Știri feroviare din România

Știri, evenimente, noutăți, discutii și documentații feroviare

Re: Știri feroviare din România

Mesajde Marian Andrei » Joi, 23 Ian 2020, 13:55

InterCity cu vagoane business si restaurant ca lumea ar trebui introduse de urgenta pe rute unde se pot reduce timpii din mers, adica Bucuresti - Constanta, Bucuresti - Cluj - Oradea, Bucuresti - Arad, mai ales cele care circula pe tronsoane modernizate.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19712
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal / Cluj

Re: Știri feroviare din România

Mesajde Andrei98 » Joi, 23 Ian 2020, 15:08

Și pe București-Suceava ar putea, fiind eliminate cam toate restricțiile și viteza fiind una buna. Problema este ca după părerea mea nu mai au nici un vagon apt sa ofere niște condiții demne de acest rang.
Avatar utilizator
Andrei98
Membru Bronze
 
Mesaje: 814
Membru din: Mie, 09 Mar 2016, 22:43
Localitate: Bucuresti

Re: Știri feroviare din România

Mesajde Marian Andrei » Dum, 26 Ian 2020, 14:05

Dan Costescu – Capacitate dublata astazi pentru trenurile de pe Valea Prahovei


Trenurile CFR Călători care se întorc astăzi de pe Valea Prahovei în Capitală au capacitatea dublată.

Numărul vagoanelor este dublu față de aceeași perioadă a unei zile obișnuite, ajungând la aproape 80 pe parcursul întregii zile de astăzi. Aceasta înseamnă că peste 6600 de turiști se vor putea întoarce de la munte cu trenul în Capitală, față de 3600 într-o zi obișnuită.

Este cea mai mare suplimentare decisă de conducerea CFR Călători în ultimii ani.

“Am promis că vom pune călătorul în centrul deciziilor noastre, ne respectăm promisiunea încă din prima zi. Am promis mai multe trenuri, ne-am organizat. Vă așteptăm!” – Dan M. Costescu, Director General, CFR Călători.

CFR Călători a dublat capacitatea celor 10 trenuri care circulă astăzi, duminică, 26.01.2020, pe relația Brașov-București, în intervalul orar 11-24, având în vedere că multă lume a profitat de acest week-end prelungit pe Valea Prahovei.

Aceasta înseamnă că vor fi și trenuri la care nu se mai poate suplimenta numărul de vagoane deoarece maximul permis de rețea a fost deja atins !!

Spre exemplu, trenul IR 1746, care pleacă astăzi din Brașov spre București la ora 16.51 va avea în compunerea sa, 15 vagoane și 2 locomotive. Numărul de locuri este suplimentat la aproape 200% față de media zilnică. Capacitatea acestui tren va fi de 1022 de locuri, cu 500 în plus față de compunerea medie zilnică.

Sau trenul IR 1636 care pleacă din Brașov la ora 13.20 va circula cu un număr de 10 vagoane, față de 3, cu cât circula până acum și cu peste 500 de locuri în plus, adică o suplimentare de peste 370%.

Pentru cei care vor să se bucure de nocturnă pe pârtiile de ski, CFR Călători va dubla și capacitatea trenului care pleacă din Brașov la ora 20.15.

CFR Călători operează in intervalul orar vizat un număr de 10 trenuri pe relația Brașov-București, 6 trenuri în rang de Interregio și 4 în rang de tren Regio.
Capacitatea totală medie zilnică a acestor trenuri este de cca 3600 locuri. In zilele de duminică, această capacitate este suplimentată cu cca 25%, ceea ce în seamnă peste 900 locuri.

Pentru duminică 26.01.2020, pentru a prelua afluxul mare de călători care se întorc în București pe Valea Prahovei, capacitatea trenurilor a fost suplimentată, în premieră, cu 3000 de locuri față de media zilnică. CFR Călători are în plan suplimentarea garnitururilor și pe alte rute aglomerate

Compunerea trenurilor s-a făcut în funcție de volumul estimat de călători. In eventualitatea că această cerere va fi mai scăzută, vom adapta corespunzător și compunerea trenurilor.

Vă rugăm urmăriți situația pe site-ul CFR. Călători și pe contul de Facebook al companiei.

