Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Siguranța rutieră

680 posts, 201376 views
 
Go to page:  1  ... 33 34 35 36 37 38 39  ... 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Siguranta rutiera misterr

Motivul pentru care tot mai puțini candidați reușesc să treacă examenul auto

Click pe imagine pentru video:





Candidaţii care încearcă să obţină permisul de conducere se prezintă tot mai slab pregătiţi la examene. Statisticile oficiale arată că doar jumătate dintre cei care se înscriu reuşesc, iar numărul admişilor scade de la an la an.

Instructorii spun că s-a ajuns în această situaţie şi pentru că tot mai mulţi tratateza superficial examenul, nu învaţă, şi nu sunt atenţi. Iar examinatorii sunt mai severi de când probele sunt supravegheate video.

În Argeş, dintre cei care au încercat să obţină - anul trecut - permisul de conducere doar 40% au promovat examenul. Proba practică le pune candidaţilor cele mai mari probleme.

Mulţi dintre cei respinşi se înscriu din nou la examen. Un bărbat din Piteşti a încercat de 20 de ori, dar până acum nu a reuşit să devină şofer.

Emil Angheloiu, șef serviciu permise și înmatriculări Argeș: „Avem şi cazuri în care tineri de 19 - 20 de ani tratateaza cu superficialitate pregătirea şi avem cazuri de 5,6,7 ori.”

Potrivit statisticilor, la nivel naţional, doar jumătate dintre cei care aspiră să obţină permisul de conducere reuşesc să treacă examenul teoretic iar proporţia se menţine şi la traseu.

Procentul de promovare scade însă de la un an la altul. Acum 6 ani, obţineau permisul de conducere 60% dintre candidaţi.





În Constanța, anul trecut, peste 90 de mii de persoane şi-au dorit să ajungă şoferi dar 65% au picat examenul scris. Apoi, proba practică a redus la mai puţin de jumătate numărul celor care au răspuns corect la teorie.

Instructorii auto sunt de părere că mulţi dintre cei care vor să obţină permisul de conducere tratează cu superficialitate examenul.

Constantin Alexe, instructor auto: „Eu am avut câţiva aici. Majoritatea au picat.”

George Dulceanu, instructor auto: „Sunt preocupaţi de altele, nu au timp să înveţe, la practică, tot aşa, unii vin cu plăcere, alţii din obligaţie, şi s-a ajuns în situaţia asta.”

Pe de altă parte, după ce obţin permisul de conducere, unii şoferi care ajung în trafic devin agresivi ori nu respectă regulile de circulaţie.

Conform statisticilor, România ocupa primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte numărul oamenilor care şi-au pierdut viaţa în accidente auto.

 


Re: Siguranta rutiera misterr

Ce se va întâmpla cu mașinile cu volan pe dreapta din România, după Brexit

Click pe imagine pentru video:





Autoturismele cu volan pe dreapta aduse din Regatul Unit nu vor mai putea circula de anul viitor în România, dacă nu vor fi reomologate de Registrul Auto Român.

Operațiunea presupune modificarea mașinii și mutarea comenzilor cu tot cu volan pe partea stângă, o cheltuială de cel puțin două mii de euro.

Mai ieftine decât cele obişnuite, maşinile cu volanul pe dreapta - au fost preferate - în principal - de românii cu un buget mic pentru cumpărarea unui autoturism la mâna a doua. Poliţiştii şi instructorii auto le consideră însă adevărate pericole în trafic.

Numai anul trecut, 45 de români şi-au pierdut viaţa în accidente în care au fost implicate maşini cu volanul pe partea dreaptă. În peste 90% dintre aceste cazuri s-a stabilit că vina a fost a şoferilor care conduceau astfel de maşini. În primul rând pentru că nu se pot asigura corespunzător atunci când efectuează manevra de depăşire.





Adoptarea acordului privind Brexit şi ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană estimată pentru finalul acestei luni vor aduce schimbări, în România, pentru cei care au maşini cu volan pe dreapta.

