Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.ATramvaie

 

Topic: V2A-2S (1982-2010)

78 posts, 23596 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) FabiM

Cu ocazia Paradei Tramvaielor de Epoca a anului acesta, am reușit “să mă strecor” in Depoul Victoria și sa vad in ce stare se mai afla 4042, singurul exemplar V2A-2S rămas in urma modernizarii lor.
In ciuda felului in care arata, am vorbit cu un lucrător de la depou care mi-a spus ca mai păstrează tramvaiul pentru ca ar urma sa ajungă și el tramvai de muzeu dar au nevoie de piese. :?
P.S.: Farurile nu i-au fost luate, sunt in interior, aruncate.
BD88A42E-B465-454F-80E1-2F33EE6F5AA0.jpeg (107.74 KB; downloaded 5873 times)
325AAAB8-3D63-4A85-9337-D8D1954A2A43.jpeg (273.8 KB; downloaded 5878 times)
08B42199-16AF-48DA-8EB1-2F95C64491A9.jpeg (95.35 KB; downloaded 5870 times)
4486B1EA-502D-4B0A-B5B2-93F9477A21DF.jpeg (88.25 KB; downloaded 5876 times)
199535E2-6748-4A40-8E69-6E6AD22891D7.jpeg (87.92 KB; downloaded 5871 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) ADK

Păcat, în 2013 când l-am văzut prima dată mai avea un pic să-l pună la punct și putea fi manevrat. Acum, nu mai pot spune același lucru... Dar gândind optimist, abia aștept să-l văd recondiționat, va fi pe lângă EP și alte 2-3 tramvaie românești, un simbol important, nu 2008, 6502... :headbash:

 


Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) rosetti61

Tramvaiele V2A-bidirectionale au fost proiectate si construite in 1982, urmand a fi folosite pe linii fara bucle de intoarcere la capete sau pentru linii temporare cu un capat in rebrusment. Au intrat in serviciu in 1983 pe proaspata linie 41 Piata Scanteii - sos. Crangasi (despre 41 am auzit ca ar fi circulat de fapt de la sfarsitul lui 1982 doar pana la baza podului Grant, la Turda - sa fi fost doar teste?). Culoarea distinctiva a fost albastru si au inaugurat noua identitate vizuala a ITB - la fiecare usa aveau grupaje de pictograme cu atentionari si interdictii, simboluri pentru sensurile de acces in si din tramvai atat in interior (pe caseta mecanismului usii) cat si la exterior. Signalistica, dimensiunea siglei si aspectul general au suferit modificari ulterioare dupa RK-uri: pictogramele au fost inlaturate, logo ITB mai mic caruia i s-a atasat si numarul de parc, usi cu partea de jos plina, culoare de fond rosu cu usi albe sau vopsite in culoarea de baza.
In 1986 este introdusa varianta V3A bidirectionala, cu aspect clasic dar in schema de culoare a V2A bidirectionale.

Vagoanele 351 si 4001 au usi pliante din cauza ca s-a cautat o rezolvare a defectelor survenite in functionarea usilor pe design original LHB - dupa ce au scos cateva V3A cu usi pliante s-a revenit la usile LHB.

Usile din seria V2A incepand cu 4002 erau identice ca design insa diferea modul de rulare pe ghidajele din interior si motorizarea mai brusca ce a dus in timp (ca la V3A si Ep/V3A) la deteriorarea usilor in timpul functionarii, acestea fiind pline de suduri in urma cedarii articulatiilor sau a imbinarilor cu diverse elemente (o alta cauza era si fortarea usilor, impiedicate sa se inchida in momentele de aglomeratie si care duceau la deformari structurale).

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) ADK

4040 în aprilie 2006.
Sursa: Agerpres


 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) ADK

4037 în anul 1996 la uzinele URAC.
Autor: hinerkduetz/phototrans.eu


 


Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) Gabi23

Amintiri din urmă cu aproape un deceniu...

4042 și 4039

În Depoul Giulești:



În Depoul Victoria:

4042 ?i 4039 - Depoul Giule?ti - 23.04.2010.JPG (210.02 KB; downloaded 5676 times)
4042 ?i 4039 - Depoul Victoria - 24.11.2010.JPG (233.9 KB; downloaded 5675 times)

 


V2A-2S (1982-2010) ByOnu

În toamna anului 1982, va fi construit prototipul tramvaiului bidirecțional V2A-2S, cu posturi de conducere la ambele capete și uși de acces pe ambele laturi. Va avea o schemă de culoare inedită cu care nu va ieși pe poarta URAC. Va fi revopsit, la ieșirea pe traseu va avea schema de culoare pe care o știm cu toții. Va avea numărul de parc ITB 4037, număr de fabricație 388/1982. Va fi echipat cu aceleași boghiuri monomotoare construite la IRA Grivița.

