Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti

251 posts, 80767 views
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 18
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse 1689

Articolul parca e o compunere de clasa a Ii-a cu titlul “ITB - trecut, prezent, viitor”.
...sau o lucrare de masterat la Spiru Haret...?
Insa cu aceeasi acuratete.

Ceea ce este insa cu adevarat trist e ca Dra/Dna Ivanov este dintre stilpii Hotnews.

Care Hotnews ar fi trebuit sa fie un alt fel de presa...

 


Re: Discutii diverse shoppy

Scuze daca s-a mai spus, dar pana la urma cu DAF-urile GPL ce s-a intamplat?

 


Re: Discutii diverse rosetti61

misterr wrote:
...
- în 1977 se realizează a noul model de cale de rulare pentru tramvaie cu șînă înglobată în dale de beton.
...


Atunci s-a gandit conceptul si s-au pus in aplicare solutii experimentale. Pe scara larga a inceput sa fie folosit din anii 80 - atunci apar si in presa referiri la "linia silentioasa" - prima data s-a montat pe sos. Stefan cel Mare, sos. MIhai Bravu (in perioada 1980-1981 erau in plin proces de largire), calea Mosilor intre Obor si Carol. Au urmat dupa aceea in cursul anilor si modernizarea altor artere.

 


Re: Discutii diverse 1689

Poate pare incredibil, dar în 1984 se dă în funcțiune o linie cu 30 de autobuze, la care s-a aplicat sistemul automat de supraveghere și dirijare a traficului, asistat pe calculator, cel puțin așa spun datele oficiale.


@rosetti61, cumva aici nu este vorba de 131 ?

Daca da, atunci anul ne e gresit ? E tin minte ca a fost 1983.

 


Re: Discutii diverse rosetti61

Pe liniile centrale faceau asta, 131 sau 331 - ele au fost primele in toate experimentele cu linii model: anuntatul statiilor, afisaj aparte etc.

 


Re: Discutii diverse 1689

331 n-a fost sigur la vremea respectiva.

Mai repede 131, le dotasera chiar si cu statii de emisie-receptie cind a fost lansata ca linie “de protocol” in ‘83.

Dar stau si ma-ntreb, daca exista un simbure de adevar referitor la acest sistem automat de dirijare, cum se facea urmarirea vehiculelor in traseu ? Dispeceri in teren care raportau prin statie ?

 


Re: Discutii diverse subway guru

Linia 31 (ulterior 131) a fost mereu linia <model>, cea mai moderna si bine dotata. La tramvaie nu-mi dau seama, probabil linia 5, cred ca a fost prima cu <autotaxare>.

 


Re: Discutii diverse rosetti61

Autotaxarea a fost introdusa ca experiment din 1962 pe linia 35 de autobuze si apoi pe linia 5 de tramvai, dupa care au urmat si alte linii. S-a renuntat la sistem in 1968 din cauza evaziunii crescute - eliberarea biletelor nu era conditionata de introducerea unei monede (introduceai suma in monede si luai biletul) astfel ca se puteau lua din rola oricate bilete voiai; daca nu mai era taxator (o vreme au fost tinuti pentru obisnuirea publicului cu noul sistem, pentru indrumare) aparatul cu bilete era ignorat. Din 1978 se implementeaza noul sistem de autotaxare, prin puncte fixe (tonete, debite de tutun) si eliminarea posturilor de taxatori din vehicule. Bineinteles ca naravurile au ramas in continuare, chiar si in epoca moderna, a cardurilor.

 


Re: Discuții diverse orex

anndrei wrote:
Sa speram cu nu vor monta niciodata instalatie CNG.

He, heee! Nu cred ca ai prins autobuzele care aveau 2 sau 3 cilindri de gaz metan pe ele! Crezi ca GNL -urile dinainte de 89 nu reprezentau o spaima?! Nu-mi aduc aminte sa fi fost vreun incident, cel putin cu articulatele de pe 368 din aceasta cauza! Atunci chestiunea era alta, cu buteliile pline, anvelope reesapate si o incarcatura considerabila (calatori) aveai surpriza sa te lase-n drum cand iti era lumea mai draga! Oho, la cate din astea n-am fost prezent! :lol:  :lol:  :lol:
PS
Si daca alimentarea si functionarea autobuzelor e cu hidrogen, nu-i la fel un potential pericol?! Hai sa nu ne inspaimantam aiurea, ca lucrurile sunt OMOLOGATE! S-o luam si altfel cu ce avem acum, da? Daca ai simti in bara de sustinere, in tramvai sau troleibuz, 750V in manuta crezi ca ti-ar fi bine?! Zic ca nu! :D

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse anndrei

Vechile autobuze erau alimentate cu gaz metan iar in butelii si pe instalatie nu existau 200 Bari. Presiunea este imensa! Eu nu am spus ca reprezinta vreun pericol cele montate din fabrica sau de firme mari de specialitate. Eu m-am referit la chinezarii. Sa nu mai punem la socoteala pretul care va costa montajul acelei instalatii. Trebuie schimbat si motorul sau o parte din el. Facand o socoteala mai bine cumpara alte autobuze noi cu CNG...
Sa ne spui si noua daca MB sau alte firme fabrica autobuze urbane alimentate cu Hidrogen. Exceptand prototipurile.

 


Re: Discuții diverse orex

Unde crezi ca a fost ”schisma”?!
Sa n-o lungim, cred ca esti de acord ca finantele au fost granita dintre, da?! Asta a fost bugetul!
Vezi si partea plina a paharului. Vor exista, in parcul STB, inca 130 autobuze noi, ceva inedit, hybrid, si nu o marca neglijabila, nu?! Daca se mai fabrica, inca exista cerere pe piata de consum!
Nici, chiar, Citaro E3 utilizate actual nu sunt rele dupa atat timp, numai ca mentenanta LOR a lasat, de-a lungul timpului, extrem de mult de dorit, d-aia au ”fata” asa hodorogita!!

 


Re: Discuții diverse Nenea_titi

Ratb nu a mai avut două autobuze cu GPL sau CNG, erau niște Berkhoff prin Pipera (mă rog, fosta), și care mergeau ocazional? Că aveau probleme? Au bani de tocat pe experimente? Și așa sunt niște ruginituri, au ajuns în ultimul hal de la întreținere proastă, și ei vor să facă experimente pe ele. Dacă vor experimente, să le facă electrice. Dar nu se mai justifică investiție în niște mașini care sunt cam la capătul vieții. Au fost super la vremea lor, ca și Daf, De Simon, într-un oraș gazat de DAC uri, și în care Ikarus 256 și 260 erau niște apariții exotice. Ăia 150000 euro sau cât or fi, pot fi dirijați către alte operațiuni și piese, materiale. Avem deficit 200 tramvaie și bani de aruncat pe fantezii.
Cât despre autobuzele cu rachete balistice de pe vremea lui Ceaușescu, de regulă DAC 112 și 117, IK4 dar și câteva ROMAN 112, ideea de principiu era bună. Punerea în aplicare însă a fost de toată jalea. Vorba aia, bine că s-a făcut, rău cum s-a făcut. Orex  a descris bine.

 


Re: Discuții diverse orex

Stii ca si 305 era ”dotat” cu ”doar” 2(doua) butelii ca doar iti circula ”pe sub geam”! Ikarus si atentie cati stiu cum se verbalizeaza corect acest fost ”brand”?!
PS
IKARUȘ in limba de origine! ;)

 


Re: Discuții diverse messe

Unde ai vazut tu pe linia 305 autobuze cu butelii? Autobuzele de la Militari nu aveau butelii pe acoperis iar de la aparitia lui 41, 305 avea DAC 117 de la Militari si fara butelii ca si precedentele IK4.

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 18
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419381 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use