Regiunile RomânieiCrișanaJudețul Bihor

 

Topic: Știri, noutăti, perspective

187 posts, 74789 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 14
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective cris_m

In Bucuresti ar fi circulat asa multi ani...

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

PTMZ wrote:
Pe data de 12 mai, Primăria Oradea a lansat o licitație pentru reabilitarea Străzii Nufărul și a Bulevardului Dimitrie Cantemir, ce include și reabilitarea și înierbarea tronsonului căii de rulare a tramvaielor aflat pe străzile vizate de reabilitare. Bugetul alocat este de 44.530.323,33 RON, cu finanțare europeană prin POR. Ponderea punctajului:
- 95% preț
- 5% perioada de garanție.
Unicul ofertant până la termenul limită de pe 17 iunie este asocierea DRUMURI BIHOR - TRAMECO - DRUM ASFALT, cu următorii subcontractanți:
- MARI VILA COM (17,35%)
- ELECTROCONSTRUCT SILDAC (14,6%)
- S.C. ADENANDRA S.R.L. (5,38%)
- ABED NEGO COM (15,91%)
În prezent, licitația se află în evaluare financiară, începând cu data de 17 iulie. Termenul este 17 iunie 2021.
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100095408

Joi, asocierea respectivă a fost selectată câștigătoare.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Lucrările de extindere a liniei de tramvai pe Calea Aradului - malul Peței - Depoul Salca - Cartierul Cantemir a ajuns la un grad de implementare de peste 55%:
Proiectul înregistrează întârzieri din cauza unui „conflict” de rețele - traseul de cale rulantă situat de-a lungul Peței, în zona străzii Universității, se intersectează cu linia de înaltă tensiune a Electrica SA.

Început în toamna lui 2018, proiectul extinderii liniei de tramvai pe traseul Calea Aradului – malul Peței – Depoul OTL – Cartierul Cantemir a ajuns, acum, la un grad de implementare de peste 55%. Lucrarea a fost împărțită pe tronsonea și e abordată în mai multe locații. Există, însă, un blocau în curs de remediere, în zona străzii Univeristății, din cauza căruia întregul proiect este în întârziere, fără posibilitatea de a recupera.

Strada relocată
În prezent, se lucrează pe strada Făgărașului, pe două obiective. Strada existentă anterior, situată chiar pe malul Peței, se mută cu câțiva metri spre interior. Noul drum care asigură acces rutier și pietonal riveranilor a ajuns în faza anrocamentelor. Imediat lângă, se execută lucrările necesare amplasării liniilor noi de tramvai. Stâlpii pentru alimenarea tramvaielor sunt deja montați pe toată lungimea, între strada Traian Blajovici și Universității. De asemenea, se face relocarea de utilități pentru cei de la Termoficare SA, după care se va continua cu montarea șinelor, până în strada Universității.


Un alt punct de lucru pe traseul liniei noi e în depoul OTL SA, pentru racordarea liniei noi cu liniile existente și funcționale în depou. Proiectul noii linii prevede că, pe strada Atelierelor, și firul 1 și firul 2, vor fi amplasate îmediat lângă șosea, pe un teren „furat” de la depou. „Din zona liniei noi se face acces în depou și dinspre cealaltă parte, acum se poate intra cu tramvaiul doar dinspre Cantemie. S-a realizat cu montarea de bucle de întoarcere în depou și acum se termină racordul acestor linii la rețea”, spune Ionuț Serac, managerul proiectului. După ce accesul din depou se va putea realiza dinspre Ceyrat în depoul OTL, ultima etapă va fi realizarea porțiunii cuprinse între depou și Cantemir. Abia după ce noul acces va fi funcțional se poate opri accesul tramvaielor prin vechea intrarare, pe durata lucrărilor, mai spune managerul proiectului. „Sigur că ar fi fost bine să se poată face mai repede această porțiune dar nu s-a putut în condițiile în care frecvența tramvaielor trebuie corelată cu cerințele speciale de pandemie, adică garniturile se succed la intervale mai scurte”, mai zice Serac.

Întârziere
Conform planurilor inițiale, întregul proiect ar fi trebuit să fie gata în vara anului viitor. Asta nu se va întâmpla pentru că lucrarea a acumulat întârzieri imposibil de recuperat. „Avem o zonă de lucrări pentru care nici nu am predat încă amplasamentul către constructor. Așa este definit, în contract, cu el, că amplasamentul se va preda doar în momentul în care poate intra să lucreze. E zone de intersecție a liniei noi cu liniile de înaltă tensiune, de la strada Universității înspre Ceyrat”, spune Serac.
75012816electrica.jpg (190.69 KB; downloaded 4225 times)
75012836fagarasului18k.jpg (199.63 KB; downloaded 4216 times)
750128420201208151602.jpg (208.3 KB; downloaded 4231 times)
750129220201208151721.jpg (234.95 KB; downloaded 4217 times)
750131820201208151824.jpg (305.75 KB; downloaded 4218 times)
750132020201208151909.jpg (228.24 KB; downloaded 4215 times)

Pe porțiunea aceasta, linia nouă merge aproape sub liniile de înaltă tensiune, ceea ce face imposibilă amplasarea stâlpilor de alimentare a tramvaielor. Soluția este ca Electrica să își mute liniile în subteran, lucrările au început deja și ar trebui să fie gata în această iarnă. După ce se scoate din funcțiune linia de înaltă tensiune se predă amplasamentul către executant.

Lucrările acestei investiții au început în toamna anului 2018, ele fiind executate de asocierea de firme Mari-Vila COM SRL, Abed Nego și Aquacons SRL. Finanțarea investiției se face din fonduri europene nerambursabile, disponibile în cadrul Programului Operațional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiție 4.1 – Mobilitate urbană durabilă, accesate prin mecanismul rambursării cheltuielilor efectuate de beneficiar din surse proprii/alte surse.

Până acum s-au decontat în jur de 55% din valoarea proiectului, adică peste 32 milioane lei.

Sursa: Bihon

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

PTMZ wrote:
PTMZ wrote:
Pe data de 12 mai, Primăria Oradea a lansat o licitație pentru reabilitarea Străzii Nufărul și a Bulevardului Dimitrie Cantemir, ce include și reabilitarea și înierbarea tronsonului căii de rulare a tramvaielor aflat pe străzile vizate de reabilitare. Bugetul alocat este de 44.530.323,33 RON, cu finanțare europeană prin POR. Ponderea punctajului:
- 95% preț
- 5% perioada de garanție.
Unicul ofertant până la termenul limită de pe 17 iunie este asocierea DRUMURI BIHOR - TRAMECO - DRUM ASFALT, cu următorii subcontractanți:
- MARI VILA COM (17,35%)
- ELECTROCONSTRUCT SILDAC (14,6%)
- S.C. ADENANDRA S.R.L. (5,38%)
- ABED NEGO COM (15,91%)
În prezent, licitația se află în evaluare financiară, începând cu data de 17 iulie. Termenul este 17 iunie 2021.
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100095408

Joi, asocierea respectivă a fost selectată câștigătoare.

Pe 27 noiembrie a fost semnat contractul cu Drumuri Bihor, iar pe data de 8 decembrie a fost atribuită licitația. Valoarea contractului: 50.634.357,12 RON

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Primăria se pregătește să emită ordinul de începere a lucrărilor pentru reabilitarea Bulevardului Dimitrie Cantemir și a Străzii Nufărul:
Două dintre cele mai importante bulevarde ale Oradiei, Nufărul şi Cantemir, vor intra în şantier. Primăria a atras o finanţare europeană de 50 milioane de lei, pentru a schimba complet faţa celor două străzi.

După sărbători, Primăria vrea să dea şi startul lucrărilor, care vor însemna doi ani de deranj, la finalul cărora prioritate pe cele două bulevarde vor avea tramvaiele, bicicliştii şi pietonii. De asemenea, iluminatul stradal va fi unul inteligent, iar toate cablurile vor fi îngropate în pământ. Aşa cum îi stă bine unui oraş modern...

Tramvaie în viteză
Primăria pregăteşte reabilitarea bulevardelor Nufărul şi Cantemir de mai bine de doi ani, dar abia în primăvară a câştigat finanţarea nerambursabilă de 10 milioane de euro. Prin proiectul intitulat "Creşterea mobilităţii urbane din zona Nufărul - Cantemir", municipalitatea îşi propune să reducă emisiile de carbon, adică poluarea provocată de traficul rutier. Pentru asta, orădenii trebuie convinşi ca, în loc să se deplaseze cu maşina, să urce în tramvaiele OTL, să pedaleze sau să meargă pe jos.

"În primul rând, acest proiect va duce la creşterea vitezei de deplasare a tramvaielor. Ca să-i faci pe oameni să circule cu transportul în comun, trebuie să măreşti viteza", a declarat primarul Florin Birta (foto). Viteza tramvaielor va creşte la circa 30 km/h, de la circa 15-17 km/h cât este în prezent, pentru că liniile de tramvai vor fi refăcute, iar în fiecare intersecţie garniturile vor avea prioritate. De asemenea, liniile de tramvai vor fi înierbate, pe o suprafaţă totală de 18.000 de mp.

Iluminat inteligent
În cadrul proiectului, şoseaua lungă de 2,6 kilometri va fi modernizată. "Vom lucra sub trafic, este clar că va fi un deranj", spune primarul. La finalul lucrărilor de asfaltare, şoferii vor avea la dispoziţie tot câte două benzi pe sens, dar pe direcţia spre centru, pe o bandă vor avea prioritate autobuzele OTL. Aşadar, maşinile vor putea să o folosească, dar numai în urma autobuzelor. Tot pe această parte, de-a lungul şoselei, vor fi amenajate scuaruri verzi, care vor fi irigate automatizat.

Proiectul prevede şi eliminarea tuturor locurilor de parcare din zona cuprinsă între linia de tramvai şi blocuri, care va deveni una dedicată pietonilor şi bicicliştilor. Trotuarul va avea o lăţime de minimum 1,5 m în toate zonele, iar lângă va fi amenajată şi o pistă colorată în roşu, pentru cei care pedalează.

În plus, pentru ca zona să capete un aspect mai plăcut, toate cablurile vor fi mutate în subteran, iar sistemul de iluminat public va fi refăcut. "Vor fi montaţi stâlpi inteligenţi, cu becuri LED şi intensitatea luminii reglabilă", spune Birta. Pe lângă senzorii care vor "şti" când se întunecă şi vor aprinde becurile, fiecare stâlp de iluminat va avea echipamente Wi-Fi, care vor alimenta cu internet camerele de supraveghere ce vor fi cumpărate tot pe bani europeni.

Semafoare "deştepte"
Tot inteligent va fi şi sistemul de semaforizare, ce urmează a fi modernizat la rându-i în cadrul proiectului. Semafoarele vor da prioritate tramvaielor, oprind maşinile când vehiculele OTL se apropie de intersecţie şi vor crea o undă verde pentru autovehicule, pe ambele sensuri de mers, astfel încât şoferii care circulă cu viteza legală constant să nu fie nevoiţi să oprească.

În plus, şi semafoarele vor avea LED-uri, care vor asigura o vizibilitate mai bună, la costuri de întreţinere mai mici şi cu o durată de viaţă mai mare decât becurile cu incandescenţă. De asemenea, se vor monta stâlpi noi şi pentru semafoare, cu elemente reflectorizante, astfel încât să fie vizibile de la mare distanţă.

Proiectul mai prevede amenajarea unor zone pietonale, acolo unde permite spaţiul, între blocuri şi liniile de tramvai sau carosabil. În total, aceste suprafeţe, ce vor fi pavate în două culori, gri-antracit şi alb-crem, se vor întinde pe 3.342 mp.

Luna trecută, Primăria a adjudecat licitaţia pentru execuţia acestui proiect, către asocierea firmelor Drumuri Bihor, Trameco şi Drum Asfalt, la o sumă de 50,3 milioane lei. Constructorii vor avea la dispoziţie 20 de luni pentru finalizarea lucrărilor. "După 1 ianuarie, dacă vremea ne permite, vom da ordinul de începere a lucrărilor. Nu am demarat încă, pentru că nu am vrut să îngreunăm traficul în perioada sărbătorilor", precizează Birta. După Anul Nou, însă, şi proiectele noi trebuie să înceapă...

Sursa: eBihoreanul
Fotografiile din articol:
03-nufarul.jpg (35.47 KB; downloaded 4035 times)
b-randari-nufarul-cantemir-oradea-3012020-1.jpg (28.36 KB; downloaded 4037 times)
b-randari-nufarul-cantemir-oradea-3012020-2.jpg (22.61 KB; downloaded 4045 times)
b-randari-nufarul-cantemir-oradea-3012020-3.jpg (30.63 KB; downloaded 4039 times)
b-randari-nufarul-cantemir-oradea-3012020-4.jpg (23.62 KB; downloaded 4037 times)
b-randari-nufarul-cantemir-oradea-3012020-4.jpg (23.62 KB; downloaded 4037 times)
b-randari-nufarul-cantemir-oradea-3012020-6.jpg (24.94 KB; downloaded 4034 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective cris_m

Ar fi foarte bine sa se apuce de acest tronson, mai ales ca era foarte valurit inca de acum 5 ani cand am fost pe acolo.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Începând cu data de 08 februarie 2021 se vor efectua următoarele modificări în transportul public urban prin curse regulate de autobuz:
- pe liniile 12, 14 şi 29 se vor efectua mai multe curse zilnice la Parcul industrial 2;
- traseul liniei 15 va fi prelungit în Podgoria cu două staţii pe fiecare sens de circulaţie, până la limita teritorială a municipiului Oradea;
- pentru deservirea locuitorilor de pe str. Coriolan Hora şi de pe străzile învecinate, se înfiinţează linia 28CH. Pe această linie se vor efectua 3 curse/zi lucrătoare, cu plecări din staţia Emanuil Gojdu la orele 6:40, 12:30 şi 14:30, iar din staţia Gara de Vest, plecări la orele 7:05, 13:00 şi 15:00.
Programele de circulaţie ale tuturor liniilor prezentate vor fi afişate în staţii.

Sursa: O.T.L.

 


Re: Stiri, noutati, perspective cris_m

Doamne, alti tampiti. Chiar nu ii gaseau liniei alt indicativ decat 28CH?! Nu mai spun ca la orarul propus ma indoiesc ca va avea vreun succes linia...

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

De acord.
Pe 26 ianuarie au început lucrările pe Bulevardul Dimitrie Cantemir și Strada Nufărul:
Lucrările de modernizare a bulevardului Nufărul - Cantemir au început marţi din zona străzii Arieşului, peste drum de sediul Direcţiei pentru Agricultură Bihor, cu decopertarea trotuarului.

Au început cu săpăturile…
În primă fază constructorul va ataca porţiunea delimitată de strada Muntele Găina, după care, treptat, va avansa către ieşirea din oraş.

"Începem azi lucrările la un proiect major pentru Oradea, deoarece acesta prevede reabilitarea unuia dintre cele mai mari şi importante bulevarde din oraş, bulevardul Nufărul - Cantemir. Prin acest proiect vom reamenaja carosabilul, urmând să avem o stradă cu patru benzi - două benzi pe sensul de mers, linie de tramvai, spaţiu verde cu un aliniament verde, pistă de biciclete, trotuar şi încă un aliniament verde lângă liniile de tramvai, iar pe partea opusă va rămâne un trotuar şi vor fi locuri de parcare doar paralele cu bordura", a declarat primarul Florin Birta.

Lucrările vor dura 20 de luni, urmând să se încheie cel mai probabil la sfârşitul anului viitor.

"Pentru că este un proiect de mare amploare, care va presupune şi deranj în trafic, ne cerem scuze orădenilor pentru inconveniente care vor apărea în circulaţie", a spus Birta.

Pe bani europeni…
Finanţată din fonduri europene, investiţia vizează modernizarea Bulevardului Nufărul pe o distanţă de 1,6 kilometri şi a străzii Dimitrie Cantemir pe o lungime de un kilometru.

Cele două artere au un carosabil cu câte două benzi de circulaţie pe sens, o linie de tramvai cu cale de rulare dublă, iar pe margini parcări şi spaţii verzi.

În cadrul proiectului se vor reamenaja 2,5 kilometri de drum, 6 kilometri de trotuar, 2 kilometri de pistă pentru biciclete şi 4,8 hectare de spaţii verzi.

Proiectul prevede eliminarea tuturor locurilor de parcare din zona cuprinsă între linia de tramvai şi blocuri, care va fi dedicată exclusiv pietonilor şi bicicliştilor.

Astfel, trotuarul va avea o lăţime de minimum 1,5 m în toate zonele, iar lângă va fi amenajată şi o pistă colorată în roşu, pentru cei care pedalează.

Cu ocazia lucrărilor toate cablurile vor fi montate în subteran, sistemul de iluminat va fi refăcut şi va fi implementat un sistem de tip undă verde, astfel încât viteza de deplasare a tramvaiului să crească stimulând orădenii să folosească mijloacele de transport în comun.

Lucrările vor fi executate de o asociere de firme reprezentată de Drumuri Bihor din care mai fac parte Trameco şi Drum Asfalt pentru suma de 50 milioane lei, fără TVA.

Sursa: eBihoreanul
Câteva fotografii din articol:
lucrari_cantemir_01.jpg (37.66 KB; downloaded 3881 times)
lucrari_cantemir_02.jpg (33.58 KB; downloaded 3951 times)
lucrari_cantemir_03.jpg (36.5 KB; downloaded 3885 times)
foto-PMO-lucrari-Cantemir-Nufarul-260121-1.jpeg (35.58 KB; downloaded 3882 times)
foto-PMO-lucrari-Cantemir-Nufarul-260121-2.jpeg (35.44 KB; downloaded 3880 times)
lucrari-cantemir-nufarul-26012021_02.jpeg (34.9 KB; downloaded 3882 times)
lucrari-cantemir-nufarul-26012021_06.jpeg (37.26 KB; downloaded 3924 times)
lucrari-cantemir-nufarul-26012021_07.jpeg (40.6 KB; downloaded 3881 times)
lucrari-cantemir-nufarul-26012021_08.jpeg (33.36 KB; downloaded 3881 times)
lucrari-cantemir-nufarul-26012021_11.jpeg (35.03 KB; downloaded 3893 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

...și au apărut probleme cu exproprierile:
Cel mai mare val de exproprieri de case din Oradea de după căderea comunismului este în derulare, în cadrul unui proiect de reabilitare şi modernizare a străzilor Cantemir – Nufărului, din centrul oraşului şi până la ieşirea spre Băile Felix.

Proiectul, care va fi realizat pe fonduri europene, presupune, între altele, închiderea ieşirilor dintre blocuri în bulevard, asfatarea carosabilului şi trotuarelor, înlocuirea firului de contact al tramvaielor şi amenajarea unei piste de biciclete cu două sensuri de mers, lată de 3 metri. Toate acestea, însă, presupun relocarea parcărilor de la şosea în spatele blocurilor, măsură care implică demolarea imobilelor de aici.

„Nu înţeleg gândirea”
Decizia municipalităţii de expropriere a stârnit revolta proprietarilor. „Măcar Ceauşescu a spart căşile ca să dea apartamente la oameni, ăştia demolează pentru parcări”, explică Florian Galea, pensionar şi proprietarul uneia dintre casele afectate.

La fel este şi Doina Dumitru, co-proprietara unui bloc cu trei niveluri şi spaţii comerciale la parter, ridicat după Revoluţie, „Nu înţeleg ce gândire e asta. Cum poţi să-mi demolezi căsoiul pentru care plătesc oraşului impozite de peste 4.000 lei pe an, ca să îi faci parcare unuia de la bloc care, cu maşină şi apartament la un loc, n-o să plăteacă 200 lei pe an?! Nu-i normal!".

Exproprierile se fac în etape. Prima presupunea preluarea unor terenuri şi s-a terminat deja. Exproprierea altor două loturi este în derulare în prezent, după ce Consiliul Local Oradea a probat declanşarea procedurii chiar zilele trecute. Este vorba despre o suprafaţă totală de 2.730 mp, cu mai multe terenuri şi 14 construcţii, dintre care cinci case, alocând, în urma unor raporturi de evaluare, suma de 800.000 de euro pentru despăgubirea proprietarilor.

Trebuie locuri de parcare
Primarul municipiului, Florin Birta, explică decizia prin faptul că administraţia locală a început deja lucrările la proiect, iar persoanele cărora le-au fost desfiinţate locurile de parcare de pe artera afectată trebuie să aibă asigurate altele, în schimb.
646x404 (1).jpg (61.53 KB; downloaded 3797 times)

Arhitecţii au eliminat toate parcările de domiciliu din proiectul nului Bulevard. Acestea se vor amenaja în locul caselor demolate foto: Primăria Oradea

„Noi am aprobat în trecut exproprierea a patru tronsoane în zona Cantemir - Nufărul. Un tronson l-am expropriat anul trecut vizavi de Lotus Center, iar el a fost pregătit deja pentru începerea lucrărilor. Acumi expropriem încă două tronsoane din cadrul acestui coridor. De ce facem asta? Aţi văzut că am început lucrările la proiectul Nufărul-Cantemir. Prin proiect, trebuie să asigurăm locuri de parcare celor care azi parchează între liniile de tramvai şi blocuri", a spus primarul din Oradea, Florin Birta.

Decizia s-a luat cu votul a 18 consilieri locali liberali, în condiţiile în care aceştia deţin majoritatea în forul legislativ al municipalităţii, aleşii PSD şi UDMR votând împotriva proiectului, însă degeaba. „Nu credem în soluţia folosită de dvs. de a expropria acele case şi a distruge munca de-o viaţă a acelor oameni. Erau şi alte soluţii (n.r. pentru asigurarea locurilor de parcare)", explicat consilierul local PSD Emilian Pavel, fost europarlamentar al formaţiunii: “Am vorbit şi cu expropriaţii la telefon. O doamnă mi-a spus că mama ei când se va muta, se va muta probabil la cimitir, pentru că din banii respectivi nu-şi vor putea cumpăra o locuinţă în condiţii similare", a explicat el.

Munca a trei generaţii
Cel mai valoros imobil care urmează să fie demolat în această etapă este o casă cu etaj, de peste 250 de metri pătraţi, de pe strada Grădina cu Fragi (foto, jos) împărţită în trei apartamente, cu două bucătării şi o terasă mare. Evaluatorul a calculat preţul casei la 230.000 euro, în condiţiile în care pentru o casă similară în zonă se cere suma de 360.000 euro.  
646x404.png (484.53 KB; downloaded 3790 times)

Proprietara, Florica Florea (medalion), susţine că va contesta în instanţă valoarea stabilită pentru proprietatea sa.
646x404.jpg (47.15 KB; downloaded 3788 times)

„Casa noastră a fost reabilitată acum cinci ani. Fiica mea a investit aici banii de pe un apartament cu trei camere şi, pentru că nu au ajuns, a fost obligată să ia şi un credit. Aici au muncit trei generaţii. Eu ştiu preţul de piaţă al casei. Poate ei sunt plini de bani şi pentru ei nu contează, dar pentru noi este important", spune ea.

„Este nelegală”
Legea 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică prevede că utilităţile publice pentru care se poate apela la această procedură “deschiderea, alinierea şi lărgirea străzilor” însă nu este prevăzută şi amenajarea de parcări.

Avocatul Cristian Rusu (foto), susţine că procedura declanşată de Primăria Oradea este pe lângă lege. “Parcările sunt destinate strict pentru utilitatea privată a proprietarilor de blocuri. Atâta timp cât exproprierea nu priveşte un proiect în folosul general a unei comunităţi ci doar interesul unor persoane private, indiferent de numărul lor, mijlocul legal al deposedării de proprietate în varianta exproprierii este nelegală”, susţine avocatul.

Potrivit acestuia, proprietarii de imobile afectaţi pot contesta decizia de expropriere, nu doar a valorii, printr-o acţiune judecătorească.

Sursa: Adevărul Oradea.

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Cea mai dură corecţie, de 100% din valoarea lucrărilor, riscă să fie aplicată pe proiectul construirii noii linii de tramvai din Calea Aradului. Finanţatorul a transmis municipalităţii la începutul anului trecut o corecţie tranzitorie în valoare de 58,7 milioane lei. Suma depăşeşte de 6 ori cea mai mare corecţie, tot de 100%, în valoare de 10 milioane lei, aplicată municipalităţii în precedentul ciclu bugetar, pentru proiectul centrului de chirurgie cardiovasculară Viva Anima de la Spitalul Judeţean. Atunci, Primăriei i s-a reproşat că a calificat contractul ca fiind de achiziţie de lucrări, pentru care se organizează o procedură de cerere de oferte, deşi acesta era unul de furnizare de bunuri, pentru care e obligatorie organizarea unei proceduri mai complicate, de licitaţie...

Acum, Ministerul Dezvoltării reclamă un posibil conflict de interese. "Finanţatorul ne reproşează că firma care a făcut studiul de fezabilitate (n.r. analiza primară a rentabilităţii unei investiţii) a câştigat ulterior licitaţia în cadrul unei asocieri de firme", spune Birta.

Concret, firma Aquacons, care a făcut SF-ul, a participat la licitaţie în cadrul unei asocieri conduse de constructorul Abed Nego, care a şi câştigat şi lucrează în prezent la construirea liniei de tramvai. "În general, un proiectant care face SF-ul unei lucrări participă apoi şi la licitaţia pentru execuţie în cadrul unei asocieri. Nu este nimic ilegal în asta", susţine primarul.

"Sunt neîntemeiate"
Primarul este hotărât să conteste toate corecţiile financiare în instanţă. "Poziţia noastră este că sunt neîntemeiate", spune el. De altfel, pe corecţiile deja aplicate, juriştii Primăriei au deschis procese la Tribunalul Bucureşti împotriva Ministerului Dezvoltării, în vederea anulării lor.

Funcţionarii municipalităţii vor invoca, printre altele, că toate achiziţiile au fost monitorizate de Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice. "Agenţia a validat toate procedurile, iar pentru colegii noştri asta a însemnat că au fost corecte", spune un jurist al municipalităţii.

Primăria a cerut anularea tuturor corecţiilor, inclusiv a celor cauzate de faptul că funcţionarii săi au uitat să pună o bifă. "Ne vom judeca şi vom vedea", spune primarul Birta. Cu preţul de a vedea cum oraşul ar putea să piardă 16,7 milioane euro...

Sursa: eBihoreanul

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Exproprierile din zona Nufărul au fost blocate de Tribunalul Bihor:
Exproprierile făcute de Primăria Oradea în cartierul Nufărul, pentru a muta locurile de parcare din faţa blocurilor din Bulevardul Dimitrie Cantemir în spatele lor, au fost anulate de Tribunalul Bihor, care a acuzat Primăria de "exces de putere".

"Trebuia să caute locuri fără construcţii"
Instanţa a declarat nelegală Hotărârea de Consiliu Local 753 din 2019 privind coridorul de expropriere aferent proiectului "Regenerare urbană – spaţii verzi, accesuri rutiere şi spaţii de parcare în perimetrul strada Nufărului, strada Nojoridului, strada Leonardo da Vinci, strada Ciheiului" şi a anulat-o în parte.

Potrivit sentinţei, date încă de la sfârşitul anului trecut, măsura se aplică doar celor şapte proprietari afectaţi care au dat municipalitatea în judecată.

Reclamanţii Aurel Galea, Viorica Pop, Constantin Dumitru, Aurel Ştef, Maria Tonţ, Dorel Checiu şi Călin Pinta, cu proprietăţi în perimetrul străzilor Nufărului, Nojoridului, Leonardo da Vinci şi Ciheiului au arătat, prin avocat, că Primăria ar fi trebuit să recurgă la exproprieri pentru a amenaja locuri de parcare locuitorilor blocurilor din Bulevardul Dimitrie Cantemir doar în ultimă instanţă.

"Primăria Oradea ar fi trebuit să analizeze în principal varianta construirii de parcări în zonele libere de construcţii din aria cercetată, ar putea exista varianta unei parcări supraetajate, care să deservească toţi locuitorii zonei, şi din perspectiva edificării în zonă a unor alte locuinţe individuale şi blocuri de locuinţe", au arătat reclamanţii. Aceştia au susţinut că soluţia ar fi "mai avantajoasă economic şi ar dovedi grija administraţiei locale faţă de banul public".

N-au făcut PUZ
Reclamanţii au mai arătat că pentru a iniţia proiectul de regenerare urbană care modifică Planul Urbanistic General al municipiului, Primăria era obligată să realizeze, în prealabil, un Plan Urbanistic Zonal. Acesta ar fi trebuit supus unei proceduri de consultare publică a locuitorilor din zonă şi apoi aprobat de Consiliul Local.

"Observăm forţarea termenului de «regenerare» într-o operaţiune de expropriere ilegală a unor imobile pentru construire de parcări. Este evidentă intenţia autorităţii locale de a construi parcări pentru rezidenţii de la blocurile învecinate, după cum rezultă şi din articolele de presă", au scris reclamanţii.

A fost exces de putere...
Tribunalul Bihor le-a dat câştig de cauză expropriaţilor. Printre altele, judecătorul a reţinut că Primăria nu a făcut toate demersurile prevăzute de lege înaintea exproprierii imobilelor. "Instanţa constată că pârâta nu a făcut dovada întocmirii Planului Urbanistic Zonal pentru zona supusă regenerării urbane", se menţionează în sentinţă.

În plus, potrivit instanței, municipalitatea ar fi trebuit să apeleze la exproprieri doar ca ultimă formulă, după ce ar fi epuizat alte variante de amenajare a unor noi parcări.  "Instanţa apreciază că nu mai este necesar a se pronunţa asupra criticii referitoare la oportunitatea declanşării procedurii de expropriere a imobilelor în litigiu în sensul că autoritatea publică pârâtă, neanalizând în principal varianta construirii de parcări în zonele libere de construcţii din aria cercetată, a acţionat cu exces de putere", se menţionează în sentinţă.

În consecință, Tribunalul Bihor a declarat HCL 753 ca fiind nelegală şi a dispus anularea ei în parte, în ceea ce priveşte imobilele reclamanţilor.

"Vom face recurs"
Contactat de BIHOREANUL, primarul Florin Birta, a spus că doar şapte orădeni din cei 24 expropriaţi în Nufărul au dat Primăria în judecată, iar o parte dintre ei s-ar fi răzgândit ulterior.

"Coridorul de expropriere cuprinde patru tronsoane cu 39 de poziţii. Parte din amplasamente se află în proprietatea Statului Român sau a Municipiului Oradea, iar 24 de poziţii, din care 17 ocupate de construcţii, aparţin unor proprietari privaţi. Dintre aceştia, şapte proprietari au atacat în instanţă decizia de expropriere, iar în urma sentinţei în primă instanţă, procedura de expropriere a acestora a fost suspendată", a spus Birta.

În ciuda sentinţei nefavorabile municipalităţii, primarul spune că aproape jumătate din proprietarii expropriaţi au căzut la pace cu Primăria. "Trei dintre proprietari şi-au ridicat banii şi au anunţat că renunţă la proces, pentru că sunt mulţumiţi cu sumele primite. În momentul de faţă mai sunt doar patru persoane faţă de care a fost suspendată hotărârea de expropriere", a spus Birta.

Primarul a afirmat că Primăria va ataca sentința la Curtea de Apel Oradea.

Florin Birta a amintit că municipalitatea este nevoită să facă exproprieri pentru a putea muta locurile de parcare din faţa blocurilor din Bulevardul Dimitrie Cantemir în spatele lor. În faţa blocurilor, urmează să se extindă zona pietonală şi să se amenajeze piste pentru biciclete.

Sursa: eBihoreanul

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

OTL începe să modernizeze sistemul de afișaj electronic din stațiile mijloacelor de transport în comun, investiția fiind finanțată din fonduri europene.

„Investiţia este finanţată din fonduri europene prin programul ROHU-390 „Îmbunătăţirea serviciului de transport public la nivelul polilor urbani transfrontalieri Oradea şi Debrecen” (acronim TRANSBORDER), implementat de S.C. Oradea Transport Local S.A. în parteneriat cu Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Transregio şi Compania de Transport Public Local din Debrecen (DKV, Ungaria), în cadrul Programului Interreg V A România – Ungaria 2014-2020″, transmite OTL.

Potrivit companiei, până la finalizarea lucrărilor vor putea apărea erori în funcționarea echipamentelor de informarea a călătorilor.
3656843IMG20210218WA0036.jpg (117.83 KB; downloaded 3661 times)
3656858IMG20210218WA0037.jpg (115.09 KB; downloaded 3661 times)
3656874IMG20210218WA0034.jpg (186.21 KB; downloaded 3659 times)

Sursa FOTO: OTL

Sursa: Bihon

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Oradea este singura administraţie locală din ţară care mai construieşte linii de tramvai, în perspectiva extinderii acestui serviciu de transport public de la 38 de kilometri în prezent la aproape 70 de kilometri, a declarat directorul tehnic al SC Oradea Transport Local S.A., Adrian Revnic.

„Avem în lucru 3,8 kilometri de linie de tramvai, cale dublă, care se finalizează în cursul anului 2021. În anumite oraşe din România se vehiculează în permanenţă ideea achiziţiei de autobuze electrice. Oradea beneficiază în prezent de 38 de kilometri de linie de tramvai şi având în vedere că transportul public electric este mai ieftin decât transportul convenţional, noi, administraţia orădeană considerăm de cuviinţă că este util să dezvoltăm reţeaua de tramvaie a oraşului. Cu atât mai mult cu cât Oradea avea cândva 70 de kilometri de linii de tramvai. Încercăm să revenim încet, încet la această situaţie astfel încât locuitorii oraşului să beneficieze mai mult de aceste servicii de transport în comun. De ce tramvai? Pentru că un tramvai are o lungime de 28 de metri, faţă de un autobuz de 14 sau 18 metri, capacitatea de transport fiind dublă sau triplă”, a declarat Adrian Revnic.

Potrivit prezentării unui raport al activităţii acestei societăţi (având ca acţionar unic Consiliul local al municipiului Oradea) pe anul 2020, directorul general OTL, Viorel Pop a precizat că noua linie de tramvai, construită din fonduri europene, este realizată în procent de 60%, fiind un obiectiv la care s-a lucrat intens în anul 2020.

Lucrările de amenajare a celor 3,8 kilometri de linie dublă de tramvai înierbată, care va lega cartierele Ioşia şi Cantemir de-a lungul pârâului Peţa, sunt realizate de o asociere din care fac parte firmele Mari-Vila, Abed Nego şi Aquacons pentru suma de 69 milioane de lei. Noua linie va fi inaugurată pe 12 Octombrie, de Ziua oraşului Oradea.

Directorul Viorel Pop a precizat că există discuţii cu Primăria comunei Borş, pentru a realiza, în viitor, o linie de tramvai care să deservească atât comuna cât şi Parcurile industriale din zonă.

Comparativ, orădenii circulă în proporţie de 60% pe tramvaie şi doar 40% pe autobuze. În ce priveşte tramvaiele, OTL dispune de zece tramvaie Siemens (cum se regăsesc şi în Viena), 30 tramvaie Tatra KT4, 5 tramvaie Tatra T4D cu remorcă şi 10, deocamdată, tramvaie Astra Impero, din cele 20 contractate, urmând să sosească alte zece în cursul anului, plus alte zece tramvaie Astra care vor mai fi comandate fabricii din Arad.

„Cu acestea, noi zicem că transportul electric din Oradea va fi asigurat pe următori 25 de ani”, a subliniat Pop.

Dotarea OTL a crescut anul trecut şi la capitolul autobuze, fiind achiziţionate şase autobuze Euro 6, pe program Ro-Hu şi alte cinci autobuze hibrid. Parcul auto cuprinde 120 de autobuze. OTL a mai realizat, în 2020, o spălătorie pentru autobuze şi au cumpărat 20 de trotinete electrice pentru care se amenajează, în oraş, patru locaţii de închiriere. OTL a mai înfiinţat şi o nouă linie de autobuz în

Oradea şi a intrat pe o nouă rută, către localitatea Hidişel din Zona metropolitană.

Potrivit directorului economic Romeo Nica, din cauza pandemiei, s-a înregistrat o scădere a încasărilor directe (vânzări din chioşcuri) de circa 9 milioane de lei, adică 18% din cifra de afaceri din 2019.

„Acest recul al încasărilor a fost simţit în toată ţara, dar sperăm ca în anul 2021, cel puţin în semestrul doi, să ne revenim la încasări. Ca măsuri proactive, noi am distribuit în 2020 un număr de 27.000 de carduri de călătorie pentru toţi elevii orădeni, din clasa zero până în clasa a XII-a. Elevii au beneficiat de legislaţia în vigoare şi după datele noastre, o mare dintre ei le-au şi folosit. La începutul anului am implementat plata online a abonamentului de călătorie, de pe site-ul otl.ro. Această plată online am început să o implementăm cu gândul al următorul pas, din anul 2021, în primul semestru, când urmează să lansăm o aplicaţie mobilă RoutPlaner, dezvoltată datorită updatării sistemului de localizare automată a vehiculelor (AVL), precum şi un nou sistem de e-ticketing. În anul 2020 s-au văzut rezultatele investiţiilor noastre în modul de vânzare a biletelor: doar 40% bilete pe hârtie, restul de 60%, prin sisteme electronice”, a precizat directorul economic Romeo Nica.

Ca obiective în curs pentru anul 2021, conducerea OTL vizează achiziţionarea a 55 de panouri electronice de informare noi, mai moderne decât cele existente, pentru afişaj în staţii, alte 40 de autobuze noi hibrid, pe fonduri europene, din care zece se preconizează să fie pe bază de hidrogen (unul ar costa în jur de 600-700.000 de euro). Se mai lucrează la achiziţionarea altor zece tramvaie Astra, pentru un total de 30 pentru OTL, se caută fonduri pentru modernizarea întregului depou de tramvaie şi pentru proiectul unei hale de reparaţii pentru noile autobuze.

Sursa: Administrație.ro

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 14
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Bihor  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use