Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiProiecte și lucrări finalizate parțial, suspendate sau abandonateDiametrala Nord - Sud (Buzești - Berzei - Uranus)

 

Topic: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

2709 posts, 374130 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 58 59 60 61 62 63 64  ... 194
 
 

📖 Pagination options
Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia Mihai Calin

Interesant de citit:10 mituri despre Diametrala Nord Sud - http://piatamatache.info/?p=343

 


Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia DanCld

Eu zic ca romanu' e expert in a gasi motivatii contrare unor proiecte proaspat intrate in derulare. Dilema bine/rau/legal/nelegal atinge doar superficial fondul problemei si anume ca in ultimii 200 de ani Bucurestiul s-a dezvoltat partial haotic, partial ghidat de niste masuri impuse cu forta, incepand de la Pache Protopopescu, Dem. Dobrescu - Tarnacop, continuand cu Ceausescu si ajungand la situatia prezenta. Haosul din ultimii ani a fost ghidat doar de principiul "easy money" - daca a fost suficient de ieftin s-a demolat, s-a construit, s-a inchiriat sau s-a vandut. In cazul contrar lucrurile au ramas in starea initiala - cladiri degradate invadate de locatari ilegali - sau intr-o stare intermediara, vezi terenurile fostelor fabrici de pe Trafic Greu ramase "parloaga".

Se putea mai bine de atat? Evident, daca...

- aveam un cadru legal mai strict care sa forteze proprietarii sa renoveze casele (cel putin in zona centrala)
- aveam un plan amplu de extindere a transportului public combinat cu amenajarea unor zone complet pietonale
- aveam un cadru legal care sa oblige proprietarii sa utilizeze intr-un mod rezonabil terenurile virane din oras (adica macar sa planteze pomi, sa amenajeze o parcare cu plata, sa inchirieze etc) - cu amenzi uriase pentru perpetuarea unor acumulari de gunoi (esti proprietar sau nu mai esti? ridica macar un gard!)
- aveam un cadru legal care sa forteze anumite norme de constructie gen in cvartalul asta construiesti doar intre P+2 si P+4 si folosind doar unul din proiectele arhitectonice aprobate pentru zona respectiva iar in plus fatada de la strada trebuie sa respecte regulile a,b,c... (gen fara aparate de aer conditionat la vedere etc)
- aveam un cadru legal care sa reglementeze tipurile de business-uri acceptabile in zona centrala sau semicentrala (ce-i aia colectare de fiare vechi in buricul targului? sau ce-i cu mallu' sau cu hypermarketu' in zona asta??)

In lipsa acestor detalii avem ce avem si cu asta defilam!

 


Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia subway guru

@Mihai Calin:
Sti ce mi se pare mie de-a dreptul 'hazliu' la astia 'innebuniti' dupa 'macelariile monument istoric'?
E ca si-au pus ca logo basorelieful ala de pe frontonul halei, o piesa tipica de realism-socialist 'kitsch', marca tov. fost Primar Cioara...
In rest, multa, multa 'propaganda' cu 'tendinta' si 'false mituri' si la ei...doar ca sunt exclusiv pentru/contra...
Macar daca aveau 'pentru ce sa se bata', dar probabil ca nu se incumetau de exemplu cand a fost demolata 'macelaria' numita Hala Unirii...
Acum, pe bune, astia sunt doar de la 'echipa de zgomote', n-au nici idei, nici solutii, stau de lemn Tanase cand e vorba sa poata sa intervina (adica la faza de 'dezbatere publica') si se trezesc 'dupe' vorbind, ca 'proasta-n targ'...pe la 'colturile' media, arunca niste asa zise actiuni in justitie si cand peste toate se asterne uitarea, le 'retrag discret' ca sa nu mai vada lumea ce 'fiasco' e toata zarva lor... :cry:

 


Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia Goldmund

Cunosc bine str. Berzei, am copilarit in cartier. Strada Berzei nu are "cocioabe" si e o strada flancata de platani batrani.(si nu "dudele" semidoctului din sectorul V!) Vor fi pusi la pamant? Cum vor largi strada acolo?
E absurd, Centura Bucuresti este un bulevard pe doua benzi/sens, din care intra/ies mii de drumuri de acces direct, deja cu camioane parcate pe prima banda..., dar o zona istorica din centrul Bucurestiului trebuie largita la doua benzi /sens si tramvaiele pe mijloc!!In toate tarile civilizate, centrul si semicentralul e doar renovat, se inchid strazile pentru trafic, se planteaza pomi acolo unde treceau tramvaiele(vezi si Königstr. din Stuttgart!!!)se traseaza piste pt. biciclete, zone pietonale..., iar in Bucurestiul ranit in trecut mai mult decat un oras german in Razboi, continua si azi cu daramatul, demolatul, cu astfel de proiecte.
Sa fie clar:
la periferii si in zone mai putin "istorice" de la periferie, pot fi construite autostrazi, suspendate sau nu, noi intersectii suprapuse, largiri si strapungeri, dar nu spre Centrul cultural si istoric al Capitalei, ca sa nu fie confundata cu un oras din China, Rusia, Ukraina sau Brazilia...

 


Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia Goldmund

M-am referit in special la portiunea de strada(Berzei) intre Stirbei Voda si Podul Hasdeu...E inca paradis acolo

 


Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia andrei11

Platanii tai care am impresia ca nu sunt chiar platani - Subway Guru stie mai bine ce sunt raman pe loc si nu se taie nici unul.
Cu ce te deranjeaza tramvaiul, ca nu inteleg. Trebuie refacute niste legaturi logice ale tramvaiului care existau inainte de anul 1980 si care corespundeau unor nevoi logice de deplasare. Si iar nu inteleg ce asemanare este intre soseaua de centura si Berzei. Centura trebuia facuta la 4 benzi / sens si mai multe facilitati la pasaje, dar nu au fost bani si s-a facut ce s-a putut. Ce, vroiai  sa ramana cu un singur fir / sens ?
Goldmund wrote:
M-am referit in special la portiunea de strada(Berzei) intre Stirbei Voda si Podul Hasdeu...E inca paradis acolo

In portiunea aceea nu se demoleaza aproape nimic  si nu se taie nici un copac.

 


Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia DanCld

Cred ca noi romanii am fi muult mai fericiti daca am accepta ca suntem cam cu 50 de ani in urma "vestului", ani care nu se pot comprima si pe care suntem sortiti sa ii traim fiindca acum ne confruntam pentru prima data cu probleme cu care s-au confruntat si ei tot prima data. Nu ma refer numai la gradul de dezvoltare economica ci si la fondul cultural, sociologic, mental; hai sa acceptam ca in orasele "referinta" in anii '50-'60 asta era trendul, ideea era sa desfiintezi transportul electric, sa construiesti poduri monumentale in centru, sa darami nediscriminatoriu cladiri vechi in centru pentru a face loc unor bulevarde sau unor cladiri "moderne".

 


Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia subway guru

@Goldmund si @andrei11:
Nu, nu, nu, aia sunt platani 'adevarati', nu 'dudele' lu' Vanghele 'care este'...
Ce am precizat eu este ca sunt un 'hibrid' intre Platanus orientalis (pe care-i poti admira la Istanbul sau la Madrid) si Platanus occidentalis ce se mai numesc si Sicomori (platanii americani)...
Aceeasi specie 'hibrida' de Platanus x acerifolia (adica platan cu frunza de artzar) o putem cu totii admira din abundenta la Londra...si e 'mandria' londonezilor...
In Bucuresti sunt doar cateva 'palcuri' istorice cu arbori din acestia falnici, pe Berzei, pe Hasdeu, in parcul 'Progresul' din Cotroceni si un exemplar magnific pe splai pe care insusi Ceausescu l-a 'crutzat' stramband albia Dambovitzei in dreptul lui.
In ultimii ani s-au plantat masiv platani ca 'arbori de aliniament', in oras, dar sunt mult prea tineri ca sa arate 'maiestuosi'...
Spre deosebire de 'monomentul' macelarie, arborii astia chiar sunt 'monumente' atat ale naturii cat si 'istorice', au mai mult de 150ani vechime (sunt probabil cei mai vechi arbori din Capitala).
'Legenda' spune ca au fost plantati de comunitatea germana din Bucuresti, atunci cand 'sashi' nostri si-au tras 'parc de tir sportiv' in Cotroceni (mai exact la Arenele BNR) - @Goldmund...o fi fost si vre-un 'stramos' de-al tau pe acolo? ca vad ca si tu ai locuit tot 'prin zona'...
Pentru curiosi, vedeti aici cum e cu 'platanii': http://en.wikipedia.org/wiki/Platanus
Revenind la 'macelarie' vreau sa va mai spun ca doar 'numele' e istoric, era 'un punct de reper' la margine de Bucuresti, la fel ca alte carciumi si talciocuri improvizate unde nu trageau decat birjarii  la cap de cursa si sfarsit de program, se circumscria perfect altor locuri similare gen 'La Mandravela' (Piata Sudului - Mandravela era carciumarul, cavoul familiei se gaseste in cimitirul Caramidarii Noi din proximitate) sau 'La Bariera Vergului' (Piata Muncii - Vergu era tot numele carciumarului), spelunci ordinare si 'colbuite' de care s-a ales 'praful', tot asa era si 'La Matache Macelarul'.
Dupa ce s-au construit blocurile ce flancheaza Palatul CFR, primaria comunista a lu' tov. Cioara a vrut sa dea o 'fatza noua' in ton cu timpul si 'macelariei', numita atunci pompos Piata Ilie Pfintilie, ce arata absolut 'jalnic' si a 'renovat' mizeria in forma ce se vede azi.
De unde trag eu concluzia ca de fapt 'protestatarii' astia de azi nu sunt decat niste 'cripto-comunisti' care nu vor in nici un chip sa se demoleze monumentul istoric 'Hala lui Cioara'...pentru ca nu cumva sa dispara una din 'maretele ctitorii' realist-socialiste...'imbunatatita' ulterior de patronii grecotei cu termopane , gresii si faiante, toate de la mana a 2-a, din import...iaca na, 'patrimoniu national'...
Astia chiar ne iau 'de prosti'?

 


Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia bekxy

Ce coincidenţă! Acum am terminat de văzut un film drăguţ ce se învârte în jurul unui sicomor. :)€

 


Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia Dominatrix

DanCld wrote:
Cred ca noi romanii am fi muult mai fericiti daca am accepta ca suntem cam cu 50 de ani in urma "vestului", ani care nu se pot comprima si pe care suntem sortiti sa ii traim fiindca acum ne confruntam pentru prima data cu probleme cu care s-au confruntat si ei tot prima data. Nu ma refer numai la gradul de dezvoltare economica ci si la fondul cultural, sociologic, mental; hai sa acceptam ca in orasele "referinta" in anii '50-'60 asta era trendul, ideea era sa desfiintezi transportul electric, sa construiesti poduri monumentale in centru, sa darami nediscriminatoriu cladiri vechi in centru pentru a face loc unor bulevarde sau unor cladiri "moderne".
Perfect adevarat, dar stiti ce mi se pare mie trist? Ca nu am invatat nimic din greselile lor, ba din contra, incercam sa emulam ce faceau ei si politica lor de dezvoltare urbana din acei ani, fara sa ne gandim prea mult la consecintele pe termen mediu si lung. Deci pe cale de consecinta, rezulta ca nici nu vrem sa recuperam decalajul dintre "noi" si "ei", si aici ma refer in primul rand la mentalitati si conceptele de urbanism puse in aplicare in prezent.
Ca sa nu iesim din topic, putem spune ca organizarea transportului public pe acest viitor mega-bulevard, (si nu numai) asa cum se prefigureaza in momentul de fata, ne duce la aceasta concluzie.

 


Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia subway guru

@romafroman:
Am plantat si eu la mine 'la tzara' doua exemplare, cu gandul ca vor tine umbra 'falnica' stra-stra-stra-nepotilor mei... ;)

P.S.
Cine n-a plantat un pom, nu se poate numi OM! 8-)

 


Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia subway guru

@Domix:
S-ar parea ca treaba asta e inscrisa in 'codul genetic' al speciei Homo Sapiens si n-ai ce-i face.
E ca la copiii mici, pana ce nu baga degetele in priza n-au cum sa realizeze cum e sa te 'curentezi', si nici ce e acela 'focul' nu invata decat dupa ce se 'frig' la flacara... ;)
Seara buna!

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia Mircea G

Nu va este sila de fetele si ideile acelea ? :evil:

 


Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia DanCld

In filmul din acel articol am vazut 3 argumentatii majore:

- tiparul "in copilaria mea aici veneau ..., si faceau ..., si eu cumparam...."; viata totusi nu functioneaza asa, vremurile se schimba, oamenii se schimba.

- tiparul "viata mea se duce  dr... ( :evil: ) " - demolarile de cladiri functionale exact asta cauzeaza, schimbari in viata oamenilor, trebuie sa iti gasesti un nou domiciliu sau un nou serviciu; asta e, in viata traiesti si bune si rele, si minuni si drame.

- tiparul "schimbam o arhitectura presupus frumoasa cu una presupus urata" (adica niste cladiri interbelice cu niste monstruozitati cu sticla pe dinafara); asta e de asemenea relativ si dependent atat de autoritati - fiindca autorizatiile de constructie nu pica din cer - cat si de conditiile economice. In prezent in Bucuresti exista un excedent de spatii de birouri, cladiri sau etaje intregi din cladiri nou construite fiind neocupate (estimativ 20% din total), de asemenea aproape toate proiectele imobiliare care nu au ajuns in faza de santier sau finisaje in 2008 sunt in acest moment abandonate pe termen nedefinit.

 


Go to page:  1  ... 58 59 60 61 62 63 64  ... 194
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Diametrala Nord - Sud (Buzești - Berzei - Uranus)  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420770 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use