Regiunile RomânieiMoldovaJudețul Vaslui

 

Topic: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui

89 posts, 41341 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui Nenea_titi

Autoturn nou nu e o investiție extrem de mare, se pot folosi și cele vechi pe șasiu Roman. Că alea nu merg non stop. Sunt folosite ocazional. Troleibuz ungator se poate face și dintr-un troleibuz retras din serviciul de transport persoane. Până la autoturn și troleibuz ungator mai e mult până departe.  Vorba aia, până la Dumnezeu te mănâncă sfinții.
Rețeaua oricum va trebui curățată și unsă. Și vor trebui făcute probe și de ce ziceam eu de aducerea celor din Constanța: pentru probe și funcționare în regim de probe, chiar și cu călători. 5 vehicule erau suficiente, plus că rețeaua producea. Dar dacă nici stația de redresare nu ține...atunci e nașpa.

 


Re: Re?eaua de troleibuz din ora?ul Vaslui fl82

Din "Est News":

Investiții masive pe bulevardul Traian: modernizări pe apă și canal, transport și infrastructură

de Dănuț CIOBANU

Bulevardul Traian din municipiul Vaslui va intra din anul 2021 în lucrări de modernizare. Municipalitatea speră ca în acest an să fie finalizată reabilitarea sistemului de apă și canal din zonă, pentru ca ulterior să fie reabilitată infrastructura rutieră și de pietoni. Tot în zonă, printr-un proiect european se va înființa o linie de troleibuz care va cuprinde străzile Traian – Călugăreni – Castanilor.
Vasile Pavăl, primarul municipiului Vaslui, a precizat că din primăvara anului viitor strada Traian va fi modernizată în totalitate. În această perioadă, în zonă se desfășoară lucrările de reabilitare a sistemului de apă și canal, proiect finanțat din fonduri europene.

”Nu intrăm pe Traian în preajma iernii, vom demara proiectul de modernizare din primăvara anului viitor. Toate lucrările de modernizare a infrastructurii vor fi finanțate cu fonduri de la bugetul local. Vom căuta finanțare și pentru pasajul din Crucea Gării, iar dacă nu identificăm surse de finanțare externe vom face și acest proiect tot cu bani de la bugetul local”, a spus Vasile Pavăl.
Pentru susținerea proiectelor de investiții, Primăria Vaslui nu exclude apelarea la un împrumut garantat de statul român. Împrumutul va fi utilizat exclusiv pentru investiții.

”În acest moment, gradul de îndatorare al orașului este de numai 3%. Avem luat un credit în urmă cu 20 de ani, bani care s-au utilizat pentru închiderea gropii de gunoi. Conform legislației în vigoare, gradul de îndatorare maxim este de 30% pentru un UAT, însă nu vom ajunge acolo cu îndatorarea. Mă gândesc la pasajul din Crucea Gării, proiect la care nu am renunțat sub nicio formă. Dacă nu scoatem pietonii de pe acele străzi se blochează tot bulevardul Traian, pe toate direcțiile”, a mai spus Vasile Pavăl.

Un alt proiect de anvergură din zonă vizează extindere transportului public local, strada Traian fiind prinsă în acest program finanțat prin fonduri europene nerambursabile. Astfel, una din liniile de troleibuz care vor fi înființate prin proiect cuprinde străzile Traian – Călugăreni – Castanilor. Extinderea transportului local și proiectul de realizare a unui depou au împreună o valoare totală estimată cumulată de aproximativ 130.000.000 lei.
Tot în zona Traian urma să fie realizată cu bani europeni o altă investiție privind reconfigurarea nodului de circulație rutieră Crucea Gării (intersecția străzilor Republicii, Ștefan cel Mare și Traian) unde, în prezent, este un sens giratoriu cu o rază de 21 de metri. Însă, din cauza depășirii plafonului de finanțare acordat prin aplicația financiară, Primăria Vaslui a retras proiectul.Valoarea proiectului este de aproximativ 34 milioane de lei"

 Deci in cel mai fericit caz din primavara anului 2021 ar incepe lucrarile efective la realizarea noii linii de troleibuze, de la intersectia "Crucea Garii', pe Bdul. Traian- Strada Calugareni- Strada Castanilor- Delea.

 Totusi nu inteleg de se incapataneaza primaria Vaslui sa duca reteaua de troleibuze pana in suburbia Delea! Acolo sunt case si vile a unor oameni foarte bogati (mai demult in presa a aparut ca acolo ar aveea vila si presedintele CJ Vaslui), care au masini si nu cred ca ar utiliza troleibuzul!
  Mai degraba, de la intersectia strazilor Castanilor si Sublocotenent Ionese Adrian, as duce linia de troleibuze pe strada Sublocotenent Ionese Adrian, pe la nord de parcul "Copou" si de fosta unitate militara si apoi prin cartierul de blocuri "13 Decembrie" si apoi as uni aceasta retea de troleibuze (care ar veni pe strada Sublocotenent Ionese Adrian) cu reteaua de troleibuze existenta de pe Strada Stefan cel Mare!

  Probabil tot in 2021 va fi construit si garajul pentru troleibuze si vor fi achizitionate cele 10 troleibuze nearticulate noi promise si 8 autobuze "hibrid" sau electrice (desi cred ca ar fi fost mai bine sa fie achizitionate 18 troleibuze).

  Mai ramane problema cu statiile de redresare: am inteles ca urmeaza afi construite inca doua noi, dar ar trebui modernizata si cea existenta (care a fost data in exploatare in 1994).

  Daca se va extinde reteaua de troleibuze asa cum este in plan (pe Bdul. Traian, Strada Castanilor, in suburbia "Moara Grecilor" si spre fosta zona industriala "Rediu"- desi si acolo nu stiu ce calatori ar transporta troleibuzele, fostele fabrici de pe platforma "Rediu" fiind demult istorie), ar putea ramane in Vaslui, ca linii deservite de autobuze urbane, numai doua:

 -Gara- Suburbia "Brodoc" (pe: Bdul. Traian, Strada Calugareni, Soseaua Bacaului, strada Plopului)

  -Gara- Suburbia "Viisoara/Gura Bustei"- eventual Bahnari (pe: Bdul. Traian, Strada Alecu Donici, Strada Nicolae Iorga, Strada Victoriei, intersectia "Independentei", Strada Husului, Strada Stefan Ciubotarasul, Strada Viitorului, Strada Cornului).

 


Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui fl82

Un articol din "Est News de Vaslui", articol scris de Danut Ciobanu:

Primăria Vaslui pregătește licitația pentru achiziționare a 10 troleibuze și 8 autobuze

Consiliul Local Vaslui va modifica documentațiile privind proiectul de extindere a rutelor, traseelor și staţiilor pentru transportul public de călători. Prin intermediul proiectului cu finanțare europeană se vor achiziționa 10 troleibuze, 8 autobuze, vor fi amenajate 25 de stații noi etc. Prin actualizarea documentației se evită riscul de a nu se prezenta ofertanţi în procedura de achiziţie a troleibuzelor.

Programul Operaţional Regional 2014- 2020 sprijină reducerea emisiilor de carbon în municipiile reşedinţă de judeţ, prin investiţii bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

Proiectul implementat la nivelul municipiului Vaslui vizează următoarele componente principale: achiziţionarea a 18 mijloace de transport călători noi – 8 autobuze şi 10 troleibuze ; sistem de transport inteligent; stâlpi pentru reţea fir contact (catenară) – 342 stâlpi noi; reţea alimentare troleibuze (inclusiv staţii de transformare şi redresare); staţii propuse – 25 de staţii noi; staţii existente amenjate – 69 de staţii noi amenajate în spaţiile existente cu destinaţie specifică; amenajări de infrastructură (carosabil şi pietonal).

În vederea fundamentării componentei referitoare la achiziționarea de mijloace de transport, s-a realizat un studiu prin care s-a dimensionat necesarul de mijloace de transport, tipul acestora, precum şi unele caracteristici tehnice de bază. Printre caracteristicile tehnice de bază menţionate în studiul de oportunitate s-a regăsit şi parametrul masa totală maximă autorizată a troleibuzului, impusă la maxim 15.000 kg.

Pe parcursul implementării a intervenit necesitatea modificării parametrului tehnic – masa totală maxim autorizată a troleibuzelor care vor fi achiziţionate în cadrul proiectului. Modificarea constă în mărirea limitei superioare de masă totală maxim autorizată a unui troleu de la 15.000 kilograme la 20.000 kilograme.

”Analizând în perioada februarie – august 2020 caracteristicile tehnice ale troleibuzelor provenite de la diverşi producători, s-a constatat că numai un singur tip de troleibuz se încadrează în valoarea impusă iniţial (15.000 kilograme), majoritatea celorlalte având masa totală maximă autorizată situată către valoarea de 20.000 kilograme). Valoarea impusă iniţial, preluată în caietul de sarcini, s-ar constitui astfel într-o cerinţă restrictivă care ar îngrădi posibilitatea majorităţii ofertanţilor de troleibuze să participe la procedura de achiziţie”, se arată în proiectul de hotărâre.

Astfel, pentru evitarea riscurilor de a nu se prezenta ofertanţi în procedura de achiziţie a troleibuzelor, au fost realizate demersurile necesare în vederea actualizării parametrului tehnic – masa totală maxim autorizată a troleibuzelor și a restului documentației.

 


Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui Puss in Boots

Probabil scurte ca de, idei putine minte si mai putina.

 


Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui PTMZ

Într-adevăr, vor fi nearticulate:
O ată investiție vizează extinderea rutelor, traseelor și stațiilor pentru transportul public de călători. Astfel, în cadrul proiectului vor fi achiziționate 18 mijloace de transport călători, din care opt autobuze hibrid diesel/electric și 10 troleibuze nearticulate.

Sursa: Est News

 


Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui Andrei Andraș

Dacă nu este flux de călători pentru articulate, de ce ai da banii aiurea pe ele?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui ADK

Și cu articulatele care le au deja? nici nu știu dacă au circulat măcar.

 


Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui cris_m

Articulatele alea la cat au stat degeaba sunt taman bune de casat...  :popa:
De ce sa facem bulevard de 6 benzi cand noi acum circulam cu caruta, sigur nu vor fi masini in viitor. Suna cunoscut? Calea Victoriei din Bucuresti? Intre timp uite ce faceau in Budapesta. Vorbim de finalul secolului XIX  :!:
Revenind pe meleagurile Vasluiului, daca acum nu ai cerere nu inseamna ca la un moment dat aceasta nu va creste. Lucrurile evolueaza, in general.

 


Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui Andrei Andraș

ADK wrote:
nici nu știu dacă au circulat măcar

Au circulat câteva luni până niște genii le-au spălat componentele electrice cu Karcher-ul.  :popa:  Plus că nu aveau niciun pic de habar cum funcționează, tehnicienii trebuiau chemați de la Iași care nu puteau veni zilnic la cererea vasluienilor și așa ele încă putrezesc în același loc de 4 ani.

 


Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui PTMZ

Proiectul pentru construirea depoului de troleibuze se află la faza în care trebuie să primească avizare din partea Inspectoratului pentru Situații de Urgență, în vreme ce lucrările sunt în plină desfășurare la Grădinița din zona 13 Decembrie. „Proiect realizare depou pentru transportul public” are o valoare totală de 21.163.086,73 lei. Obiectivul general al proiectului este promovarea mobilității urbane multimodale durabile prin construirea unui depou pentru transportul public, contribuind astfel la reducerea emisiilor de carbon în municipiul Vaslui și la îmbunătățirea calității vieții populației.

Sursa: Monitorul de Vaslui

 


Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui PTMZ

În municipiul Vaslui se fac pregătiri intense pentru a pune în circulație noile troleibuze ecologice. În acest sens, se va monta o staţie modernă de redresare, care să alimenteze cu energie electrică linia de contact. Printr-un proiect european, vor fi cumpărate 18 mijloace de transport călători, din care 8 autobuze hibrid diesel/electric și 10 troleibuze nearticulate. Valoarea totală a acestui proiect se ridică la suma de 108.878.193 lei.

Consiliul Local Vaslui va aproba documentația și indicatorii tehnico-economici ai proiectului de investiții „Modernizare staţie electrică de redresare şi înlocuirea cablurilor electrice de alimentare”. Proiectul este necesar în vederea înlocuirii mijloacelor de transport în comun aflate în dotarea Transurb Vaslui, prin achiziţia unui număr de 12 troleibuze.

Municipiul Vaslui are o linie de troleibuz, care se întinde pe următoarele străzi: Strada Decebal – Strada Gării-Bulevardul Republicii-strada Ștefan Cel Mare- Şoseaua Moara Grecilor. Linia de troleibuz nu mai este utilizată din anul 2017, transportul călătorilor se efectuează în acest moment cu autobuze. Alimentarea cu energie electrica a liniei de contact existente se face dintr-o stație de redresare, amplasată pe strada Spatar Angheluță.

Stația de redresare a fost pusă în funcţiune în anul 1991, iar începând cu anul 2016 se află în stare de conservare. Tehnologia utilizată nu mai corespunde cerinţelor actuale. Stația de redresare nu poate asigura parametrii tehnici necesari funcţionarii noilor troleibuze. Astfel, se va monta o staţie de redresare de tip container, care se va monta lângă staţia de redresare existentă, ce va rămâne în conservare.

„Lucrările propuse în această documentaţie se referă la modernizarea sistemului existent de electroalimentare a troleibuzelor, lucrări ce sunt necesare asigurarea parametrilor tehnici ai tensiunii de alimentare a troleibuzelor şi funcţionarea în condiţii de siguranţă şi securitate mărită a transportului public electric din municipiul Vaslui”, se arată în proiectul de hotătâre.

Prin intermediul unui proiect european implementat de Primăria Vaslui, vor fi cumpărate 18 mijloace de transport călători, din care 8 autobuze hibrid diesel/electric cu minim 67 de locuri și 10 troleibuze nearticulate cu minim 90 de locuri.

În cadrul aceluiași proiect de extindere a rutelor și traseelor vor fi montați 342 de stălpi pentru susținerea rețelei pentru firul de contact al troleibuzelor, vor fi construite 25 de stații noi aferente zonelor de extindere a rețelelor de troleibuze și vor fi amenajate 69 de stații de călători existente.

Extinderea infrastructurii de transport în comun cu autobuzul și troleibuzul din municipiul Vaslui se va face pe mai multe direcții: traseu 1  – zona Koket (str. Gheorghe Doja), traseu 2 – strada Traian, str. Castanilor (zona liceelor Ştefan Procopiu, Ion Mincu) și traseu 3 – zona Delea – locuinţe (până la Barajul Delea), zonă cuprinsă între Nodul Intermodal și Zona Industrială (DN 2F, după CFS Vaslui).

Sursa: Est News

 


Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui fl82

 Actuala statie de redresare pentru reteaua de troleibuze din Vaslui a fost pusa in functiune la 1 mai 1994 (nu in 1991!), cand s-a inaugurat si singura linie de troleibuze din Vaslui- linia 2 Gara- Textila.

 Nu stiu daca o singura statie de redresare (chiar noua fiind) va putea acoperi toate traseele extinse de troleibuze, mentionate in acel articol!
 
 Si apropo de aceste trasee de troleibuze care vor fi extinse, doua din ele nu prea s-ar justifica de cererea de transport:
   -Traseul spre fosta zona industriala "Rediu" (spre "CFS" care era fostul Combinat de fibre sintetice): acolo toate fostele mari intreprinderi industriale
    care erau in 1990 sunt demult disparute (a mai ramas doar fosta "Intreprindere de aparate de masura si control IAMC" care astazi se cheama "SC
    Badotherm AMC SA) si cateva foste camine de nefamilisti!
   -Traseul spre "Delea Baraj": acolo este o zona de case si vile si nu cred ca cei care au vile acolo ar merge cu troleibuzul!

 Decat sa se extinda reteaua de troleibuze pe aceste doua trasee (spre fosta platforma industriala "Rediu" si spre "Delea Baraj", unde nu cred ca ar fi cerere de transport pentru troleibuze) mai degraba s-ar realiza reteaua noua de troleibuze pe urmatorul traseu: intersectia "Crucea Garii", Strada Traian, Intersectia "Gazarie", Strada Calugareni, Strada Castanilor, Strada Sublocotenent Ionese Adrian, pana la intersectia cu Strada Stefan cel Mare.
  In acest fel reteaua de troleibuze ar deservi si cartierul de blocuri "13 Decembrie", unde ar fi cerere mai mare de transport.

 


Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui PTMZ

De menționat că în licitația de la topicul dedicat se precizează că zona Delea va fi deservită de traseul 2, nu de traseul 3.

 


Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui Gabi23

Autoturnul pentru rețeaua de troleibuz, VS 01 HKK, este în conservare. Ar fi necesară achiziția unei utilitare cu platformă și a unui remorcher, în funcție fondurile disponibile. Deasemenea nu există nici un utilitar pentru gresarea rețelei...  
VS 01 HKK - 04.11.2021.jpg (248.31 KB; downloaded 2764 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Vaslui  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420546 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use