⚠️ Încearcă noul forum!

Istoria tramvaielor din Bucuresti

Istoria transportului în comun din București de la începuturi până în prezent: STB / ITB / RATB / STB S.A și IEMB / Metrorex

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

Mesajde Ciprianos » Joi, 02 Iun 2011, 20:08

Imi place propunerea Primarului din statut la Art 38 . Cum or fi fost jetoanele de prezenta de 30 de lei.
O propunere chiar buna pentru parlamentarii nostrii de azi : Sa fie platiti cu jetoane de prezenta :lol: :lol: :lol:
Fişiere ataşate
DSC04543.JPG
DSC04543.JPG (62.92 KiB) Vizualizat de 3609 ori
Ultima oară modificat de Ciprianos pe Joi, 02 Iun 2011, 20:13, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
Ciprianos
 
Mesaje: 66
Membru din: Vin, 08 Apr 2011, 09:53

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

Mesajde Ciprianos » Joi, 02 Iun 2011, 20:12

Aici este articolul care a produs ce mai mare cearta adica cum se imparteau banii - cascavalul. :x

In final nu s-au inteles pe cale amiabila , Societatea de tramvaie a intentat proces Ministerului pe care la final l-a cistigat si asa s-a reluat lucrul la liniile de tramvai in 1912 pe vechile planuri din 1911.
Fişiere ataşate
DSC04544.JPG
DSC04544.JPG (53.35 KiB) Vizualizat de 3608 ori
Avatar utilizator
Ciprianos
 
Mesaje: 66
Membru din: Vin, 08 Apr 2011, 09:53

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

Mesajde AndreeaDogar » Joi, 27 Oct 2011, 11:20

Acum, traseul tramvaiului 1 dă ocol capitalei, intersectând numeroase alte linii dispuse radial. Însă la origine, linia 1 se afla exact în inima Bucureștiului. Primul tramvai, apărut în 1872, a făcut senzație: bucătăresele lăsau ciorba pe foc și fugeau la geam, oamenii de pe stradă priveau ca împietriți ciudatul vehicul.
Aici puteti citi intreaga poveste:
http://www.greatnews.ro/index.php/repor ... u-cai.html
AndreeaDogar
 
Mesaje: 3
Membru din: Mie, 20 Iul 2011, 17:25

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

Mesajde AndreeaDogar » Joi, 27 Oct 2011, 11:21

Adevărata revoluție a modului de a călători în capitală s-a petrecut odată cu apariția primelor tramvaie electrice. Dar tranziția nu a fost ușoară: oamenii se temeau să nu fie trăsniți din cauza cablurilor atârnate pe stâlpi.
Aici puteti citi intreaga poveste:
http://www.greatnews.ro/index.php/repor ... bluri.html
AndreeaDogar
 
Mesaje: 3
Membru din: Mie, 20 Iul 2011, 17:25

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

Mesajde macheta218 » Sâm, 08 Sep 2012, 01:39

Sa vedem si istoria ilustrata a tramvaiului Bucurestean ;)
Fişiere ataşate
HTW 01.jpg
vagoane deschise de vara 1871
HTW 01.jpg (183.55 KiB) Vizualizat de 3221 ori
HTW2.jpg
vagonul de iarna 1871
HTW2.jpg (232.98 KiB) Vizualizat de 3221 ori
TW 01E.jpg
primul tramvai electric 1894
TW 01E.jpg (212.93 KiB) Vizualizat de 3222 ori
simmering 001.jpg
vagoane Simmering 1912
simmering 001.jpg (234.55 KiB) Vizualizat de 3222 ori
simmering002.jpg
interior vagon Simmering
simmering002.jpg (228.35 KiB) Vizualizat de 3221 ori
Thomson.jpg
vagon Thomson 1919
Thomson.jpg (250.32 KiB) Vizualizat de 3221 ori
areodinamic 1935.jpg
Vagon realizat la atelierele centrale 1935
areodinamic 1935.jpg (98.5 KiB) Vizualizat de 3221 ori
gondola 001.jpg
remorca realizata la atelierele centrale 1935
gondola 001.jpg (122.83 KiB) Vizualizat de 3221 ori
gondola 002.jpg
interior remorca 1935
gondola 002.jpg (173.5 KiB) Vizualizat de 3221 ori
5t 3001 3309.jpg
vagon festival 1951
5t 3001 3309.jpg (76.67 KiB) Vizualizat de 3221 ori
Avatar utilizator
macheta218
Membru Gold
 
