotografie facuta de nemti cu acel 998 vechi, vopsit in alb si portocaliu. Din pacate nu pot publica fotografia in cauza.

Dominatrix wrote:
- dupa retragerea din circulatie in 1991, vagonul LHB a fost casat acolo. Mi s-a spus ca boghiurile se restaureaza. Daca intr-adevar asa s-a facut sau au ajuns la fier vechi, nu stiu.
Dl Pasa spunea ca atunci cand "au taiat" LHB'ul, le parea rau de ce tabla avea pe el, aproape fara nici un pic de rugina, dupa 20 ani. Nu stiu daca ei au taiat vagonul acolo sau se referea la URAC. In 1991 nici nu stiam ca exista depoul Giulesti.

Dominatrix wrote:
- incepand din 2001, depoul a ramas destul de gol, aici ramanand numai Thompson-ul, EP-urile 6001+6334+6270, vagonul UGZ, vagonul stropitoare  si 2-3 utilitare EP. Thompson-ul nu se putea inchiria, nu cumva "sa ramana fara scaune"  :twisted: , 6001 se pare ca se restaureaza, despre UGZ mi s-a spus la momentul respectiv ca se dorea casarea lui (fiind un experiment destul de nereusit: masa mare, cam 20-21 tone daca retin bine, multe componente vechi si greu de cumparat etc, inginerul proiectant nu mai lucra la RATB etc..)
Din cate stiu, vagonul restaurat e V09. Exista o discutie despre diferentele intre cele doua vagoane pe alt forum, nu vreau s'o reiau aici pentru ca persoanele care scriau acolo sunt mult mai documentate. Vagoanele EP au fost numerotate ciudat, 6334 e fostul 6201, iar 6270 e fostul 6340 care de fapt a avut alt numar sau cel putin a fost remorca lui 6140 putin timp, dupa vopsirea lui in schema RATB importata odata cu DAFurile. UGZ a fost probabil o demonstratie de umflat muschi de otel :twisted: Vagonul era prea greu pentru infrastructura ITB. Am vazut imagini cu el in URAC, intr'o stare in care nu cred ca mai astepta sa mai iasa de acolo intreg. Cred ca si remorca V12 descoperita a stat tot la Giulesti o perioada. Vagoane EP/V3A nu au avut decat pe 6094 si pe cel roz 6047. Stropitoarea a plecat de acolo odata cu vagoanele EP/V3A si cu remorca V12 (daca a fost si ea acolo) si au ajuns la Victoria pana au disparut si de acolo.

Vagoanele de epoca nu se inchiriaza pentru ca incurca traficul.

Dominatrix wrote:
Poate spune cineva cand mai exact a ramas depoul fara parc circulant - ma refer la perioada dinainte de 1995?
Cel putin din 1992 exista o imagine pe care din pacate nu o pot publica, in care depoul este plin de vagoane perie si se vede si stropitoare acolo. Probabil ca dupa ce au scapat de vagoanele vechi, au adus acolo tot ce insemna utilitare, cel putin in perioada cand nu era zapada, iar restul erau vagoanele de transportat nisip, cele de transportat sine si dale de beton si altele. Cel mai probabil undeva pe la sfarsitul anilor '80, dupa ce au taiat tot ce mai ramasese din vagoanele vechi. Cu exactitate, vom putea spune doar cand vom ajunge acolo, daca din personalul de acolo mai stie cineva.

 


Re: Depoul Giulesti bercenicity

Dominatrix wrote:
- incepand din 2001, depoul a ramas destul de gol...

Au ma salasluit pe acolo si Tatre cat a fost depoul Militari inchis, si, daca nu ma insel si V3A-urile roz cat a fost Alexandria inchis, poate si inainte/dupa.

 


Re: Depoul Giulesti Gabi23

Trix wrote:
La cateva strazi inainte de depou a existat multa vreme un triunghi de intoarcere care de multe ori era confundat cu intrarea in depou. Odata cu modernizarea liniei pe Calea Giulesti, triunghiul a disparut.

Dominatrix wrote:
Triunghiul de pe str. Jugastrului s-a construit in anii '80 si acolo au intors tramvaiele cat timp s-a lucrat in bucla de intoarcere. Nu a avut niciodata legatura cu depoul.

Linia respectiva se afla pe Str. Jugastrului (situata in sectorul 1, ca si depoul), la circa 50 m de depou. Intradevar odata cu modernizarea liniei, dar si cu asfaltarea strazii, legatura cu linia curenta a fost desfintata. Astazi, pe strada asfaltata recent, au ramas totusi 5 dale de beton si un rest din macaz.

26.03.2010_001.jpg (437.89 KB; downloaded 7281 times)

26.03.2010_003.jpg (398.63 KB; downloaded 7264 times)

26.03.2010_005.jpg (456.55 KB; downloaded 7262 times)

 


Re: Depoul Giulesti Gabi23

Depoul Giulesti mai are functionale ultimele 2 V2A-uri din Bucuresti #4039 si #4042. Alaturi de aceasta se mai gasesc in parcul depoului 10 vagoane V3A-2S-93:#028, #034, #036, #037, #237, #245, #4037, #4041, #4043 si #4044. Linia 44 are la ora de varf 9 ture, iar la ora normala raman 6 vagoane pe traseu. Depoul detine in dotare 3 vagoane pentru dezapezire: #06, #026 si #33.
Este situat pe Calea Giuleşti nr. 250, sector 6.

Depoul Giulesti.JPG (74.16 KB; downloaded 7279 times)

Depoul Giulesti (1).JPG (465.07 KB; downloaded 7267 times)

Depoul Giulesti (2).JPG (367.62 KB; downloaded 7297 times)

Depoul Giulesti (3).JPG (410.98 KB; downloaded 7267 times)

Depoul Giulesti (4).JPG (394.25 KB; downloaded 7271 times)

Depoul Giulesti (5).JPG (464.01 KB; downloaded 7281 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Giulesti Utilizator anonim

Alte doua aspecte ale acestui depou sunt:
- fiind izolat de restul retelei, toate piesele, vagoanele si boghiurile sunt transportate cu camioane/trailere si descarcate cu ajutorul macaralelor (asa au fost aduse toate V3A-2S-93 produse in 2009, la fel se va face si cu cele 4 din 2010)
- gardul despre care se mentioneaza mai sus devine istorie, RATB urmeaza sa modernizeze gardurile depoului Giulesti in scurt timp.

 


Re: Depoul Giulesti Dominatrix

Gabi23 wrote:
Depoul Giulesti mai are functionale ultimele 2 V2A-uri din Bucuresti

4038 si 4040 mai exista fizic?
Banuiesc ca boghiurile din poza sunt de la vechile V2A-2s. Le duc la URAC pentru casare?
Au evacuat maldarul de fiare vechi din spatele depoului?
034 poate fi reparat in depou sau e necesar transportul la URAC?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Giulesti Dr2005

#4040 a fost ,,lucrat" încă din 16.04, iar #4038 cu câteva zile înainte.

 


Re: Depoul Giulesti Gabi23

Deci:
- Vagonul #4038 a fost dezmembrat in 12-13 aprilie 2010, iar #4040 in 15-16 aprilie 2010. Cele 2 nu au mai circulat in anul 2010 din ce stiu eu, la nevoie fiind scos #4042 dar si acesta destul de rar pana la sfarsitul lunii martie cand a fost nevoie de el mai des.
- Boghiurile care erau in fata lui #4043 sunt depozitate acolo practic. Erau de la V2A-uri care au fost modernizate de ceva timp si chiar de la EP. In ziua respectiva chiar a fost luat ceva de acolo catre URAC.  
- Resturile vagoanelor nu au fost evacuate, dar vor fi cat de curand deoarece reprezinta o atactie pentru o anumita categorie de oameni.
- Vagonul #034 va fi reparat in depou de catre o echipa de la URAC.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Giulesti Tom

Actualizarea schemei depoului. Din pacate, din cauza limitelor programului Bahn, nu este la scara. Linia desenata cu verde este dezafectata.
Aici sunt cele doua linii care ies din ultima hala. Celelalte hale nu au iesire pe partea cealalta.
Bucla de intoarcere si macazul spre capatul curtii depoului. Dupa unii angajati, se pare ca initial prin spate ar fi fost o intrare, care este posibil sa fi avut legatura cu linia din strada Jugastrului.
Aceeasi imagine vazuta de sus.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Giulesti Tom

Acesta este capatul depoului. Asa cum spuneam, se pare ca pe aici ar fi fost odata o intrare. In imaginea veche dela inceputul topicului se vede ca fluxul era probabil invers, in sensul ca tramvaiele intrau in hala pe unde ies acum.
Iata si bucla de intoarcere si cealalta latura dezafectata a triunghiului din capatul depoului. Liniile de garare intersecteaza bucla, dar dupa bucla ele sunt foarte scurte, de abia ar putea incape acolo un V56. Oricum se vede ca nici reteaua nu continua pe acele portiuni.
Pe prima linie de garare par sa incapa cam 2 x V3A, iar pe a doua poate 3 x V2A. Pe celelalte incap mai multe, fiindca incep mult mai dinspre intrarea in depou. Capetele liniilor de garare erau pline de diverse materiale, asa ca nu se vedeau si nu le-am fotografiat.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Unități de întreținere și exploatare din trecut ale STB / ITB / RATB / STB S.A  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420548 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use