Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)

6215 posts, 1331244 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 344 345 346 347 348 349 350  ... 444
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Dragos31

Din luna Ianuarie, Autobaza Ferentari detine 7 ture pe linia naveta 605. Dupa cum s-a (mai) discutat pe forum, o decizie destul de delicata, din prisma retragerii si accesului de la/la Complex Comercial Baneasa.

Asadar, intr-o simulare pe Google Maps (Autobaza Ferentari - Prel. Ferentari - Bd. Pieptanari - Eroii Revolutiei - Tineretului - Piata Unirii - Piata Romana - Piata Victoriei - Piata Charles de Gaulle - Arcul de Triumf - Piata Presei - Sos. Bucuresti-Ploiesti - Complex Comercial Baneasa) mi-au iesit aproximativ 16 kilometri ...

acces 605 ferentari.png (662.21 KB; downloaded 4337 times)


6457 - Linia 605 - Str. Pana Buescu - 08 Februarie 2020



 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) andrei11

Adică cum <<linie navetă>> ?

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Dragos31

@andrei11 - linie de autobuz care circulă într-o perioadă limitată de timp și înlocuiește un traseu de tramvai/troleibuz.

În cazul de față, 605 înlocuiește linia 5.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) andrei11

Dragoș31, de acord cu tine, dar și 75 de ani tot o perioadă limitată de timp e.
Mai e un autobuz din ăsta, 601.
Și mai am exemple de numerotare aiurea !
605 aș spune că e un înlocuitor al tramvaiului 5 dacă la tramvaiul 5 se fac niște lucrări cât de cât. Dar cum nu se face nicio lucrare, nu știu cât de navetă e linia 605.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) cris_m

Asa e definit la STB o linie 6XX... Daca aceasta companie inca traieste ancorata in Evul Mediu, nu avem ce sa le facem. Probabil o sa ajunga candva si la ei un iluminist ceva...  :roll:
Apropo, daca e sa luam de buna definita cuvantului naveta, toate liniile STB sunt navete, pentru ca au un traseu regulat intre 2 puncte A si B.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Utilizator anonim

Linie „naveta”, desi cam toti folosim termenul oficializat de STB/RATB pentru liniile ce inlocuiesc tramvaie sau troleibuze, nu este prea potrivit oricum. Navete erau denumite pe vremuri liniile care faceau legatura intre comune si diferite centre industriale, cum mai erau numite, si mai aud si in zilele noastre, vine „rata”. Tin minte acum 15 ani cand eram in liceu in Giulesti, nu circula 44 si era linia de autobuz 644, toata lumea ii zicea „rata”. Ma rog, pentru linia aia se cautau prin autobaze cele mai cazute, distruse si dezmembrate DACuri, de zici ca erau luate de la centru de colectare fier vechi, puse niste roti si aia e.

Poate totusi STB se gandeste la urmatoarele produse cand spune naveta, la primul mai mult, zic eu.

naveta-bere-20-.jpg (36.2 KB; downloaded 3980 times)


195px-STS122_Atlantis.jpg (18.99 KB; downloaded 3977 times)

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) CiprianTRB

Datorita unui accident în Chiajna pe Strada Acvilei, o parte din autobuzele liniilor 138,178,278 și R430 sunt blocate.
Traficul a fost redirecționat pe Strada Rezervelor deși pe o porțiune de 200 de metri încă nu a fost reasfaltata și nu se circula asa bine...  :?

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) messe

andrei11 wrote:
Dragoș31, de acord cu tine, dar și 75 de ani tot o perioadă limitată de timp e.
Mai e un autobuz din ăsta, 601.
Și mai am exemple de numerotare aiurea !
605 aș spune că e un înlocuitor al tramvaiului 5 dacă la tramvaiul 5 se fac niște lucrări cât de cât. Dar cum nu se face nicio lucrare, nu știu cât de navetă e linia 605.

Andrei, linia 601 la vremea ei s-a vrut o linie speciala studenteasca, strict pentru studenti, unde aveai acces doar cu carnetul de student vizat la zi, de aceea avea indicativ cu 6, acum 601 a ajuns o linie comuna ca si 682 care nu inlocuieste nimic. Nu degeaba am deschis topicul cu renumerotatrea liniilor STB, 601 ar trebui sa primeasca un indicativ de linie normal si eu am zis 113, linie care in anii '70 deservea zona caminelor studentesti.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Victor92

La capatul de la C.F.R. Progresul (lucrari efectuate de catre PS4), vad ca au aparut 3 peroane.

As vedea doua scenarii la finalul lucrarilor:

1) liniile 102 si 116 sa fie mutate aici + R428;

2) liniile R419 si R465 sa aiba din nou capatul aici + R428 - desi, in acest context, s-ar anula legatura mai rapida intre metrou si traseele regionale. De altfel, in cursul saptamanii, traficul este destul de ingreunat pe Soseaua Giurgiului, iar portiunea dintre Sura Mare si C.F.R. Progresul s-ar parcurge mai repede cu tramvaiul ...

DSC_1414.JPG (229.72 KB; downloaded 3698 times)


DSC_1415.JPG (236.2 KB; downloaded 3698 times)

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) cris_m

La linii au lucrat ceva sau doar mi se pare?

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Victor92

Doar au scos placile. Din ceea ce am vazut eu ...

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Andrei98

Cel mai probabil sunt pentru 428 si microbuzele care mai pleaca de acolo. 102 si 166 nu ar avea loc deloc acolo tinand cont de cate autobuze se aduna la capat iar 419 si 465 nu le-ar mai vrea nimeni acolo.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) CiprianTRB

Datorita faptului ca astăzi Str. Rezervelor a fost complet reasfaltata, cât mai curând liniile 138,178,278,R430 vor reveni la traseul normal.
Dar se anunță o noua deviere, pentru ca în curând vor începe pe Str.Tineretului lucrări pentru suplimentarea rețelei de apa și canalizare în  comuna Chiajna, deci circulația autobuzelor precum și terminalul, vor fi mutate pe Str. Sergent Ilie Petre.

 


Re: Discuții despre traseele locale ale STB (din București) Victor92

Recent, colegul nostru Axel venise cu o propunere foarte buna privind linia 131 - parere personala. Nu stim ce va fi din vara - daca linia va fi cedata la Bujoreni pentru a fi deservita de autobuze Mercedes-Benz Citaro Hybrid sau va ramane la Nordului ... cert este ca avem urmatoarea situatie:

Context:

Cartierul Greenfield - un complex construit si dezvoltat recent care se alfa in Bucuresti si nu este racordat la reteaua de transport. Singurul mijloc de transport accesibil este linia 304 - statie aflata la 2 kilometri distanta.
Nu stiu sa va spun precis cate suflete convietuiesc acolo, dar petitia lansata on-line se apropie de 1.000 de semnaturi la ora actuala: https://campaniamea.declic.ro/petitions ... sectorul-1

Desigur, si acesti oameni sunt platitori de taxe si merita autobuz in zona. La fel s-a intampla cu Militari Residence, Confort City, Complex Fortuna, etc.

Ce se poate face:

Uitandu-ma peste petitie si ceea ce se afla in zona, as propune ca linia 131 sa fie prelungita aici. De ce?
- terminalul Complexul Comercial Baneasa este suprasaturat de celelalte linii STB: 261, 335, 361, 605 + regionale STV;
- ar fi singura linie care ar lega acest cartier de-o zona centrala, cum a solicitat initiatorul petitiei;
- linia 131 are un interval decent in cursul saptamanii. Sunt 15 masini la ora de varf (daca nu ma insel), dar cu blocajele aferente de pe traseu trebuie rezolvat astfel: banda unica pe Dorobantilor, Maresal C-tin Prezan, Kiseleff, DN1;

Nu vad utila o linie spre Metroul Pipera pentru ca autobuzele ar ramane blocate in zona respectiva, iar formarea acelor benzi unice catre metroul de la Aviatorilor (sa spunem) ar fi ceea ce trebuie. Pe Kiseleff, propun ca de la statia Piata Presei (sens Centru), sa fie decupat un pic spatiul verde / taiat borduri si mutate autobuzele pe centru arterei, inclusiv statia "Muzeul Satului". De asemenea, pusa semaforizare pentru autobuze la semaforul de la Arcul de Triumf. Astfel, s-ar evita numeroarele cazuri zilinice in care autobuzele sunt expuse a fi lovite in momentul in care vireaza la stanga spre Romana.

Ca si traseu, va atasez o propunere pe sensul Romana -> Greenfield. In vara, am fost in cartierul Greenfield, iar accesul dinspre Gradina Zoologica am inteles ca e un pic ingreunat din cauza masinilor parcate la Zoo, dar si a faptului ca drumul care uneste respectiva locatie de complexul rezidential nu ar fi asfaltat ...

131 propunere.jpg (146.74 KB; downloaded 5038 times)


131 modificare.jpg (169.48 KB; downloaded 5013 times)



Partea cea delicata va fi cu acel viraj la stanga (dinspre Greenfield) spre DN1 / Pasaj Otopeni / Intors pe sub pasaj. In curba respectiva, am inteles ca se cam formeaza blocaje ... Mare atuu e ca intregul traseu e tot in Bucuresti, si nu in Judetul Iflov. Altfel, ar fi fost nevoie de roviniete ...

Dpdv al parcului, daca se rezolva problema benzilor unice (Ceea ce mi-e greu sa cred in urbea noastra), 15-20 de autobuze ar fi suficiente dimineata intre 6-10 / 15-19, iar in weekend 10 ar fi in regula (Fata de 7-8 acum).

 


Go to page:  1  ... 344 345 346 347 348 349 350  ... 444
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use