Din prima zi a anului următor, dacă Marea Britanie nu va prelungi perioada de tranziţie după ieşirea din UE, maşinile din Regatul Unit nu vor mai putea circula pe drumurile publice de la noi dacă nu vor fi reomologate de Registrul Auto Roman.

Cristian Bărhălescu, manager Service Auto: „Trebuie modificate începând de la instalaţia de direcţie, frânare şi electrică permutate de pe o parte pe cealaltă. Această operaţiune presupune costuri foarte ridicate şi vorbim de sume de peste două mii de euro.”

Andreas Brăcaci, director reprezentanță auto: „La dealerii din România nu se poate oferi o garanţie pentru aceste autoturisme. Nu se pot asigura CASCO.”

Reprezentanţii service-urilor auto spun că românii au început deja să renunţe la maşinile cu volanul pe dreapta încă de anul trecut.

În acelaşi timp, statisticile Registrului Auto Român arată că - anul trecut - în ţara au fost aduse cu o treime mai puţine autorisme din Irlanda şi Marea Britanie decât în 2018.

Daniel Caramidaru, manager parc auto: „Marea majoritate a autoturismelor cu volanul pe partea dreaptă vor ajunge la centrele de dezmembrări iar cele cu valoare mai mare probabil se vor întoarce în Anglia şi vor fi reînmatriculate acolo.”

Potrivit Registrului Auto Român, vehiculele cu volan pe dreapta aduse din Marea Britanie şi Irlanda vor putea fi înmatriculate în aceleaşi condiţii până la sfârşitul anului. Regulile se schimbă din 2021.

 


Re: Siguranta rutiera misterr

România va avea șosele muzicale. Ce melodii vor auzi șoferii pe autostradă

Click pe imagine pentru video:





Considerată emblematică pentru muzică românească, melodia “Drumurile Noastre”, interpretată de Dan Spătaru, ar putea ajuta la reducerea numărului de accidente.

Altfel spus, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere vrea să monteze pe mai multe şosele marcaje speciale, care la trecerea maşinilor, emit vibraţii muzicale şi nu îi lasă pe şoferi să adoarmă la volan. Ideea a fost împrumutată din alte ţări. Păcat însă că nu prea avem drumuri.

Potrivit CNAIR, autostrada A1, spre Piteşti, urmează să fie primul drum muzical din România. Pe şosea vor fi montate marcaje speciale care atunci când maşinile vor trece peste ele, vor determina vibraţii, iar şoferii vor auzi în vehicul armonii cunoscute.

Până acum au fost alese două melodii: “Drumurile noastre” şi “Ciocârlia”.

Pavel Flavius, director Direcția Siguranța Circulației CNAIR: “Marcajul transversal va fi doar pe prima bandă a circulaţiei, vor auzi melodia doar conducătorii auto care utilizează prima bandă de circulaţie, conform codului rutier. Dacă depăşeşti viteza impusă nu auzi melodia”

Ideea drumurilor muzicale apare în strategia CNAIR pentru acest an. Acestea ar trebui să îi convingă pe şoferi să nu depăşească limita de viteza şi să îi ţină treji la volan.

Compania de drumuri nu a precizat cât va costa acest proiect. Unele asociaţii care susţin dezvoltarea infrastructurii în România contestă proiectul.

Ionuț Ciurea, director executiv Asociația Pro Infrastructură: “Marcajele rezonatoare sunt foarte bune. Nu înţeleg de ce trebuie să punem tichie de mărgăritar acum cu şosele cântătoare când noi nu prea aveam şosele, de fapt, normale. Ar trebui să facem indicatoare normale, să le schimbăm, să aplicăm marcaje normale, nişte vopsea unde nu există cu lunile pe drumule naţionale.”

Şoferilor ideea le stârneşte zâmbetul.

Șofer: “Benzi cântătoare? Ce cântă, manele? Mai bine am termina de asfaltat şi autostrăzile, decât să punem benzi cântătoare!”

Șofer: ″În primul rând să astupe gropile şi apoi să facă benzi muzic

Adrian Victor Panov, instructor auto: “Benzile rezonante sunt foarte importante pentru siguranța participanților la trafic, dar mi se pare o idee exagerată să sune ca melodiile respective. Trebuie să fie practice și să te avertizeze pe moment, în cazul unui pericol.”

