Această interfață a forumului va fi în scurt timp retrasă definitiv și înlocuită cu una nouă.
Noua versiune este în prezent în teste și disponibilă aici:
https://beta.forum.metrouusor.com/
[X] Închide

 

⚠️ Încearcă noul forum!

Trenurile BM2/BM21

Prezentări, discuţii, noutăţi despre materialul rulant al Metrorex

Re: Trenurile BM2/BM21

Mesajde Andrei98 » Sâm, 18 Iul 2020, 19:43

Avatar utilizator
Andrei98
Membru Bronze
 
Mesaje: 882
Membru din: Mie, 09 Mar 2016, 22:43
Localitate: Bucuresti

Re: Trenurile BM2/BM21

Mesajde Stefan28 » Sâm, 18 Iul 2020, 20:07

Și 1104-2104 "Berlin" ieri într-o altă ipostază la Pipera. Este BM-ul transferat săptămâna aceasta în locul lui 1120-2120 "Bratislava"
Imagine
Avatar utilizator
Stefan28
 
Mesaje: 766
Membru din: Sâm, 14 Sep 2019, 00:00
Localitate: Bucuresti, Sector 3- Vitan

Re: Trenurile BM2/BM21

Mesajde punmeister » Joi, 23 Iul 2020, 21:33

Si un mic throwback din partea Bombardier.
Fişiere ataşate
image_fd0f6694-ff62-4b0e-8181-f344eaf53c3520200723_223237.jpg
image_fd0f6694-ff62-4b0e-8181-f344eaf53c3520200723_223237.jpg (233.71 KiB) Vizualizat de 1501 ori
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 4756
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Trenurile BM2/BM21

Mesajde Stefan28 » Mar, 28 Iul 2020, 08:56

http://www.mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3050-omtic27072020dtf-2

Scurta descriere a reglementării:



Lucrările efectuate în cadrul reviziilor și reparațiilor planificate trebuie să asigure vehiculelor feroviare de transport public cu metroul potențialul tehnic necesar desfășurării serviciului de transport în condiții de siguranță a circulației, confort și securitate a călătorilor, între două revizii sau reparații planificate consecutive și pe toată durata de funcționare a acestora.

Întreținerea în exploatare a ramelor electrice de metrou se efectuează în conformitate cu prevederile Normativului feroviar “Vehicule de cale ferată. Tipuri de revizii și reparații planificate. Normele de timp sau normele de kilometri parcurși pentru efectuarea reviziilor și reparațiilor planificate”, aprobat prin Ordinul Ministrului Transporturilor și Infrastructurii nr.315/04.05.2011, cu modificările și completările ulterioare. Acest normativ este obligatoriu şi se aplică S.C. Metrorex S.A. în cazul întocmirii planurilor de revizii și reparații planificate ale vehiculelor feroviare și de metrou.

În cadrul contractului privind mentenanța încheiat de S.C. Metrorex S.A cu furnizorul de mentenanță, acesta din urmă are obligația de a aproviziona piesele de schimb necesare pentru efectuarea activităţilor prevăzute în planurile de mentenanță.

În cazul pieselor de schimb care reprezintă componente critice de siguranță, termenele de livrare de la subfurnizorii producători sau reprezentanții acestora sunt foarte mari, circa 10 luni, ceea ce conduce la imposibilitatea desfășurării procesului de mentenanță în totalitate conform Normativului feroviar menționat.

Un factor cu potențial agravant este reprezentat de faptul că unii subfurnizori de piese de schimb întâmpină dificultăți la livrare rezultate din închiderea unor capacități de producție pentru a limita riscul de răspândire a coronavirusului SARS-Cov2, precum și evoluția crizei globale de sănătate care, prin măsurile de prevenire suplimentare, poate continua să perturbe activitatea acestora, în cazul în care unitățile de producție sunt localizate în zonele afectate de COVID-19.

În cadrul Normativului feroviar de la care se solicită derogare se prevede în Tabelul 3.1, poziția D, litera b) – “Reviziile ramelor electrice de metrou tip BM (fabricate de Bombardier Transportation) efectuate la norma de kilometri parcurși”, efectuarea Reviziei la 1.000.000 km la un interval maxim de 1.050.000 km (+5% din intervalul definit).