Mesaje: 1153
Membru din: Sâm, 03 Apr 2010, 07:57

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

Mesajde macheta218 » Sâm, 08 Sep 2012, 02:25

.....
Fişiere ataşate
vagon electroputere (EP) 1955.jpg
vagon electroputere (EP) 1955.jpg (106.73 KiB) Vizualizat de 3219 ori
vagon v56 1956.jpg
recarosarea vagoanelor Simmering
vagon v56 1956.jpg (182.11 KiB) Vizualizat de 3219 ori
vagon linke-hofmann-busch (LHB) 1968.jpg
acest model a stat la baza proiectului V3A
vagon linke-hofmann-busch (LHB) 1968.jpg (486.2 KiB) Vizualizat de 3219 ori
VAGON V3A 1970.jpg
VAGON V3A 1970.jpg (180.38 KiB) Vizualizat de 3219 ori
T4R.jpg
vagoane Tatra T4R 1974
T4R.jpg (169.49 KiB) Vizualizat de 3219 ori
EPV3A 6156 str.Th.Aman.JPG
vagon EP/V3A 1976( modernizarea vag. Electroputere)
EPV3A 6156 str.Th.Aman.JPG (323.93 KiB) Vizualizat de 3219 ori
vagon v2a 1982.jpg
vagon v2a 1982.jpg (150.45 KiB) Vizualizat de 3219 ori
vagonv2a2s 1983.jpg
vagonv2a2s 1983.jpg (310.52 KiB) Vizualizat de 3219 ori
V3A2S.jpg
vagon V3A2S 1985
V3A2S.jpg (235.64 KiB) Vizualizat de 3220 ori
tren urban V3a+V3A.jpg
tren urban V3a+V3A.jpg (208.42 KiB) Vizualizat de 3219 ori
Avatar utilizator
macheta218
Membru Gold
 
Mesaje: 1153
Membru din: Sâm, 03 Apr 2010, 07:57

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

Mesajde stefan_br » Dum, 19 Iul 2015, 15:33

Trasee de tramvai din Bucurestiul anului 1910:
11755111_672193069549316_1424525472389727443_n.jpg
11755111_672193069549316_1424525472389727443_n.jpg (69.95 KiB) Vizualizat de 2605 ori


Sursa foto: Pagina de Facebook "Caleidoscop"
:477: :2176:
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Avatar utilizator
stefan_br
Membru Gold
 
Mesaje: 2522
Membru din: Dum, 29 Aug 2010, 11:08
Localitate: Braila/Bucuresti

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

Mesajde TibiV » Lun, 07 Ian 2019, 15:35

Dupa alti 23 de ani...
Imagine
TibiV
Membru Gold
 
Mesaje: 9895
Membru din: Vin, 14 Noi 2014, 20:20

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

Mesajde Puss in Boots » Lun, 07 Ian 2019, 15:46

Bine ca atunci mergeau pana la 1 noaptea....
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 4173
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

Mesajde andrei11 » Vin, 24 Ian 2020, 12:47

Mulțumesc Facebook Bucureștiul de altădată de unde am preluat articolul.
Poza atașată nu e din București.

