Despre asociație și site-urile metrouusor.comAsociația "Metrou Ușor": Obiective, activități, proiecte, informațiiPetiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”

 

Topic: Petiție - Înființarea Muzeului Transportului Bucureștean

72 posts, 193258 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean Asociația Metrou Ușor

PROIECT DEPUS - elaborarea studiului de fezabilitate pentru aprobarea înființării Muzeului Transportului Public și Mobilității din București  intră oficial pe agenda Primăriei Municipiului București. Acest prim demers administrativ este rezultatul colaborării dintre Asociația "Metrou Ușor" și Consilierul General Florin Grigorescu, membru în Comisia Transporturi a Primăriei Capitalei.

Prin proiectul de hotărâre de Consiliu depus, Asociația "Metrou Ușor" se angajează voluntar să fie partenera Municipalității, cu scopul precis al materializării proiectului și al activităților conexe. Asociația invită toate părțile interesate să ia parte în susținerea și dezvoltarea conceptului Muzeului Transportului Bucureștean.

De ce e nevoie de Muzeul Transportului Bucureștean?

1. Nevoia prezervării vehiculelor de patrimoniu, majoritatea românești, care au deservit transportul public bucureștean. Fără un spațiu expozițional, vehiculele istorice vor fi casate, iar o parte a istoriei și identității noastre va fi ștearsă.

2. Nevoia educării cetățenilor de toate vârstele prin intermediul muzeelor. Muzeul Transportului Bucureștean este un izvor de informații, o colecție de experiențe, un prilej de reflecție despre trecut, un loc în care tinerii își descoperă pasiunea.

3. Nevoia valorificării edificiilor industriale istorice. Vechi de aproape 150 de ani, depoul Victoria (inițial denumit „Bonaparte”) este primul depou de tramvaie al capitalei, fiind leagănul transportului bucureștean. Halele istorice, construite pentru tramvaiele cu cai, pot fi restaurate și extinse cu fonduri europene pentru gararea exponatelor muzeului.

4. Nevoia turismului de calitate. Tramvaiele de epocă ale STB pot oferi tururi ghidate, la fel ca în Occident, de pe urma cărora se pot câștiga venituri substanțiale ce pot fi redirecționate către susținerea și dezvoltarea muzeului.

5. Nevoia finanțării și autofinanțării. Pe lângă eligibilitatea pentru fonduri europene și alocări bugetare, muzeul se poate autofinanța prin: plimbări cu vehicule de epocă, suveniruri, cafeteria, etc.

6. Nevoia colaborării dintre Primărie și societatea civilă. Oamenii pasionați, entuziaști și dornici de a se implica trebuie ascultați și ajutați de autorități pentru a contribui la schimbarea în bine a orașului.

Datorită vouă, Muzeul Transportului Bucureștean a făcut încă un "pas". Însă, avem nevoie de susținerea voastră în continuare. Semnați și distribuiți petiția pentru ca această inițiativă culturală să meargă înainte: https://campaniamea.declic.ro/petitions ... ucurestean
Scrisoare de intentie parteneriat de colaborare.pdf
Scrisoare de intentie parteneriat de colaborare.pdf (164.59 KB; downloaded 485 times)
Hotarare muzeu - Referat de aprobare.pdf
Hotarare muzeu - Referat de aprobare.pdf (404.85 KB; downloaded 446 times)
Hotarare muzeu - Studiu de fezabilitate.pdf
Hotarare muzeu - Studiu de fezabilitate.pdf (475.18 KB; downloaded 413 times)

 


Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean ByOnu

Cu toții cunoaștem ce este astăzi Depoul Victoria...

exterior hale depou victoria.jpg (39.49 KB; downloaded 4068 times)


https://cetateanul.net/cetateanul-reclam ... e-3-ani/
interior hala depou victoria.jpg (117.46 KB; downloaded 4068 times)


...vreți sa ne imaginăm puțin ce ar putea fi și cum ar trebui organizat pentru a îngloba Muzeul?

În primul rând, inițiativa Asociației propune păstrarea celor două hale istorice actuale. Pe lângă reabilitare și restaurarea lor însă, este necesară și reconstrucția lor la lungimea inițială pentru a satisface necesarul de spațiu de expoziție. Aparent, nu doar restul halelor de parcare au dispărut, ci și aproape jumătate din cele care există și astăzi, în lungime, în spate - nord. Rămășițele fostei hale lungi încă există: liniile clar vizibile și grinzile din vest, lipite de cladirea anexă (termoficarea, după furnal) - grinzi identice cu cele din interiorul actualei hale.

Măsurate pe Earth halele actuale au aprox. 45m lungime. Cred ca s-ar putea reconstrui hala orginală pe lungime, în același stil, arhitectură și pe cât posibil cu aceleași materiale. Notă: ar putea fi necesară mutarea mai spre nord a liniei în buclă din spate.

Sursa foto 1944: https://muzeuldefotografie.ro/2015/05/bu ... ie-1944/
masurare hala depou victoria 2.png (777.86 KB; downloaded 4122 times)



Ca exponate în stadiul incipient am avea:
Tramvaie: V09, V56, EP/V3A, SIMMERING M, LOHNER L, P3.16, V2A-2S, V2S-T x2, T4R x2, Graz-GP, M4.65+m4.65, M5.65, vagon cu cai (Leonida).
Troleibuze: RdS, Autodromo, 415T.
Autobuze: RdS, Autodromo, DAF x2, Saviem, ZiS-155 (Leonida).
Utilitare: Kraz, posibil DAC de intervenții.

De adus: Rocar-DAC autobuze și troleibuze, varii subtipuri. IK4 Constanța.

Vise: reconstrucție Festival dintr-un EP/V3A de manevră.

Temă de gândire: Timișoara are acum câteva dubluri de Timiș, unele pe care le-a și trecut până de curând pe lista de casare. Cred ca un vagon Timiș ar fi emblematic pentru ceea ce a însemnat tramvaiul în România și cred ca l-ar dona cu inima deschisă, având în vedere că și București le-a dat un cuplu EP/V3A.

Într-un orizont de timp de 10 ani colecția s-ar mări cu alte exponate care astăzi sunt la ordinea zilei, dar este prematur și neconstructiv să ne gândim astăzi la ele.

 


Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean aztec

Bravo.
Tot inainte.
Mult succes.
Este mare nevoie, însă mare atenție ce vă doriți.
Atenție mare la spațiul necesar..și aveți în vedere viitoarele
posibilități de extindere...
Nu știu dacă se limitează la STB-ITB-RATB-STB sau e dedicat transportului Bucureștean in integralitate.

Nu vad trecute în lista că posibile exponate, în măsura în care se pot achiziționa sau reface...
Mașini de taxi de diferite generații...de la Volga la 1300...la Logan..sa nu uitam că au făcut parte din ITB unele...
Maxi-taxi...idem.
Deja se poate califica și un Mercedes E3...

IVA...idem Bombardier sau CAF când va fi vremea...
Asta pt a va da idei.
Și nu uitați....că exponat necesita alt spatiu fata de garare...

 


Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean Asociația Metrou Ușor

Societatea de Transport București STB S.A. a răspuns în cele din urmă solicitărilor oficiale repetate ale Asociației Metrou Ușor, cu o depășire neacceptat de mare a termenului legal de răspuns. Amintim faptul că Asociația a transmis solicitări referitoare la păstrarea, conservarea și restaurarea vehiculelor istorice cu potențial muzeal în datele de 21.05.2020 și 01.07.2020.

Opinăm că mergând pe principiul după care se ghidează STB S.A. și Direcția pentru Cultură a Municipiului București astăzi, niciodată vehiculele istorice nu ar ajunge să fie declarate ca atare și salvate, niciodată nu vor fi suficient de "istorice" din perspectiva dumnealor pentru a fi salvate. Conceptul de păstrare a câte unui exemplar din fiecare serie de vehicule din sfera transportului public, cu atât mai mult a prototipurilor și a vehiculelor produse pe plan local, este o dovadă de bune practici în capitalele dezvoltate care își respectă istoria. Sperăm să vedem aceste bune practici preluate de către STB S.A. cât încă se mai poate salva ceva notabil. Amintim faptul că STB S.A. a derulat în ultimii ani licitații în urma cărora nu au fost păstrate deloc vehicule rutiere (autobuze și troleibuze) în scop muzeal, întregi serii dispărând la propriu din existență. Odată cu intervenția Asociației Metrou Ușor am oprit aceste metehne, salvând de la fier vechi anul acesta nu mai puțin de 6 vehicule rutiere și 3 tramvaie. Sperăm ca STB S.A. să nu repună pe lista de casare cele 9 vehicule pe care ne permitem să le denumim, în continuare, istorice și relevante din punct de vedere istoric.

Vom urmări atent acțiunile următoare în ceea ce privește patrimoniul istoric al STB S.A., întrucât nu vorbim numai despre istoria societății de transport, dar mai ales a identității Bucureștiului și a reprezentativității fiecărei etape de dezvoltare a orașului.

Vă invităm să analizați răspunsul STB S.A.
Raspuns STB SA nr.59871 din 29.09.2020.pdf
Raspuns STB SA nr.59871 din 29.09.2020.pdf (418.11 KB; downloaded 441 times)

 


Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean aztec

Că următor pas ar trebui să faceți un mic dosar cu cerințele voastre, cu demersurile făcute și răspunsurile primite, cu situații similare în alte capitale și insistați cat mai rapid o contactare a NOULUI primar ce cred că va avea în subordine ambele instituții. Plus trimiterea către fiecare nou consilier din CG al primăriei.
Insistați agresiv și cât mai rapid, până îi copleșesc alte probleme.

Doar așa poate, nu sigur, se va obține ceva.
Și poate, dacă băgați o șopârla ca daca se face, pe veci va fi legat de numele lui...obțineți ceva.

Pt că vad că ei evaluaraza momentan totul la kg fier vechi.
Și tot așa vor face.

Și insist.
Cereți TOT spațiul pt muzeu, nu doar o parte.
Una, pe principiul ceri mult, macar obții puțin și apoi pt necesara viitoare extindere.
Think Big.

 


Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean CiprianTRB

Sa speram ca noua administrație a capitalei va avea o alta viziune asupra acestui proiect! Succes!

 


Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean ByOnu

Las si eu astea aici, sper ca indata ce Primaria va invata gustul pentru fondurile nerambursabile, sa se puna problema serios.

@aztec, asteptam mai intai raspunul Secretariatului Consiliului General pentru a vedea daca solicitarea pentru realizarea Studiului de Fezabilitate / Oportunitate este ok si daca va fi supusa votului. Proiecutul a fost depus pe 3 septembrie, iar termenul de raspuns este de 30 zile.
muzeu victoria extras pmud pag467.png (60.71 KB; downloaded 3879 times)
muzeu victoria extras Strategia STB 2020 2030.jpeg (81.59 KB; downloaded 3882 times)

 


Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean aztec

3 sept...30 zile...
Înțeleg că primarul nou intra în "pâine" de pe 10..
Nu știu la consilierii primăriei...dar posibil tot atunci. Deci șanse că pe 3 octombrie sa fie tot aia care pierd "scaunul" de aceea trebuie pistonati și noii consilieri.
Am văzut că aveați un aliat în CG..
Dacă omul merita sper sa fi câștigat un nou loc și să vă susțină.

 


Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean ByOnu

:)   :)

 


Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean aztec

Și va mai spun ceva. Daca terenul valorează 150 euro mp...ies peste 5 mil euro.
Dar cred că e mult mai scump...așa că vă gândiți ce ați reușit să scoateti de pe piata imobiliara..și salva.
Calculați suma și vedeți ce ați reușit să scoateti de pe piata până acum.

De ex
https://www.imobiliare.ro/vanzare-teren ... ta=3166657

https://www.imobiliare.ro/vanzare-teren ... ta=3166657

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean V2A

https://clubferoviar.ro/scandal-usr-nicu ... litatii/
Scandal USR-Nicușor Dan. Mărul discordiei: Muzeul Transportului Public și Mobilității

Un scandal la USR-Nicușor Dan a izbucnit la Primăria Capitalei, mărul discordiei fiind Muzeul Transportului Public și Mobilității.

Consilierul general din partea USR Andrei Rigu îl acuză, într-o postare pe pagina sa de Facebook, pe primarul general Nicușor Dan (pe care însă nu-l nominalizează explicit) că blochează mai multe proiecte de Hotărâri.

”1 an și jumătate pierdut în 4 luni. Consilierii generali USR PLUS au depus în mandatul actual (început la sfârșit de octombrie 2020) 22 de proiecte de hotărâri. Conform art.  136 alin. 10 din Codul Administrativ, proiectele de hotărâri trebuie să primească unul sau mai multe rapoarte de specialitate din partea Primăriei Municipiului București, în funcție de specificul proiectului, în termen de 30 de zile de la depunere! Fără aceste rapoarte de specialitate, proiectele de hotărâri nu pot fi înscrise pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General. (…) 9 proiecte care au acumulat 1 an și jumătate de întârziere în puțin peste 4 luni! Printre aceste proiecte se află:

– realizarea unui studiu de fezabilitate pentru înființarea Muzeului Transportului Public și Mobilității din București – 128 zile de întârziere

– revocare drept de administrare Primăria Sectorului 4 pe un teren spațiu verde pe care primarul Băluță vrea să-l betoneze – 34 zile de întârziere

– introducerea unei subdiviziuni tarifare (30 min) pentru parcarea în București – 28 zile de întârziere

– dizolvarea și lichidarea companiilor municipale – 22 zile de întârziere”, se arată în postare.

Consilierul general spune că situația este dăunătoare orașului și cetățenilor și că există termene legale foarte clare în legislație care obligă aparatul de specialitate al primarului general să le respecte.

”Consider că această situație nu poate fi menținută în detrimentul cetățenilor și, după numeroase discuții purtate în acest sens în interiorul Primăriei Municipiului București, o voi adresa public cu fiecare ocazie pe care o am, reamintindu-i Primarului General că aparatul de specialitate este în subordinea acestuia și că are prerogative prevăzute de lege, întărite de principiile unei administrații locale moderne și oferite prin vot de cetățeni ca să se asigure că subordonații săi își fac treaba”, se încheie postarea lui Andrei Rigu.
Muzeul Transportului Public și Mobilității, o inițiativă a Asociației Metrou Ușor

Înființarea Muzeului Transportului Public și Mobilității este o inițiativă a Asociației Metrou Ușor, care a fost promovată de consilierul general Florin Grigorescu, membru în Comisia Transporturi a Primăriei Capitalei.

Într-o postare de pe pagina sa de Facebook, Asociația explică de ce e nevoie de Muzeul Transportului Bucureștean:

   Nevoia prezervării vehiculelor de patrimoniu, majoritatea românești, care au deservit transportul public bucureștean. Fără un spațiu expozițional, vehiculele istorice vor fi casate, iar o parte a istoriei și identității noastre va fi ștearsă.
   Nevoia educării cetățenilor de toate vârstele prin intermediul muzeelor. Muzeul Transportului Bucureștean este un izvor de informații, o colecție de experiențe, un prilej de reflecție despre trecut, un loc în care tinerii își descoperă pasiunea.
   Nevoia valorificării edificiilor industriale istorice. Vechi de aproape 150 de ani, depoul Victoria (inițial denumit „Bonaparte”) este primul depou de tramvaie al capitalei, fiind leagănul transportului bucureștean. Halele istorice, construite pentru tramvaiele cu cai, pot fi restaurate și extinse cu fonduri europene pentru gararea exponatelor muzeului.
   Nevoia turismului de calitate. Tramvaiele de epocă ale STB pot oferi tururi ghidate, la fel ca în Occident, de pe urma cărora se pot câștiga venituri substanțiale ce pot fi redirecționate către susținerea și dezvoltarea muzeului.
   Nevoia finanțării și autofinanțării. Pe lângă eligibilitatea pentru fonduri europene și alocări bugetare, muzeul se poate autofinanța prin: plimbări cu vehicule de epocă, suveniruri, cafeteria etc.
   Nevoia colaborării dintre Primărie și societatea civilă. Oamenii pasionați, entuziaști și dornici de a se implica trebuie ascultați și ajutați de autorități pentru a contribui la schimbarea în bine a orașului. (A.B.)

 


Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean Asociația Metrou Ușor






📽🚋 Materialul realizat de FOCUS Prima TV despre Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean.

Depoul Victoria (fost Bonaparte, respectiv Ilie Pintilie) este primul depou de tramvaie din capitala României și împlinește anul acesta 150 de ani (1871-2021). Însă, viitorul lui este incert. București este una dintre puținele capitale europene care nu are un muzeu dedicat transportului public. Astfel, zeci de modele românești emblematice au fost casate în ultimele decenii, iar multe vehicule istorice sunt în pericol și astăzi. În 2020, Asociația a salvat de la fier vechi 9 vehicule unicat, fabricate la fosta ROCAR sau la Atelierele STB. Este cu atât mai trist cu cât în București au fost fabricate mii vehicule de transport public, atât pentru necesarul local și național, precum și pentru export.

Asociația Metrou Ușor a pornit o petiție pentru ca în Depoul Victoria să fie realizat un muzeu dedicat, așa cum se întâmplă în Viena, Praga, Timișoara sau Iași. La baza acestei propuneri se află Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) 2016-2030, document strategic recunoscut de instituțiile europene, care prevede realizarea unui Muzeu tematic în Depoul Victoria și care asigură eligibilitatea pentru fonduri nerambursabile.

Mulțumim Știrilor FOCUS de la Prima TV pentru implicarea în realizarea acestui reportaj foarte important pentru conștientizarea demersului de către publicul larg.


Vă invităm să semnați și să distribuiți petiția: https://campaniamea.declic.ro/petitions/ ... urestean

Aflați mai multe: https://facebook.com/InitiativaMTB

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean ADK

Personal mi se pare și o rușine să nu ai mai deloc un muzeu, mai ales ca capitală a țării, exceptând cele câteva tramvaie din depoul Dudești, în rest mai absolut totul s-a tăiat foarte rapid fără a se pune măcar ceva în conservare. Stau și mă ”minunez” de ce vehicule a mai putut avea ITB-ul, unele chiar niște rarități redactate de dl. Ing. Bucșan, habar n-aveam de autobuzele LIAZ și troleibuzul (parcă venit doar în probe, dar chiar și așa) Ikarus 280T. Dar și ”prototipurile” URAC-ului, precum 7091. Din păcate mai toate exemplarele azi sunt cam imposibil de găsit, multe find venite și în perioada comunismului, au fost tăiate ”la ordin” și doar din cauza faptului că nu erau fabricate la noi, sau nu se mai găseau piese ori erau foarte scumpe. Dar oricum într-un final tot tăiate ajungeau.

Dar revenind la subiect și încercând să se mai facă ceva, primăria trebuie să înțeleagă că tot din cauza ei (deși nu mai e aceeași conducere de atunci) trebuie să aloce niște bani (sau găsită o altă sursă, cum a spus Cristian Marin mai sus) în acest muzeu, care se adună și-așa mult din atâtea impozite și parcări, către unele vehicule cerute care unele oricum sunt la preț de fier vechi.

Autobuzele și troleibuzele fabricate la noi se găsesc cel mai ușor (mă refer că mai există totuși, deși cele străine nu mai sunt de găsit la noi), la Tg. Jiu, chiar în toate 4 variante. Nu vreau să se supere Alex Barry pe mine, știu că ține la acel DAC 117UD, dar mai important e să fie la noi. Știu că și eu țin la fostul Ikarus 260 #66 de la Fetești, chiar dacă este destul de peticit, dar Ikarus 260.50 se mai găsesc și-n stare mult mai bună (cel puțin estetică) în Ucraina, Rusia și cred că și Belarus (am văzut și unul la Chișinău), dar din câte știu (spun deoarece nu mă pricep aici) costă destul de mult importurile. Așa că cel mai probabil ne luăm adio și de la Skoda Karosa, atât 706 cât și SM11 (care știu că se mai găsesc în Republica Cehă), Saurer (în Elveția) și ne mulțumim cu ce mai avem prin țară.
2 Ikarusuri 280 de la Ploiești e posibil să se vândă în viitorul apropriat, mă refer la 2160 și 2185, așa că ar fi un mare păcat să nu se cumpere unul și, eventual, să-l facă în schema ITB-ului. Un altul poate-l ia CTP Iași, că ei tot sunt în dezvoltare cu actualul muzeu. Dar mai au și în parcul rece vreo câteva, iar 2 Ikarusuri 260 și-n stare destul de bună estetică stau pe dreapta, mă refer la 2133 și 2282. Din câte știu find pe gaz, au ceva probleme în legătură cu asta. Dar în fine.

DAF-urile 703 și 870 sunt tot în Giurgiu, cu tot cu 98 sau e împreună cu 7459 și 7460 în Alexandria?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Petitie - infiintarea Muzeului Transportului Bucurestean ADK

Mai nou un puștan strică toată treaba cu cele 2 troleibuze Rocar salvate pentru muzeu, acesta asumându-și dreptul asupra unor piese unice de pe ele ”lăudându-se” și pe un grup de Facebook cu noile dobândiri. Nu știu cât este de conștient că vandalizarea bunurilor cu o importanță istorică este mai gravă decât un furt obișnuit, dar find cel mai probabil minor (fără buletin) cel mai probabil vor răspunde părinții dar și directorul care cică i-a asumat acest drept. Pe scurt acesta a furat cel puțin siglele, și cred că dacă nu erau VIN-urile nituite le lua și pe alea...

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Petiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use