Primele trenuri tip BM, puse în exploatare în anul 2002, s-au apropiat ca valoare a numărului de kilometri parcurși de intervalul maxim de efectuare a celei de-a doua revizii la 1.000.000 km. Astfel, primele două trenuri tip BM sunt scadente la această revizie din luna mai 2020, celelalte trenuri tip BM scadente urmând la intervale foarte mici de timp.

Luând în considerare cele menționate mai sus, între luna mai și luna decembrie 2020 nu există condițiile efectuării reviziilor la 1.000.000 km la trenurile tip BM, datorită imposibilității aprovizionării componentelor critice de schimb, furnizorii feroviari neexistând pe piața românească, iar pentru cei din alte state membre UE fiind condiționată furnizarea acestora de obținerea unor agremente tehnice de utilizare, acest proces fiind de lungă durată. Efectuarea unei revizii la 1.000.000 km durează cca. 1 lună.

Pentru rezolvarea situației expuse mai sus, propunem acordarea unei derogări de la normele pentru efectuarea reviziilor și reparațiilor planificate a ramelor electrice de metrou tip BM efectuate la norma de kilometri parcurși din Tabelul 3.1, poziția D, litera b) – “Reviziile ramelor electrice tip BM efectuate la norma de kilometri parcurși”, astfel:

- majorarea parcursului limită la care trebuie finalizată revizia la 1.000.000 km (Nr.crt.21), de la valoarea existentă de 1.000.000 km +5%, adică 1.050.000 km, la valoarea 1.000.000 km +15%, adică 1.150.000 km. Aceasta se aplică numai pentru a doua revizie la 1.000.000 km. Prezenta propunere de derogare va fi aplicabilă doar ramelor a căror scadenţă la acest tip de revizie este până 31 decembrie 2020.

În vederea menținerii unui nivel ridicat de siguranță a circulației și a calității serviciilor de transport călători în condițiile majorării normei de kilometri pentru a doua revizie la 1.000.000 km, la parcul de trenuri tip BM - fabricație Bombardier - se va aplica un proces tehnologic de revizie adaptat situației create, stabilit și aprobat de conducerea S.C. Metrorex S.A. împreună cu operatorul economic furnizor de mentenanță.

La datele scadente celei de-a doua revizii la 1.000.000 km, se va efectua o revizie tehnică intermediară la 1.000.000 km pe baza unei specificații tehnice avizate de Autoritatea Feroviară Română - AFER.

În cadrul acestei revizii tehnice intermediare la 1.000.000 km, toate procesele subsecvente reviziei la 1.000.000 kilometri (la 500.000 km, 400.000 km, 200.000 km, 125.000 km, 100.000 km, 50.000 km, 25.000 km, 20.000 km, 4.000 km) se execută integral, conform procesului tehnologic al fiecărei operații. Ansamblurile la care piesele de schimb au durate mari de livrare, vor fi revizuite complet ulterior dar, obligatoriu, înainte de atingerea distanței parcurse de 1.000.000 km +15%.

Procesul de mentenanță, adoptat pentru fiecare subansamblu, este definit în specificația tehnică pentru revizia tehnică intermediară la 1.000.000 km și va cuprinde în principal procesele tehnologice, în care vor fi incluse examinarea ansamblurilor, verificarea funcțională, înlocuirea la constatare, dar și activități suplimentare față de activitățile de mentenanță, inclusiv monitorizarea funcționării componentelor cu rol important în siguranța circulației, astfel menținându-se în continuare un grad ridicat de siguranță a circulației trenurilor de metrou.




Este "criză" de piese la ramele BM2 care au depășit 2 milioane de kilometri...
Avatar utilizator
Stefan28
 
Mesaje: 766
Membru din: Sâm, 14 Sep 2019, 00:00
Localitate: Bucuresti, Sector 3- Vitan

Re: Trenurile BM2/BM21

Mesajde sab » Mar, 28 Iul 2020, 09:52

În cazul pieselor de schimb care reprezintă componente critice de siguranță, termenele de livrare de la subfurnizorii producători sau reprezentanții acestora sunt foarte mari, circa 10 luni, ceea ce conduce la imposibilitatea desfășurării procesului de mentenanță în totalitate conform Normativului feroviar menționat.

Si acest lucru este o noutate, nu se stia ? Tocmai la componente critice se intampla... :o
sab
Membru Gold
 
Mesaje: 5281
Membru din: Mie, 06 Oct 2010, 17:57
Localitate: Bucuresti

Re: Trenurile BM2/BM21

Mesajde ByOnu » Mie, 29 Iul 2020, 17:44

Lasat totul pe ultima suta, ultima, ultima suta.
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 6004
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Trenurile BM2/BM21

Mesajde zapacitu » Mie, 29 Iul 2020, 18:10

"Nu lasa pe maine ce poti face azi; lasa pe poimaine cand ori se rezolva de la sine, ori nu mai e nevoie." :popa:

Zici ca e motto de tara.
zapacitu
 
Mesaje: 1703
Membru din: Lun, 27 Oct 2014, 11:43

Re: Trenurile BM2/BM21

Mesajde subway guru » Mie, 29 Iul 2020, 21:37

N-as fi asa de dur, Alstom invoca pandemia, daca se ambitioneaza pot sa bage forta majora, intarzierile la plata serviciilor prestate si alte multe cele...
Ordinul acela e raspunsul preventiv de la Mrex si minister ca sa nu fie nevoiti sa retraga trenuri BM multe din circulatie si sa inaugureze M5.1 cu nimic...
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 12181
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Trenurile BM2/BM21

Mesajde subway guru » Vin, 31 Iul 2020, 18:22

UE a aprobat
https://www.agerpres.ro/economic-extern ... om--549374
Acum nu ar mai avea Alstom dificultati cu mentenanta?
Avatar utilizator
subway guru
Membru Silver
 
Mesaje: 12181
Membru din: Vin, 02 Iul 2010, 11:22
Localitate: Underground

Re: Trenurile BM2/BM21

Mesajde Stefan28 » Dum, 09 Aug 2020, 09:16

1115-2115 "Praga" a revenit pe M1/M3.
Avatar utilizator
Stefan28
 
Mesaje: 766
Membru din: Sâm, 14 Sep 2019, 00:00
Localitate: Bucuresti, Sector 3- Vitan

Re: Trenurile BM2/BM21

Mesajde Stefan28 » Lun, 10 Aug 2020, 14:34

1115-2115 "Praga" a fost data la schimb cu 1101-2101 "Europa" pe M2.

Trenurile BOMBARDIER ramase pe magistrala 2:
1101-2101 "Europa"
1104-2104 "Berlin"
1124-2124 "Riga"
1125-2125 "Vilnius"
Avatar utilizator
Stefan28
 
Mesaje: 766
Membru din: Sâm, 14 Sep 2019, 00:00
Localitate: Bucuresti, Sector 3- Vitan

Re: Trenurile CAF

Mesajde PaulIP » Lun, 10 Aug 2020, 17:45

Exista vreo diferenta tehnica intre BM de pe M2 si BM de pe M1/M3?
Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/roomsicorner/
Avatar utilizator
PaulIP
Membru Silver
 
Mesaje: 818
Membru din: Lun, 29 Dec 2014, 10:03
Localitate: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

Re: Trenurile CAF

Mesajde Stefan28 » Lun, 10 Aug 2020, 17:59

Ramele BOMBARDIER din Bucuresti sunt:
18 rame BM2 (flori) numerotate de la 1001-2001 pana la 1018-2018
26 rame BM21 (capitale) numerotate de la 1101-2101 pana la 1126-2126

Pe M2 se trimit numai rame BM21 din 2014.
Diferentele dintre ramele BM2 si BM21 sunt:
1. Ramele BM2 nu au cele 2 afisaje per cele 6 vagoane care au rolul de a informa si in limba engleza+ STB-urile din fiecare statie.
Imagine
2. Ramele BM2 nu au barele de sustinere la fiecare capat de scaun...
Avatar utilizator
Stefan28
 
Mesaje: 766
Membru din: Sâm, 14 Sep 2019, 00:00
Localitate: Bucuresti, Sector 3- Vitan

Re: Trenurile BM2/BM21

Mesajde andrei11 » Lun, 10 Aug 2020, 18:11

Diferența dintre BM 2 și BM 21 este următoarea :
La BM 2 alimentare de la șina 3 este strict pe fiecare vagon în parte.
La BM 21 un captator alimentează toate cele 4 vagoane.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 18754
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Trenurile de metrou din București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 14 vizitatori