Astfel de şosele există deja în Ungaria, Olanda, Danemarca sau Statele Unite.

Vecinii unguri au inaugurat anul trecut un tronson acustic între autostrada M7 şi Kaposvar.

Anul acesta, CNAIR îşi propune să cumpere şi roboţi de ghidare pe care să îi amplaseze în zonele periculoase. În acelaşi timp, va continua să monteze parapeţi cu role şi separatoare elastice cu cabluri.

 


Re: Siguranta rutiera misterr

Localnicii, revoltați de separatoarele de sens montate pe DN1. „Ce facem cu mortul?”

Click pe imagine pentru video:





Separatoarele de sens montate în localitățile traversate de DN 1 îi împing pe oameni la gesturi periculoase.

În lipsa unor treceri de pietoni, cei care vor să ajungă la rude, la magazin, sau la biserica de peste drum sar peste bucățile de beton.

Șoferii se plâng și ei că ocolesc kilometri întregi pentru că nu sunt intersecții. Cu toate acestea, siguranța în trafic a crescut.

Potigrafu, Puchenii Mari, Romanești și Bărcănești sunt localități împărțite acum în două de separatoarele de sens montate de Compania Națională de Drumuri.

Doar că în toată localitatea Pucheni, de exemplu, există o singură trecere de pietoni pe o distanță de 6 kilometri.

În zona sunt și câteva pasarele, însă la mare distanță, se plâng oamenii. Iar bătrânii și persoanele cu dizabilități nu pot traversa. Este și cazul unei doamne operată la ambele picioare.

Localnică: „Nu mai putem să mai trecem la magazine, nu mai putem să mai trecem nicăieri. Am nepoții pe partea ailaltă. Eu nu mai pot să trec pe pasarelă, nu pot să mă urc.”
Reporter: „Biserica, dispensarul?”
Localnică: „Pai asta e problema cea mai gravă, dar ce facem cu mortul? Când se întamplă un deces ce facem?”
Reporter: „Cimitirul este?”
Localnică: „Pe partea cealaltă.”

Așa că localnicii își iau inima în dinți și escaladează imprudent bucățile de beton. Nu se gândesc că pot sfârși sub roțile mașinilor. La 70 de ani, un bărbat își riscă zilnic viață.

Localnic: „Sunt un pic cam sportiv și sar peste ea, să mă duc să iau o sticlă de apă.”
Reporter: „Nu vă e teamă că vă calcă mașină?”
Localnic: „Sunt atent.”

Alții recurg la alte mijloace și mai riscante.

Localnic: „Sar peste asta sau dacă nu, am cal și căruță acasă și trag o d-asta pe margine și traversez direct.”

Nici șoferii nu au viață ușoară. Ca să ajungă, de pildă, la o instituție pe partea opusă a drumului, fac uneori un ocol de 10-15 kilometri.

În 2006, când oficialii au decis montarea de separatoare la intrarea și ieșirea din localitățile traversate de DN1, în proiectul proiectul inițial apăreau sensuri giratorii și treceri de pietoni, care nu au mai fost însă amenajate.

Autoritățile locale au mers la Minsterul Transporturilor pentru a-i întreba pe oficiali de ce proiectul inițial nu a fost respectat.

Constantin Negoi, primar Puchenii Mari: „Noi nu zicem ca în țările occidentale, treceri de pieoni din 500 în 500 de metri și sensuri giratorii, dar să nu ai într-o comună cu 8.500 de locuitori decât o singură trecere de pietoni în 6 kilometri de balize nu se poate.”

Supărați, localnicii spun că la finalul săptămânii vor ieși în stradă și vor protesta pe singura trecere de pietoni din zonă.

Contactați de Știrile PROTV, cei de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere au dat un răspuns moralist.

Reprezentanții CNAIR spun că înainte să blameze o măsură de siguranță rutieră, oamenii trebuie să facă un exercițiu de imaginație și să-și analizeze varianta pe care o preferă.

Să consume o cantitate infimă de combustibil pentru o manevră în condiții de siguranță ori să aibă un cunoscut implicat într-un accident rutier.

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Au dreptate localnicii.
Există A3. În sate / comune ar trebui să existe treceri din 300 în 300 m sau sensgiratorii din 300 în 300 m.

 


Re: Siguranta rutiera misterr

Protest pe DN1. Oamenii se plâng că au o singură trecere de pietoni pe o distanţă de 6 km

Click pe imagine pentru video:





Oamenii din localitățile traversate de DN1, în județul Prahova, au ieșit vineri în stradă.

Localnicii sunt nemulțumiți că, din cauza separatoarelor de sens, ocolesc kilometri întregi pentru a ajunge pe partea cealaltă a șoselei.

Cu lozinci și pancarte, zeci de oameni din localitatea Puchenii Moșneni s-au plimbat pe singura trecere de pietoni aflată pe o rază de șase kilometri.

Cei în vârstă spun că nu mai pot să ajungă la biserică, la dispensar sau primărie pentru că nu au cum să se urce pe pasarelele care traversează localitățile.

Până la rezolvarea problemelor, separatoarele îi împing pe oameni la gesturi periculoase. Mulți sar efectiv peste bucățile de beton, riscându-și, astfel, viața.

 


Re: Siguranta rutiera Cristi N

Aici avem mai multi vinovati. Pe de-o parte CNAIR a implementat proiectul ca si cum satenii respectivi nici nu ar exista, iar primarii au dat autorizatii de construire in lungul DN-ului dubland sau tripland chiar lungimea satului. Pe locuitori nu pot sa ii condamn desi e clar ca au facut o alegere proasta. La vremea respectiva o casa cu iesire la DN insemna poate singura sansa de a avea asfalt in fata portii.
Daca nu ma insel proiectul initial presupunea sensuri giratorii la intersectiile DN1 cu DJ-urile, puncte de intoarcere la capetele satelor si cel mai important, treceri de pietoni iluminate si cu insula de refugiu intre sensurile de mers.
Sa mai aduc vorba si de camerele de viteza oprite pentru revizie acum vreo 10 ani?

 


Re: Siguranta rutiera zapacitu

Adica stai, de ce din cauza separatoarelor? Inainte aveau voie sa traverseze? NU! Se plang ca nu mai pot incalca regulile?  :rofl: Penibil protestul!  :no:

Personal sunt insa de parere ca DN1 ar putea fi transformat intr-o artera ceva mai prietenoasa cu pietonii. Cateva giratorii (mari!) si treceri de pietoni (similare cu ce e utilizat in zona centrala a Brasovului) pe arterele principale.

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Tu ai merge 3 km dus / 3 km întors la magazinul care practic este peste drum să-ți iei zilnic cele necesare ?

 


Re: Siguranta rutiera zapacitu

Discuti cu o persoana care nu mergea in plus 100m pana la trecere. Normal ca nu! Insa stiam clar ca incalc legea si daca m-ar fi amendat cineva aia era. Imi asumam ca e ilegal ce fac. Si inca imi asum.

Insa ideea de a protesta doar pentru ca ti se impune sa respecti legea e de-a dreptu halucinant. Eu i-as fi amendat pe oamenii aia pentru tulburarea linistii publice si as fi facut ancheta pentru identificarea instigatorilor, zau de nu. I-as fi penalizat usturator nu pentru ideea in sine - cu care sunt de acord - ci pentru forma de exprimare, pentru motivul invocat la protest si pentru explicatiile date. E clar ca oamenii astia habar nu au ce e o lege si cum e treaba cu regulile. Nu i-a deranjat cand au fost desfiintate trecerile si lasate doar pasarelele (din care una lipseste parca; sau nu aici?); cu siguranta daca ar fi fost penalizati pentru traversare prin loc nepermis sau cruce timpurie si datorii catre soferul pagubit, problema s-ar fi pus inca de atunci; ii deranjaza acuma ca dupa 15 ani li se impune sa respecte Codul Rutier. E ca si cum ar protestea soferii ca nu li se permite sa depasasca pe contrasens pe DN1 din cauza parapetilor! E fix acelasi lucru.

Nu ma intelege gresit, si mie mi se pare gresit ca tre sa ma plimb o ora ca sa ajung vizavi, insa solutii exista si se pot aplica. De la centura la giratorii cu treceri sau treceri simple pana la pasarele cu rampe line (pe care poti urca si cu caruciorul de exemplu) sau centuri ocolitoare. Insa nu sunt de acord cu forma imbracata de protest - din cauza formei absurde, protestul isi pierde orice fel de valoare.

 


Re: Siguranta rutiera TibiV

Total de acord...

Daca ar fi mers la MT / CNAIR sa protesteze si sa ceara "...giratorii cu treceri sau treceri simple pana la pasarele cu rampe line (pe care poti urca si cu caruciorul de exemplu) sau centuri ocolitoare" atunci protestul ar fi fost total indreptatit...

Dar protest de genul asta ca nu mai poti incalca legea / codul rutier, nu mi se pare OK...

Si mi se pare interesanta sugestia ta:"...cu siguranta daca ar fi fost penalizati pentru traversare prin loc nepermis sau cruce timpurie si datorii catre soferul pagubit"
Da, pietonul care sare in fata masinii si obliga soferul la manevre care duc la avarierea/distrugerea masinii ar trebui sa plateasca la greu toate pagubele provocate.
Si il va cam ustura, pentru ca nici un pieton nu are RCA...

 


Re: Siguranta rutiera Costin

Problema acolo cred ca vine in primul rand de la faptul ca DN1 e supra-dimensionat, avand in vedere ca acum exista A3. Ar fi de bun simt un downgrade astfel incat sa devina un drum de interes local, cu trotuare, treceri de pietoni dese si cu o limita de 50 km/h (treaba politiei sa o impuna). DN1 nu ar trebui sa mai fie folosit pentru tranzit si chiar ar trebui descurajat traficul de tranzit.

Ca fapt divers, Norvegia are o abordare interesanta asupra rolului pietonilor pe strada, in sensul ca nu exista sanctiuni pentru pietoni. Deloc, indiferent ce fac. Semafoarele si trecerile pentru pietoni sunt considerate doar ajutoare pentru a trece strada in siguranta, si nu locuri exclusive pentru traversat. Consecinta este ca daca treci strada "ilegal", toti se opresc si te lasa. Si nu claxoneaza si nici nu injura. Evident, lumea este suficient de educata incat sa nu abuzeze de acest drept, si nici sa nu fie inconstienta incat sa traverseze asa autostrada.

 


Re: Siguranta rutiera zapacitu

Heh, Norge... discutam de alta lume. Acolo exista un nivel de respect si educatie la care noi doar visam. Cu cat mergi mai la nord, cu atat mai mult. P'aci prin sud nu merge fara bici.


Revenind pe la noi pe strazi, tot DN1 intre PL si Buc e acum prea mare. De acord. Ideal ar fi sa fi transformat in sosea principala, cu giratorii si treceri, la fel cum e de exemplu DN5 intre Bucuresti si Adunatii Copaceni. Patru benzi cu giratorii (cam putine, ar mai fi mers) si treceri ici-colo. Lipsesc separatoarele de sens, ca sigur se gasea vreun dubios sa se planga ca nu poate traversa prin loc nepermis.

 


Re: Siguranta rutiera Cristi N

Cei de la Asociatia Moto Incepatori si scoala Moto Ami organizeaza in mod regulat niste cursuri de conduita preventiva. Instructor este Comisar Șef Ovidiu Munteanu, din cate stiu este purtatorul de cuvant la BPR Bucuresti asta daca nu a schimbat postul intre timp. Filmarea este pe facebook-ul asociatiei: Link

PS:  Discutam acum ceva vreme la topicul: Aspecte negative în circulația bucureșteană de numarul de rutieristi care fac strada in Bucuresti, la minutul: 1:33:00 aflam numarul magic: 45-50 pe schimb

Iar la 1:38:00 se discuta despre filmarile din trafic, camere omologate, semnatura electronica, etc.

 


Go to page:  1  ... 33 34 35 36 37 38 39  ... 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420530 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use