În anul 1871, belgianul Slade Mernee aduce în Capitală tramvaiul cu cai, care merge pe "drumul de fier american", pe prima linie care pleca din Piaţa Sfântul Gheorghe - atunci Podul Târgului din Afară - până pe Calea Griviţei, în acea perioadă Podul Târgoviştei.
Spre deosebire de zilele noastre, tramvaiele de acum 144 de ani aveau maxim „doi cai putere” , cai care munceau ore bune în fiecare zi şi care erau bine îngrijiţi şi hrăniţi. În interiorul primelor tramvaie trase de cai aveau loc aproximativ 10 persoane, care de cele mai multe ori stăteau pe băncile aşezate în interiorul vehiculului, de o parte şi de alta a acestuia.
Dar primul tramvai tras de cai de pe teritoriul actual al României, a ieşit pe traseu la 8 iulie 1869, în Timişoara. A fost al treilea după New York (1825) şi Paris (1854).
Bucureştiul a avut primele tramvaie din 1872, când o societate cu capital britanic a instalat prima linie de tramvai pe ruta Cimitirul Sfanta Vineri, Gara de Nord, Bariera Moşilor. Au urmat destul de repede alte trasee: Nr. 2 (Bariera Călăraşilor - Piaţa Victoriei), Nr. 3 (Piaţa Victoriei - Bufet), Nr. 4 (Piata Sfântu Gheorghe -Lânăriei), Nr. 5 (Piata Sfântu Gheorghe - Bariera Dorobanţilor) etc.
Tramvaiele trase de cai erau galbene, vatmanii aveau uniforme şi şepci roşii, stăteau pe platforma din faţă şi îndemnau caii cu lovituri de bici. Controlorii, îmbrăcaţi asemnător vatmanilor, erau străini pentru că englezii aveau mai multă încredere în ei decât în bucureşteni, potrivit almanahului Flacăra, publicat în 1982. Dacă erau prinşi fără bilet, oamenii erau obligaţi să achite călătoria, dar cum viteza tramvaielor trase de cai era mică, mulţi săreau din mers ca să scape de plata călătoriei, scrie hetel.ro
Tramvaiele trase de cai aveau o capacitate de 20 - 25 călători, circulau cam la 10 minute, iar între orele 6 şi 10 seara, erau tot timpul pline. De cele mai multe ori vehiculele erau arhipline, iar oamenii mergeau pe scări şi pe tampoane. Cum viteza lor era redusă, mulţi puteau coborî din mers. Liniile care treceau pe dealul Uranus (ras de Ceauşescu pentru construirea Casei Poporului) sau pe ruta Şerban Vodă-Bellu se foloseau cai de urcuş, care ajutau atelajul în pantă şi erau deshămaţi apoi. Vatmanii respectau întocmai traseul şi programul pentru că orice întârziere sau abatere era penalizată prin reducerea salariului.
Preţul biletului varia în funcţie de confortul asigurat şi de distanţa parcursă. Biletul, pentru un kilometru, costa 0,20 lei, iar pentru imperială (la etaj), preţul era la jumătate. Vagoanele care circulau vara erau deschise, cu băncuţe pe ambele părţi, iar cele de iarnă, aveau un fel de copertine culisante. În anii următori, aceste mijloace de transport au fost îmbunătăţite: s-a asigurat iluminatul pe timp de noapte, în staţii se puteau amenaja prăvălii, iar pe tăbliţe era obligatorie menţionarea traseului.
Fişiere ataşate
Tramvai cu cai Bucurestiul de  altadata.jpg
Tramvai cu cai Bucurestiul de altadata.jpg (60.46 KiB) Vizualizat de 903 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 18754
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Istoria tramvaielor din Bucuresti

Mesajde Robert24 » Vin, 24 Ian 2020, 16:28

Bucureştiul a avut primele tramvaie din 1872, când o societate cu capital britanic a instalat prima linie de tramvai pe ruta Cimitirul Sfanta Vineri, Gara de Nord, Bariera Moşilor. Au urmat destul de repede alte trasee: Nr. 2 (Bariera Călăraşilor - Piaţa Victoriei), Nr. 3 (Piaţa Victoriei - Bufet), Nr. 4 (Piata Sfântu Gheorghe -Lânăriei), Nr. 5 (Piata Sfântu Gheorghe - Bariera Dorobanţilor) etc.


Cine a scris asta a fumat ceva daunator!
Cate greseli in doua fraze!!!!

Societatea era cu capital belgian...
Prima linie s-a infintat la 28 decembrie 1872 si functiona intre Gara Targovistei si P-ta Sf Gheorghe, fiind ulterior prelungita pe Cal Mosilor pana la Bariera Mosilor.
Avea si o ramificatie din Grivitei pe Buzesti pana la Bariera Mogosoaiei (Cal Victoriei) intrucat primul depou care a deservit aceasta linie a fost Bonaparte (devenit Ilie Pintilie si apoi Victoria).
In 1875, exista deja o alta ramificatie de la P-ta Sf Gheorghe pe Vacaresti pana la "Ape Minerale" (zona Timpuri Noi)
Cativa ani mai tarziu apare o alta linie de la Sos Bonaparte prin strazile Romana, Dorobantilor, Dionisie Lupu, Coltei pana la Sf Gheorghe care se uneste cu ramificatia spre Ape Minerale, si astfel devine linia 2.
Apoi mai apare inca o ramificatie de la P-ta Sf Gheorghe spre Bariera Vergului.
In 1887 sunt consemnate pentru prima data 3 linii distincte:
- Linia 1 - Bariera Mogosoaiei - Sf Gheorghe - Bariera Mosilor
- Linia 2 - Sos Bonaparte - Sf Gheorghe - Bariera Vergului
- Linia 3 - Sf Gheorghe - Ape Minerale
Linia 1, la data de 27 august 1891 se prelungeste la pana Bariera Grivitei.
O sa revin cu un istoric mai detaliat a perioadei 1871 - 1916.
43: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MA, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UA, UAE, USA, V
----------
2019: 22.523 mile (36.247 km) în aer / 9.530 km pe calea ferată - 30.07.2020: 4.548 mile (7.319 km) în aer / 2.980 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8610
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Barcelona

Anterior

Înapoi la Istoria transportului în comun din București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator