Această interfață a forumului va fi în scurt timp retrasă definitiv și înlocuită cu una nouă.
Noua versiune este în prezent în teste și disponibilă aici:
https://beta.forum.metrouusor.com/
[X] Închide

 

⚠️ Încearcă noul forum!

Licitatie 16+24 tramvaie noi

Resedinta de judet - Timisoara

Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi

Mesajde PTMZ » Mie, 29 Ian 2020, 16:26

Păi apar niște întrebări serioase:
- licitația de pe SICAP figurează cu fonduri bugetare, nu figurează nicio erată în acest sens. Fapt întărit și de anunțul de atribuire, așa scrie și acolo. Astea din articol figurează cu fonduri europene. Se iau alte tramvaie? Nu, căci scrie clar într-un articol de pe "Opinia Timișoarei" din octombrie:
Avem finantare chiar pentru 15 tramvaie noi de la Bozankaya

Cat priveste finantarea a inca 7 tramvaie noi, aceasta se ridica la peste 20 de milioane de euro, iar garniturile vor circula pe liniile 2 si 6, linii modernizate. Banii vin in continuarea contractului cu turcii de la Bozankaya.

Sursa: https://www.opiniatimisoarei.ro/va-deveni-unul-dintre-cele-mai-frumoase-bulevarde-din-timisoara-cu-gazon-intre-liniile-de-tramvai-si-in-premiera-automate-de-bilete-in-statii-s-a-primit-finantarea-transformarea-de-zeci-de-milioa/01/10/2019
- dacă, până la urmă, se iau cu fonduri europene, de ce nu a fost declarat acest lucru în SICAP?
- unde s-au dus fondurile bugetare alocate? Vorbim de o sumă considerabilă, 155,79 milioane RON, conform datelor de pe platforma SICAP. Iar în articol, se menționează doar acestea 21, nici vorbă de 16 tramvaie pe fonduri bugetare.
Ceva nu se leagă.
Ultima oară modificat de PTMZ pe Mie, 29 Ian 2020, 16:30, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
PTMZ
Membru Silver
 
Mesaje: 1181
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi

Mesajde Linia 43 » Mie, 29 Ian 2020, 16:30

Daca nu ar aparea pe siteul ARD Vest am fi putut concluziona usor ca se inseala ziarul.
https://adrvest.ro/proiecte-in-valoare- ... timisoara/
Avatar utilizator
Linia 43
 
Mesaje: 224
Membru din: Joi, 31 Mai 2018, 18:00

Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi

Mesajde Razvan021 » Joi, 30 Ian 2020, 12:26

Nu mai luati ca litera de lege orice apare in SICAP, mai ales la sectiunea de finantare.Mai sunt anunturi unde s-a trecut "fonduri bugetare" pentru ca nu exista nici macar acord de principiu privind finantarea diin fonduri nerambursabile la momentul lansarii licitatiei.
Razvan021
Membru Bronze
 
Mesaje: 166
Membru din: Mie, 13 Feb 2019, 09:19

Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi

Mesajde Puss in Boots » Dum, 19 Iul 2020, 14:50

Deci pana la urma cum ramane aici? 16 + 7?
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 4190
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi

Mesajde PTMZ » Dum, 19 Iul 2020, 14:58

Contractul este pentru 16, dar au finanțare pentru 21. Similar cu ce e la Cluj: au semnat contract pentru 22 de Imperio, dar le-ajung banii de 24.
Avatar utilizator
PTMZ
Membru Silver
 
Mesaje: 1181
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi

Mesajde PTMZ » Mie, 05 Aug 2020, 09:32

Pe 26 iunie a început, oficial, producția primului tramvai:
Dupa ce vreme de cateva luni s-a lucrat la proiectare si realizarea de matrite, turcii de la fabrica Bozankaya s-au apucat sa construiasca tramvaiele din comanda de 21 de bucati pentru Timisoara, pe bani europeni.

„Astazi (vineri, n.r.) a inceput constructia efectiva a primului tramvai la fabrica din Ankara. Informatia e foarte proaspata. Proiectarea si pregatirea fabricatiei iau timp, dar iata o veste buna„, a anuntat primarul Timisoarei vineri.

De altfel, primul tramvai electric produs de turcii de la Bozankaya Otomotiv ajunge la Timisoara cu mult inainte de termenul prevazut in contract, era promisiunea facuta in urma cu cateva saptamani de catre seful Directiei de Dezvoltare din primarie, care spunea ca, in toamna, vom avea deja prima garnitura.

„In luna octombrie o sa vina primul tramvai, iar peste obligatiile contractuale, in 2021 vor fi furnizate toate celelalte. Se vor face eforturile pentru a fi livrate inainte de termen”, spunea la inceputul lunii mai Culita Chis, directorul Directiei Generale de Drumuri, Poduri, Parcaje si Retele de Utilitati din cadrul Primariei Timisoara.

In plus, 30 de milioane de euro au fost aprobati ca finantare suplimentara a proiectului de innoire a parcului de tramvaie, astfel ca, in total, 21 de garnituri de capacitate mare si cu o autonomie de peste 60 de kilometri vor circula, in final, pe liniile din Timisoara, iar acestea vor fi livrate in baza a 3 contracte a cate 7 garnituri fiecare.

„Eu ma bucur ca toate cele 3 contracte au fost finantate din bani europeni si vor avea un impact foarte mare. Acest tip de finantare se incadreaza in zona de mobilitate, care isi doreste sa creasca mobilitatea transportului in comun si contribuie la reducrerea poluarii in oras. Ma bucur si de faptul ca licitatia este facuta si nu mai trebuie sa asteptam, dupa semnarea contractului. Anul acesta vom avea si primul tramvai, urmand ca anul viitor sa avem si mai multe”, preciza la inceputul lunii mai Sorin Maxim, directorul Agentiei de Dezvoltare Regionala Vest.

Va reamintim, noile tramvaie ce vor ajunge la Timisoara vor fi articulate, cu podea coborata, actionate prin invertoare si motoare asincrone de curent alternativ, alimentate de la retea de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice (montata in tramvai), cu post de conducere la un singur capat si usi de acces pe partea dreapta fata de directia de mers. Proiectul prin care s-a castigat finantarea europeana a fost impartit in 3 etape, fiecare dintre ele cuprinzand cate 7 garnituri. Astfel, odata cu semnarea ultimului contract, ce a avut loc in 5 mai, la Timisoara vor ajunge 21 de tramvaie noi, produse de turcii de la Bozankaia Otomotiv.

Valoarea totala a fiecarei garnituri se ridica la 9.736.875 lei, fara TVA.

Sursa: Opinia Timișoarei
tramvai-fabrica-bozankaya.jpg
https://www.opiniatimisoarei.ro/a-intrat-in-productie-primul-tramvai-din-lotul-celor-electrice-noi-pentru-timisoara-in-fabrica-din-turcia-cand-il-vom-vedea-in-teste-pe-liniile-din-oras/26/06/2020
tramvai-fabrica-bozankaya.jpg (41.46 KiB) Vizualizat de 766 ori
Avatar utilizator
PTMZ
Membru Silver
 
Mesaje: 1181
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi

Mesajde Puss in Boots » Mie, 05 Aug 2020, 19:03

Alti destepti cu "tramvaie electrice". Am auzit de tramvaie pe pneuri, dar nu sunt diesel :D
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 4190
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi

Mesajde PTMZ » Joi, 06 Aug 2020, 20:23

Am găsit pe Google un document despre sistemul cu baterii al Bozankaya, în care se află și câteva detalii tehnice despre tramvaiele pentru Timișoara:
Screenshot_20200806-211918.jpg
Screenshot_20200806-211918.jpg (186.79 KiB) Vizualizat de 634 ori

Din păcate, documentul integral nu îl pot atașa, având peste 2 MB.
Avatar utilizator
PTMZ
Membru Silver
 
Mesaje: 1181
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi

Mesajde Linia 43 » Vin, 07 Aug 2020, 08:09

Puss in Boots scrie:Alti destepti cu "tramvaie electrice". Am auzit de tramvaie pe pneuri, dar nu sunt diesel :D

Poate au vrut sa le deosebeasca de tramvaie cu cai .
Avatar utilizator
Linia 43
 
Mesaje: 224
Membru din: Joi, 31 Mai 2018, 18:00

Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi

Mesajde Puss in Boots » Vin, 07 Aug 2020, 13:03

Corect, Timisoara a avut tramvai cu cai. Mentiunea se cerea.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 4190
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi

Mesajde PTMZ » Mar, 25 Aug 2020, 12:40

Iată și documentul integral despre bateriile Bozankaya, din care am preluat specificațiile tehnice pentru Timișoara, postate mai sus:
Yigit-Bilin.pdf
(2.62 MiB) Descărcat de 29 ori
Avatar utilizator
PTMZ
Membru Silver
 
Mesaje: 1181
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Re: Licitatie 16+24 tramvaie noi

Mesajde PTMZ » Mie, 28 Oct 2020, 15:29

Se pare că a avut loc o suspendare a contractului timp de 3 luni, între lunile februarie și mai, când fabrica Bozankaya a fost închisă din cauza unor cazuri COVID, prin urmare nu vine niciun tramvai anul acesta:
Fosta administrație a Timișoarei a promis, în repetate rânduri, că primul tramvai din lotul de 21 de tramvaie noi achiziționate de la firma turcească Bozankaya Otomotiv va circula în oraș în cursul acestui an. Asta chiar dacă în cercurile înalte ale Primăriei Timișoara se știa că turcii nu au cum să respecte acest termen.

Un scurt istoric. În iulie 2019, Primăria Timișoara semna un contract cu firma turcească Bozankaya Otomotiv prin care aceasta din urmă se obliga să construiască și să livreze municipalității 21 de tramvaie. Președintele companiei, Murat Bozankaya spunea chiar de atunci că firma nu are cum să livreze prima garnitură mai devreme de 18 luni.

În luna mai a acestui an, însă, când a fost semnat ultimul contract subsecvent pentru ultimele șapte garnituri, șeful Direcției Generale de Drumuri, Poduri, Parcaje și Rețele de Utilități din cadrul Primăriei Timișoara, Culiță Chiș, dădea vestea că primul tramvai va ajunge la Timișoara în octombrie.

„În luna octombrie o să vină primul tramvai, iar peste obligațiile contractuale, în 2021 vor fi furnizate toate celelalte. Se vor face eforturile pentru a fi livrate inainte de termen”, anunța șeful din primărie.

În timpul campaniei electorale, și primarul în funcție, Nicolae Robu, declara că primul tramvai va veni în acest an la Timișoara.

„Nu mai e mult până încep să ne vină tramvaiele noi, primul chiar până la sfârșitul acestui an și-apoi minim 15 în 2021. Să știți că niciun oraș nu a reușit să aibă până la ora actuală mai mult de 10 tramvaie noi, noi avem 30. Greul e în urmă!“, scria acesta pe Facebook.

Știau că e imposibil
În ciuda asigurărilor date de mai-marii din Primăria Timișoara, niciun tramvai nu va fi livrat în acest an.

„Aceste tramvaie sunt produse special pentru Timișoara. Nu vine niciunul în acest an. Contractul a fost suspendat timp de trei luni, din februarie până în mai, deoarece au fost cazuri de Covid în fabrică, iar activitatea a fost întreruptă”, spun acum reprezentanții Primăriei Timișoara.

Mai clar, în mai, când Chiș susținea că primul tramvai va ajunge în acest an la Timișoara, fabrica turcească era închisă de trei luni, deci era clar că vor exista întârzieri. Și în septembrie, când primarul Robu susținea că „nu mai e mult”, conducerea municipalității timișorene știa că este imposibil ca prima garnitură să fie livrată înainte de termen.

„Raza de soare” este că măcar cei de la primărie au demarat procedura de omologare a noilor garnituri de către Autoritatea Feroviară Română. Fără acest act, tramvaiele noi nu pot circula.

Turcii de la Bozankaya au câștigat un contract de furnizare a unor troleibuze și în București, dar acesta a fost anulat ulterior pentru că firma nu are certificat de omologare RAR.

Conform contractului, un tramvai Bozankaya costă 11,5 milioane de lei, cu TVA, adică aproximativ 2,3 milioane de euro. Banii provin din fonduri europene.

Sursa: https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/ultima-minciuna-a-fostei-administratii-a-timisoarei-cand-vor-veni-noile-tramvaie-1359466/\]Tion
Ultima oară modificat de PTMZ pe Mie, 28 Oct 2020, 15:30, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
PTMZ
Membru Silver
 
Mesaje: 1181
Membru din: Dum, 16 Dec 2018, 14:51

Anterior

Înapoi la Judetul Timis


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori