Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: ARHIVĂ: Știri din București (2015-2020)

1780 posts, 784608 views
 
Go to page:  1  ... 118 119 120 121 122 123 124  ... 128
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri din București Victor92

Autobuzele liniei 243 vor opri în stația „Piața Delfinului”

Începând cu data de 11.02.2020, ora 09:00, autobuzele liniei 243 vor efectua opriri în stația nou înființată „Piața Delfinului”, amplasată pe Str. Doamna Ghica, pe sensul spre terminalul „Cora Pantelimon”, între stațiile „Torentului” și „Bd. Chișinău”.

Info: http://www.stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1206

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri din București V2A

Terminalul liniei 312, din zona centrală, se mută în stația Piața Unirii 1

Începând cu data de 12.02.2020, capătul liniei de autobuz 312 din zona centrală, situat în prezent în „Piața Unirii” (pe Splaiul Unirii), va funcționa la stația „Piața Unirii 1” (situată în rondul de la Piața Unirii), pe amplasamentul comun cu cel al liniilor 104, 116, 117, 123, 313 și 783.

Conform reglementărilor actuale, la capătul de linie, odată cu schimbarea sensului de mers al vehiculului, călătorii care folosesc portofelul electronic au obligația de a valida cardul de transport pe sensul către celălalt terminal, chiar dacă întoarcerea este efectuată pe un traseu de tip buclă.

http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1208

 


Re: Știri din București CiprianTRB

Consolidarea Podului Grant, între Turda și Crângași, a fost finalizată! Circulația rutieră și a tramvaiului 41 intră în normal!


De sâmbătă, 15 februarie 2020, linia de tramvai 41 își reia circulația normală pe Podul Grant, ca urmare a finalizării lucrărilor de consolidare a pasajului care afectau circulația tramvaiului pe două fire.

În prezent, tramvaiele liniei 41 circulă între terminalele „Ghencea” și „Piața Presei Libere”, în ambele sensuri, având restricție de circulație pe un singur fir („la paletă”) în zona Podului Grant.

Începând de vineri, 14.02.2020 - la ora 21:30, până sâmbătă, 15.02.2020 - la ora 05:00, vor fi demontate piesele de cale utilizate temporar pentru circulația alternativă a tramvaielor de pe ambele sensuri, pe același fir.

Așadar, vineri seară, începând cu ora 21:30, tramvaiele liniei 41 nu vor mai circula, până la sfârșitul programului. Pentru preluarea călătorilor de pe acest traseu, de la ora 20:00 va funcționa linia navetă de autobuze 641, între terminalele „Ghencea” şi „Piaţa Presei”, pe Bd. Ghencea, Str. Braşov, Str. Lujerului, Pasaj Lujerului, Şos. Virtuţii, Calea Crângaşi, Pasaj Grant, Str. Turda, Bd. Mareşal Alexandru Averescu, Bd. Mărăşti, Bd. Expoziției.

Pe sensul spre terminalul „Piața Presei”, autobuzele liniei navetă 641 vor efectua opriri astfel:

· pe Bd. Ghencea, în staţia „Tudor Vladimirescu”, comună cu cea a liniilor de autobuz 122, 126, 173, 185, 221, 222 şi 385;

· pe Str. Braşov, în stația comună cu cea a liniilor de autobuz 173 şi 221, precum și în noile staţii „Oprire”, situate înainte de intersecţia cu Drumul Taberei - ramura de nord și înainte de Bd. Timişoara;

· pe Str. Virtuţii, în noua staţie „Oprire” amplasată după intersecţia cu Bd. Uverturii, apoi în stația comună cu cea a liniei de autobuz 178;

· pe Şos. Crângaşi, în stația comună cu cea a liniei de autobuz 178;

· pe Str. Turda, în noua staţie „Oprire”, amplasată după Pasajul Grant;

· pe Bd. Mareşal Alexandru Averescu, în noua staţie „Oprire”, amplasată după intersecţia cu Bd. Ion Mihalache;

· pe Bd. Mărăşti, în noua staţie „Oprire”, amplasată după intersecţia cu Str. Alexandru Constantinescu, apoi în stația comună cu cea a liniei de autobuz 330;

· în terminalul „Piaţa Presei Libere”, comun cu cel al liniei regionale R442.



Pe sensul spre terminalul „Ghencea”, autobuzele liniei navetă 641 vor efectua opriri astfel:

· pe Bd. Mărăşti, în cele două staţii nou înființate „Oprire”, amplasate în zona Institutului Agronomic şi după intersecţia cu Str. Alexandru Constantinescu;

· pe Str. Turda, în cele două stații „Oprire”, amplasate după intersecţia cu Bd. Ion Mihalache și înainte de Pasajul Grant;

· pe Şos. Crângaşi şi Str. Virtuţii, în stația comună cu cea a liniei de autobuz 178, precum şi în noua staţie „Oprire” amplasată înainte de Bd. Uverturii;

· pe Str. Braşov, în stația comună cu cea a liniilor de autobuz 105, 173 şi 221, precum și în noua staţie „Oprire” situată după intersecţia cu Bd. Timişoara;

· în terminalul „Ghencea”, comun cu cel al liniei regionale R425

http://www.stbsa.ro/mobile/comunicat1.php?nrcom=1210

 


Re: Știri din București cris_m

Comunicatul vine la 2 zile distanta de cand s-a trimis instiintare la depouri si autobaze, ce sa zic, informare de nota -10.  :headbash:

 


Re: Știri din București Dragos31

Modificări de trasee STB SA, ca urmare a desfășurării partidei de fotbal FC DINAMO 1948 - FOTBAL CLUB FCSB

Cu ocazia desfășurării partidei de fotbal între echipele FC DINAMO 1948 și FOTBAL CLUB FCSB pe Stadionul „Arena Națională”, în data de 16.02.2019, începând cu ora 18:30, traficul rutier va fi restricționat pe Bd. Pierre de Coubertin, între str. Vatra Luminoasă și intrarea în stadion.

Având în vedere aceste măsuri, sub coordonarea agenților de la Brigada Rutieră, STB SA va modifica circulația mijloacelor de transport public de pe traseele din zonele afectate, astfel:

Troleibuzele liniei 86 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Dridu” și intersecția Str. Vatra Luminoasă/ Str. Tony Bulandra, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Str. Tony Bulandra, până la Depoul Vatra Luminoasă.

Troleibuzele liniei 90 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Valea Argeșului” și intersecția Str. Vatra Luminoasă/ Str. Tony Bulandra, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Str. Tony Bulandra, până la Depoul Vatra Luminoasă.

Autobuzele liniei 143 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Bucur Obor” și intersecția Str. Baicului/ Șos. Pantelimon, apoi pe un traseu modificat, prin Șos. Pantelimon, Bd. Ferdinand, Bd. Gării Obor, până la terminalul „Baicului” (comun cu cel al liniilor 69, 86 și 682), cu întoarcere prin Str. Baicului, Str. Paharnicul Tuturea, după care vor urma traseul actual.

Sursa: http://www.stbsa.ro/mobile/comunicat1.php?nrcom=1211

 


Re: Știri din București Victor92

KrAZ , “recuperatorul” STB s-a “pensionat”

293 de tramvaie, 193 de troleibuze şi 1.221 de autobuze. În total, 1.707 de vehicule care lucrează pe o arie de 633 de kilometri pătraţi. Sunt doar câteva dintre cifrele care reprezintă cea mai mare regie de transport din România, Societatea de Transport Bucureşti(STB).  Menţinerea unei asemenea flote în mişcare presupune un efort logistic impresionant. Hale de reparaţii, utilaje, stocuri de piese, mecanici, electricieni etc şi un departament de tractare/recuperare pe măsură. Mă rog, oficial se numeşte „Serviciul Reparaţii, Intervenţii Vehicule- Atelierul Întreţinere şi Transport Intern”. Forţând puţin comparaţia, cei care lucrează în acest compartiment de remorcări grele sunt un fel de trupe speciale ale armatei. Zi sau noapte, ger sau caniculă, vânt, ploaie sau cer senin, această mică „divizie” a STB trebuie să acţioneze rapid în orice colţ al Capitalei. Nu vrei ca un tramvai sau un troleibuz rămas într-o intersecţie să rămână prea mult timp acolo, nu? Să nu uităm că vorbim despre un oraş cu peste două milioane de vehicule… La rândul lui, ca să poată interveni, SRIV are nevoie de oameni pricepuţi şi de maşini capabile să funcţioneze 24 din 24 într-un regim de lucru solicitant din punct de vedere mecanic.

Hai să vedem cum arată flota de intervenţie STB:

4 remorchere KrAZ 255B1
5 remorchere Roman 19215
6 remorchere Iveco Trakker 6×6
2 remorchere Iveco Trakker 8×8
Evident, vedetele parcului sunt camioanele KrAZ, chiar dacă s-au “pensionat”. Le-am văzut destul de des în acţiune, făcându-şi loc prin traficul de Bucureşti, mai ales că o vreme am locuit în apropierea unui depou STB. Sunt nişte maşini impresionante, n-ai cum să rămâi indiferent când vezi unul pe stradă.

Istoria camioanelor Kraz, pe scurt

Povestea lor începe la uzina KrAZ (Kremenchutsky Avtomobilny Zavod) din Kremenchuk, Ucraina, o uzină care iniţial se ocupa de construcţia de poduri. În 1956, fabrica a început să producă diverse utilaje agricole, iar în 1958 comuniştii sovietici au decis că e momentul să deschidă aici o uzină pentru producerea de vehicule grele, aşa că au mutat linia de asamblare a fabricii YaAZ (Yaroslavsky Avtomobilny Zavod) în Kremenchug. Toată producţia de camioane militare a YaAZ a ajuns aici, iar camioanele au primit numele KrAZ. Primele unităţi, 222 mai exact, au fost modele 6×4 şi au ieşit de pe poarta fabricii în aprilie 1959. KrAZ 255B 6×6 a intrat în producţie în 1965, iar în 1977 a fost îmbunătăţit, primind cu această ocazie numele KrAZ 255B1. Acest model a fost în producţie vreme de 30 de ani şi este celebru pentru capacitatea sa de a se descurca în off-road, dar şi pentru fiabilitate. De altfel, 15 ingineri care au contribuit la conceperea acestui camion au primit distincţii de aur, argint sau bronz din partea URSS.

KrAZ255B1 în cifre

motor diesel V8 aspirat
capacitate cilindrică: 14.860 cmc
240 de cai putere
cuplu: 883Nm/1.500 rpm
viteza maximă: 71 km/h (62 km/h încărcat)
cutie de viteze: manuală, 5 trepte
greutate: 10.600 kg
STB deţine în acest moment patru astfel de minunăţii KrAZ255B1. Trei sunt în conservare, dar pot fi „chemate la datorie” atunci când este cazul, iar unul este casat. Pe vremea când erau „tinere”, cele patru KrAZ-uri erau răspândite în cele patru colţuri ale Capitalei, astfel încât să poată interveni rapid.

Ce făceau concret? „Făceau orice le puneam să facă, indiferent de vreme. Aceste camioane sunt nişte bijuterii din punct de vedere al fiabilităţii. Pornesc chiar şi în cel mai mare frig, n-au ezitat niciodată. Am tractat cu el autobuze, troleibuze sau tramvaie care nu puteau fi reparate pe traseu, am degajat vehicule implicate în accidente, a participat la intervenţii asupra liniilor aeriene de contact. Cele mai dificile şi interesante misiuni au fost cele în care am avut tramvaie deraiate. Acolo se simţea cel mai bine forţa acestui camion. Un tramvai gol cântăreşte cam 40 tone, iar KrAZ-ul mergea cu el în spate, peste traverse pline de zăpadă, ca şi cum n-ar fi dus nimic. Autobuzele şi troleibuzele au cam 18 tone, dar astea erau <gustări> pentru el. Consumul? Undeva la 45 de litri la suta de kilometri.”, povesteşte râzând Niculae Drăghici, care a muncit 10 ani pe KrAZ255B1.

Dar vremurile s-au schimbat, iar ştanga rigidă a fost înlocuită de instalaţia de ridicare hidraulică. Iar remorcherul KrAZ255B1 a fost înlocuit de Iveco Trakker. “Este un 8×8 de 450 de cai putere cu o cutie manuală cu 16 trepte, motorul fiind un Cursor de 13 litri. La alegere, poate deveni un 8×4, iar instalaţia specială poate ridica până la 30 de tone. Are şi priză de putere pe cutie, aşa că avem toate echipamentele necesare care să ne facă munca mai uşoară. Nu se mai foloseşte ştanga, instalaţia de ridicare fiind mult mai sigură şi mai eficientă. În acest domeniu ai nevoie de camioane robuste, cu un şasiu solid, motor puternic, ambreiaj şi cutie rezistente, căci pornirile de pe loc sunt foarte multe într-un oraş atât de mare.”,spune Virgil Dinu, unul dintre şoferii remorcherului Iveco Trakker.

Multe poze si un video: https://infocamioane.ro/2020/02/17/kraz ... pensionat/

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri din București V2A

Autobuzele liniei 178 circulă normal, pe Podul Grant

Ca urmare a reluării circulației rutiere pe breteaua de urcare pe Pasajul Grant din Calea Giuleşti (spre Calea Crângaşi), începând cu data de 19.02.2020, linia de autobuz 178 va reveni la traseul de bază pe sensul spre terminalul „Cartier Militari”, de la intersecţia Calea Giuleşti/ Şos. Orhideelor, pe Calea Giuleşti, Podul Grant, Calea Crângaşi, Şos. Virtuţii, apoi pe traseul actual.

Traseul pe sensul opus nu se modifică.

http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1214

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Știri din București Utilizator anonim

In sfarsit. :bere:

 


Re: Știri din București Victor92

Autobuzele liniei 301 vor opri și în stația „Erou Iancu Nicolae”

Începând cu data de 27.02.2020, ora 10:00, autobuzele liniei 301 vor efectua opriri în stația „Erou Iancu Nicolae”, comună cu cea a liniei 135, situată pe Bd. Pipera, pe sensul spre terminalul „Piața Romană”.

Sursa: http://www.stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1217

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri din București V2A

Eveniment caritabil „Hope Run for Alexandra”. Nouă trasee STB SA vor fi deviate.

Cu ocazia desfăşurării evenimentului sportiv „Hope Run for Alexandra”, în ziua de 01.03.2020, între orele 10:00-12:00, circulația rutieră va fi restricționată pe Bd. Regele Mihai I (fostă Șos. Kiseleff), pe sensul spre Piaţa Presei Libere și pe benzile din zona centrală, pe Șos. Kiseleff și pe Bd. Constantin Prezan.

Având în vedere aceste măsuri, sub coordonarea agenților de la Brigada Rutieră, STB SA va modifica circulația mijloacelor de transport public de pe traseele din zonele afectate, astfel:

Linia de autobuz 131 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Piaţa Romană” şi intersecţia Calea Dorobanţilor/ Bd. Aviatorilor (Piaţa Charles de Gaulle), apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Bd. Aviatorilor, Str. Nicolae Caramfil, Bd. Aerogării, Şos. Bucureşti-Ploieşti, până la capătul de linie „Complex Comercial Băneasa”.

Linia de autobuz 205 va funcţiona (pe sensul spre „Strǎuleşti”) pe traseul de bază între terminalul „Gara de Nord” şi intersecţia Str. Alexandru Constantinescu/ Bd. Mărăşti, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Mărăşti, Piaţa Presei Libere, Şos. Bucureşti-Ploieşti, după care autobuzele vor circula pe traseul de bază. Pe celălalt sens, traseul nu va fi modificat.

Linia de autobuz 282 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Șoseaua Fundeni” şi intersecţia Str. Radu Beller/ Calea Dorobanţilor, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Calea Dorobanţilor, Bd. Iancu de Hunedoara, Piaţa Victoriei, Bd. Ion Mihalache, Bd. Banu Manta, după care autobuzele vor circula pe traseul de bază.

Linia de autobuz 330 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Faur” şi intersecţia Bd. Iancu de Hunedoara/ Calea Dorobanţilor, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Iancu de Hunedoara, Piaţa Victoriei, Bd. Ion Mihalache, Str. Alexandru Constantinescu, Bd. Mărăşti, Piaţa Presei Libere, cu întoarcere pe Bd. Mărăşti, Şos. Kiseleff, Str. Alexandru Constantinescu, Bd. Ion Mihalache, după care autobuzele vor circula pe traseul de ducere.

Linia de autobuz 331 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Piaţa Romană” şi intersecţia Calea Dorobanţilor/ Bd. Aviatorilor (Piaţa Charles de Gaulle), apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Bd. Aviatorilor, Str. Nicolae Caramfil, Bd. Aerogării, Şos. Bucureşti-Ploieşti, Piaţa Presei Libere, Bd. Poligrafiei, după care autobuzele vor circula pe traseul de bază. Autobuzele liniei 331 vor efectua opriri în staţiile liniei 301.

Linia de autobuz 335 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Faur” şi intersecţia Calea Dorobanţilor/ Bd. Aviatorilor (Piaţa Charles de Gaulle), apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Bd. Aviatorilor, Str. Nicolae Caramfil, Bd. Aerogării, Şos. Bucureşti-Ploieşti, până la capătul de linie „Complex Comercial Băneasa”.

Linia de autobuz 361 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Complex Comercial Băneasa” şi intersecţia Şos. Bucureşti-Ploieşti/ Bd. Aerogării, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Aerogării, Str. Nicolae Caramfil, Bd. Aviatorilor, Piaţa Victoriei, Calea Victoriei, după care autobuzele vor circula pe traseul actual până la „Piaţa Unirii”, cu întoarcere pe Bd. I. C. Brătianu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Lascǎr Catargiu, Piaţa Victoriei, Bd. Aviatorilor, Str. Nicolae Caramfil, Bd. Aerogării, Şos. Bucureşti-Ploieşti, apoi pe traseul de bază.

Linia expres 783 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Piaţa Unirii” şi „Piața Victoriei”, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Bd. Aviatorilor, Bd. Nicolae Caramfil, Bd. Aerogării, Sos. Bucureşti-Ploieşti, după care autobuzele vor circula pe traseul de bază.

Linia expres 784 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Aeroportul Henri Coandă” şi intersecţia Şos. Bucureşti-Ploieşti/ Bd. Aerogării, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Aerogării, Str. Nicolae Caramfil, Bd. Aviatorilor, Piaţa Victoriei, Calea Victoriei, după care autobuzele vor circula pe traseul actual pȃnă la „Piaţa Unirii”, cu întoarcere pe Bd. Unirii, Bd. Mircea Vodă, Bd. Corneliu Coposu, Bd. I. C. Brătianu, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Lascǎr Catargiu, Piaţa Victoriei, Bd. Aviatorilor, Str. Nicolae Caramfil, Bd. Aerogarii, Şos. Bucureşti-Ploieşti, apoi pe traseul de bază.

http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1218

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri din București V2A

STB SA decontaminează toate vehiculele cu soluții care distrug virusurile

STB SA începe, în noaptea de sâmbătă spre duminică (29.02/ 01.03.2020), decontaminarea tuturor celor aproximativ 1.600 de vehicule aflate în parcul circulant (dintre care 1.110 autobuze, 280 de tramvaie, iar restul - troleibuze).

Procedeul utilizat este acela de a pulveriza în interiorul vehiculelor, cu ajutorul unui atomizor, o ceață densă de decontaminare, pe baza unei substanțe speciale care distruge virusurile. Acest proces se va desfășura permanent și va cuprinde, etapizat, toate vehiculele.

În paralel, tot pe timpul nopții, STB SA a început un program de curățare a celor 480 de refugii, cu mobilierul aferent, borne, copertine, garduri de separare a căii de rulare etc. Totodată, sunt curățați de vegetație și vopsiți la bază un număr de aproximativ 10 la sută din cei 15.000 de stâlpi aflați în administrare.

STB SA face apel la călători să respecte eforturile angajaților săi și păstreze curățenia, atât în vehicule, cât și în stații, dovedind un comportament și spirit civic responsabile.

În cazul în care un vehicul aflat în traseu nu corespunde din punct de vedere al curățeniei, călătorii pot comunica acest lucru, menționând numărul de inventar/ numărul de înmatriculare și linia pe care circulă acesta, la adresa de e-mail relații.publice@stbsa.ro, pentru a se interveni operativ.

http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1221

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Știri din București Utilizator anonim

Nu m-am putut abtine  :lol:  :lol:

flamethrower-e1396973685544-970x350.jpg (80.17 KB; downloaded 3242 times)

 


Re: Știri din București 1689

Campania de decontaminare vine in continuarea celei de igienizare, sau se vor desfasura acum concomitent ?

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri din București V2A

Cred că se vor desfășura concomitent. Au apărut pe site-ul STB poze din 26 februarie cu stații și vehicule igienizate (012, 014, 253, 314, 057, 141, 182, 265, 3007, 3011, 3373, 3405, 245, 287, 309, 5381, 4631, 6323, 6497, 6817, 6820 etc.)

 


Go to page:  1  ... 118 119 120 121 122 123 124  ... 128
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419386 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use