FB_IMG_1580026395024-800x339.jpg
FB_IMG_1580026395024-800x339.jpg (61.92 KiB) Vizualizat de 2247 ori


https://mobilitate.eu/dan-costescu-capa ... -prahovei/
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 19712
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal / Cluj

Re: Știri feroviare din România

Mesajde TibiV » Joi, 06 Feb 2020, 01:20

https://stirileprotv.ro/divers/caz-revoltator-intr-un-tren-cfr-un-tanar-nevazator-acuza-ca-nu-ar-fi-fost-lasat-in-vagon.html

Situație revoltătoare într-un tren CFR Călători. Un tânăr nevăzător se plânge că nu a fost lăsat de controlor să urce în vagonul unde avea bilet, pentru că era însoțit de câine care îi este ghid.

Bărbatul spune că a reușit să ajungă la cușetă abia după ce a sunat la 112 și a intervenit un polițist. Reprezentanții CFR au negat acuzațiile și au dat vina pe un alt pasager, care nu ar fi acceptat câinele în vagon.

Silviu Roşu şi labradorul Basil care îi este ghid au încercat să urce în Bucureşti în trenul ce urma să-i ducă la Cluj Napoca.

Silviu Roşu: „În momentul în care m-am apropiat de vagonul cuşeta împreună cu câinele ghid Basil, domnul controlor, într-un mod agresiv, mai ales verbal, mi-a zis că nu am voie cu un căţel.”

Silviu susţine că i-a explicat controlorului că, potrivit legii, câinele său trebuie acceptat în tren.

Silviu Roșu: „A continuat să ţipe la mine, mai erau 3 minute şi trenul pleca şi el mă ţinea de braţ să nu urc în tren. Am insistat şi într-un final am urcat. Am rămas la capătul culoarului şi a continuat să-mi spună şi să-mi arate vagonul de clasa a II-a, unde potrivit dansului aş fi avut voie. Am sunat la 112.”

În gara din Ploieşti a fost aşteptat de un echipaj de poliţie care a încercat să aplaneze conflictul. Abia atunci a putut merge spre cuşetă. Însă problemele nu s-au încheiat. Unul dintre călători a refuzat să împartă locul cu labradorul Basil aşa că Silviu a fost mutat în alta cuşetă. Acolo oamenii au fost mai înţelegători.

Reprezentanţii CFR Călători au însă altă variantă. Neagă faptul că tânărul nu a fost lăsat în tren şi spun că problema a apărut doar la cuşeta, din cauza pasagerului care nu l-a dorit pe Basil drept partener de călătorie.

CFR Călători susţine că tânărul ar fi trebuit să anunţe din timp că va călători cu un căţel şi i-ar fi rezervat o cuşetă. Silviu Roşu se plânge însă ca la casă, atunci când a luat biletul, i s-a spus că o asemenea cerere se rezolva abia în 2 săptămâni. Şi nu avea acest timp la dispoziţie.

Labradorul Basil este dresat de „Light into Europe”, o fundaţie care pune la dispoziţie câini pentru nevăzătorii din România. Sunt câini blânzi, extrem de inteligenţi, care nu crează niciun fel de probleme. Cu toate acestea iată că sunt călători care pot fi deranjaţi de prezenţa lor.

Iar CFR Călători susţine că în baza unui Regulament European, pasagerul cu probleme de vedere trebuie mutat în altă parte a trenului în această situaţie. Acolo unde călătorii nu sunt deranjaţi de câinele ghid. Ce înseamnă însă „deranj” depinde mult de la o țară la alta.
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9825
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Știri feroviare din România

Mesajde misterr » Joi, 13 Feb 2020, 20:35

Un tren care circulă în România, considerat printre cele mai bune din Europa de jurnaliștii britanici

Imagine

Publicaţia The Guardian a realizat un clasament al celor mai bune trenuri de noapte din Europa. Printre acestea se află și unul care circulă între București și Budapesta.

Jurnaliștii britanici scriu că au realizat acest clasament deoarece trenurile de noapte au cunoscut o adevărată „renaștere” datorită investițiilor din partea operatorilor de căi ferate, ca măsură de reducere a numărului zborurilor din motive climatice și pentru a oferi activiștilor de mediu un nou mod de a călători.