Fotografiile si textul sunt primite si postate ca atare de la Dl. Ing. Mihai Cristian Bucșan, cale prin care îi mulțumim pentru munca depusă și dedicarea colectării și împărtășirii acestor date tehnico-istorice.

Pentru început, scheme si o fotografie cu prototipul:
062-6.1982_Prototip V-2A-2S-ITB_4037_a.JPG (216.89 KB; downloaded 5561 times)
062-6.1982_Prototip V-2A-2S-ITB_4037_b.jpg (231.73 KB; downloaded 5565 times)
062-7.1982_Prototip (2) V-2A-2S-ITB_4037_a.jpg (231.03 KB; downloaded 5566 times)
062-7.1982_Prototip (2) V-2A-2S-ITB_4037_b.jpg (248.12 KB; downloaded 5571 times)
062-7.1982_Prototip (2) V-2A-2S-ITB_4037_d.jpg (249.66 KB; downloaded 5568 times)

 


Re: V2A-2S (1982-2010) ByOnu

Imediat vor fi construite următoarele 3 tramvaie, cu numerele de parc de la 4038 la 4040, numerele de fabricație de la 389/1982 la 391/1982. În interior, scaunele vor fi montate în lungul tramvaiului.
062-8.1982_V-2A-2S-ITB_4038-4040_a.jpg (230.68 KB; downloaded 5556 times)
062-8.1982_V-2A-2S-ITB_4038-4040_b.jpg (297.34 KB; downloaded 5559 times)
062-8.1982_V-2A-2S-ITB_4038-4040_c.jpg (134.3 KB; downloaded 5556 times)
062-8.1982_V-2A-2S-ITB_4038-4040_d.jpg (98.09 KB; downloaded 5553 times)
062-8.1982_V-2A-2S-ITB_4038-4040_e.jpg (296.09 KB; downloaded 5555 times)

 


Re: V2A-2S (1982-2010) ByOnu

În continuare vor fi construite încă 4 tramvaie, cu numerele de parc de la 4041 la 4044, numerele de fabricație de la 392/1982 la 395/1982. În interior, scaunele vor fi montate în grupuri de câte două, spate în spate.
062-9.1982_V-2A-2S-ITB_4041-4044_a.jpg (249.71 KB; downloaded 5582 times)
062-9.1982_V-2A-2S-ITB_4041-4044_b.jpg (313.62 KB; downloaded 5572 times)
062-9.1982_V-2A-2S-ITB_4041-4044_c.jpg (95.4 KB; downloaded 5567 times)
062-9.1982_V-2A-2S-ITB_4041-4044_d.jpg (91.82 KB; downloaded 5569 times)
062-9.1982_V-2A-2S-ITB_4041-4044_e.JPG (313.94 KB; downloaded 5564 times)
062-9.1982_V-2A-2S-ITB_4041-4044_f.jpg (296.91 KB; downloaded 5566 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: V2A-2S (1982-2010) Utilizator anonim

Pana in 2006 au circulat  8 vagoane V2A-2S (4037-4044).
______________
La ora actuala (10 Mar 2010) nu mai circula decat ocazional V2A-2S #4042 de la Depoul Giulesti.

 


Re: V2A-2S (1982-2010) Gabi23

La ora actuala (14 Apr 2010 ) ultimul V2A-2S care mai circula in Bucuresti este #4042, urmand ca in luna mai-iunie cel tarziu, sa fie si el casat. N-ar fi aratat rau ca si acest V2A sa fie pastrat pentru muzeu sa avem ambele variante de V2A.
#4039 a fost retras din circulatie de la 1 iulie 2010. Povestea lui s-a incheiat, deocamdata este in depou ajuntand la manevre, dar nu mai iese in traseu. Nu -a mai fost reinnoită asigurarea.
Astazi ( 10 Iulie 2010 )inca exista fizic, chiar se misca cu niste boghiuri prin depou.
____________________
4042 a prins si luna august 2010 in traseu, ca de obicei tur mic, iar 4039 inca muta boghiuri prin Dep. Giulesti. Cred ca vor disparea impreuna cand va fi sa nu mai existe in actuala varianta...
Un detaliu interesant este ca pe unul din pantografele lui 4042, este inscriptionat "Depoul Dudesti" de pe vremea cand V2A-urile siameze "domiciliau" acolo, cu ani in urma.

 


Re: V2A-2S (1982-2010) cris_m

Amintiri din 2008 - Joshua Parker, http://www.tramway.com

4037 linia 44.jpg (593.83 KB; downloaded 5223 times)

4042 linia 44.jpg (471.16 KB; downloaded 5219 times)

 


Re: V2A-2S (1982-2010) LucaTB

4038 în Depoul Dudești în anul 2004.
Sursa: Arhiva RATB.
Dudesti (1).JPG (1.4 MB; downloaded 3363 times)

 


Re: V2A-2S (1982-2010) nokia2110

Mai există cel de la Victoriei?

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419374 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use