Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Liniile industriale din cartierul Militari

260 posts, 149629 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 19
 
 

📖 Pagination options
Liniile industriale din cartierul Militari Mihai Calin

Am deschis acest topic din dorinta de a putea vedea prin intermediul imaginilor ce poate uni ati vazut si alti nu. Eu personal am batut la picior linia ferata care intra in oras pe la CET Vest, am vazut depozitul de metrou (prin gard) si am ajuns pana aproape de Gara Cotroceni (pe vremea cand nu era Cora). Cand eram mic ma plimbam frecvent in zonele astea, dar in afara de amintiri vagi nu am mai ramas cu nimic. Vreau sa vad ce aveti voi cu zona aia.  :mrgreen:

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Linile industriale din cartierul Militari Dr2005

RMC wrote:
Aveti ceva cu liniile din spatele blocurilor de la Orsova?


Când eram mic mergeam destul de des la joacă pe acolo...
La ieşirea din pasajul Lujerului se ramifica linia:
-spre stânga se mergea spre micul triaj, de unde exista linie directă spre depoul Ciurel, dar şi spre staţia de descărcare, de la care se mergea şi spre o linie înfundată. Îmi amintesc de staţia de descărcat vagoane de marfă, cu 2 linii şi poduri rulante (am înţeles că primele IVA au venit fără boghiuri, pe platforme)... nu-mi puteam imagina atunci ce s-ar fi putut descărca acolo. La capătul liniei înfundate erau (şi sunt şi acum) mai multe prefabricate de beton folosite pentru interiorul tunerulilor rotunde de meterou.
-spre drepta se mergea spre Semănătoarea, linia trecând pe un viaduct peste aleea de acces la parcarea depoului Ciurel, prin faţa hotelului Metrorex. Am parcurs acest racord în 2002 (când era ultimul funcţional) până la poarta Semănătoarei. În curte se găsea un LDH care era pornit (!) la acel moment. Nu am putut urmări prea mult LDH-ul, fiind nevoit să o iau la fugă înapoi, urmărit de o haită de câini (n-au avut tupeu să meargă pe viaduct, totuşi). La acel moment credeam că viaductul trece peste curtea STS, aşa că nu am insistat pe zona resepctivă. Totodată, triajul era deja desfiinţat şi împrejmuit cu gard făcut din şine (!), dar staţia de descărcare exista.
-din triaj pleca o linie spre Pumac, care traversa perpendicular racordul spre Semănătoarea (mai există traversarea şi acum) şi strada ce duce până în spatele Politehnicii, după care, din ea se desprindea o linie înfundată pe care mai vedeam - prin '94 - '95 - câte un vagon tras. Linia mergea mai departe până la Pumac, trecând prin curtea Politehnicii (unde se găsea şi macazul). Aceasta a fost desfiinţată complet prin 2000, după vreo 5 ani de nefolosire, iar trecerile la nivel din curtea Politehnicii au dispărut abia anul trecut. Spre curba din apropierea Bd. Iuliu Maniu, linia era pe traverse identice cu cele ale tramvaiului din Pasajul Lujerului (lateralele din beton, cu o bară metalică între ele).
Din păcate, pe atunci nu aveam cu ce să fac poze :(

Am revenit în zonă anul trecut, pentru practică la Depoul Ciurel. Nu am mai recunoscut zona... pe locul liniei spre Pumac este un drum de pământ, pe locul triajului e un teren de rugby, iar curtea Depoului Ciurel a fost extinsă peste restul liniilor (inclusiv viaductul), accesul fiind bine blocat de Scorseze, camuflaţi în pădurea ce a răsărit în zonă. Şinele, însă, mai sunt.€

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari Mihai Calin

Multumesc Dr2005 pentru raspuns. Ce pot spune, mi-ai trezit si mai mult interesul pentru zona! Chiar daca e ceva interzis sa te mai invarti pe acolo..
Am niste intrebari: metroul are un tunel separat prin care venea la depou, adica unul ramificat din magistrala? Si, depoul mai e functional?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Linile industriale din cartierul Militari Dr2005

Linia spre pasaj încă exista la acel moment. A dispărut în câteva luni (în tunel erau oricum aurolaci cu cortul chiar pe linie). Rampa (pe care s-au descărcat şi primele 100 de Ikarus 415T) era folosită (deşi de un an de zile cred că nu mai e).
În principal se descărcau materiale de constructii din vagoane seria G, dar mai apăreau şi alte tipuri de vagoane (S, T etc.).
Trecerea peste Str. Lujerului... la acel moment, nu exista sensul dinspre Plaza spre Lujerului, era doar un drum prăfuit.€

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Linile industriale din cartierul Militari Dr2005

RMC wrote:
Am niste intrebari: metroul are un tunel separat prin care venea la depou, adica unul ramificat din magistrala?

Da, de la staţia Petrache Poenaru.

RMC wrote:
Si, depoul mai e functional?

Da, normal.€

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari Mihai Calin

Am vazut prin 2008 o poza facuta pe sub usa depoului (in spate la Orsova) si se vedea ca tunelul era intretinut si luminat.

Dr2005 wrote:
Da, de la staţia Petrache Poenaru.

Dar din dinspre M3?€

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Linile industriale din cartierul Militari Dr2005

Nu a existat niciodată o altă intrare de la suprafaţă în depou sau o altă intrare dinspre subteran. În 1979, când s-a deschis depoul nu exista M3 (ideea cred că era), pentru care oricum s-a construit ditai depoul în Militari.€

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari Gabi23

Tunelul de intrare in depoul de metrou are linia curatata, am inteles ca ar mai iesi pe aici unerori cate un vagon cu gunoi din depou (informatia nu este sigura), dar nu mai departe de straduta prin care se poate face accesul angajatilor STS, din cladirile de langa. Apoi era/este montat un dispozitiv de blocare pe linie. Buloanele erau unse toate din perimetrul respectiv.

Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (43).jpg (490.83 KB; downloaded 14409 times)

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari Gabi23

De aici incolo clar nu s-a mai circulat dupa 1989. Mi-am intrebat o ruda care locuieste in zona din 1977, si mi-a spus ca dupa revolutie nu isi aminteste sa fi trecut vreun tren pe acolo. Drept dovada sta si starea actuala: copaci de zici ca esti in jungla, liniile partial disparute, mormane de gunoi etc.
In zona se afla si o macara care era folosita la descarcarea diferitelor obiecte din vagoane. Deasemnea zona este impanzita de boltari care erau folositi la fabricarea tunelelor de metrou sapate cu scut.




Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (44).jpg (513.56 KB; downloaded 14411 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (45).jpg (613.2 KB; downloaded 14394 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (42).jpg (435.29 KB; downloaded 14475 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (41).jpg (539.22 KB; downloaded 14422 times)

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari Gabi23

Jungla "Ciureliană".




Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (31).jpg (677.9 KB; downloaded 14409 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (38).jpg (609.46 KB; downloaded 14397 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (39).jpg (540.22 KB; downloaded 14436 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (40).jpg (684.32 KB; downloaded 14388 times)

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari Gabi23

Linia de acces catre deja fosta uzina "Semanatoarea".


Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (30).jpg (606.66 KB; downloaded 14403 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (32).jpg (593.88 KB; downloaded 14392 times)

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari Gabi23

La intersectia strazilor Calea Apeductului cu Fabricii, se intersecta si linia catre "Semanatoarea" cu linia de facea accesul, pe Calea Apeductului si Str. Arinii Dornei, prin curtea Institutului Politehnic in curtea fostei fabrici Pumac. Linia a fost dezafectata, abia se mai cunoaste in curtea UPB, iar pe strazile mentionate acum sunt parcari, locuri de joaca pentru copii, magazine etc.










Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (29).jpg (546.71 KB; downloaded 14768 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (28).jpg (605.94 KB; downloaded 14398 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (27).jpg (415.33 KB; downloaded 14421 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (26).jpg (415.46 KB; downloaded 14398 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (25).jpg (555.94 KB; downloaded 14394 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (24).jpg (442.85 KB; downloaded 14453 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (20).jpg (579.84 KB; downloaded 14399 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (19).jpg (528.01 KB; downloaded 14383 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (18).jpg (383.16 KB; downloaded 14405 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (17).jpg (478.85 KB; downloaded 14396 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (15).jpg (561.17 KB; downloaded 14392 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (8).jpg (606.04 KB; downloaded 14399 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (3).jpg (447.98 KB; downloaded 14386 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010.jpg (623.9 KB; downloaded 14394 times)

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari Gabi23

Trecem Calea Apeductului si mergem catre pasaj. Gresit, nu putem merge din cauza mormanelor de moloz puse pe linie...



Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (47).jpg (438.37 KB; downloaded 13835 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (48).jpg (550.92 KB; downloaded 13846 times)
Linia CF Depoul Ciurel - Politehnica - Gara Cotroceni - 25.03.2010 (49).jpg (625.32 KB; downloaded 13839 times)

 


Re: Linile industriale din cartierul Militari Mihai Calin

"Noi" am putea folosi ce a creat natura in aceste locuri uitate de om sa facem asa ceva http://www.stadtentwicklung.berlin.de/n ... nde_en.pdf (un parc ce a luat nastere dupa ce natura si-a revendicat teritoriul ocupat de o fosta gara a Berlin-ului) , dar banuiesc ca nu e interes. Cu toate ca reconversia industriala se poarta in "tarile moderne".

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419370 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use