„Gara Keleti din Budapesta, de unde pornește trenul, impresionează prin fațada grandioasă, tavanele înalte și senzația de spațiu și lumină. La celălat capăt al călătoriei, îți petreci dimineața privind Munții Carpați - trenul care pleacă seara de la Keleti, nu ajunge în Gara de Nord din București până la prânz. Vagoanele de dormit sunt standard și este posibil să nu aveți vagon restaurant până ajungeți în România”, scrie The Guardian, care precizează că un bilet pe această rută costă începând de la 54 de euro.

Printre cele mai bune 10 trenuri de noapte din Europa se mai numără unele de pe rutele Paris-Roma, Madrid-Lisabon ași Bruxelles-Viena.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3987
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Știri feroviare din România

Mesajde andrei11 » Joi, 13 Feb 2020, 21:14

Și de ce ai pus o poză cu Natasha / Ludmila / Katiusa ?
Probabil că au pus-o << ei >>, marii ziariști. Puneai și tu o poză cu niște vagoane de dormit standard !
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 18510
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Știri feroviare din România

Mesajde Andrei98 » Joi, 13 Feb 2020, 23:52

In articol nu exista acea poza si nici trenul Nisa-Moscova care a fost mentionat in el nu are acele vagoane in compunere. Si nici de cele mai bune conditii nu se aproprie.
Avatar utilizator
Andrei98
Membru Bronze
 
Mesaje: 814
Membru din: Mie, 09 Mar 2016, 22:43
Localitate: Bucuresti

Re: Știri feroviare din România

Mesajde misterr » Vin, 14 Feb 2020, 08:12

Culmea, e chiar poza din articol, am verificat din nou acum!
Oricum, eu nu am dreptul să intervin asupra conținutului articolului (apropo că întreba #andrei11 de ce nu am pus altă poză).
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3987
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Știri feroviare din România

Mesajde TibiV » Vin, 14 Feb 2020, 15:24

Articolul cu adevarat original, dar fara poze despre trenul nostru:
https://www.theguardian.com/travel/2020/feb/06/10-best-sleeper-trains-in-europe-night-trains
Budapest to Bucharest
Budapest’s Keleti station, where this sleeper originates, leaves the utilitarian terminus crowd behind with its grand facade, high ceilings and sense of space and light. At the other end of this journey, spend the morning gazing at the Carpathian Mountains – as the early evening departure from Keleti doesn’t arrive in Bucharest’s Gara de Nord until lunchtime. The sleeper arrangements are pretty standard and note there may be no restaurant car until you reach Romania.
Berths from £45, mavcsoport.hu (use Bucuresti for timetable search)


The Guardian mai are un articol interesant:
https://www.theguardian.com/travel/2020/jan/31/10-of-the-best-scenic-train-rail-journeys-in-europe-readers-tips
Cluj-Napoca to Suceava, Romania
Imagine
Moldovita monastery, Suceava. Photograph: Getty Images
Starting in Cluj in Transylvania, the train threads its way past village farms and traditional wooden churches not to mention spectacular mountain scenery. The 200-mile journey is slow travel to savour, as the train stops at numerous local stations and provides the chance to meet Romanian students and locals sharing the old-fashioned corridor-lined carriages. The border town of Suceava, with its Unesco-listed painted monastery, is the final stop from where it’s a short bus ride across the border into Ukraine. The six-hour journey costs just €14 via the Romanian rail website.
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9825
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Știri feroviare din România

Mesajde Gabi23 » Dum, 22 Mar 2020, 23:05

https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/m ... e-urgenta/
Măsuri pentru asigurarea protecției călătorilor pe perioada stării de urgență

22 martie 2020

În urma Ordonanței Militare numărul 2 din data de 21.03.2020, pentru combaterea răspândirii infecției cu coronavirus (Covid – 19) pe teritoriul țării noastre, în concordanţă cu deciziile Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, CFR Călători suspendă temporar circulația unor trenuri de noapte şi garniturile conexe acestora, în trafic intern, începând de mâine 23 martie până pe data de 17 aprilie, cu posibilitatea de prelungire.
Suspendare temporară circulație trenuri Regio şi Interregio în perioada 23 martie – 17 aprilie 2020

Nr. Tren Staţie plecare Staţie sosire

1757 Bucureşti Nord Suceava
1756 Suceava Bucureşti Nord
*1821 Bucureşti Nord Arad
1592 Craiova Bucureşti Nord
5581 Vereşti Botoşani
5584 Botoşani Vereşti
5481 Bacău Bicaz
5482 Bicaz Bacău
5566 Suceava Nord Botoşani
9301 Videle Roşiori Nord
9385 Roşiori Nord Craiova
9008 Craiova Bucureşti Nord
**9004 Roşiori Nord Bucureşti Nord
8397 Constanţa Mangalia
8380 Mangalia Constanţa


*Relația București – Arad – se menține prin trenul R 2603 (Timișoara – Arad) care preia vagoanele de la trenul IR 1695 (București – Timișoara)

**Trenul 9004 circulă doar în zilele de duminică.

Modificarea graficului de circulație este și va fi făcută în acord cu deciziile Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență şi a autorităților abilitate. Orice modificare va fi anunțată public.

Facem apel la pasageri să respecte atât setul de reguli emis de Ministerul Sănătăţii pentru a preveni răspândirea infecţiei pe teritoriul ţării noastre, cât și deciziile luate de Ministerul de Interne și Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență.

Vă rugăm informați-vă doar din surse oficiale.
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 11670
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Știri feroviare din România

Mesajde Gabi23 » Mie, 25 Mar 2020, 00:13

https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/m ... urgenta-2/

Măsuri pentru asigurarea protecției călătorilor pe perioada stării de urgență
24 martie 2020

În urma Ordonanței Militare numărul 3 din data de 24.03.2020, pentru combaterea răspândirii infecției cu coronavirus (Covid – 19) pe teritoriul țării noastre, în concordanţă cu deciziile Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, CFR Călători suspendă temporar circulația unor trenuri în trafic intern, începând de mâine 25 martie 2020.
Facem precizarea că se asigură atât circulaţia trenurilor de navetă pentru a facilita deplasarea cetăţenilor la/dinspre locul de muncă cât şi circulaţia trenurilor pe distanţe lungi care să asigure legăturile inter regionale.
Suspendare temporară circulație trenuri Regio şi Interregio începând din data de 25 martie 2020

Nr. Tren Staţie plecare Staţie sosire

74-1 Braşov Arad

75-2 Arad Braşov

12367 (366-1) Braşov Cluj Napoca

12366 (367-2) Cluj Napoca Braşov

1558 Buzău Bucureşti Nord

1559 Bucureşti Nord Buzău

1633 Bucureşti Nord Braşov

1657 Bucureşti Nord Bacău

1658 Bacău Bucureşti Nord

1662 Iaşi Mărăşeşti

1663 Bucureşti Nord Iaşi

1681 Bucureşti Nord Constanţa

1582 Constanţa Bucureşti Nord

1771 Bucureşti Nord Galaţi

1772 Galaţi Bucureşti Nord

1894 Craiova Bucureşti Nord

12538/12538-1 Braşov Bucureşti Nord

1825 Bucureşti Nord Târgu Jiu

1826 Târgu Jiu Bucureşti Nord

3006 Braşov Bucureşti Nord

8002 Constanţa Bucureşti Obor

8003 Bucureşti Obor Feteşti

3111 Arad Oradea

3114 Oradea Arad

2183 Margina Lugoj

2184 Lugoj Margina

2205 Arad Curtici

2208 Curtici Arad

2601 Timişoara Nord Arad

2605 Timişoara Nord Arad

2610 Arad Timişoara Nord

3728 Nădab Arad

9575 Caransebeş Timişoara Nord

9610 Buziaş Lugoj

9615/9615-2 Lugoj Timişoara Nord

Modificarea graficului de circulație este și va fi făcută în acord cu deciziile Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență şi a autorităților abilitate. Orice modificare va fi anunțată public.
Facem apel la pasageri să respecte atât setul de reguli emis de Ministerul Sănătăţii pentru a preveni răspândirea infecţiei pe teritoriul ţării noastre, cât și deciziile luate de Ministerul Afacerilor Interne și Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență.
Vă rugăm informați-vă doar din surse oficiale.
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 11670
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Anterior

Înapoi la Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori